Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Skal du tro på alt, hvad du hører på internettet?

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
12 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Markettimer
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Hej alle,

    Jeg har lavet en lille engelsk video her omkring de mange click-bait-videoer der daglig lægges op på Youtube, Twitter, Facebook osv., hvor der forsøges at give bevis for, at vi får et markedskrak lige om lidt.

    Jeg prøver på ingen måde at sige, at der ikke kan komme et krak. Men jeg prøver at påpege nogle af de store farer der er ved at tro blidt på "et kendt navn", der viser nogle 2023-grafer sammenlignet med nogle 1929-grafer som bevis på, at nu kan det kun gå ned.

    I videoen kommer jeg ind på, hvilke forskellige motivationer, en youtuber kan have for at lave sådan en video, og jeg kigger lidt på nogle af de skrækkelige forudsigelser, der har været de sidste par årtier fra nogle af "de store kanoner".

    1 Reply Last reply
    9
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Det er ikke så længe siden, at vi havde netop denne diskussion. Mit synspunkt er, at der sker ikke det store ved at lytte, så længe man altid!!! har skruet helt op for ens kritiske sans. Noget af det værste man kan gøre er da på forhånd at ignore dem, der udfordrer ens egen mening.

      Og iøvrigt, en rigtig drillenisse vil jo spørge, skal vi lytte til dig???

      Som sidebemærkning, jeg sætter stor pris på din indsigt og dine kommentarer, også selv om eller faktisk især, fordi jeg ikke altid er enig.

      1 Reply Last reply
      8
      • doodhaD Offline
        doodhaD Offline
        doodha
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Det er nemlig rigtigt, VærKritisk.
        Man skal være kritisk.
        🙂

        1 Reply Last reply
        6
        • P Offline
          P Offline
          PMPirate2
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Hvis nogen her glemmer deres kritiske sans har jeg en række ejendomme med god havudsigt jeg gerne vil sælge.

          En af dem er i Schweiz, men jeg har også gode ejendomme i Montana USA, Andorra, Østrig, Luxemborg og andre steder. Alle med en rigtig god udsigt over havet. Naturligvis er ejendomme med havudsigt ikke så almindelige i disse lande, så priserne er høje.

          1 Reply Last reply
          9
          • L Offline
            L Offline
            lyngpower
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Har lige fået en container hjem med Hollandske alpetræer,de bærer utrolig sunde frugter i Januar .
            Sælges til halv pris 150 euro/stk , rabat ved 3 stk .

            1 Reply Last reply
            9
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Dog viser mange forsøg også, at man ikke altid kan være 100 % kritisk og upåvirket af sine omgivelser. Men tænker VærKritisk er undtagelsen, der bekræfter.

              1 Reply Last reply
              5
              • S Offline
                S Offline
                stocktiger
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Mht. til aktuelle aktiemarked-situation, må man sige at det er spændende. Nøgletal og prognoser ser ikke godt ud og aktiefald er ikke utænkelige. Måske større fald.

                1 Reply Last reply
                4
                • doodhaD Offline
                  doodhaD Offline
                  doodha
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Jeg tror, det kan blive MEGET dramatisk med den gældsloft-situation:

                  • Republikanerne er kravlet højt op i træet og kræver reelt, at dele af demokraternes politik skal rulles tilbage (bl.a. vedvarende energi, socialpolitik og sundhed) og dele af den republikanske politik skal genindføres (bl.a. støtte til olie) - som betingelse for at stemme for at hæve gældsloftet. Det er uspiseligt for demokraterne!

                  • Og dette sker vel at mærke få måneder inden de republikanske primærvalg starter i efteråret.

                  • Og den politiske situation i USA er splittet som aldrig før i nyere tid...

                  • I denne situation vil de enkelte republikanske politikere være meget tilbageholdende med at bryde partilinjen - det sker først, når helvede er løs med store aktiefald osv.; først da bliver det opportunt at vise ansvarlighed.

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • S Offline
                    S Offline
                    stocktiger
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Pludselig spurter DAX og SP500 op, efter at danske marked lukkede igår. Nyheder?

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Det startede allerede i går efter lukketid i Europa.
                      Ikke rigtig nogen nyheder, andet end der åbenbart er en forventning om en løsning på gældsloftet i denne uge som "lovet" af Republikanerne i USA. Og ugen er næsten slut, og der er nogen som køber op i forventning om en løsning inden mandag....

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • A Offline
                        A Offline
                        Aps_invest
                        wrote on sidst redigeret af
                        #11

                        HVIS det holder, må der være noget "til gode" til DK på mandag 🙂

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • S Offline
                          S Offline
                          stocktiger
                          wrote on sidst redigeret af
                          #12

                          USA låner lidt mere , og nogle investorer har en aktiefest 🙂 Gad vide om USA kan blive ved at tage nye lån?

                          1 Reply Last reply
                          0
                          • bgadkB Offline
                            bgadkB Offline
                            bgadk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #13

                            Ikke noget problem. Hvis ikke FED havde skubbet renterne op, så havde de været meget lavere.

                            Masser af opsparing, og ikke så mange villige og solide kunder.

                            Under alle omstændigheder så låner USA af sig selv. Hele gælden er i USD.

                            1 Reply Last reply
                            0

                            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                            With your input, this post could be even better 💗

                            Tilmeld Log ind

                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger