Anavex. Ny tråd - marts 2024.
-
Solsen
Det kan man da håbe på, men mere vil vel have mere?Kan man egentlig shorte en aktie helt ud af US børsen? Altså, kan kursen blive så lav at firmaet helt afnoteres? De har jo penge på kontoen, hvis man da kan stole på den udmelding. Så Anavex er da i det mindste lidt værd.
-
Går kursen i 0 så har shortdrengene fået jackpot, aktien kan ende på OTC/ de pink sider, hvis compliance ikke overholdes 1$/markedsværdi/cash. På OTC er her ingen gennemsigtighed og kontrol...
Men det sker ikke, Solsen har ikke opgivet helt, så havde jeg solgt for længe siden, jeg har ingen kærlighed og grådighed til mine investeringer, jeg tager altid tabet hvis jeg ikke mere tror på casen....
Det betyder ikke, at jeg ikke syntes det stinker, jeg giver (it-factory) 50/50% på nuværende tidspunkt, for at det ender lykkeligt.
Mvh
-
Jo hvis kursen er under $1 i en periode. Men her vil selskabet kunne lave et omvendt split så kursen igen kommer over $1
Ikke noget jeg rigtigt har forstand på

Tænk på, at hvis der kommer dårlige nyheder så ryger vi i hullet uanset om kursen er $6 eller $3. Vi har vel kun investeret fordi vi tror på størst sandsynlighed for gode nyheder.
Men det er for mange tungt og pressende at se penge forsvinde i den blå luft. Det udnytter shorterne til at få nogen til at sælge.
Jeg tvivler dog på, at shorterne er kommet meget tættere på land i denne måned.
Lige nu er alle debatforum smadret af useriøse indlæg, hvorfor jeg tror mange aktionærer trækker sig fra at kommentere på noget mere.
Anavex har penge til at køre nye forsøg, hvis det skulle være nødvendigt.
-
Korrekt af det instrument, det betegnes som split kan tages i brug, men det sjældent nogen trøst.
Er der lavet et split, for at få kursen over 1$, så skal kursen holdes over 1$ i 10 sammenhængende børsdage, men er aktien først uden i den proces, så det ikke utænkeligt den hurtigt bankes under 1$ igen...
Split er ikke et godt signal til market, det er kun FA der kan holde kursen ude/fri af compliance.
Jo med omvendt fortegn, som når Novo laver 1:5 split
Jeg er på forums med investorer, som har været med i 7-8-9 år, de er godt trætte efterhånden.
Mvh
-
-
Enig, var selv med da den lå og rodet rundt i 28kr tror jeg det var.
Jeg var også med her da denne lå i >2$ Og har ikke tab hvis den går i et rundt nul, min investering er trukket ud for mange år siden, så jeg køre på frihjul.
Jeg er mest bekymret over Missling og hans kasketter, og så virker det lidt som om man trække et nyt emne op i den efterhånden store pipeline, nu 2-71 det som om man hele tiden flytter fokus fra eksisterende, til nyt emne, og det vel ikke utænkeligt at 2-71 er de næste 5 års store håb.
Men ja, jeg ved intet overhovedet, alt kan jo i princippet ske, det jo ikke vindmøller de udvikler, dem kan man da tag og føle på, det er medicin, i den tunge klasse, og usikkerheden vil altid være der når det drejer sig om mindre biotek virksomheder.
Det virker noget kryptisk, og jeg er aldrig blevet den store fan af, optioner og manglende indsidder køb, det giver bare en dårlig fornemmelse når et selskab uddeler optioner og ikke selv er med investorer i eget bageri.
Tror faktisk det gav anavex lidt troværdighed, at de kom med et fejlet forsøg.
Nu kender jeg nogle som arbejdet i Novo, før de rigtig blev til Novo vi kender i dag, dengang kunne man tage ex. 1500 dkr. Af sin løn og investere i selskabet, så lagde Novo 1500 dkr oven i, det til at forstå.
Mvh
-
TDT123
Ja det var tider da man kunne købe genmab til 28kr Vestas for 25, jeg købte sågar GN store nord for en rund 10'er
Jeg forstår godt at folk er utålmodige, men det hjælper ikke konstant at så tvivl ved ledelsen. De er i fuld gang med alverdens tiltag. Og hvis man ikke tror på hvad de melder ud, så synes jeg ærligt taget at man skal sælge ud. Det havde jeg somsagt gjort hvis jeg ikke stolede på ledelsen. -
Anavex Det vi er ude i, er at vi spekulerer i om eksempelvis vedhæftede meddelse, med eksterne uvildige Canadiske eksperters resultater for at tabet af hjernevæv reduceres signifikant ( p=0,0005) og at man heller ikke kan tage udtalelser fra ADNI ansatte for gode vare?
"These data are very exciting, particularly in a study that can demonstrate objective slowing of markers of neurodegeneration," says Michael Weiner MD, Professor of Radiology and Biomedical Imaging, Medicine, Psychiatry, and Neurology at the University of California, San Francisco (UCSF) and Principal Investigator of the Alzheimer's Disease Neuroimaging Initiative (ADNI).
Anavex’s Phase 2b/3 Trial of Blarcamesine (ANAVEX®2-73) in Patients with Alzheimer’s Disease Shows Robust Clinical Efficacy and Slows Neurodegeneration
Significant Reduction of Amyloid Beta Biomarkers of Alzheimer’s PathologyNEW YORK, Sept. 14, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders announced today that a follow-on analysis of the landmark Phase 2b/3 study to treat early Alzheimer’s disease with the investigational drug blarcamesine (ANA
Yahoo Finance (finance.yahoo.com)
Der skal så også stilles spørgsmålstegne ved om Anavex vitterlig er i dialog med EMA og at CHMP har truffet afgørelse om adgang til hele EU i blinde eller på falsk/urigtig grundlag?
F.eks har CHMP stadig her 15 mdr. efter indsendt ansøgning til EMA fra Lecanemab, ikke kunnet eller villet træffe en tilsvarende beslutning.Der er godt nok mange folk/eksperter, der skulle være involveret i et tænkt svindelnummer.
Dette ville nok også få folk/ eksperter til at søge væk fra Anavex i stedet for at tiltrække dem.
Både Marwan Noel Sabbagh og Kun Jin (tidligere FDA ansat) kom først til efter TLD for AD fase 2/3 forsøget blev annonceret december 2023.Shorterne og deres super algoritmer, baseret på også menneskelig tankegange/ instinkter, har så meget magt, at den lille mand bliver kørt fuldstændig rundt på gulvet.
Trods en udskældt CEO, har denne stadig 1.250.000 aktier han ikke har solgt ud af, udover de 73380 optioner han fik tildelt for nydelig. Anavex har som tidligere også nævnt helt usædvanligt ikke solgt aktier de sidste 2 kvartaler - hvilket ingen ville have løftede et øjenbryn over, hvis de f.eks havde solgt aktier til kurs 10 $ i december 2023 eller her i perioden efter RETT data, for at hente penge til evt. nye forsøg.Min konklusion er stadig, at Anavex nok skal komme i mål og at vi i løbet af de næste par mdr. når en afgørende milepæl, der vil give mere sikkerhed for, at det også vil lykkes.
Men som nævnt bygger Anavex ikke vindmøller - og meget kan gå galt i biotek, men nogen skal jo komme med et fremskridt inden for Alzheimer efter mange års tørke - og 2-73 ligner i min optik det bedste bud pt. -
Opdatering fra advokatfirmaet som søger aktionærer i Anavex til søgsmål. Fra 22 -24 da toplinjen data kom
Jeg giver ikke meget for det, det er normalen i US at gribbene står på spring.

-
Lige et spørgsmål til dem der ved noget om shortning.
Som det er nu er der nogen og 20 Mio shortede aktier i Anavex.
Hvad hvis vi nu antog at der en stor spiller der har 1-2 muo aktier han vil af med "genkøbt" ASAP. Det vil vedkommende da få ret svært ved uden at kursen stiger...
Er shorterne ikke lidt fanget i det her ? Det er dælme mange aktier de skal have genkøbt.
Jeg er godt klar over at de er fanget ved gode nyheder/resultater. Der vil det for at bruge Ole Thestrup's ord fra de grønne slagtere blive " en masakre og et blodbad af uset dimensioner".
Men selv uden gode nyheder, er de ikke sådan lidt fanget?
Hver aften bliver der handlet ca 400000 aktier på de sidste 2 minutter inden børsluk. Er det shorterne der lige hapser nogen de kan bruge, bytte eller hvad hulen til næste dag ?Mvh Trader17
-
Prøv at læs historien om WallStreetbet og GameStop. Der behøver ikke komme reelle nyheder, der indikerer at "short bets" er risikable. Hvis bare en flok teenagers kan blive enige om at satse konfirmationspengene, kan store shortsellers løbe ind i et voldsomt uvejr. Virkelig en dejlig opbyggelig historie, som dog vist nok på den lange bane viste sig at være en blindgyde.

-
Jeg mener også, at shorterne er fanget i deres spin lige nu.
De kommer ikke i land uden dårlige nyheder.
Ved seneste opdatering kom der 2 mio flere aktier i shorternes pulje. Dvs deres kurspres gav dem yderligere positioner.
Jeg tror vi ser det samme i disse dage. Nye lows men ikke flere inddækkede shorts.
Hvis der blot ville komme lidt positive vinde over selskabet så kunne vi se løjer.
Masser af triggere, men det er de gode der skal komme

Missling fremlægger igen i morgen. Vi må lytte efter evt ændringer i hans talestrøm. -
" og Kun Jin (tidligere FDA ansat)"
Som jeg har skrevet tidligere herinde når den kære Kun Jin nævnes, så savner jeg en eller anden "track-rekord" på manden, da argumentationen hurtigt bliver at han er en kæmpe ressource blot fordi at han har haft FDA som arbejdsgiver.
-
Hej @Thorkild01
Reddit var ikke en flok skoledrenge, og der var under Gamestop perioden, I-investorer der tabte så meget, at de måtte lukke andre investeringer for at dække tabet i gamestop ( hvilket var overdrevet fedt ) jeg smiler stadigvæk når jeg mindes den periodeMvh
-
En aktie der er nede med 56% ÅTD og er fortsat voldsomt shortet vil da naturligvis i teorien kunne opleve en pludselig gevaldig optur/short-squeeze. Shorterne er dog ikke tankefattige idioter, men må antages at have gjort en eller anden form for hjemmearbejde. Det er jo sjældent amatørerne som går kort.
-
Jeg må simpelthen mane til besindighed. Ingen aner om 2-73 bliver godkendt, ej heller hvor vi er i forhold til en EMA godkendelse. 1. december 2022 blev data fremlagt på en konference, og alle forventede et gennembrud, både for selskabet, men også patienterne. I skrivende stund er der stort set ikke sket en skid. Det er helt bizart. Jeg er efterhånden nede med 75 procent i det her, og venter til den bitre ende, men et uklart forløb, kombineret med en Missling, som gentager sig selv igen og igen, er simpelthen uværdigt og en desrespekt for pts., og aktionærere. Det kan umuligt være et normal billede, at et forløb omkring fase forsøg, skal være så rodet og bøvlet.. Jeg sætter det her til 30/70 i favør for et afslag, og dermed er dejavu på min investering i biotek/pharma.
-
Simpel statistik siger, at selskaber der udvikler lægemidler i CNS sygdomme fejler i over 90% af tilfældene.
Så shorter man sektoren på et godt tidspunkt er man sikker vinder selv om få selskaber går imod strømmen.
Når en ledende stastistikker fra fda er på holdet er man ikke overladt til amatører. Men det er stadig data der tæller ikke dem der analyserer.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind