Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q&A med HOVE A/S

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
18 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • MatchM Offline
    MatchM Offline
    Match
    wrote on sidst redigeret af
    #7

    Hej igen H.Pia. Min vestjyske amatørtilgang til vurdering af potentiale i et aktieselskab er ganske enkel. (PS: Jeg har dog handlet aktier siden 1976 - og normalt virker det)

    HOVE forventer at omsætte mellem 175 og 190 mio.kr. Det blev bekræftet den 30/8 ved H1 aflæggelse, og kan næppe have ændret sig markant. Et selskab, der omsætter for mere end børsværdien kan være værdifuldt.

    Forudsat, at der ikke er markante gældsposter, og det er der ikke her. Eller minimal fortjeneste på bundlinien. Det er der heler ikke her. Knap 8% af omsætningen ryger direkte ind på bundlinien. Det er rimelig godt.

    Kapitalfonde har med jævne mellemrum betalt mellem 10 og 12 gange EBITDA for særdeles velfungerede og velindtjenende selskaber. Her er HOVE ikke helt, men en -forventet - årlig nettoindtægt på ca. 15-20 mio. kr. ud af en forventet omsætning på 190 mio. kr. er særdeles flot. Det ville i givet fald værdisætte HOVE til ca. 260 mio. kr.

    Jeg har hentet info fra en anden HOVE-investor, der har beregnet en P/E på 11,4 ud fra HOVEs medianestimat for 2023. Og det er relativt billigt.

    Så hvis der ikke er et eller andet galt i HOVE, er aktien meget billig til kursen her klokken 16.05. En eller anden storinvestor skal bare af med et par millioner aktier i HOVE, og det koster på kursen for et FirstNorth selskab.

    Så jeg afventer med rimelig ro i sindet den ovenfor nævnte Q&A på fredag.

    1 Reply Last reply
    3
    • MatchM Offline
      MatchM Offline
      Match
      wrote on sidst redigeret af
      #8

      Så blev der sørme lige punmpet endnu mere ud til nu kurs 7,50 kr. Det havde jeg godt nok ikke set komme. Jeg beholder dog stadig mine. Der er investorer, der har lugtet luntet, og hele tiden sætter købskursen ned, fordi de må vide, at der skal sælges mange flere aktier.

      1 Reply Last reply
      2
      • B Offline
        B Offline
        B.Andersen
        wrote on sidst redigeret af
        #9

        Match, Aktien er steget 169% det sidste år og 91% i år. Det er da helt naturligt, at der er investorer som tager gevinsten hjem af den ene aller anden grund.

        Jeg forstår ikke, at du kontakter CEO om hvem det er som sælger ud. Hvorfor skal han oplyse markedet om noget sådant såfremt, at han har kendskab til det?

        Er det en storaktionær der sælger ud, så er der regler om meddelelser fra denne.

        Disclaimer: Jeg er aktionær i Hove A/S.

        1 Reply Last reply
        1
        • B Offline
          B Offline
          B.Andersen
          wrote on sidst redigeret af
          #10

          Til Pia, Hvorfor købte du aktien, hvad er din risikoprofil og hvad er din tidshorisont for din investering?

          1 Reply Last reply
          1
          • V Offline
            V Offline
            VærKritisk
            wrote on sidst redigeret af
            #11

            Jeg tror rigtig meget på Hove. Det der gør mig lidt nervøs lige nu dog, er, at de her små aktier, de har det ofte med at få ekstra store klø i forbindelse med en korrektion. Og jeg synes det varmer lidt op til at der er en korrektion på vej.

            1 Reply Last reply
            2
            • H Offline
              H Offline
              H._Pia
              wrote on sidst redigeret af
              #12

              Jeg er lidt rystet - dvs. at du mener den skal yderliger ned - når du skriver at der skal sælges mange flere aktier

              1 Reply Last reply
              1
              • H Offline
                H Offline
                H._Pia
                wrote on sidst redigeret af
                #13

                Jeg har ikke kontaktet Hove.....

                1 Reply Last reply
                1
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #14

                  Umuligt at sige. Men får vi en korrektion hvor det hele skal 10-15% ned, så kunne den godt bløde mere

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • MatchM Offline
                    MatchM Offline
                    Match
                    wrote on sidst redigeret af
                    #15

                    B.Andersen - ja, den er steget meget i 2022 og 2023. Men der er der nok også en årsag til - foruden spekulation.

                    I 2021 tjente HOVE (på 6 mdr.) 3.265.000 kr. I 2022 tjente selskabet 596.000 kr. og i 2023 7.584.000 kr.

                    Noget tyder for mig at se, at såfremt den vækst er permanent, og der ikke pludselig er udefrakommende ukendte faktorer, der vedrører omsætning og indtjening, så er aktien meget (Klokken 17.00) attraktiv på dette kursniveau.

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • B Offline
                      B Offline
                      B.Andersen
                      wrote on sidst redigeret af
                      #16

                      Mit spørgsmål var til Match. 🙂

                      1 Reply Last reply
                      1
                      • B Offline
                        B Offline
                        B.Andersen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #17

                        Jeg er enig. Casen ligger efter min mening lige til højrebenet for den langsigtede investor.

                        1 Reply Last reply
                        1
                        • OccamO Offline
                          OccamO Offline
                          Occam
                          wrote on sidst redigeret af
                          #18

                          Hove er et spændende selskab. De har flotte nøgletal, en spændende historie og vækst.

                          Længere oppe i tråden bruges ordene "kæmpe tab". Her bør fremhæves et enkelt objektivt, kritisk forhold: Hove er et lille selskab! 46 medarbejdere. 24 mio aktier med en kurs, der har svinget mellem 2,5 og 10. Altså en market cap mellem 60 mio og 240 mio.

                          Det er forventeligt, at aktien kan være illikvid og volatil. Det vil sige, at kursen kan hoppe og danse - ikke kun som følge af forhold i selskabet - men også fordi meget få investorer absolut vil købe eller sælge, måske begrundet i forhold, der intet har med selskabet at gøre.

                          For den enkelte investor betyder det, at man ikke skal eje flere aktier i selskabet, end at ens samlede portefølje kan tåle disse forventelige rystelser.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • P Offline
                            P Offline
                            ProinvestorNEWS
                            wrote on sidst redigeret af
                            #19

                            Q&A med Hove A/S (video)

                            Just a moment...

                            favicon

                            (www.proinvestor.com)

                            1 Reply Last reply
                            0

                            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                            With your input, this post could be even better 💗

                            Tilmeld Log ind

                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger