Aktiesnakken — April 2011
-
nogle retningslinier
-
Den seneste går på en skribent fra EI, der sagde at han havde insideroplysninger fra Vestas, og det viste sig at være løgn
-
så sondringen ser ud til at gå der hvor man siger at man ved noget direkte fra virksomheden uden det er offentligt kendt
-
men selve det at komme med vurderinger, kursmål og fremskrivninger er selvfølgelig 100% tilladt
-
ja jeg læste godt om den sag, også den der fik mig på de tanker
-
tænkte en del over hvor grænsen gik da jeg begyndte at skrive indlæg her
-
synes jo jeg ser ting på euroinvestor der ligger i samme område som den med vestas ofte
-
sålænge man ikke siger man har insider eller refererer insiderinformationer, så er man ret godt beskyttet
-
Det vestas indlæg var som jeg husker det MEGET konkret om at han havde talt med dem og de var insidere etc.
-
ham som cyber omtaler i sppi indlægget, ser dog ikke ud til at komme med påstande om insiderviden
-
bare meget konkret holdningn til at et andet medikament er lige så godt, og meget meget billligere, så vidt jeg husker
-
men der er forskel på om I som skribenter og så PI skriver det som medie. Vi har et udvidet ansvar, da vi kommer som afsender fra et medie
-
ah ok, ja det giver mening
-
og det er den Cyber har fat i, fordi de kommer med et eller andet form for redaktionel ansvar, hvor de måske "burde" have vidst bedre
-
På den side af spektret findes der en dom over stifteren af Penge&Økonomi mener jeg det var. Der kom med købs/salgsanbefalinger og handlede
-
på det
-
der er det jo så jeg mener det giver meget god mening selv at eje aktien, når man anbefaler den til andre - giver vel også lidt troværdigheh
-
at man lægger pengene hvor ens meninger er*
-
men hans problem var måske at han så efterfølgende solgte, efter den umiddelbare stigning
-
yes præcis.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind