Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Brdr. Hartmann - investoraktivisme virker

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
9 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet

    Thornico hæver sit bud til 360. Det viser at investoraktivisme virker

    Thornico hæver sit bud på de aktier som de ikke ejer i Brdr Hartmann fra 300 til 360.
    Samtidig har de indgået aktionæraftaler med udvalgte investorer og øget sin ejerandel til ca. 80 %

    360 er bedre end 300, men det er ikke givet, at det ender med at være "den endelige" pris
    80 % er "noget tættere på", men kan være "et godt stykke fra" de krævede 90%+ før man har tilstrækkelig stor ejerandel til at man kan tvangsindløse

    Udviklingen viser, at aktivisme virker

    Udviklingen viser også, at Brdr. Hartmann ikke er en enkeltstående hændelse. I en lang række selskaber mangler den positive opmærksomhed for ejerne = aktionærerne

    Hold øje med den ekstraordinære generalforsamling

    Der er stadig mulighed for at der bliver god spørgelyst og interesse på den ekstraordinære generalforsamling på mandag. 360 er bedre end 300, men det er ikke sikkert, at det bliver det sidste ord i denne sag

    1 Reply Last reply
    5
    • R Offline
      R Offline
      rawdog
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      360 er helt bestemt bedre end 300, men jeg syntes stadig det er i den fedtede ende. Jeg er dog glad for at Stadil har lyttet til kritikken og at man forhandlet en aftale på plads som nogenlunde tilgode ser begge parter.

      1 Reply Last reply
      3
      • H Offline
        H Offline
        Hyst
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Selv 360 tilgodeser blot Thornico der vel mest af alt er interesseret i den teknologidel i Hartman, som leverer maskiner til hele verden.
        https://www.hartmann-packaging.com/world/hartmann-technology/machinery-programme/

        Deres andre virksomheder er i forvejen sådan teknologi knowhow på fødevareområdet.
        https://www.thornico.com/group-structure/food-technology/

        UBS.: Thonico pludselig med hel ny hjemmeside!

        1 Reply Last reply
        3
        • R Offline
          R Offline
          rawdog
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Ja, 360 er i den grad en sejr for Stadil. Men 360 er også en pris jeg (som småinvestor) kan leve med. Aktien var desværre lidt dødsdømt efter Thornico meldte ud at de ville afnotere. Selv hvis deres forslag blev stemt ned, så vil sagen have hængt over aktien de næste mange år og formentlig resulteret i lavere prissætning på aktien. Før 19. september var min plan og holde aktien langsigtet og først sælge ved >550 dkk, men efter 19. september har det mest af alt handlet om at sikre en nogenlunde fair behandling af minoritetsaktionærene.

          Nu bliver de spændende at se om Thornico vil lave en IPO på Hartmann om 2-3 år? Jeg ville ikke blive overrasket hvis de to platugler havde skumle planer.

          1 Reply Last reply
          4
          • J Offline
            J Offline
            Jydsk_shipping
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Hvad siger juraen hvis de har mellem 80 og 90 pct og således ikke kan tvangsindløse?
            Kan de afnotere med 80%?

            1 Reply Last reply
            3
            • T Offline
              T Offline
              Thorkild01
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Nej, se seneste regler
              https://www.plesner.com/da-dk/insights/artikler/2020/01/nasdaq-copenhagen-offentliggoer-nye-regler-for-afnotering-af-aktier

              1 Reply Last reply
              2
              • H Offline
                H Offline
                Hava
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Hvis jeg læser det rigtigt: hvis der er 90 % af den ved GF repræsenterede kapital der stemmer for en afnotering bliver forslaget vedtaget - med Thornicos 80 % af aktiekapitalen der med sikkerhed vil stemme for en afnotering kræver det at 9 % af aktiekapitalen skal være tilstede og stemme imod - det kommer ikke til at ske! Så Hartmann er blevet i obligation med kort løbetid!

                1 Reply Last reply
                3
                • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                  Helge_LarsenPI-redaktør
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Hvad skal Hartmann koste? Er 360 kr. en fair pris?

                  Just a moment...

                  favicon

                  (www.proinvestor.com)

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • D Offline
                    D Offline
                    Dusør
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    450 kr ville være en fair pris alt under 400 er en hån mod aktionærerne. Firmaet skriver selv at 14% mindst i ebit er hvad man stiler imod. Det svarer til 518 mil. En pris på 2.6 milliard er tæt på pinligt. Men Stadil fam. har ingen skam i livet.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • P Offline
                      P Offline
                      ProinvestorNEWS
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Brdr Hartmann: Har budforhøjelse overtalt investorerne? https://www.proinvestor.com/boards/116154

                      1 Reply Last reply
                      0

                      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                      With your input, this post could be even better 💗

                      Tilmeld Log ind

                      • Log ind

                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                      • Login or register to search.
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Debatforum
                      • Seneste
                      • Populære
                      • Bruger