Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!
-
Yderligere ca 1,2 mio altier short pr 31. december 2024
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest -
Pr. 13. december
-
Solsen Tasso1 @Boersboe
Har i prøvet at kigge den peer-reviewed artikel igennem og sammenlignet den med artiklen der lå bag Lecanemab? Jeg finder det svært at sammenligne, men får i noget ud af det?Lecanemab
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2212948Blarcamesine
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2274580724006083?ref=pdf_download&fr=RR-2&rr=8fb41d4cf9882b2a -
Gider ikke læse om Lecanemab

Alvorlige bivirkninger med risiko for død og invaliditet (ARIA). Stor andel af patienterne er screenet fra. Virkning - jo men hjernemassen er reduceret alvorligt. Under behandling skal patienten følges nøje med regelmæssige MRI scanninger. Meget høj pris pr behandling.
Kort og godt noget skrammel !
Blarcamesine en pille dagligt, bedre effekt/virkning, ingen alvorlige bivirkninger, reducerer hjernesvind og bliver relativ billigt.
-
Nasdaq nede med 1,5% og Anavex oppe med 4,5%.
Relativt lille omsætning har løftet kursen betydeligt efter nytår.
Jeg læser, at der ikke stilles mange aktier til rådighed for shortere.
Positiv nyhedsstrøm i vente - OLE data og den officielle peer review etc.
Det er måske momentet for en squeeze ?
-
Anavex Fedtfjernelsesteorien i Alzheimer er baseret på et ca. 20 gammelt studie, som i nyere tid efterfølgende vist sig at være pyntet og i værste fald manipuleret.
Big Pharma har dog trods dette stædigt holdt fast i denne tilgang, at når nogle Alzheimerpatienter har fedt på hjernen, så blev de nok bedre, hvis man fjernede fedtet.Fordi denne indikation er så ubehandlet og udbredt, vil en ny mulig behandling også være særdeles lukrativt.
Sagen er bare, at man godt kan have Alzheimer uden at have en større mængde fedt i hjernen og det fedt der måtte være faktisk har en beskyttende funktion af den aktive hjernemasse.
Usædvanlig ophobning af fedt synes mere og mere at være forsaget af en forstyrrelse af de naturlige mekanismer der sker i hjernen - altså et symptom og ikke en årsag til Alzheimer.Aduhelm, Lecanemab og Doneamab er i min optik et forsøg på, at udnyttet en svag patientgruppe uden andre behandlingsmuligheder og give dem et falsk håb om lindring - udelukkende for at skabe profit til de store medicinalselskab på patienternes og resten af sundhedssystemets bekostning.
Aduhelm blev kaldt den største skandale inden for FDA - især pga. det uetiske (og ulovlige) forløb mellem Biogen og FDA i godkendelsesprocessen.
BP sponsorater udgør ca. 70 % af FDAs budget!Anavex har i min optik en helt anden innovativ tilgang, hvor de forsøger at reparerer årsagen upstream og ikke bare symptombehandling.
Så "Joker" er helt i tråd med Solsen - spild ikke tid på denne fedtfjernelsestilgang.
Anavex og andre fremtidige selskaber med en måske anden endnu bedre upstream tilgang vil fjerne al fremtidig brug af mabberne - uden at give disse dybt kritisable og meget farlig bivirkninger.
-
Hvad tænker I om Jesse's (MayoMobile) oplæg om CGTX? https://www.sotcanalytics.com/cognition-therapeutics-cgtx
Er der synergier med Anavex?
Er de stærkere sammen?
Har aktien samme potentiale som Anavex på langt sigt?
Jeg forstår de snart løber tør for midler... -
Kig blot på nedenstående figur. Utrolige resultater med masser af muligheder for CTGX.
Potentialet er stort. Deres lewy body forsøg kom godt i mål. Mere sidst i januar.
De må kunne finde finansiering. Spørgsmålet er blot om de bliver opkøbt eller skal udvande nuværende aktieejere.
De har mange år til approval !
En drøm hvis Anavex havde penge til at købe sig ind her.

-
Lukket mine 2 swing i 10.3 og 11 i 14+ fin lille gevinst/ betyder det jeg tror på tilbagefald, nej... men man skal holde sine target's ellers går det hurtig galt....

Den kæmper lidt med de 14, men flot stigning på en ellers rød dag, håber vi bliver på 14+ EOD.
Og disse stille og rolige stigninger på dagsplan er at fortrække fremfor en masse GAPsMvh
-
Hvis deres fase 2 i alzheimers kunne være pivotal snakker vi tidligst 2028 approval. https://clinicaltrials.gov/study/NCT05531656
Lewy body som er næststørste demenssygdom og hvor vi får detaljerede fase 2 resultater senere i januar skal de først have startet et fase 3 forsøg.
Jeg kender ikke nok til hvilken varighed det forsøg de evt opstiller får. Men er 6 mdr tilstrækkelig så er vi nok i 2027 for tidligste approval.
Hvorvidt de får succes i forsøgene er jo stadig noget usikkert. Måske vi er klogere efter fremlæggelse af data senere på måneden.
-
Anavex godt sving TDT 123 - som forventet fik vi et shortangreb oven på en ellers længere positiv kursudvikling.
Angrebet og nok noget gevinsthjemtagning blev allerede påbegyndt inden luk i går.
Man udnyttede en lille nyhedspause og et lidt generelt surt markede til at trigge og til forsvar af shortpositioner.
Dette er næsten en naturlov i markedet i dag - så ingen panik.Har ellers intet imod den store andel shortpositioner i Anavex!
Anavex skal bare levere varen/videnskaben, så har vi bare endnu flere, der sammen med investorer, der ønsker at investere i casen, der skal ud at konkurrere om køb af de samme aktier.
Hold øje på bolden og ikke den støj markedet og shorterne udsender.
Kun 5 hele handelsdage til JP Morgan og OLE TLD.
Forventer som nævnt stadig en officiel offentliggørelse af Peer Reviewet og en tilbagemelding fra EMA før. -
Godaften
Havde ikke lige set så markant et tilbagefald, også selv om luk igår ikke så alt for godt ud.
Det giver måske muligheden for nye swing, jeg er klar hvis den nærmere sig 11$ og helt sikkert omkring 10,3
Volumen ok taget i mente at kursen er 11-12$ og ikke 4-5$ som vi har set igennem længere tid.
@tasso1 ja den ramte jeg ok, glad for at jeg holdte fast i mit target, men igen, der skal også lidt held til.Mvh
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind