Overvejer skifte til EU aktier væk fra US... men hvilke...
-
Det er korrekt, at Trump-administrationen i marts 2025 midlertidigt suspenderede både militær støtte og efterretningsdeling til Ukraine, før støtten blev genoptaget kort efter. Denne beslutning blev truffet i en periode med betydelig politisk og diplomatisk uro og kan forklares ved en kombination af strategiske, politiske og forhandlingsmæssige motiver. Episoden understreger en karakteristisk uforudsigelighed i Trumps tilgang, hvor abrupte skift i beslutninger afspejler hans dramatiske og teateragtige fremgangsmåde. Denne vurdering er en generel observation af hans adfærdsmønster og afspejler ikke et specifikt politisk standpunkt fra min side. Det rejser imidlertid spørgsmålet, om det er værd at investere tid i at analysere og diskutere sådanne begivenheder i diverse fora, når en betydelig del - måske så meget som 90 % - kan betragtes som teater, der med stor sandsynlighed ikke vil materialisere sig i konkrete, varige udfald. Dette kunne antyde, at en sådan indsats i mange tilfælde kan være upraktisk eller ressourcekrævende uden proportionalt udbytte.
-
Det helt ufatteliget at du nu også begynder at forsvare Trumps. Der store risiko for at han igen gør noget for at ramme Ukrine, hvis altså ikke de indgår en yderst ugunstig mineaftale med USA. Det er afpresning på et helt uhørt plan som der sker for tiden. Trump skyder ingen midler og desværre er der ikke mange til at stoppe ham denne gang, da det kun er medløbere i mange højtstående positioner.
-
Uden det er mig der har skrevet det, kan jeg svare at det er det

-
Såfremt det er et AI-skriv skal jeg opfordre til, at man som skribent på PI altid oplyser, hvis dette er tilfældet.
Eventuelt gerne med den pågældende chatbot som direkte kilde.
-
Du misforstår mit indlæg. Jeg forsvarer ikke Trump eller hans handlinger - jeg beskriver en begivenhed og observerer et mønster i hans tilgang, som jeg så bruger til at stille et generelt spørgsmål om, hvor meget tid og energi det er værd at bruge på at analysere den slags. Min pointe handler mere om praktisk vurdering af ressourcer end om at tage stilling for eller imod nogen. Hvis du læser det som en støtte til Trump, er det ikke min intention. Når man tænder for et TV, åbner en avis eller surfer på nettet, kan man jo ikke undgå journalister og andre, der forsøger at dissekere Trump – det virker næsten overflødigt, hvis hele befolkningen også skal agere analytikere.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind