Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

De nye ejendomsvurderinger

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
45 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • H Offline
    H Offline
    hans_christian
    wrote on sidst redigeret af
    #34

    Er venstre høvdingen egentligt klar over, hvor meget sort arbejde der udføres i Danmark? Selv din minister kollegas
    departementschef i skatteministeriet. Ham der udfærdiger
    love, bekendtgørelser og cirkulære skrivelser. Så vidt
    jeg kan huske fik han ikke udført sort arbejde mens han var departementschef på hans sommerhus. Det fortæller
    egentligt, hvor meget sort arbejde der florerer i Danmark.
    Ventre høvding indfør beskatning på de vanvittige
    samfundsskabte skattefrie ejendomsfortjenester, som vil
    minimerer sort arbejde, og give give vækst og arbejds-
    plader til håndværksmesterne.
    Christiansborgspolitiker og minister med store pensioner
    i har forvandlet danmark til et pilråddent samfund.

    1 Reply Last reply
    0
    • bgadkB Offline
      bgadkB Offline
      bgadk
      wrote on sidst redigeret af
      #35

      Rolig nu, sort arbejde i Danmark udgør under 10% af BNP, inkl. hash salg m.m.

      Det er globalt set meget meget lavt.

      I Mexico er 60% af økonomien sort, og der indregner man ikke engang den kriminelle del...

      1 Reply Last reply
      0
      • H Offline
        H Offline
        hans_christian
        wrote on sidst redigeret af
        #36

        Uanset statistikken. Er det ikke i orden med sort
        arbejde, om det kommer fra en virksomhed eller udføres
        mellem privatpersoner.

        1 Reply Last reply
        0
        • S Offline
          S Offline
          stocktiger
          wrote on sidst redigeret af
          #37

          Hvis udspillet betyder faldende boligpriser, vil det være giftigt for dansk økonomi. Alene usikkerheden i de kommende år om hvad skatten skal koste for os boligejere risikerer at skræmme kommende købere bort. Dansk økonomi fungerer ikke hvis der er faldende boligpriser. Vi har set det før. Det socialistiske Danmark er gået for vidt og dette var måske det afgørende slag. Regeringen må gå af på denne sag og så må Danmark have nogle dygtige blå politikere til at lede landet. Men hvem skulle det så være...?

          1 Reply Last reply
          0
          • H Offline
            H Offline
            hans_christian
            wrote on sidst redigeret af
            #38

            Efter min opfattelse er konservativt folkepart et
            blåt og et fornuftigt parti, som lige netop går ind
            for beskatning, og indføre kapitalgevinst-skat ved
            boligsalg. Og så kan man enten regulerer eller droppe grundskylden og ejendomsværdiskatten. Derimod har jeg aldrig hørt, at de venstreorienterede partier vil ind-
            føre beskatning, og det har undret mig.
            Jeg har været med på ejendomsmarkedet lige siden, at
            regeringen proklamerer skattestop, liberalisering af bolig
            lån, renten fra et højt niveau til et lavt niveau og ind-
            vandringen. Har jeg og hav vis af dem der har boliger de
            rigtige steder, scoret millionsvis af skattefrie kroner, det er jo ikke noget den enkelte har gjort sig fortjent
            til. Vel?.
            På en måde er jeg flov over den forkælelses man har fået
            over for den yngre generation, som har arbejde i de store
            byer, og ikke kan komme ind på ejendomsmarkedet på grund
            af priserne, men bliver brandbeskattet af deres hårdt
            surt tjente løn. Og betaler høj skat til et vissent velfærdssamfund.
            Det vil altid være givtigt at være boligejer fordi man

            betaler en husleje til sig selv. Og den dag man sælger
            scorer man skattefri gevinst. Derimod lejerne smider
            penge ud af vinduet.

            1 Reply Last reply
            0
            • OccamO Offline
              OccamO Offline
              Occam
              wrote on sidst redigeret af
              #39

              Undskyld stocktiger , at jeg forstyrrer dine illusioner: Dette vurderingssystem blev besluttet af samtlige blå partier plus socialdemokraterne i 2016.

              Socialisterne (El + SF + Alternativet) var netop ikke med.

              https://www.skm.dk/aktuelt/presse-nyheder/pressemeddelelsesarkiv/bredt-flertal-enige-om-nyt-ejendomsvurderingssystem/

              Bemærk endvidere, at de dygtige politikere forestillede sig, at systemet skulle virke fra 2019.

              1 Reply Last reply
              1
              • OccamO Offline
                OccamO Offline
                Occam
                wrote on sidst redigeret af
                #40

                Den ansvarlige skatteminister i 2016 var Karsten Lauritzen. Hans baggrund for at bestride det øverste job i skattevæsenet var en bred erhvervserfaring som kassemedarbejder i Fakta og piccolo. Han havde erhvervet en bachelorgrad. Og så havde han en masse ledelseserfaring fra Venstres Ungdom.

                Man skal selvfølgelig ikke underkende den on-the-job træning, han fik som skatteminister. Desværre kan vi ikke nyde godt af denne, da han siden har forladt Folketinget.

                Sarkasmen til side: Problemet i dansk politik handler ikke om rød eller blå; men om at læringskurven på Christiansborg er for flad. Vores politikere sidder der, fordi de er gode til at kæmpe sig til tops; men når de får magten, ved de ofte ikke, hvad de skal bruge den til.

                1 Reply Last reply
                2
                • bgadkB Offline
                  bgadkB Offline
                  bgadk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #41

                  hans christian, vi har tidligere debatteret hvorfor det er en dårlig ide at lægge skat på gevinster ved salg af egen bolig, og hvorfor stort set ingen lande gør det.
                  Selvom det kan synes urimeligt at gevinsten ikke beskattets på linje med andre kapitalgevinster, så er de negative konsekvenser (som jeg tidligere har beskrevet) for store. Som erstatning så findes der ejendomsværdi skat (skat af værdi af egen bolig) som er en form for "lagerbeskatning".
                  Så din egen bolig BLIVER beskattet, men vi bruger en lager beskatning i stedet for en gevinst beskatning, på grund af man ikke vil fryse boligmarkedet og stavnsbinde folk.
                  Men skattefri er din egen bolig altså ikke, og når vurderingen løbende stiger, så betaler du også løbende skat af gevinsten.

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • H Offline
                    H Offline
                    hans_christian
                    wrote on sidst redigeret af
                    #42

                    Vrøvl og atter vrøvl. Denne lagerbeskatning du omtaler
                    er så lille i forhold til de realiserede værdier af
                    ejendomme og sommerhuse de rigtige steder. Heldigvis
                    vil politikerne uanset om du er rig eller fattig husejer
                    ikke er interesseret i at jage folk ud af deres boliger.
                    Derfor det du kalder lagerbeskatningen meget lav.
                    Det er flosker, hvor ved du det fra, at det stavnsbinder folk ved at beskatte værdierne ved salg, det er jo aldrig realiseret herhjemme, idet parcelhusreglen eller
                    loven, som er old nordisk, hvor samfundet var helt ander-
                    ledes sammensat.
                    Iøvrigt hvis du beskatter de samfundsskabte værdier, som
                    aktiegevinster og personen har tab på sin ejendom kan
                    tabet modregnes i den nye ejendom, som du ikke kan gøre
                    med den old nordisk parcelhusreglen.
                    Iøvrigt når du taler om løbende beskatning f.eks kontrakter på aktier,som bliver beskattet som kapital-
                    indkomst endda helt op til 55 procent i skat med en
                    enorm risiko. Denne risici findes ikke indenfor par-
                    celhusregel. Hvor der er store samfundsskabte skattefrie
                    ejendomsfortjenesterer er indenfor sommerhusområdet,
                    det vil da aldrig fryse eller stavnsbinde folk hvis
                    du beskatter fortjeneste ved salg.
                    Iøvrigt henviser jeg til ovenstående mosters ganske
                    alm. hus i hellerup, som blev solgt til et vanvittigt
                    beløb med en kæmpe stor nettofortjeneste.
                    Iøvrigt er jeg da hellere ikke interesseret i at mine
                    ejendomme bliver beskattet, men jeg kan kigge ud over
                    min egen næsetip, at der fuldstændingt ude af hampen
                    med de vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester.
                    Beskat fortjenester og nedbringe et af verdens højeste
                    skattetryk på arbejdsindkomsterne, som konservative
                    folkeparti har foreslået.

                    1 Reply Last reply
                    0
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #43

                      Du vrøvler på stort set alle områder:

                      1) Sommerhuse bliver ikke udskiftet i samme grad som boliger. Og konsekvensen af at stavnsbinde folk til deres sommerhus er langt fra lige så stor som deres bolig.

                      2) Prisstigningerne på boligerne er stort set en envejs forestilling, forårsaget af et drastisk rentefald. Renterne bliver ikke ved med at falde, da de ikke kan blive stort negative. Så du kan ikke nedsætte skatten på arbejdsindkomst med penge du kun får ind i skat i en kort periode.

                      3) Fakta er at folk ikke ønsker at flytte, hvis man beskatter gevinster på egen bolig, da de så skal have mange penge op ad lommen (eller optage ny gæld), bare for at flytte til en bedre bolig eller bare til en anden by. Og ret til at trække tab fra senere hvis boligen falder i pris, hjælper intet på dette.
                      Men du fortsætter med at benægte fakta, og så er det lidt svært at komme videre.

                      Du har fået en fiks ide, som du tror er Danmarks redning og genoprettelse af retfærdighed. Den virker bare ikke.

                      Og med hensyn til (din forhåbentlig raske) moster, så arver dine nevøer og niecer pengene i sidste ende, som de så kan bruge til at købe deres nu dyrere huse. Retfærdigheden skal nok komme til sidst.

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • H Offline
                        H Offline
                        hans_christian
                        wrote on sidst redigeret af
                        #44

                        Folk med bolig og sommerhus, hvor grunden er over
                        1400 kvadratmeter bliver beskattet ifølge parcel-
                        husreglen eller loven. Ifølge dit udsagn stavnsbinder
                        man folk til deres ejendomme, hvorfor har man ikke
                        fjernet den parcelhusregel forlængst, såfremt folk bliver stavnsbundet eller markedet fryser til, og ligestiller dem, som har under 1400
                        kvadratmetergrund ved at beskatte ejendomsfor-
                        tjenesterne. iøvrigt vil det spare retsvæsenet
                        mange retssager ved at fjerne den parcelhusregel. Og beskatte alt uanset om grunden er over
                        eller under 1400 kvadratmeter.
                        Angående mosteren, som er død forlængst. Tilhører
                        jeg selv den generation, som har været med på vognen fra begyn-
                        delsen hvor renten var høj til et lav niveau, libe-
                        ralisering af boliglån, forælderkøb, lønstigninger,
                        skattestop og indvandringen, som har skabt vanvittige skattefrie ejendomsfortjenester i de store byer, som er helt ude i hampen, hvor christiansborgs politikerne
                        og ministerne har snork sovet i mange år.
                        Var det ikke bedre, at det du ikke selv har skabt
                        af ejendomsfortjenester nogle af de fortjenester gik
                        til iværsætterne, dem vi skal leve af.

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • H Offline
                          H Offline
                          hans_christian
                          wrote on sidst redigeret af
                          #45

                          Fjern den undtagelse i den oldnordiske parcelhusregel, hvor visse ejendomme er
                          skattefrit ved salg og andre ejendomme er skattepligtige. Og brug den beskatning
                          som man bruger med de ejendomme, som er
                          skattepligtige iht. parcelhusregel.
                          Det kan spare en del retssager
                          hos domstolene.

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • H Offline
                            H Offline
                            hans_christian
                            wrote on sidst redigeret af
                            #46

                            Jeg har travl men glemte, at tilføje: Har du tab
                            på din ejendom, kan du fremfører tabet til næste
                            køb af ejendom, idet ejendomsfortjenesterne bliver
                            beskattet, som kapitalindkomst.
                            Den nuværende old nordiske regel giver ikke den
                            mulighed.

                            1 Reply Last reply
                            0

                            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                            With your input, this post could be even better 💗

                            Tilmeld Log ind

                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger