Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex indsender ansøgning til EMA den 26. november 2024!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
570 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • V Offline
    V Offline
    vestasfan
    wrote on sidst redigeret af

Lige over Helge, og tak for din indsats for investeringsmiljøet i det her land..

1 Reply Last reply
    13
    • M Offline
      M Offline
      Milito

Mayomobile er ude med en opdatering om sine tanker om JPM25 konferencen. https://www.sotcanalytics.com/update-compendium-2024

Med ansøgningsaccepten fra EMA og Anavexs deltagelse på JPM25 står man foran et virkelig afgørende år.

BPs fokus på sent-stadie lægemidler og Anavexs tilsyneladende solide data skaber en unik mulighed for en partneraftale eller et opkøb. JPM25 kan blive en katalysator, men spørgsmålet er, om man vælger at gå alene eller kapitalisere på interessen fra store spillere.

Hvad tror i? Er vi tæt på en større strategisk aftale, eller fortsætter Anavex på egen hånd? Hvem kunne de interesseret være?

Mayo spekulerer i en buy out størrelse på Stocktwits og nævner igen Karuna som case. Jeg håber mest på en partnerskabsaftale, hvor Mayo igen tidligere i sit kompendium har fremlagt nogle interessante tanker til evt. royalties.

Glædelig jul til jer alle og tak for mange gode timer her i Anavex trådene.

1 Reply Last reply
      16
      • F Offline
        F Offline
        Fandel

Tak og i lige måde Millto...

1 Reply Last reply
        5
        • SolsenS Offline
          SolsenS Offline
          Solsen

Jeg går ind for en hurtig gevinst 🙂

Anavex har ikke kapaciteten til alle de forsøg mv, der skal udrulles indenfor alt de indikationer de mener, at Blarcamesine hjælper med. Endelig har de 3-71 som har mange af de samme indikationer. Hvilket vil gøre en partner nervøs eller lægge bånd på hvad det stof må bruges til.

Spøjst nok så advarer Anavex imod short squeeze i deres årsrapport https://stocktwits.com/45bulls/message/597694950

2025 bliver spændende og januar kunne ligne en farlig måned for shorterne. Alle skal huske hvornår de evt. vil sælge lidt.

Lidt skuffende vi ikke fik accelerated proces. Men der eren mulighed for, at det kan komme senere og endelig er der en proces der hedder CMA - conditional marketing authorisation:
          https://www.ema.europa.eu/en/human-regulatory-overview/marketing-authorisation/conditional-marketing-authorisation

Et Genmab/JNJ produkt er godkendt under den proces. Hvor der gives en betinget godkendelse i et år.

God jul til alle !

1 Reply Last reply
          13
          • S Offline
            S Offline
            Steen 0

Ved hvilken kurs vil du begynde at lette på beholdningen? Jeg syntes det er svært!

1 Reply Last reply
            11
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user

Anavex Øget opmærksomhed fra større spillere?

Med alle mulige forbehold:
              (Alle kan udgive sig som eksperter på sociale medier)

Bobi Froloshki angiveligt ansat hos GSK GlaxoSmithKline (Global Stratetic Insights), ser Blarcamesine og et andet sent fase stof, som en afgørende faktor, som vil have stor effekt på allerede godkendte mabber.
              Lovende god effekt uden de negative bivirkninger, som mabberne har.
              Eisai har allerede reduceret deres forventninger for salg af deres stof.

https://media.stocktwits-cdn.com/api/3/media/1006899/default.png

I ønskes også en rigtig god jul herfra.
              Foreløbig tak for en god og konstruktiv dialog i vores Anavex tråde.
              Især tak til Helge for muligheden for at kunne diskuterer især Anavex-casen på denne meget brugervenlige platform.
              Vi er måske ikke helt i mål endnu med Blarcamesine, men chancerne for et positivt udfald i sidste ende, har aldrig været større og mindre risikabelt.
              Selv Wall Street og andre negative kræfter vil komme til denne erkendelse - hvilket også vil afspejles i en positiv udvikling i aktiekursen.

1 Reply Last reply
              18
              • L Offline
                L Offline
                lossen

Jeg fik lyst til at kontrollere om advarslen om en short squeeze virkelig er korrekt. Den er god nok, se side 55 i årsrapporten
                https://ih.advfn.com/stock-market/NASDAQ/anavex-life-sciences-AVXL/stock-news/95151174/form-10-k-annual-report-section-13-and-15d-not

1 Reply Last reply
                8
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst

Short

Men i dette tilfælde er advarslen retter mod at købe til en urealistisk høj pris, og derved at lide tab når aktien udsættes for nedadgående trend ved et short angreb.

Lidt omvendt hvad mange tror.

1 Reply Last reply
                  8
                  • E Offline
                    E Offline
                    Esset

Findes der et sted man kan se opdateret short i anavex? Kan kun finde noget gammelt med ca. 19 mill shortede aktier.

1 Reply Last reply
                    5
                    • SolsenS Offline
                      SolsenS Offline
                      Solsen

Vi mangler short squeezen for at case vender den vej du angiver Hyst.

Men alle skal være på mærkerne. Sælg evt. lidt eller meget ved en short squeeze. Undgå grådighed under en short squeeze.

Hvordan man handler er jo op til en selv. Jeg ser en teknisk top omkring $30, hvor jeg godt kunne reducere. Også selv om det er for billigt.

Der kan gå lang tid før godkendelse. Der kan være problemer med at få partner etc. etc.

1 Reply Last reply
                      14
                      • E Offline
                        E Offline
                        Esset

Glædelig jul.
                        Jeg har også tænkt at sælge noget omkring 30, men så er problemet jo, hvor skal man købe igen??

1 Reply Last reply
                        8
                        • H Offline
                          H Offline
                          Hyst

Korrekt, men advarslen i Form 10-K - Annual report
                          er rettet mod denne form for short squeeze, also ikke nuværende situation.

1 Reply Last reply
                          10
                          • K Offline
                            K Offline
                            Kikl

Jeg får at vide at jeg ikke kan handle i dag .
                            Mobilbank danske bank. Fra i dag til den 26.
                            Er der nogen derude, der kan fortælle mig, hvad man så gør.
                            ( det er ikke et problem lige nu, men hvis det sker en anden gang og det er vigtigt)?
                            Glædelig jul til alle.

1 Reply Last reply
                            4
                            • A Offline
                              A Offline
                              Akku

Flytter til Nordnet

1 Reply Last reply
                              3
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen

Flere shortede aktier pr 13. december https://www.nasdaq.com/market-activity/stocks/avxl/short-interest

1 Reply Last reply
                                7
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito

Der er i hvert fald potentiale for en stor grillfest 🙂

1 Reply Last reply
                                  6
                                  • E Offline
                                    E Offline
                                    Esset

Det er imponerende at der ikke findes andet end 10 dage gammel data. De er i det her tilfælde forældede allerede.
                                    Fint nok at det stiger, så bliver der bare større short squeeze senere.
                                    Måske skal vores tålmodighed vare i 200 dage, så må det være sådan. Jeg tror på Anavex og blarcamecine.

1 Reply Last reply
                                    9
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      lossen

Jeg håber, at kursen holder sig i ro indtil nytår. Det hænger sammen med, at mange af min store beholdning af Anavex-aktier er lagerbeskattede (aktiesparekonto og pension). Det ville ikke være godt at blive beskattet af en stor fortjeneste, som så i uheldigste tilfælde viser sig at forsvinde i det nye år.

1 Reply Last reply
                                      7
                                      • TDT123T Offline
                                        TDT123T Offline
                                        TDT123

God jul og godt nytår herfra, fik lukket mine swing i 7,5 og 8,3 så fin lille julegave.

Mener dog at kursen på nuværende, burde være 16-20$
                                        Men igen, det anavex, og der er sikkert mange som ikke 100% er overbeviste omkring casen... anavexs historik taget i mente.

Vi skrives i det nye år, for 210 dage skal nok holde gang i trådene

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
                                        10
                                        • K Offline
                                          K Offline
                                          Kyed01

Hvor skal man tage gevinst? Det er selvfølgelig noget man skal gøre op med sig selv.

Jeg har lover mig selv at jeg tager noget gevinst fra ca 30$.

20-30% af beholdningen bliver solgt og nok ikke gen købt.

Der kan dog ske ting der skifter på min plan, hvis en stor partner kommer ind med en stor pose penge kunne vi nok se en eksplosion i kursen der kunne sende den langt over 30 over nogle dage/uger. Saa vil det nok værre dumt at sælge ved 30.
                                          Jeg vil også kigge på kurs grafen og se hvad de tekniske minded siger.
                                          Endvidere kan peer review også nemt påvirke kursen! Hvis det er som vi tror/håber er risikoen næsten væk og hvis man har tid til at vente kommer gevinsten helt sikkert.

Kiggede lige på SAVA's kurs over tid.
                                          Den gik op over nogle måneder til over 120$ (2.3 nu!). Nu er fuglen vinge skudt og kommer aldrig i luften mere, men synes ikke at vi overhovet kan sammenlignes men det var jo en konkurent!

1 Reply Last reply
                                          7

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger