Aktiesnakken — Oktober 2011
-
alle ved at Fyn er Fin
-
Endvidere er der stadig udfordringer i ejendomsbranchen, noterer banken, der fortæller, at det desværre medfører behov for nye nedskrivninger på nogle engagementer.
-
Tabet på lukkede banker præger ligeledes regnskabet, idet Sparekassen Faaborg indtil videre har måttet udgiftsføre 20,2 mio. kr. til dækning af tab på disse banker og kurstab på udstedte obligationer
-
tillykke med de 0,75 kurspoint gobe

-
ok...troede det var dine hurtige 5k flips
-
åh caterpillar du er så stærk!!
-
falbert bekræfter selv undersøgelsens resultat?
http://mediawatch.dk/artikel/bent-falbert-frustreret-over-journalisters-utrovaerdighed -
intet tror jeg.... udover kurstabet i min modelport :). Men jeg har ikke nærlæst regnskabet, men helt dum er den nok ikke.
-
min fyn kommentar var af mere generel karakter...

-
k/iv 0,32 - de mangler 250mio dkk for at lukke hullet mellem indlån og udlån..... De fynske banker (nogle af dem :)) har fattet at banker drives bedst med indlånsoverskud - og specielt når man betaler 200-500bp over cibor for at låne ellers......
-
hvis tab på udlån snart topper ud (er sket flere steder) samt de slipper for at betale til flere bankpakker - vender indtjeningen ret hurtigt tilbage...... de bliver aldrig vækst kometer - men kan sagtens lukke gab til Indre værdi..... fåborg har lidt historisk imod sig....... men har vendt skuden flot....
-
problemet med småbankerne er i mine øjne at vi ikke med sikkerhed ved om lave nedskrivninger er tegn på god kreditbog eller dårlige nedskrivningsvaner
-
og i lyset af det sidste bør man gå efter banker med stor margin mellem solvens og solvenskrav
-
og der ligger spfa egentlig pænt nok med deres 15,6/18,6 kontra et (dog lidt internt solvenskrav på 12-13?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind