Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Sommer, Zealand vs. Bavarian og Lundbecks direktørfyring

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hvorfor er Helge Larsen altid nervøs for aktierne i juni måned? Hvad går debatten om de danske investordarlings Zealand Pharma og Bavarian Nordic ud på? Og hvad i alverden sker der for Lundbecks direktørfyring?

    Lyt med på ugens afsnit af investeringspodcasten med Hansen & Larsen, hvor det også skal handle om laks, inflation og centralbankernes udsigter til at hæve renterne igen.

    Indhold:
    00:00-00:32 Indlending
    00:33-05:36 Nøgletalssvaghed
    05:37-08:01 Sommermarkedet er over os
    08:02-10:36 Er centralbankerne med- eller modspillere?
    10:37-15:01 Zealand Pharmas vægtetabsdata
    15:02-23:13 Zealand Pharma vs. Bavarian Nordic
    23:14-29:08 Lundbecks direktørfyring og imageproblem

    1 Reply Last reply
    9
    • W Offline
      W Offline
      Weee
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Hej Helge

      Har lige et par spørgsmål vedr ZP som du omtaler i podcasten.

      Du siger at ZP havde et drop-out på 25% men at det var er normale bivirkninger for lægemiddel-klassen og at Novo/Eli har de samme. For Novo er drop-out 5% Tænker du det er realistisk at ZP sænker de normale bivirkninger med 80% for at matche Novos drop-out? Tænker at trolmanden på glimrende vis har beskrevet hvor svært det er i fase 3 og hvilke udfordringer ZP står over for.

      Du nævner også at ZP måske kan have en fordel pga af virkningen på NASH. Hvilken fordel er det de har i forhold til konkurrenterne? Jeg ved at ZP har fået en "fast track" fra FDA. Men det er ikke en blåstempling. Alle konkurrenterne har også fået en "fast track" så der er intet unikt i det. Har ZP bedre data end konkurrenterne?

      Weee

      1 Reply Last reply
      6
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        "For Novo er drop-out 5%"

        Taler vi fase 2 eller fase 3 data her?

        1 Reply Last reply
        6
        • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
          Helge_LarsenPI-redaktør
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Hej Weee,

          Jeg tænker slet ikke, at det er realistisk at sænke niveauet af dropout pga bivirkninger fra mave og tarm ned til Novos 5% i fase 3.

          BI 456906 er en en GLP-1-analog og en analog af glukagon. Sidstnævnte medfører, at kombinationen i et vist omfang giver en højere gene-grad.

          Hvilket niveau, som der kan opnås med langsommere dosisskalering, har hverken jeg eller andre lægmænd nogen større chance for kunne forudsige. Dog tror jeg, at procentsatsen i fase 3 bliver væsentligt lavere end i fase 2.

          Jeg hævder ikke, at "fasttrack" er en blåstempling af Zealands Pharmas produkt i relation til NASH. Den slags kan kun de endelige data vise.

          Mine oplysninger omkring bivirkninger, dosisskalering og glucagon/NASH har jeg bla. fra vores Q&A´s med CEO Adam Steensberg.

          https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/ir/cms/QA-Zealand Pharma 2022-11-22.pdf

          https://nbg1.your-objectstorage.com/proinvestor-dev/forum/ir/cms/QA-Zealand Pharma 2023-05-24.pdf

          1 Reply Last reply
          6
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Udover svaret i vores Q&A d. 22. november 2022 fortæller Adam Steensberg i en artikel fra Medwatch d. 10. november bla. om de negative symptomer.

            "De negative symptomer kan dog ifølge Adam Steensberg tilskrives fase 2-studiets 16 ugers varighed samt sammensætningen af BI 456906, der som nævnt kombinerer to analoger.

            "Vi er meget tilfredse med de sikkerhedsdata, vi har set. Og så er der så tolerabiliteten, altså med kvalme og opkast, og der er det klart, at der ser vi mere, end man vil forvente i studiet, som vi kommer til at køre af længere varighed. En af tingene er her, at vi er nødt til at titrere alt for hurtigt, fordi det er korttidsstudier," forklarer Adam Steensberg".

            Link Preview Image
            Zealand Pharma-direktør har høje forventninger til molekyle fra Boehringer Ingelheim-samarbejde

            Adm. direktør i Zealand Pharma, Adam Steensberg, er særdeles forventningsfuld, når det kommer til biotekselskabets lægemiddelkandidat BI 456906, der udvikles i samarbejde med tyske Boehringer Ingelheim. Forventningen er, at det blandt andet kan konkurrere mod Novo Nordisks store fedmehåb.

            favicon

            (medwatch.dk)

            (Obs.Link kræver abonnement)

            1 Reply Last reply
            4
            • 1 Offline
              1 Offline
              12campus
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Jeg undrer mig over Per Hansen kan få "ondt i hovedet" over, at den nye direktør for H. Lundbeck får udvikling af pipeline som sin vigtigste opgave. "For det var jo den samme opgave som D. Dunsire fik for 6 år siden".
              Hun bliver måske fyret fordi opgaven kun er delvist bestået.
              Og ja, opgaven kan jo fortsat godt være den samme, hvilket Helge Larsen så fint siger mht. til Cipralex mv. Det er en konstant, vedvarende og vigtig opgave - også for H. Lundbeck.

              1 Reply Last reply
              4

              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

              With your input, this post could be even better 💗

              Tilmeld Log ind

              • Log ind

              • Har du ikke en konto? Tilmeld

              • Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger