Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!
-
Anavex,
Jeg ved at det har været debatteret til hudløshed, men jeg kan stadig ikke forlige mig med at der er så mange shorts på nuværende tidspunkt. Hvis OLE data på JPM er som forventet, er der vil ingen investorer som vil sælge på nuværende kurs og så bliver pinen vel bare større og større frem mod en afgørelse fra EMA senere på året eller en partneraftale. Partneraftalen bør vel komme førend EMA afgørelse, hvis man skal nå at forberede produktionsfaciliteter og Marketing. Ved en Partneraftale vil en upfront betaling alene øge Anavex markedsværdi med flere x. Dermed vil der vil komme et run mod at købe de shortede aktier ind igen i løbet af Q1 2025 og dermed et kæmpe squeze. Det er vel pt. de værste odds shorterne sidder med. Intet er selvfølgelig afgjort og mejslet i sten, men der må da være nogle short investorer som har store betænkninger pt.
-
Har desværre ikke tid til kommentarer nu.
-
Anavex Første udgivelser af artikler i JPAD de sidste par år.
Iflg. ST med forbehold.
2024: mandag den 8. januar
2023: torsdag den 5. januar.Chancen for at den officielle udgivelse af Peer Reviewet kommer indenfor de næste par dage er derfor god.
Et muligt gennembrud på Alzheimer området, ville også være en fin markering efter ejerskiftet til Elsevier.Tror også at vi først her efter Peer Reviewet får et noget større fokus fra markedet - de sidste dage har kun været en lille prøve på det der venter.
Mener stadig at Anavex er relativt ukendt for langt de fleste og chokket fra SAVA har sikkert skræmt en del fra at investerer i små CNS-biotek selskaber.Skulle Blarcamesine tilmed også figurerer på EMAs acc. liste i den kommende uge, så er der for alvor sat i ovnen.
8 handelsdage tilbage inden JP Morgan og OLE data.
-
Anavex Abstraktet fra OLE præsentionen AD/PD i april.
Har bare lagt den op særskilt, så man nemt kan finde og sammenligne med det vi måtte få på JP Morgan.
Alt tyder jo på, at man som diskuteret, vil få størst mulig effekt jo tidligere man medicineres med Blarcamesine.
Ved ikke hvordan EMA vil se på muligheden for en præventiv adgang til Blarcamesine eller hvad kriterierne skal være før man evt. kan behandles.
Der findes jo nye test, hvor man kan sandsynliggøre om der er risiko for at udvikle Alzheimer.
Man kan jo ikke køre et forsøg, hvor man giver en bred gruppe uden AD symptomer og så vente 10-15 år for at se om nogle af disse udvikler Alzheimer - det ville være meget dyrt og tidskrævende.
Når bivirkningerne ikke er større, burde man selv kunne tage risikoen og betale af egen lomme.PHASE IIB/III ATTENTION-AD STUDY: OVER THREE YEARS OF CONTINUOUS TREATMENT WITH ORAL BLARCAMESINE CONTINUES TO SIGNIFICANTLY BENEFIT EARLY ALZHEIMER'S DISEASE PATIENTS
Presenter
Timo Grimmer (Germany)
Lecture Time
18:30 - 18:45
Abstract
AimsThere are no approved oral small molecule therapies for treatment of early Alzheimer's disease (AD). Blarcamesine is an orally bioavailable small molecule that acts as an agonist of the sigma-1 receptor (SIGMAR1) that enhances autophagy through SIGMAR1 activation and restoration of cellular homeostasis in early AD.
The ATTENTION-AD study was an up to 144-week open-label extension study of the Phase IIb/III double-blind placebo-controlled study ANAVEX2-73-AD-004, to evaluate the safety and efficacy of oral once daily blarcamesine in participants with early AD.
Methods
The delayed-start analysis was performed using Mixed effect Model Repeated Measures (MMRM) to evaluate effects of early treatment of blarcamesine. Comparisons were made between 'Continued blarcamesine' (early start) and 'Placebo to blarcamesine' (late start) for ADAS-Cog13 and ADCS-ADL.
Results
The delayed-start analysis for ADAS-Cog13 showed a significant difference between early and late start treatment groups at week 144 (LS mean difference -2.70, P = 0.0348), favoring the early start group and increasing up to week 192 (LS mean difference -3.83, P = 0.0165). The delayed-start analysis for ADCS-ADL showed a similar trend between early and late start groups at week 144 (LS mean difference +2.32 P = 0.125), increasing up to week 192 and reaching statistical significance (LS mean difference +4.30, P = 0.0206).
Conclusions
Blarcamesine-treated patients continue to accrue benefit through up to 4 years, as measured by co-primary endpoints ADAS-Cog13 and ADCS-ADL. Delayed start group does not catch up to early start group, reflecting importance of early treatment initiation. The results provide further support for the efficacy results in the pivotal phase IIb/III study. No new safety findings have been observed with continued blarcamesine treatment over three years with good comparative safety profile and no associated neuroimaging adverse events.
-
Det er muligt, at Cognition måske har svaret på, hvor the tipping point ligger mht om AD kan helbredes.
Ikke ADAS cog13, MMSE eller lignende, men p-tau217.
Anavex har som jeg husker ikke oplyst noget om denne biomarker. Håber de har taget prøverne - clinical trials oplyser Total tau og p-tau. Men har ikke positivt nævnt p-tau217. Måske her ligger "overraskelsen" til JPMorgan.
Piotr (link tidligere i dag ovenfor) har en teori omkring the tipping point nemlig ADAS cog13 højst 15 og alle opdaget senest dette punkt kan reddes.
Spændende om Anavex kan komme svaret nærmere på JPMorgan.
Jeg forventer lidt flere subgruppe-analyser end dem vi har set.
Men kyniske økonomiske interesser kan måske gøre, at vi ikke får dem at se. Anavex går efter fuld approval og ikke subgruppe approval !
-
Anavex oplyser på investorpræsentationen, at p-tau181 og p-tau231 er endpoints.
Hvis de ikke har undersøgt p-tau217 er ulykken nok ikke stor, idet der er en 90% correlation mellem p-tau181 og p-tau217
https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC8711249/Men indtil videre lidt gætværk.
Ser frem til JPMorgan.
-
Kopieret fra messenger gruppe.
Han har ret Anavex søger godt nok en del folk.
Det må alt andet lige også være positivt.Many Dir, Sr Dir, Exec Dir positions on the Anavex web site- get the feeling of imminent growth!
-
p-tau217 was not a widely used biomarker when Anavex started their 2b/3.
-
De søger en ny Head of Research and Development. Nogen der ved om det er annonceret at den nuværende, Juan Carlos Lopez-Talavera, der kom til i maj 2024, stopper?
Det kunne i givet fald forklare, hvorfor Juan Carlos Lopez-Talavera intet vil have stående på sin LinkedIn-profil om, at han skulle være ansat i Anavex. -
Eftersom Anavex' hovedbeskæftigelse er R&D, så svarer det vel til, at en fodboldklub søger ny cheftræner midt i sæsonen. Det vil jeg udlægge som mere bekymrende end positivt .
Jeg kender ikke branchens lønniveau; men i betragtning af stillingens betydning for virksomheden synes jeg, at de nævnte 250.000-400.000 $ er til den lave side.
-
Occam
Jeg må indrømme at jeg ikke har styr på om der er nogen der er stoppet, eller om der er omrokationer på vej i stillingerne.
Så ja det behøver ikke være positivt.
Jeg så det som i første omgang som nye stillinger.
Men om de koster 400.000 $ om året er jeg egentligt bedøvende ligeglad med hvis de bare er deres løn værd.
Biotek er cashburn og nu flere penge der bliver brændt af bør også betyde flere aktiviteter der er igang og det bør være godt i min optik.
Hvis Anavex kan se lys for enden af tunnelen og forventer en snarlig indkomst fra blarcamesine så er det fornuftigt at opruste og få sat mere skub i resten af pipelinen. Samt forhåbentligt at skulle til at søge approval for Blacamesine i USA og resten af verdenen.
Men ja det behøver ikke være positivt. -
https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-to-present-at-the-43rd-annual-j-p-morgan-healthcare-conference 40 minutters JPMorgan præsentation den 16. januar, hvor vi kan se med

-
Anavex Vær opmærksom på at det 9.00 am PT.
JP Morgan afholdes i San Francisco - på vestkysten (9 t), så Anavex er på kl. 18.00 - 18.40 den 16. januar.
Super vi muligheden for at lytte med, når Missling og ikke Marwan Sabbagh præsenterer.
Måske Missling selv vil have æren denne gang? -
Yderligere ca 1,2 mio altier short pr 31. december 2024
https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind