Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Underbygger de gode resultater fra Alzheimer fase 2/3

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
118 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • B Offline
    B Offline
    Boersboe
    wrote on sidst redigeret af
    #32

    Anavex

    Jeg tror ikke på, at FDA ønsker en særlig statistisk metode anvendt. Man skal argumentere for sit valg af metode. Argumentet må ikke være, at metoden er anerkendt. Den går ikke.
    Desuden fortæller rå data mere end statistik.

    Kursen fortæller vel noget om, at ikke alle ønsker at være med på vognen. Hvis ekstremt mange købte, ville kursen ville ikke kunne påvirkes af shortere i så stort omfang?

    1 Reply Last reply
    5
    • TDT123T Offline
      TDT123T Offline
      TDT123
      wrote on sidst redigeret af
      #33

      Tasso1 har også lige læst den, men igen, det kommer fra 2 og 3 geled, det jo ikke fra hestens mund, hvorfor skriver de ikke dette i deres pressemeddelelse...

      Nå man kan kun blive positiv overrasket efterhånden...

      Mvh

      Nå pøj pøj til os alle

      1 Reply Last reply
      4
      • SolsenS Offline
        SolsenS Offline
        Solsen
        wrote on sidst redigeret af
        #34

        Hvis Kun Jin mener, at det er sådan fda vil have data så finder vi nok ikke en bedre til at udtale det 😉

        1 Reply Last reply
        3
        • B Offline
          B Offline
          Boersboe
          wrote on sidst redigeret af
          #35

          Solsen

          Nuvel, men kommer den udtalelse fra Kun Jin eller er det nyeste påfund fra en utroværdig kilde?

          Hvis FDA vil have en særlig statistisk metode anvendt til alle data, så har FDA meget ringe indsigt i statistik.

          Anavex og god/præcis kommunikation er tilsyneladende svært forenelige størrelser.

          1 Reply Last reply
          4
          • K Offline
            K Offline
            Kyed01
            wrote on sidst redigeret af
            #36

            Alzheimer's News Today:

            by Lindsey Shapiro, PhD ' September 15, 2023

            Neurodegeneration and cognitive decline slow with Anavex 2-73

            Benefits include slower rate of brain shrinkage, amyloid-beta protein reductions

            Link Preview Image
            In early Alzheimer’s, Anavex 2-73 slows cognitive decline...

            Anavex is preparing meetings with regulatory authorities in the U.S., Europe, and Asia-Pacific to discuss Anavex 2-73’s potential approval.

            favicon

            Alzheimer's News Today (alzheimersnewstoday.com)

            1 Reply Last reply
            6
            • K Offline
              K Offline
              Kyed01
              wrote on sidst redigeret af
              #37

              Lindsey Shapiro skriver for mange CNS foreninger:

              a science writer for ALS News Today with a PhD in neuroscience. She covers the latest news and information on a variety of amyotrophic

              a science writer for Multiple Sclerosis News Today with a PhD in neuroscience. She covers the latest news and information on a variety of ...

              is a science writer for Parkinson's News Today with a PhD in neuroscience. She covers the latest news and information on a variety of ...

              is a science writer for Rett Syndrome News with a PhD in neuroscience. She covers the latest news and information on a variety of Rett ...

              is a science writer for Batten Disease News with a PhD in neuroscience. She covers the latest news and information on a variety of Batten

              Ovenstående kommer fra en simple Google search.

              Interessant nok vil 2-27 nok virke i alle de oven nævnte sygdomme efter min beskedne lægmand mening.

              1 Reply Last reply
              4
              • SolsenS Offline
                SolsenS Offline
                Solsen
                wrote on sidst redigeret af
                #38

                Du er vel ikke i tvivl om, at Kun Jin står bag tallene i meddelelsen fra Anavex og den opskrift der er angivet for at komme frem til AA.

                Men lad det ligge for vores tilgang er helt forskellig.

                AD er er alvorlig sygdom uden reelle behandlingsmuligheder. Blarcamesine har vist sig, at virke signifikant på rigtigt mange vigtige parametre, herunder hjernesvind.

                Nu sidder en mængde gode mennesker og prøver at finde huller i osten. Alene argumentet om at sænke farten på hjernesvindet er stærkt i forhold til fda.

                AD patienter fortjener hjælp.

                Endelig er jeg ret overbevist om, at når vi ser tallene fra de tre grupper i forsøget så vil 50 mg gruppen shine.

                Man har sikkert ikke opnået fuld dosis hos flere pts. Men analysen på ITT grupperne vil cementere, at der er god effekt. Dette pga, at vi ved fra et tidligere forsøg, at der i det nævnte forsøg også var signifikant effekt fra 30 til 50 mg.

                Alene det faktum, at vi ser signifikante effekter af puljen 30/50 mg målt imod placebo har overrasket mig positivt. Det ville jeg ikke tro før vi så resultaterne.

                1 Reply Last reply
                3
                • D Offline
                  D Offline
                  deleted-user
                  wrote on sidst redigeret af
                  #39

                  Anavex Vigtig bemærkning i Alzheimer's News Today!

                  Tak til Kyed01!

                  Link Preview Image
                  In early Alzheimer’s, Anavex 2-73 slows cognitive decline...

                  Anavex is preparing meetings with regulatory authorities in the U.S., Europe, and Asia-Pacific to discuss Anavex 2-73’s potential approval.

                  favicon

                  Alzheimer's News Today (alzheimersnewstoday.com)

                  "These data are very exciting, particularly in a study that can demonstrate objective slowing of markers of neurodegeneration," Michael Weiner MD, a professor at the University of California, San Francisco and principal investigator of the Alzheimer's Disease Neuroimaging Initiative (ADNI), said in an Anavex press release, which notes that Anavex is preparing to meet with regulatory authorities in the U.S., Europe, and Asia-Pacific to discuss approving Anavex 2-73's for Alzheimer's.

                  Anavex agter at søge markedsgodkendelse på baggrund af de sidste resultater samtidig i US, Europa og Asia-Pacific (AUS,Japan mm.?)

                  Dette er måske overraskelsen, som Missling henviste ved Q3 rapporten?

                  Godkendte Lecanemab skrumpede hjernerne 28 % mere end placebo gruppen i deres forsøg. Det fjernede godt nok fedt, men øgede også fjernelse af andet væv!
                  2-73 fjerne fedt, men reducerede/bremsede trods det tabet af væv ifht placebogruppen - igen med minimale bivirkninger modsat hos Lecanemab!
                  Dette er en helt essentiel forskel, da reduktionen af hjernevolumen er en gennemgående observation i Alzheimer.

                  Human Verification

                  favicon

                  (www.nia.nih.gov)

                  Så hvorfor skulle man ikke godkende 2-73, som gør noget målbar rigtig godt for hjernen og anerkendte Alzheimer symptomer - uden bivirkninger, når der samtidig er gode, men dog ikke færdiganalyserede indikationer på hvem der får bedst gavn på bl.a det kognitive område?
                  Anavex må følge op med mere gennemanalyserede data og rådata i bl.a det lovede Peer Review, men kan ikke se hvorfor man i første omgang ikke skulle tildele en AA eller betinget godkendelse (Forventer her en Provisional Approval i AUS, som noget af det første), når 2-73 så åbenlys gør noget rigtig godt for hjernen - igen uden bivirkninger?
                  En blåstempling fra et partnerskab fra en BP, ville også hjælpe afgørende på en anerkendelse fra det øvrige markedet!

                  Alt i alt ser jeg en stor positiv udviklingen i casen i løbet af de næste måneder - og senest inden udgangen af 2023!

                  God weekend!

                  1 Reply Last reply
                  12
                  • SolsenS Offline
                    SolsenS Offline
                    Solsen
                    wrote on sidst redigeret af
                    #40

                    Mayomobile med update ovenpå seneste meddelelse af Anavex:

                    Link Preview Image
                    The new Google Sites

                    favicon

                    (www.sotcanalytics.com)

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • M Offline
                      M Offline
                      Milito
                      wrote on sidst redigeret af
                      #41

                      "said in an Anavex press release, which notes that Anavex is preparing to meet with regulatory authorities in the U.S., Europe, and Asia-Pacific to discuss approving Anavex 2-73's for Alzheimer's."

                      Har man ikke efterhånden i over et år kommet ud med den melding?

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • L Offline
                        L Offline
                        lossen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #42

                        Så vidt jeg husker er ordet "approving" ret nyt i denne sammenhæng. Siden den meget positive pressemeddelelse i sidste uge er aktien faldet under meget stor omsætning. Det er normalt et faretegn, men jeg tager det helt roligt. Aktien falder altid på gode nyheder. Det kan næppe være biotekeksperter der sælger. Jeg vil nyde den dag, hvor alle shorterne skal ud og købe aktier.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • M Offline
                          M Offline
                          Milito
                          wrote on sidst redigeret af
                          #43

                          Falder under sin ellers meget veletableret bund i 7,65. Jeg overvejer kraftigt at reducere beholdningen ned til det halve. Der er for meget navlepilleri og uklare meldinger. Først den ved årsskifte og nu denne.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • M Offline
                            M Offline
                            Milito
                            wrote on sidst redigeret af
                            #44

                            Frit fald. Ryger vi under 7 i dag?

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • TDT123T Offline
                              TDT123T Offline
                              TDT123
                              wrote on sidst redigeret af
                              #45

                              52 ugers laveste.... How low can we go
                              Så fik Solesen ret vedr. støtten 🙂 ring ringere og ringest.

                              Lad os sige den rammer 6$ og derefter stiger med 100% på en fantastic Peer review så vi på 12 $ hmmm

                              Det sgu noget tarveligt, dem som har været med længst, er jo i fint plus og burde ikke reducere for nuværende, min personlige mening.

                              Der sker altid noget uforudsigelig, når man mindst venter det, præcis som det der sker nu.

                              Jeg holder hele vejen

                              Mvh

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • SolsenS Offline
                                SolsenS Offline
                                Solsen
                                wrote on sidst redigeret af
                                #46

                                Det er shorternes chance, at nogle opgiver ved brud af en bund/modstand.

                                Alle biotech a la Anavex ligger i tilsvarende fald i dag.

                                Jeg slipper ikke mine under nogen omstændigheder. Men alle skal jo sikre sig selv og ikke løbe unødige ricici.

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #47

                                  Vi kæmper omkring de 7.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • L Offline
                                    L Offline
                                    lossen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #48

                                    Ja, det ligner shorternes sidste krampetrækninger. Den 31/8 var der ca. 16,9 mio aktier short. Efter de seneste dages shorteraktivitet er vi måske oppe på 18 mio. Nu er vi klar til at festen begynder. Hold godt fast i jeres aktier!

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • TDT123T Offline
                                      TDT123T Offline
                                      TDT123
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #49

                                      Rigtig meget af et selskabs kursudvikling, afhænger rigtig meget af ledelsen formåen til kommunikation til market og ikke mindst aktionærerne, optionscall (spil) shorting trading mm. sker i stor stil når usikkerheden vægter større end trygheden

                                      Jeg kigger eksempelvis ikke på mine Genmab Novo Vestas osv
                                      (De køre selvfølgelig også op og ned med market generelt)
                                      Men med denne og mange af de andre US Stocks jeg handler med, er man nød til at følge med hver eneste dag.

                                      Man kan selvfølgelig ikke sammenligne en til en, med overnævnte, men der er en tydelig forskel udover risikoen, det er den manglende kommunikation tavsheden tidshorisonten indsidder osv.

                                      Sådan har anavex altid ageret, det så længe jeg har været med, deres ir afdeling kunne godt pleje aktionærene meget mere, de fleste udmeldinger er fra 3 part på Stocktwits. Aktionærende er trods alt en vigtigt del af Anavex (Missling egne ord, år tilbage) Anavex handler selv aktien, og har jo også brug for den bedst mulige kurs.

                                      Jeg mener med dette, at havde man plejet sine aktionærer på en mere ansvarlig måde, ved eksempelvis at løbende komme med opdateringer og udmeldinger som for eksempel, alt går efter vores strategi, og intet ændret omkring casen, svar på negative artikler osv. ville så mange måske ikke lyst til at lege med aktien.

                                      Det er selvfølgelig High Risk, og det er guf for shorting, men det kunne nok godt begrænses noget, med lidt aktionærpleje.

                                      Mvh

                                      Torben

                                      En dag giver det hele måske mening, og vores trofasthed belønnes.

                                      1 Reply Last reply
                                      8
                                      • D Offline
                                        D Offline
                                        deleted-user
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #50

                                        Anavex Begrundet positiv forventninger til RETT- Excellence.

                                        Mens vi venter på div. data og ser på en (absurd) presset aktiekurs:

                                        Den 6. oktober 2023 er det 4 mdr. siden sidste patient afsluttede Excellence forsøget (5-17 år pts.)
                                        TLD kommer normalt efter 3-4 mdr.

                                        Fra den 15. juni 2023:
                                        https://finance.yahoo.com/news/anavex-2-73-blarcamesine-receives-113000106.html

                                        Oversat uddrag for forsat brug af 2-73 i unge RETT pts.

                                        " Special Access Program (SAP)-ansøgninger tildeles efter en læges anmodning på vegne af patienter. Baseret på sikkerhedsprofilen for ANAVEX®2-73 (blarcamesine), samt kliniske beviser på, at undersøgelseslægemidlet fortsat vil gavne patienterne, vil Anavex fortsætte sit ansvar for at støtte patienter efter undersøgelsen ved at lette leveringen af ​​ANAVEX®2-73 (blarcamesine) til patienter i Canada. Godkendte compassionate-programmer er også i gang i Storbritannien og Australien, som repræsenterer alle regioner i Rett Syndrome-undersøgelsesdeltagelsen."

                                        Kliniske beviser på forsat effekt.
                                        Dvs. - At man i selve forsøget har set en tydelig effekt!

                                        Positiv bivirkningsprofil.
                                        Dvs. - At man er tryg ved forsat brug i selv unge pts.

                                        Samme billede i alle de lande/regioner 2-73 bliver testet.
                                        Dvs. - At ovenstående bekræftes udbredt på tværs af forsøgsstederne.

                                        Dette er reelle vidnesbyrd fra virkelig patienter - de endelig data vil derfor med stor sandsynlighed også bekræfte en målbar effekt og en positiv bivirkningsprofil.
                                        Udviklingen på aktiekursen har generelt, på især midcap biotek, været trykket helt i bund de seneste par år.
                                        Så længe Anavex ikke har leveret et ultimativt bevis for en effekt, der er stærke nok til en markedsansøgning hos myndighederne, er aktien bare røget med i maskineriet og blevet trukket med ned.
                                        Dette vil efter min bedste overbevisning nu ændre sig de næste uger/par mdr. - når disse data uværgeligt nu kommer.
                                        Den næste korte tid vil afgøre fremtiden for Anavex!

                                        I bund og grund er der kun 2 endelige udfald:

                                        Er resultaterne så gode, som jeg forventer, så kommer 2-73 på markedet i løbet af 2024 og vil forgylde aktionærerne!

                                        Er resultaterne ikke overbevisende/dårlige, så skal 2-73 heller ikke på markedet og belaste et i forvejen hårdt belastet sundhedsbudget, samt give falsk håb til sårbare patienter!

                                        Jeg satser på det første!
                                        Kl. 13.00, hver dag - for mulige nyheder har aldrig været mere spændende.

                                        1 Reply Last reply
                                        11
                                        • TDT123T Offline
                                          TDT123T Offline
                                          TDT123
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #51

                                          Ikke meget, men bedre end ingenting.

                                          Investment Firm Acquires Stake in Anavex Life Sciences, Demonstrating Confidence in Biotech Company's Potential

                                          Just a moment...

                                          favicon

                                          (beststocks.com)

                                          115750_E1118B3E_875C_4251_95F9_08F1AF2D4FEC.jpeg

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger