Novo CMD 24-Ny STOR 2025 kapacitet- 1 billion oms i 2030
-
Hej Vestasfan
Jeg synes ikke man kan sammenligne Amycretin med Petrelintide. Amy er ét molekyle der rammer både glp1 og Amy. Og det er vist i mange studier, at når d 2 tagrgets kombineres, så opnås synergi effekt. Så vægttab er højere end de hver i sær kan opnå.
Petrelintide Kan derimod sammenlignes med den ene halvdel i Cagrisema. Cagrisema består af molekylet semaglutid + molekylet cagrilintid som er en amylin agonist.
cagrilintid Blev testet selvstændigt i både fase 1 og fase 2 inden man testede det i et fase 2 kombinationsforsøg sammen med semaglutid. Og det er så det meget positive resultat af det studie der nu er endt med "Cagrisema" som hvis alt går vel er godkendt om 2 år.
Novo fortalte så i torsdags at de tager et nyt amylin stof i fase 1 her i 2024. Det stof er 10x mere selektivt end noget andet amylin molekyle Novo før har lavet. Og jeg vil ikke blive overrasket hvis det kun skal tages 1 gang Per mdr.
Petrelintide Har også en meget lang halveringstid, så vil næsten blive overrasket hvis ikke de tester længere intervaller end én gang Per uge.
ZP sælger den pt på et mono stof. Jeg ved ikke rigtigt hvor meget jeg tror på der kan blive et reelt marked dertil.
Ca 20% der starter wegovy/zepbound stopper indenfor 12 uger. Pga bivirkningerne. Så det er i princippet dem Adam siger de går efter. Men jeg er ikke overbevist om et mono amylin peptid med under 20% vægttab kan tage ret meget markedsandel. For som peptid betyder det injektion og relativ høj salgspris. Jeg ser fremtidens 15-20% segment primært blive kapret af small molekyles. Altså hvor det er billig produktion og som pille.
Hvis man har et amylin stof der i sig selv runder 10% vægttab på Max 32 uger, så tror jeg det stof vil blive kombineret med glp1/glo1-gip. Så runde det kombistof 25% som Cagrisema.
Jeg har ingen ZP aktier for nærværende. Havde jeg, og hvis jeg har dem fra under 400, så ville JEG tage noget profit. Sikre en del. Som jeg ser det så er der større downside end upside ved de kommende fase 1 resultater. Forstået på den måde at deres Amy allerede er meget højt værdisat. Så hvis ikke data er rigtig gode, inkl safety, så er det over 50% ned.
Indrømmet de hidtil data ser absolut gode ud. Men det er biotech det her. Der falder stoffer fra hver eneste gang der præsenteres nye data. Også derfor jeg nævnte at selv Novo har lukket 3 fedme programmer på godt 2 år.
-
SLVH jeg har ikke zp for nærværende men jeg er i Gubra fra kurs 139 og suppleret flere gange. Det er dog High risk. Fejler deres amylin så er det over 50% ned.
Jeg evaluere den løbende og har ganske givet reduceret/taget profit inden de første fase 1 data kommer efter sommerferien.
Hvor meget mine Gubra fylder i min pf tænker jeg ikke er så relevant for andre end jeg selv

-
Amycretin 50% større vægttab end næst bedste orale 12 ugers vægttab
Fra side 55-74 er der en række slides fra sidste uges CMD. Dertil har Stifel deres egne tabeller over fedmestoffer med de største vægttab.
Personligt vægter jeg ikke studier under 10 uger så meget. Særligt de helt korte forsøg, hvor der evt vises meget flotte data, en del af dem har en tendens til at viser mindre favorable data når studierne bliver længere.
Men naturligvis bliver også korter forsøgsdata analyseret og tolket på. Jeg gør ligeledes
-
Novo har i dag meldt ud om ny større kinesisk fabriksudvidelse
-
Jeg er ikke enig i din bemærkning vedr. vægt/BMI.
Det er lettere at opnå et procentmæssigt vægttab på en gruppe med en snitvægt på 89 kg end på en gruppe på 105 kg, når begge grupper skal have en BMI på f.eks. 30.
Det er meget vigtigt at være opmærksom på, at den gruppe på 89 kg i snitvægt er lige så overvægtig som gruppen på 105 kg i snitvægt, idet begge grupper skal have en BMI på f.eks. 30.
Alt andet lige, vil begge grupper der er lige overvægtige, have lige let ved at tabe sig 10 kg. Procentmæssigt vil det give et større vægttab for den lette gruppe end for den tunge gruppe.
Gruppen på 89 kg vil derfor have lettere ved at opnå et procentmæssigt højere vægttab end gruppen på 105 kg.
Novo's Amycretin studie er designet således, at det er lettere at opnå et højere procentmæssigt vægttab ved at anvende en lettere gruppe end normalt. (For at opnå højere vægttabsprocenter har Novo snydt lidt med designet af studiet)
Novo's Amycretin studie burde være designet som du selv er inde på - nemlig med en gruppe på ca. 105 kg i snit.
Det virker lidt som om, at Novo føler sig presset, når man laver sådanne studie-designs.
-
Tak for godt indspark bb+
Husk på at når vi taler fase 1 forsøg med helt nyt stof, så er det raske frivillige. Så derfor ser man altid lavere gennemsnitsvægt/BMI end når vi kommer op i de store fase 3 forsøg.
Så derfor tror jeg ikke novo føler sig "presset" på nogen måde hvad angår deres design af kliniske forsøg.
De har ikke nogen interesse/motiv i at "snyde" sig til et større vægttab i fase 1 studier. Det koster adskillige mia kr at gennemføre et bredt fase 3 program. Så novo ønsker tværtimod at lukke projekter ned så hurtigt som muligt, hvis ikke resultaterne er gode nok, inkl gode nok i forhold til de andre fedme stoffer de har i pipelinen.
Så novo lukker ganske givet programmer ned, som andre store pharma selskaber drømmer om at have i deres meget tynde fedme pipeline.
LLY og Novo har et kæmpe forspring
-
-
Det har jeg nu.
Der er hvis plus 5 kinesiske selskaber der arbejder på kopi af semaglutid. Det kinesiske patent udløber i 2026, mens det er 2021/32 i resten af verden. Så det bliver udelukkende en Kina ting
Den kinesiske Novo chef var ret positiv på novos CMD24. Særligt på ozempic/Wegovy
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind
, men ellers tak for din store indsats, det er virkelig lærerigt at læse dine lange indlæg.