Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

AQ Group

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
0 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    dagensaktie.dk
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Dagens aktie er AQ Group

    AQ Group er en global producent af komponenter og systemer til industrielle kunder med høje krav.
    Forretningen er organiseret i to segmenter: System og Komponent.
    System omfatter forretningsområder Elskabe og Systemprodukter.
    Komponent omfatter Sprøjtestøbning, Induktive komponenter, Ledningssystemer og Pladebearbejdning.
    AQ har fabrikker i Sverige, Bulgarien, Serbien, Ungarn, Estland, Polen, Litauen, Mexico, Italien, Indien, Kina, Finland, USA, Canada, Brasilien, Tyskland og har historisk opkøbt eller startet nyt selskab hver år siden 2008.
    Kan i øjeblikket tilbyde design og produktion af induktive komponenter i Europa, Kina, Indien og USA.
    Har inden for nogle nicher induktive komponenter opnået en position som en af fem førende virksomheder globalt.
    Mange af deres kunder arbejder med elektrificering og energieffektivitet
    7200 ansatte

    Nøgletal
    Kurs: 465,00
    Market Cap: 8.507B
    P/E: 13,49
    Forward P/E: 0,00
    P/S: 0,98
    P/B: 2,29
    Enterprise value: 8.936B
    Profit margin: 7,25%
    Operating margin : 9,31%
    ROE: 18,89%
    ROA: 7,17%
    Indtjeningsvækst kvartal: 72,30%
    Omsætningsvækst kvartal: 25,60%
    Udbytte: 0,72%
    *Nøgletal stammer fra YH financeapi og er ikke blevet revideret

    Hvad taler for ?
    Dygtig ledelse der er mestre i opkøb.
    Leverandør til industrien hvor det er nemmere at hæve margins end forbrugerne
    Har stort fokus på kvaliteten af det leverede
    Nye fokusområder inden for EV, vedvarende energi, medicin, toge, energilagring
    Målsætning om at vokse 15% om året med 8% margin.
    Lav nettogæld, hvilket muliggør fortsatte investeringer i udvidet produktionskapacitet og opkøb.
    Involveret i rigtige mange fornuftige fokusområder, og besidder produktionskapacitet mange steder.
    Oplever stærk efterspørgsel efter elektrificering.
    Fokus på organisk vækst, mens man afventer lavere priser på opkøbsmål.
    Integrationen af Schaffner-opkøb er afsluttet. Stærk vækst og fortjeneste normaliseret til at være på niveau med resten af gruppen
    Vinder nye projekter og produkter til nye og eksisterende industrikunder
    Decentrale model med eget kundeansvar fungerer
    Produktivitetsforbedringer i virksomhederne i Mexico, Estland, Polen, USA og Canada gør resultatet er tilfredstillende.
    Der er brug for induktive komponenter overalt, hvor der er strøm, på alt fra printplader til tog, både og til at drive/oplade/konvertering af el
    Ved udgangen af Q3 var lageromsætning forbedret, så man nu er oppe på 3 gange/år
    Markant bedre cash flow fra driftsaktiviteter
    Vurderer selv at man på trods af økonomisk usikre tider har gode forudsætninger for at fortsætte deres vækstrejse.

    Hvad taler imod ?
    Lavmargin forretning hvor man ligger i spændet 6-8% med et mål på 8%
    Som industri er man hårdt ramt af stigende inputomkostninger
    Behov for yderligere prisstigninger for at kunne levere forventet marginer
    Lager opbygningen har været meget voldsom
    Målet for lageromsætning er 3.5 gange/år, som man længe har lagt langt fra, dog i bedring nu.
    Har døjet med skalleringsproblemer i forhold til nye produkter og behov, hvilket betyder at man har kunder, der i øjeblikket ikke er tilfredse med kvalitet og leveringspræcision.

    Holdning
    Det er et problem at sektoren kører med lave marginer generelt.
    Jeg syntes at de forretningsområder ens virksomheder arbejder inden for virker attraktive.
    Ingen position

    1 Reply Last reply
    5

    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

    With your input, this post could be even better 💗

    Tilmeld Log ind

    • Log ind

    • Har du ikke en konto? Tilmeld

    • Login or register to search.
    • First post
      Last post
    0
    • Debatforum
    • Seneste
    • Populære
    • Bruger