Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
118 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #41

    "said in an Anavex press release, which notes that Anavex is preparing to meet with regulatory authorities in the U.S., Europe, and Asia-Pacific to discuss approving Anavex 2-73's for Alzheimer's."

    Har man ikke efterhånden i over et år kommet ud med den melding?

    1 Reply Last reply
    2
    • L Offline
      L Offline
      lossen
      wrote on sidst redigeret af
      #42

      Så vidt jeg husker er ordet "approving" ret nyt i denne sammenhæng. Siden den meget positive pressemeddelelse i sidste uge er aktien faldet under meget stor omsætning. Det er normalt et faretegn, men jeg tager det helt roligt. Aktien falder altid på gode nyheder. Det kan næppe være biotekeksperter der sælger. Jeg vil nyde den dag, hvor alle shorterne skal ud og købe aktier.

      1 Reply Last reply
      3
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #43

        Falder under sin ellers meget veletableret bund i 7,65. Jeg overvejer kraftigt at reducere beholdningen ned til det halve. Der er for meget navlepilleri og uklare meldinger. Først den ved årsskifte og nu denne.

        1 Reply Last reply
        2
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #44

          Frit fald. Ryger vi under 7 i dag?

          1 Reply Last reply
          2
          • TDT123T Offline
            TDT123T Offline
            TDT123
            wrote on sidst redigeret af
            #45

            52 ugers laveste.... How low can we go
            Så fik Solesen ret vedr. støtten 🙂 ring ringere og ringest.

            Lad os sige den rammer 6$ og derefter stiger med 100% på en fantastic Peer review så vi på 12 $ hmmm

            Det sgu noget tarveligt, dem som har været med længst, er jo i fint plus og burde ikke reducere for nuværende, min personlige mening.

            Der sker altid noget uforudsigelig, når man mindst venter det, præcis som det der sker nu.

            Jeg holder hele vejen

            Mvh

            1 Reply Last reply
            3
            • SolsenS Offline
              SolsenS Offline
              Solsen
              wrote on sidst redigeret af
              #46

              Det er shorternes chance, at nogle opgiver ved brud af en bund/modstand.

              Alle biotech a la Anavex ligger i tilsvarende fald i dag.

              Jeg slipper ikke mine under nogen omstændigheder. Men alle skal jo sikre sig selv og ikke løbe unødige ricici.

              1 Reply Last reply
              5
              • M Offline
                M Offline
                Milito
                wrote on sidst redigeret af
                #47

                Vi kæmper omkring de 7.

                1 Reply Last reply
                2
                • L Offline
                  L Offline
                  lossen
                  wrote on sidst redigeret af
                  #48

                  Ja, det ligner shorternes sidste krampetrækninger. Den 31/8 var der ca. 16,9 mio aktier short. Efter de seneste dages shorteraktivitet er vi måske oppe på 18 mio. Nu er vi klar til at festen begynder. Hold godt fast i jeres aktier!

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • TDT123T Offline
                    TDT123T Offline
                    TDT123
                    wrote on sidst redigeret af
                    #49

                    Rigtig meget af et selskabs kursudvikling, afhænger rigtig meget af ledelsen formåen til kommunikation til market og ikke mindst aktionærerne, optionscall (spil) shorting trading mm. sker i stor stil når usikkerheden vægter større end trygheden

                    Jeg kigger eksempelvis ikke på mine Genmab Novo Vestas osv
                    (De køre selvfølgelig også op og ned med market generelt)
                    Men med denne og mange af de andre US Stocks jeg handler med, er man nød til at følge med hver eneste dag.

                    Man kan selvfølgelig ikke sammenligne en til en, med overnævnte, men der er en tydelig forskel udover risikoen, det er den manglende kommunikation tavsheden tidshorisonten indsidder osv.

                    Sådan har anavex altid ageret, det så længe jeg har været med, deres ir afdeling kunne godt pleje aktionærene meget mere, de fleste udmeldinger er fra 3 part på Stocktwits. Aktionærende er trods alt en vigtigt del af Anavex (Missling egne ord, år tilbage) Anavex handler selv aktien, og har jo også brug for den bedst mulige kurs.

                    Jeg mener med dette, at havde man plejet sine aktionærer på en mere ansvarlig måde, ved eksempelvis at løbende komme med opdateringer og udmeldinger som for eksempel, alt går efter vores strategi, og intet ændret omkring casen, svar på negative artikler osv. ville så mange måske ikke lyst til at lege med aktien.

                    Det er selvfølgelig High Risk, og det er guf for shorting, men det kunne nok godt begrænses noget, med lidt aktionærpleje.

                    Mvh

                    Torben

                    En dag giver det hele måske mening, og vores trofasthed belønnes.

                    1 Reply Last reply
                    8
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #50

                      Anavex Begrundet positiv forventninger til RETT- Excellence.

                      Mens vi venter på div. data og ser på en (absurd) presset aktiekurs:

                      Den 6. oktober 2023 er det 4 mdr. siden sidste patient afsluttede Excellence forsøget (5-17 år pts.)
                      TLD kommer normalt efter 3-4 mdr.

                      Fra den 15. juni 2023:
                      https://finance.yahoo.com/news/anavex-2-73-blarcamesine-receives-113000106.html

                      Oversat uddrag for forsat brug af 2-73 i unge RETT pts.

                      " Special Access Program (SAP)-ansøgninger tildeles efter en læges anmodning på vegne af patienter. Baseret på sikkerhedsprofilen for ANAVEX®2-73 (blarcamesine), samt kliniske beviser på, at undersøgelseslægemidlet fortsat vil gavne patienterne, vil Anavex fortsætte sit ansvar for at støtte patienter efter undersøgelsen ved at lette leveringen af ​​ANAVEX®2-73 (blarcamesine) til patienter i Canada. Godkendte compassionate-programmer er også i gang i Storbritannien og Australien, som repræsenterer alle regioner i Rett Syndrome-undersøgelsesdeltagelsen."

                      Kliniske beviser på forsat effekt.
                      Dvs. - At man i selve forsøget har set en tydelig effekt!

                      Positiv bivirkningsprofil.
                      Dvs. - At man er tryg ved forsat brug i selv unge pts.

                      Samme billede i alle de lande/regioner 2-73 bliver testet.
                      Dvs. - At ovenstående bekræftes udbredt på tværs af forsøgsstederne.

                      Dette er reelle vidnesbyrd fra virkelig patienter - de endelig data vil derfor med stor sandsynlighed også bekræfte en målbar effekt og en positiv bivirkningsprofil.
                      Udviklingen på aktiekursen har generelt, på især midcap biotek, været trykket helt i bund de seneste par år.
                      Så længe Anavex ikke har leveret et ultimativt bevis for en effekt, der er stærke nok til en markedsansøgning hos myndighederne, er aktien bare røget med i maskineriet og blevet trukket med ned.
                      Dette vil efter min bedste overbevisning nu ændre sig de næste uger/par mdr. - når disse data uværgeligt nu kommer.
                      Den næste korte tid vil afgøre fremtiden for Anavex!

                      I bund og grund er der kun 2 endelige udfald:

                      Er resultaterne så gode, som jeg forventer, så kommer 2-73 på markedet i løbet af 2024 og vil forgylde aktionærerne!

                      Er resultaterne ikke overbevisende/dårlige, så skal 2-73 heller ikke på markedet og belaste et i forvejen hårdt belastet sundhedsbudget, samt give falsk håb til sårbare patienter!

                      Jeg satser på det første!
                      Kl. 13.00, hver dag - for mulige nyheder har aldrig været mere spændende.

                      1 Reply Last reply
                      11
                      • TDT123T Offline
                        TDT123T Offline
                        TDT123
                        wrote on sidst redigeret af
                        #51

                        Ikke meget, men bedre end ingenting.

                        Investment Firm Acquires Stake in Anavex Life Sciences, Demonstrating Confidence in Biotech Company's Potential

                        https://beststocks.com/investment-firm-acquires-stake-in-anavex-life-scie/

                        115750_E1118B3E_875C_4251_95F9_08F1AF2D4FEC.jpeg

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #52

                          Anavex Lidt mere vedr. Anavex.

                          Investeringsselskab/partner:
                          https://symbiosis.vc/

                          Omtale i et fagmedie sammen med andre tilgange:
                          https://www.mdpi.com/1999-4923/15/10/2382

                          "Finally, one of the most advanced pleiotropic drug candidates against Alzheimer's disease is Anavex 2-73 (Figure 10). This small compound acts as a dual muscarinic M1 and σ1 agonist and is able to reverse scopolamine-induced cognitive deficits in mice. Anavex 2-73 also inhibits GSK3β, oxidative stress, mitochondrial impairment and neuroinflammation [46,47,48,49]. It is currently in IIb/III phase clinical trials in Alzheimer's patients."

                          Omtale i Alzheimer-Europe:
                          https://www.alzheimer-europe.org/news/anavex-reports-follow-analysis-data-its-phase-iib/iii-study-blarcamesine-early-ad

                          Shorterne har ikke fået inddækket deres positioner - om det er fordi de ikke kan eller om fordi de ikke tror på casen overhovedet, vides ikke.
                          Stadig (vanvittige) 17 mill. shortede aktier pr. 15/9 2023!

                          Fint med div. omtale, men der skal hard data til for at vende stemningen. (kom nu Missling!)
                          Kommer der gode resulatater i RETT og/eller Alzheimer lige om lidt, så får shorterne meget store problemer.

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #53

                            Anavex Understøtter tiltroen til gode dat i Excellence.

                            Glemte lige at nævne en årsag mere til, at jeg er overbevist om rigtige gode data i Excellence forsøget (pts. 5-17 år).
                            (udover myndighedernes tilladelse til forsat brug efter afsluttede forsøg i unge RETT pts. i Australien, UK og Canada)

                            Fra 28. juni 2023:
                            https://www.anavex.com/post/long-term-clinical-study-demonstrates-disease-modifying-effects-of-anavex-2-73-blarcamesine-for-rs

                            "Continued improvement from the drug, as measured with the Rett Syndrome Behavior Questionnaire (RSBQ) total score,[2] was observed from the start of the double-blind study to the end of the open-label extension part for patients continuing on ANAVEX®2-73 (blarcamesine). Patients previously on placebo, who switched to ANAVEX®2-73 (blarcamesine) in the OLE part of the study experienced improvement during the OLE part."

                            Dvs. voksne RETT pts., som var fik 2-73 fra starten, forsætter forbedringer efterfølgende.
                            De patienter, som fik placebo i selve forsøget oplevede forbedringer, når de så fik 2-73 i det efterfølgende åbne forsøg!
                            Anavex tilkendegav tidligt, at man ikke skulle forvente den store effekt i voksne RETT patienter - hvilket man så trods det så med stor signifikant!
                            Anavex har af indikationens natur langt større forventninger til unge patienter - der er stadig noget at redde!

                            Vedr. dette RSBQ test/skema, så var Anavex`s Walter Kaufmann med inde over udformningen af denne i sin tid.
                            Al den misforståede polymik omkring positiv tiltag (af bl.a. samme Walter Kaufmann) for en modernisering/forbedring af en 20 år gl. analysemetode vidner om uvidenhed eller en bevist fordrejning af tingene, for at køre et negativt spin på Anavex.

                            2-73 virker i voksne patienter og vil derfor med meget store sandsynlighed have en endnu større effekt i unge patienter - uden bivirkninger!
                            Dette afventer vi nu svar på de næste dage/uger!!

                            1 Reply Last reply
                            10
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #54

                              " Dette afventer vi nu svar på de næste dage/uger!!"

                              Eller måneder? As usual. Jeg er ved at være meget utålmodig.

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • TDT123T Offline
                                TDT123T Offline
                                TDT123
                                wrote on sidst redigeret af
                                #55

                                Ja ! elastikken der bare bliver trukket og trukket...

                                Ikke meget at gøre ved det nu, problemet bliver hvis der nogensinde kommer noget konkret, hvor komme stigningen så fra, 5$ Med en stigning på evt. 100%
                                Så virker det hele sgu ligegyldigt som investorer, tidshorisont taget med i beregningen.

                                Klar over at kursen bliver langt højere, hvis anavex kommer i mål med sin store pipeline...

                                Har igennem længere tid, udtrykt min bekymring omkring ledelsen casen og selskabet, det virker ikke særligt Pro.

                                Market er i øjeblikket ikke med små High Risk biotek selskaber, uden vare på hylderne...
                                de får næsten hele vejen rundt tæsk, det gælder også andre sektorer, særdeles grøn.

                                Jeg holder dog ved, men skuffelsen er ikke til at skjule

                                Bare hold ved, med dine gode indlæg Tasso1 jeg var her ikke uden dig, og en dag takker vi dig måske alle samme, for vores investeringer.
                                ( tak får du dog under alle omstændigheder )

                                Mvh

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • V Offline
                                  V Offline
                                  vestasfan
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #56

                                  Om under to mdr. er det et årsdagen for CTAD., data og intet nyt er sket!Hvem troede dog på det? Er Missling og Co på Bahamas og fyrer den af, alt imens kunstig intelligens fylder os med fake news?

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    vestasfan
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #57

                                    https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article16476116.ece

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Boersboe
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #58

                                      Anavex

                                      Jeg opfordrer til at man forholder sig stærkt kritisk til Anavex. Deres studier er afsluttede for >1 år siden uden nogle peer-reviewed data. Det drejer sig ikke kun om 1, men om flere studier. Ingen ansøgninger om tilladelser m.m.
                                      Jeg undrer mig. Der er efterhånden al for megen spekulation til min smag. Kommer der ingen nyheder i oktober, tror jeg ikke på peer-review i år. Peer-review processen er lang, og uden nogen PR tror jeg ikke engang de er gået igang.

                                      Håber på et højt hop uden resultater. Så er jeg ude.

                                      1 Reply Last reply
                                      7
                                      • K Offline
                                        K Offline
                                        Kyed01
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #59

                                        Enig Boersboe, det er noget bekymrende at de bliver ved med at trække det ud selvom Missling har sagt at folk vil forstå hvorfor han har gjort det på den måde som han gør.

                                        Det er virkelig på tide at trække en kanin eller to op af hatten og jeg bliver inde foreløbigt, tror stadig på dem når jeg fin tænker over hele casen.

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Madmax26
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #60

                                          Vi er under 5 inden ugens udgang. Det går helt efter planen. Sorterne vinder som sædvanligt og til sidst kommer Blackrock og Co med en bud på 40 % over kursen som de store redningsmænd. Tænker ikke vi nogensinde kommer over 10 mere med den fladpandede og udueligecledelse

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger