Skal du tro på alt, hvad du hører på internettet?
-
Det er ikke så længe siden, at vi havde netop denne diskussion. Mit synspunkt er, at der sker ikke det store ved at lytte, så længe man altid!!! har skruet helt op for ens kritiske sans. Noget af det værste man kan gøre er da på forhånd at ignore dem, der udfordrer ens egen mening.
Og iøvrigt, en rigtig drillenisse vil jo spørge, skal vi lytte til dig???
Som sidebemærkning, jeg sætter stor pris på din indsigt og dine kommentarer, også selv om eller faktisk især, fordi jeg ikke altid er enig.
-
Hvis nogen her glemmer deres kritiske sans har jeg en række ejendomme med god havudsigt jeg gerne vil sælge.
En af dem er i Schweiz, men jeg har også gode ejendomme i Montana USA, Andorra, Østrig, Luxemborg og andre steder. Alle med en rigtig god udsigt over havet. Naturligvis er ejendomme med havudsigt ikke så almindelige i disse lande, så priserne er høje.
-
Dog viser mange forsøg også, at man ikke altid kan være 100 % kritisk og upåvirket af sine omgivelser. Men tænker VærKritisk er undtagelsen, der bekræfter.
-
Mht. til aktuelle aktiemarked-situation, må man sige at det er spændende. Nøgletal og prognoser ser ikke godt ud og aktiefald er ikke utænkelige. Måske større fald.
-
Jeg tror, det kan blive MEGET dramatisk med den gældsloft-situation:
-
Republikanerne er kravlet højt op i træet og kræver reelt, at dele af demokraternes politik skal rulles tilbage (bl.a. vedvarende energi, socialpolitik og sundhed) og dele af den republikanske politik skal genindføres (bl.a. støtte til olie) - som betingelse for at stemme for at hæve gældsloftet. Det er uspiseligt for demokraterne!
-
Og dette sker vel at mærke få måneder inden de republikanske primærvalg starter i efteråret.
-
Og den politiske situation i USA er splittet som aldrig før i nyere tid...
-
I denne situation vil de enkelte republikanske politikere være meget tilbageholdende med at bryde partilinjen - det sker først, når helvede er løs med store aktiefald osv.; først da bliver det opportunt at vise ansvarlighed.
-
-
Pludselig spurter DAX og SP500 op, efter at danske marked lukkede igår. Nyheder?
-
Det startede allerede i går efter lukketid i Europa.
Ikke rigtig nogen nyheder, andet end der åbenbart er en forventning om en løsning på gældsloftet i denne uge som "lovet" af Republikanerne i USA. Og ugen er næsten slut, og der er nogen som køber op i forventning om en løsning inden mandag.... -
HVIS det holder, må der være noget "til gode" til DK på mandag

-
USA låner lidt mere , og nogle investorer har en aktiefest
Gad vide om USA kan blive ved at tage nye lån?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind