Brdr. Hartmann - investoraktivisme virker
-
Kommentar fra Per Hansen, Investeringsøkonom, Nordnet
Thornico hæver sit bud til 360. Det viser at investoraktivisme virker
Thornico hæver sit bud på de aktier som de ikke ejer i Brdr Hartmann fra 300 til 360.
Samtidig har de indgået aktionæraftaler med udvalgte investorer og øget sin ejerandel til ca. 80 %360 er bedre end 300, men det er ikke givet, at det ender med at være "den endelige" pris
80 % er "noget tættere på", men kan være "et godt stykke fra" de krævede 90%+ før man har tilstrækkelig stor ejerandel til at man kan tvangsindløseUdviklingen viser, at aktivisme virker
Udviklingen viser også, at Brdr. Hartmann ikke er en enkeltstående hændelse. I en lang række selskaber mangler den positive opmærksomhed for ejerne = aktionærerne
Hold øje med den ekstraordinære generalforsamling
Der er stadig mulighed for at der bliver god spørgelyst og interesse på den ekstraordinære generalforsamling på mandag. 360 er bedre end 300, men det er ikke sikkert, at det bliver det sidste ord i denne sag
-
Selv 360 tilgodeser blot Thornico der vel mest af alt er interesseret i den teknologidel i Hartman, som leverer maskiner til hele verden.
https://www.hartmann-packaging.com/world/hartmann-technology/machinery-programme/Deres andre virksomheder er i forvejen sådan teknologi knowhow på fødevareområdet.
https://www.thornico.com/group-structure/food-technology/UBS.: Thonico pludselig med hel ny hjemmeside!
-
Ja, 360 er i den grad en sejr for Stadil. Men 360 er også en pris jeg (som småinvestor) kan leve med. Aktien var desværre lidt dødsdømt efter Thornico meldte ud at de ville afnotere. Selv hvis deres forslag blev stemt ned, så vil sagen have hængt over aktien de næste mange år og formentlig resulteret i lavere prissætning på aktien. Før 19. september var min plan og holde aktien langsigtet og først sælge ved >550 dkk, men efter 19. september har det mest af alt handlet om at sikre en nogenlunde fair behandling af minoritetsaktionærene.
Nu bliver de spændende at se om Thornico vil lave en IPO på Hartmann om 2-3 år? Jeg ville ikke blive overrasket hvis de to platugler havde skumle planer.
-
Hvad siger juraen hvis de har mellem 80 og 90 pct og således ikke kan tvangsindløse?
Kan de afnotere med 80%? -
-
Hvis jeg læser det rigtigt: hvis der er 90 % af den ved GF repræsenterede kapital der stemmer for en afnotering bliver forslaget vedtaget - med Thornicos 80 % af aktiekapitalen der med sikkerhed vil stemme for en afnotering kræver det at 9 % af aktiekapitalen skal være tilstede og stemme imod - det kommer ikke til at ske! Så Hartmann er blevet i obligation med kort løbetid!
-
Hvad skal Hartmann koste? Er 360 kr. en fair pris?
-
-
Brdr Hartmann: Har budforhøjelse overtalt investorerne? https://www.proinvestor.com/boards/116154
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind