Anavex. Ny tråd - marts 2024.
-
Steen, præcis.
Det virker sku en anelse suspekt når disse store omsætninger opstår, uden at det som sådan påvirker kursen.
Håber lidt at det er fordi at der er noget stort på vej. Men så burde kursen jo have steget.
Mit største ønske lige nu er en stor partnerskabs aftale. -
Demystifying Triple Witching Day: What Happens Today on September 15? | eOption
In the world of finance, there are certain days that hold a special significance, and one of them is Triple Witching Day. Occurring on the third Friday of
eOption | (www.eoption.com)
-
Anavex Triple Witching Day - sker 4 gange årligt.
Triple-Witching Dates
Triple witching occurs on the last Friday of each trading quarter (i.e., March, June, September, and December). The final triple witching for 2023 is on Dec. 15. The triple witching dates in 2024 are March 15, June 21, Sept. 20, and Dec. 20.Min forståelse af denne begivenhed.
En gang på 2. sidste fredag i hvert kvartal, "ryddes der op" i bl.a. forskellige indekser, hvor i dette tilfælde Anavex er placeret.
Lidt som man selv flytter de samme antal aktier rundt i forskellige depoter - bare på indeks niveau.
Dette behøver ikke at betyde, at de forskellige aktører, hverken har færre eller flere aktier.
Denne justering er normalt neutralt for aktien i selskabet.
Aktiemarkedet er i dag langt mere komplekst, end bare at købe og sælge en aktie.Læs evt. selv lidt mere om emnet på din ven Google.
Kan se at forskellige "gribe" (advokat firmaer), forsøger at lokke investorer til at starte et sagsanlæg, omkring uoverensstemmelserne mellem det af Anvex udmeldte endpoints i RETT og det de officiel oplyste på FDA/statslige hjemmeside.
Kan huske, at Anavex nævnte tilpasningen i en CC, som var sket efter aftale med FDA, men dette blev af en eller anden grund ikke tilrette på den officielle hjemmeside. - Netop dette udnyttede shorterne da data for fase 3 forsøget i voksne RETT piger blev fremlagt, som vellykket på alle parameter - men forhindrede en positiv afsmitning på aktiekursen.
Efter data og fald efter RETT fase 2/3 i unge piger, forsøger man at samle utilfredse investorer til at suge nogle penge ud af Anavex.
Normalt er det dog ofte mest advokaterne, der score pengene - helt op til 40 % af et evt. forlig!
Ofte ender disse sagsanlæg med afvisning, men advokaterne score stadig deres grundsalær.Disse forsøg på sagsanlæg ses dagligt i et land, hvor ca. 70 % af verdens advokater findes.
Vi kan kun afvente udfaldet af Anavex`s dialog med EMA og måske FDA - og det lovede Peer Review - måske en partneraftale eller lign.
Alt andet er stort set kun støj og at træde vande indtil da!God weekend:)
-
Anavex Opstart af fase 2 Skizofreni med 3-71 - før planlagt!
40 patienter i 1 år.
Dette er første gang 3-71 nu testes i patienter med en indikation, fase 1 var kun i raske patienter.
Nogle af de vigtigste endpoints måles via. måling af aktiviteten/stimuleringen i det områder i hjernen, som er anerkendt for at være årsagen/biomarkør til udvikling af Skizofreni.
Denne ankerkendte målemetode/udstyr fra selskabet Cognision, blev også anvendt i de test konsortiet, som Anavex var/er en del af. Resultaterne herfra viste at metoden var valide og anvendelig til at kortlægge aktiviteten/stimuleringen i de forskellige områder i hjernen.Anavex Life Sciences Initiates Placebo-Controlled U.S. Phase 2 Clinical Trial of ANAVEX®3-71 in Schizophrenia
First patient screened ahead of schedule Trial to investigate positive, negative, and cognitive domains of schizophrenia ANAVEX®3-71’s differentiated...
GlobeNewswire News Room (www.globenewswire.com)
-
Jeg er endnu ikke kommet mig over Bristols køb af Karuna i december 2023 for $14 bn.
https://finance.yahoo.com/news/bristol-myers-squibb-strengthens-neuroscience-120500513.htmlKøbet skete efter submission af NDA af et stof til behandling af skizofreni. Altså et ingen godkendte midler i pipelinen, der i øvrigt ikke er så moden som f.eks. anavexs er.
https://karunatx.com/pipeline-programs/Deres stof KarXT (xanomeline-trospium) er en M1-M4 muscarinic agonist. Virkemekanisme i samme boldgade som 3-71, som er en sigma-1 receptor/M1 muscarinic agonist. Missling refererede til Karunahandelen i seneste Cowen webcast. Her bemærkede han, at det var Anavexs opfattelse at target Sigma-1 receptoren var meget afgørende for et godt resultat - så må man tro ham eller ej.
Det annoncerede fase 2 forsøg er med kun 40 pts i maks 28 dages behandling. Sandsynligvis med resultater senere i år.
https://clinicaltrials.gov/study/NCT06245213?term=Anavex&rank=3At de starter med at brænde penge af på nye forsøg hyrer nye medarbejdere og at de tilsyneladende ikke sælger aktier for at finansiere driften mere må i min optik indikere, at de tror på fremtiden.
-
Tror Missling nok synes Anavex er mere værd end Karuna

Mayomobile tror det hele afsluttes med et takeover.
Vil en evt køber være sikker på approval på Blarcamesine i AD så vil tidspunktet som Karuna blev overtaget på være et tidspunkt vi skal afvente med tålmodighed. Altså efter submission af NDA og accept med en PDFUA dato fastlagt.
Vi ved pt ikke om FDA/USA kommer i spil mht Blarcamesine i AD. Så en del usikkerhed her.
Missling har altid sagt, at den største værdi for aktieejerne vil blive skabt, hvis stofferne blev godkendt før partnerskab (eller M&A).
Jeg er heller ikke til salg under $100 - vel at mærke med det vi kender til data.
-
Solsen det går vel begge veje, om du er Bull eller Bear tror du vel på din investering, nu jeg jo selv positiv på anavex, men ingen hverken Bull eller Bear kender slutningen på casen, man kan dog konstatere at Bear er i føretrøjen siden slutningen af 22.
Diverse fora har jo som regel begge investorer, de laver lige meget støj, og jeg kalder det støj, da jeg stadigvæk kun har set lige ved og næsten, men har et håb om jeg jeg spiller det det rigtige hold.
Men igen, ingen ved rigtig noget konkret, før det kommer opbakning fra videnskaben fra 2 part.
Billedet her, er jo et meget sjovt eksempel.
Anavex kom så med de Data partner Peer review
Mvh
Torben

-
Selvfølgelig. Men jeg tvivler på at shorterne bruger så meget tid på at sætte sig ind i casen Anavex.
Jeg tror mere, at de generelt shorter CNS biotech, hvilket er en god ide.
Ligner det ikke at shorterne rammer modstanden her. Luk i dag bliver interessant.
En meddelelse om at peer review kommer om to dage ville være interessant
(Den kommer dog nok på dagen for offentliggørelse og det giver forhåbentligt panik hos shorterne) -
En også interessant artikel i det tidsskrift jeg tror kommer med peer review artiklen

Nærmest et oplæg til selv samme.
Og en omgang skældud til det korrupte system i US samt til at teorien om amylin fjernelse har været gældende alt for længe.
-
Link til dagens RedEye Alzheimer's konference, der kan ses som hvad der p.t. er den dominerende trend i årsagsforklaringer og behandlingsmuligheder. Blandt forskere i Sverige er det mit indtryk, at Amyloid Beta stadig har det primære fokus.
-
Ja US Alzheimer's Association får godt nok nogle skud for boven eller skulle jeg skrive en ordentlig bredside?
Mafia metoder så som trusler og de tåler ikke modsigelser, så godt nok at de får noget smidt tilbage i hovedet.Det er mugligt at JAD udgiver Anavex's peer reviewed publikation da George Perry (chefredaktør, JAD) godt kan lide 2-73 men måske interesse konflikt da han også er videnskabelig rådgiver for Anavex?
-
Så er det weekend med et kursfald på knap 9%. År til dato er vi nede med 50%. Vi er snart i april måned og venter fortsat på den famøse Peer-review udgivelse.
Hvis vi i løbet af året havner over kurs 9 igen (som er min anskaffelseskurs), så trækker jeg mig med glæde ud af det.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind