Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
570 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af

Jeg går ind for en hurtig gevinst 🙂

Anavex har ikke kapaciteten til alle de forsøg mv, der skal udrulles indenfor alt de indikationer de mener, at Blarcamesine hjælper med. Endelig har de 3-71 som har mange af de samme indikationer. Hvilket vil gøre en partner nervøs eller lægge bånd på hvad det stof må bruges til.

Spøjst nok så advarer Anavex imod short squeeze i deres årsrapport https://stocktwits.com/45bulls/message/597694950

2025 bliver spændende og januar kunne ligne en farlig måned for shorterne. Alle skal huske hvornår de evt. vil sælge lidt.

Lidt skuffende vi ikke fik accelerated proces. Men der eren mulighed for, at det kan komme senere og endelig er der en proces der hedder CMA - conditional marketing authorisation:
    https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory-overview/marketing-authorisation/conditional-marketing-authorisation

Et Genmab/JNJ produkt er godkendt under den proces. Hvor der gives en betinget godkendelse i et år.

God jul til alle !

1 Reply Last reply
    13
    • S Offline
      S Offline
      Steen 0

Ved hvilken kurs vil du begynde at lette på beholdningen? Jeg syntes det er svært!

1 Reply Last reply
      11
      • D Offline
        D Offline
        deleted-user

Anavex Øget opmærksomhed fra større spillere?

Med alle mulige forbehold:
        (Alle kan udgive sig som eksperter på sociale medier)

Bobi Froloshki angiveligt ansat hos GSK GlaxoSmithKline (Global Stratetic Insights), ser Blarcamesine og et andet sent fase stof, som en afgørende faktor, som vil have stor effekt på allerede godkendte mabber.
        Lovende god effekt uden de negative bivirkninger, som mabberne har.
        Eisai har allerede reduceret deres forventninger for salg af deres stof.

https://media.stocktwits-cdn.com/api/3/media/1006899/default.png

I ønskes også en rigtig god jul herfra.
        Foreløbig tak for en god og konstruktiv dialog i vores Anavex tråde.
        Især tak til Helge for muligheden for at kunne diskuterer især Anavex-casen på denne meget brugervenlige platform.
        Vi er måske ikke helt i mål endnu med Blarcamesine, men chancerne for et positivt udfald i sidste ende, har aldrig været større og mindre risikabelt.
        Selv Wall Street og andre negative kræfter vil komme til denne erkendelse - hvilket også vil afspejles i en positiv udvikling i aktiekursen.

1 Reply Last reply
        18
        • L Offline
          L Offline
          lossen

Jeg fik lyst til at kontrollere om advarslen om en short squeeze virkelig er korrekt. Den er god nok, se side 55 i årsrapporten
          https://ih.advfn.com/stock-market/NASDAQ/anavex-life-sciences-AVXL/stock-news/95151174/form-10-k-annual-report-section-13-and-15d-not

1 Reply Last reply
          8
          • H Offline
            H Offline
            Hyst

Short

Men i dette tilfælde er advarslen retter mod at købe til en urealistisk høj pris, og derved at lide tab når aktien udsættes for nedadgående trend ved et short angreb.

Lidt omvendt hvad mange tror.

1 Reply Last reply
            8
            • E Offline
              E Offline
              Esset

Findes der et sted man kan se opdateret short i anavex? Kan kun finde noget gammelt med ca. 19 mill shortede aktier.

1 Reply Last reply
              5
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen

Vi mangler short squeezen for at case vender den vej du angiver Hyst.

Men alle skal være på mærkerne. Sælg evt. lidt eller meget ved en short squeeze. Undgå grådighed under en short squeeze.

Hvordan man handler er jo op til en selv. Jeg ser en teknisk top omkring $30, hvor jeg godt kunne reducere. Også selv om det er for billigt.

Der kan gå lang tid før godkendelse. Der kan være problemer med at få partner etc. etc.

1 Reply Last reply
                14
                • E Offline
                  E Offline
                  Esset

Glædelig jul.
                  Jeg har også tænkt at sælge noget omkring 30, men så er problemet jo, hvor skal man købe igen??

1 Reply Last reply
                  8
                  • H Offline
                    H Offline
                    Hyst

Korrekt, men advarslen i Form 10-K - Annual report
                    er rettet mod denne form for short squeeze, also ikke nuværende situation.

1 Reply Last reply
                    10
                    • K Offline
                      K Offline
                      Kikl

Jeg får at vide at jeg ikke kan handle i dag .
                      Mobilbank danske bank. Fra i dag til den 26.
                      Er der nogen derude, der kan fortælle mig, hvad man så gør.
                      ( det er ikke et problem lige nu, men hvis det sker en anden gang og det er vigtigt)?
                      Glædelig jul til alle.

1 Reply Last reply
                      4
                      • A Offline
                        A Offline
                        Akku

Flytter til Nordnet

1 Reply Last reply
                        3
                        • SolsenS Offline
                          SolsenS Offline
                          Solsen

Flere shortede aktier pr 13. december https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest

1 Reply Last reply
                          7
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito

Der er i hvert fald potentiale for en stor grillfest 🙂

1 Reply Last reply
                            6
                            • E Offline
                              E Offline
                              Esset

Det er imponerende at der ikke findes andet end 10 dage gammel data. De er i det her tilfælde forældede allerede.
                              Fint nok at det stiger, så bliver der bare større short squeeze senere.
                              Måske skal vores tålmodighed vare i 200 dage, så må det være sådan. Jeg tror på Anavex og blarcamecine.

1 Reply Last reply
                              9
                              • L Offline
                                L Offline
                                lossen

Jeg håber, at kursen holder sig i ro indtil nytår. Det hænger sammen med, at mange af min store beholdning af Anavex-aktier er lagerbeskattede (aktiesparekonto og pension). Det ville ikke være godt at blive beskattet af en stor fortjeneste, som så i uheldigste tilfælde viser sig at forsvinde i det nye år.

1 Reply Last reply
                                7
                                • TDT123T Offline
                                  TDT123T Offline
                                  TDT123

God jul og godt nytår herfra, fik lukket mine swing i 7,5 og 8,3 så fin lille julegave.

Mener dog at kursen på nuværende, burde være 16-20$
                                  Men igen, det anavex, og der er sikkert mange som ikke 100% er overbeviste omkring casen... anavexs historik taget i mente.

Vi skrives i det nye år, for 210 dage skal nok holde gang i trådene

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
                                  10
                                  • K Offline
                                    K Offline
                                    Kyed01

Hvor skal man tage gevinst? Det er selvfølgelig noget man skal gøre op med sig selv.

Jeg har lover mig selv at jeg tager noget gevinst fra ca 30$.

20-30% af beholdningen bliver solgt og nok ikke gen købt.

Der kan dog ske ting der skifter på min plan, hvis en stor partner kommer ind med en stor pose penge kunne vi nok se en eksplosion i kursen der kunne sende den langt over 30 over nogle dage/uger. Saa vil det nok værre dumt at sælge ved 30.
                                    Jeg vil også kigge på kurs grafen og se hvad de tekniske minded siger.
                                    Endvidere kan peer review også nemt påvirke kursen! Hvis det er som vi tror/håber er risikoen næsten væk og hvis man har tid til at vente kommer gevinsten helt sikkert.

Kiggede lige på SAVA's kurs over tid.
                                    Den gik op over nogle måneder til over 120$ (2.3 nu!). Nu er fuglen vinge skudt og kommer aldrig i luften mere, men synes ikke at vi overhovet kan sammenlignes men det var jo en konkurent!

1 Reply Last reply
                                    7
                                    • H Offline
                                      H Offline
                                      Hansen

Kyed01 Tak for dine overvejelser.

Jeg har en portion, som udgjorde ca. 10 % af mine midler. Lidt mere end jeg faktisk følte var helt rigtig. Men kom ind i kurs ca, 5,2 og derfor voksede den sig lidt større end jeg egentlig ønskede den skulle udgøre.
                                      Her før jul, hvor Nove faldt kraftig, solgte jeg så 25% og satte dem i Novo på dagen for det store fald. Købte omkring kurs 600.

De resterende er jeg indstillet på at køre langt ud. Hvor langt vil afhænge af, om der skulle dukke lignende "tilbud" som Novo op OG at de gode nyheder her begynder at udmønte sig.

Dog vil jeg holde omkring halvdelen af de oprindelige antal, til der er en partneraftale eller de selv går med dem. Det er masterplanen.

1 Reply Last reply
                                      8
                                      • M Offline
                                        M Offline
                                        Milito

For mit vedkommende står 63% af mit Anavex indehav på to ratepensioner. Dem rør jeg ikke på. Af de resterende er 1/3 del på ASK og resten på en traditionel aktiekonto. Der har jeg gået ind og udad ad positionerne af flere gange og kommer nok også til fortsat at gøre det, dog i en noget mindre omfang. ASK må gerne vokse sig noget større.

1 Reply Last reply
                                        8
                                        • D Offline
                                          D Offline
                                          deleted-user

Anavex må gerne holde sig nogenlunde i ro indtil starten af januar 2025.

Har bl.a. fyldt familiens aktiesparekontoer helt op, hvor der allerede er betalt lagerbeskatning ved en aktierkurs på ca. 17 $.
                                          Har kendskab til + 20 tilsvarende aktiekontoer i min investorkreds, som har et tilsvarende "problem".
                                          Betaler gerne min skat, men helst af en realiseret gevinst.

Overblik over mulige milepæle og nyheder i 2025.

Januar 2025.

Udgivelse af Peer Reviewet (JPAD?)
                                          JP Morgan den 16. med OLE AD TLD
                                          Evt. EMA feedback. (Acc.proces eller anden udtalelse)

Med disse to store milepæle ude i offentligheden og påbegyndt godkendelsesproces hos EMA baseret på samme, er Anavex ikke længere låst og kan agere frit ift. flere præsentationer og kan indlede dialog med andre myndigheder som FDA, UK, Canada, AUS og Asien mm., sideløbende med EMA processen.
                                          Materialet er stort set det samme, som det EMA har fået i MAAen, dog med tilpasninger ift. krav fra øvrige sundhedsmyndigheder.

Dvs. øget aktivitet på konferencer udover de kendte i marts og april på AD/PD.
                                          Løbende tilbagemeldinger fra dialog med andre sundhedsmyndigheder.
                                          Evt. partneraftaler for kommercielisering betinget af en endelig markedsgodkendelse.
                                          Med en nu relativ mindre arbejdsbyrde efter MAA og Peer Reviewet nu overstået, kan Anavex evt. påbegynde opstart i de annoncerede øvrige indikationer med Blarcamesine - PD, Fragile X, RETT mm.

Derudover kan vi i Q1/Q2 forvente meget spændende data fra 3-71 fase 2b forsøget i skizofreni, hvor vi fra fase 2a forsøget fik rigtig gode dosisafhængige data med opnåelse af de primære endpoints med stor signifikans trods de kun 16 patienter i denne del.
                                          De målbare biomarkører for skizofreni er relativ eksakt videnskab, da man ved hvilke områder i hjernen bliver enten under- eller overstimuleret og kan sammenholdes med de kliniske symptomer for skizofreni.
                                          Fase 2b forsøget har derfor også et relativ kort forløb på 30 eller 60 dage, hvor man fra 2a forsøget nu kender den maksimale titrerbare dosis med stor effekt og uden bivirkninger.

Så vi kan se frem til et tætpakket program de næste uger/mdr. - hvor især dagene frem til og med JP Morgan den 16. januar kan blive særdelses spændende.

Har endnu ikke langt mig fast på en evt. salgsstrategi. Dette afhænger helt af nyhederne i forbindelse med et evt. stort kurshop.
                                          Et salg af 10-20 % af beholdningen for en afsikring eller for et efterfølgende tilbagekøb, er en mulighed.
                                          Langt den største andel forbliver dog urørt til en evt. markedsgodkendelse og et senere salg af Blarcamesine - alene eller med en partner.
                                          Selvom vi i min optik nu er meget tæt på målet og er over nogle meget store pump på vejen, så er det stadig biotek - uden godkendt medicin og et salg!
                                          Med historikken fra Anavex ved vi også, at der kan komme voldsomme kursudsving fordi der også er modstridende interesser for hvordan casen skal udvikle sig.
                                          Det er dog aldrig forkert at tage en gevinst hjem!

1 Reply Last reply
                                          18

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger