Q&A med HOVE A/S
-
Match, Aktien er steget 169% det sidste år og 91% i år. Det er da helt naturligt, at der er investorer som tager gevinsten hjem af den ene aller anden grund.
Jeg forstår ikke, at du kontakter CEO om hvem det er som sælger ud. Hvorfor skal han oplyse markedet om noget sådant såfremt, at han har kendskab til det?
Er det en storaktionær der sælger ud, så er der regler om meddelelser fra denne.
Disclaimer: Jeg er aktionær i Hove A/S.
-
Til Pia, Hvorfor købte du aktien, hvad er din risikoprofil og hvad er din tidshorisont for din investering?
-
Jeg tror rigtig meget på Hove. Det der gør mig lidt nervøs lige nu dog, er, at de her små aktier, de har det ofte med at få ekstra store klø i forbindelse med en korrektion. Og jeg synes det varmer lidt op til at der er en korrektion på vej.
-
Umuligt at sige. Men får vi en korrektion hvor det hele skal 10-15% ned, så kunne den godt bløde mere
-
B.Andersen - ja, den er steget meget i 2022 og 2023. Men der er der nok også en årsag til - foruden spekulation.
I 2021 tjente HOVE (på 6 mdr.) 3.265.000 kr. I 2022 tjente selskabet 596.000 kr. og i 2023 7.584.000 kr.
Noget tyder for mig at se, at såfremt den vækst er permanent, og der ikke pludselig er udefrakommende ukendte faktorer, der vedrører omsætning og indtjening, så er aktien meget (Klokken 17.00) attraktiv på dette kursniveau.
-
Mit spørgsmål var til Match.

-
Jeg er enig. Casen ligger efter min mening lige til højrebenet for den langsigtede investor.
-
Hove er et spændende selskab. De har flotte nøgletal, en spændende historie og vækst.
Længere oppe i tråden bruges ordene "kæmpe tab". Her bør fremhæves et enkelt objektivt, kritisk forhold: Hove er et lille selskab! 46 medarbejdere. 24 mio aktier med en kurs, der har svinget mellem 2,5 og 10. Altså en market cap mellem 60 mio og 240 mio.
Det er forventeligt, at aktien kan være illikvid og volatil. Det vil sige, at kursen kan hoppe og danse - ikke kun som følge af forhold i selskabet - men også fordi meget få investorer absolut vil købe eller sælge, måske begrundet i forhold, der intet har med selskabet at gøre.
For den enkelte investor betyder det, at man ikke skal eje flere aktier i selskabet, end at ens samlede portefølje kan tåle disse forventelige rystelser.
-
Q&A med Hove A/S (video)
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind