Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

SVB kollaps

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
24 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • bgadkB Offline
    bgadkB Offline
    bgadk
    wrote on sidst redigeret af
    #9

    Alle indskydere får deres penge. Også dem med over 250000usd.Derudover så vil banker ville kunne få kredit hos FED med obligationer som sikkerhed, og istedet for dagskurs vil kurs 100 blive brugt.

    Det skal nok stoppe panikken.

    1 Reply Last reply
    3
    • A Offline
      A Offline
      Aps_invest
      wrote on sidst redigeret af
      #10

      New York
      CNN

      In an extraordinary action to restore confidence in America's banking system, the Biden administration on Sunday guaranteed that customers of the failed Silicon Valley Bank will have access to all their money starting Monday.

      In a related action, the government shut down Signature Bank, a regional bank that was teetering on the brink of collapse in recent days. Signature's customers will receive a similar deal, ensuring that even uninsured deposits will be returned to them Monday.

      In a joint statement Sunday, Treasury Secretary Janet Yellen, Federal Reserve Chair Jerome Powell and Federal Deposit Insurance Corporation Chairman Martin J. Gruenberg said the FDIC will make SVB and Signature's customers whole. By guaranteeing all deposits - even the uninsured money that customers kept with the failed banks - the government aimed to prevent more bank runs and to help companies that deposited large sums with the banks to continue to make payroll and fund their operations.

      1 Reply Last reply
      2
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #11

        U.S. Treasury, FDIC And Federal Reserve Will Guarantee All Deposits At SVB, Signature Bank In Unprecedented Move

        Just a moment...

        favicon

        (www.proinvestor.com)

        1 Reply Last reply
        2
        • P Offline
          P Offline
          ProinvestorNEWS
          wrote on sidst redigeret af
          #12

          Amerikanske aktier står til solide stigninger efter myndighedsindgreb

          Just a moment...

          favicon

          (www.proinvestor.com)

          1 Reply Last reply
          3
          • H Offline
            H Offline
            Hyst
            wrote on sidst redigeret af
            #13

            Godt at børsmeddelelserne fik et andet indhold.

            Men interessant at se at også nordiske virksomheder har benyttet SVB

            1 Reply Last reply
            4
            • bgadkB Offline
              bgadkB Offline
              bgadk
              wrote on sidst redigeret af
              #14

              Det ser ud til at være vendt om. Store fald i Europa, og SP500 futures i minus (plus det ekstra fald i forhold til Europa fredag eftermiddag).

              Forstår det ikke. Det virker irrationelt. Problemet ER allerede løst af Yellen, efter at have være lige ved at tabe bolden i løbet af weekenden (første forslag var kun dækning af garanterede indskud op til 250000 USD).
              Jeg har i et stykke tid været "bjørn" i forhold til aktiemarkedet, men jeg tog faktisk en spekulativ lang position her til morgen men blev hurtigt stoppet ud....

              SVB var en klassisk likviditets klemme og typisk bank panik. Banker LEVER af at udlåne langt, men låne (indskud) kort. Så hvis der på et tidspunkt sker der at indlånerne hæver deres indskud, så har banken et problem fordi deres udlån ikke bare kan likvidereres hurtigt (uden et stort tab i hvert fald).
              SVB havde ikke udlånt med for stor risiko. Pengene stod i solide amerikanske Statsobligationer, men med længere løbetid. Hvis de kunne vente, så ville SVB lade dem kunne løbe ud, og få udbetalt pålydende. Men når mange indskydere vil have deres penge nu (på grund af mistillid), så bliver de nødt til at sælge dem til (lav) dagskurs, og så har vi pludselig et solvens problem.

              I sidste ende så går SVB nok lige vel i nul, og det mindre tab som måske opstår når alt er opgjort kan tørres af på aktionærerne og junior bond holders.

              Den anden bank som blev lukket ned, Signature Bank, blev offer for noget af det samme, men de har også en del BitCoin finansiering som er tvivlsom.
              Det er en sådan situation hvor man som bank direktør finder ud af, hvor uheldigt det var, at man ikke lyttede til de uformelle advarsler fra FED og Treasury om, at man ikke skulle røre ved Crypto coins....
              Dem som ikke lytter til små vink i private samtaler med myndighederne, skal forvente at de bliver et statuereret eksempel når de får brug for hjælp.... I hvert fald inden for bankverdenen...

              Men selv om to mellemstore banker er gået ned, så er der ikke underlæggende problemer med kreditkvaliteten. Det er klassisk bankpanik, som kan løses med likviditet, for dem som har været så uheldige at binde sig for langt.
              Det her er ikke det grundlæggende faresignal eller et tegn på større svaghed. Det ligger efter min mening i realøkonomien og i Sydeuropas Stater.

              1 Reply Last reply
              5
              • H Offline
                H Offline
                Hyst
                wrote on sidst redigeret af
                #15

                De mindre banker i US falde op til 10-13% i premarked, mens de helt store kan nøjes et sted omkring 2%.

                Link Preview Image
                List of largest banks in the United States - Wikipedia

                favicon

                (en.wikipedia.org)

                Og tyske Commerzbank ligger i den høje ende - suk.

                1 Reply Last reply
                1
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst
                  wrote on sidst redigeret af
                  #16

                  Tror lige jeg tager denne melding til mig igen efter åbning.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • S Offline
                    S Offline
                    stocktiger
                    wrote on sidst redigeret af
                    #17

                    Bonusser før de gik på r : https://finans.dk/finans/ECE15315666/medie-bank-udbetalte-bonusser-timer-foer-kollaps/ Banksektor har ikke forbedret sig

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #18

                      Jeg fik da købt mig lidt Commerzbank i dag. Den var på udsalg....

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • bgadkB Offline
                        bgadkB Offline
                        bgadk
                        wrote on sidst redigeret af
                        #19

                        Partnerne og direktørerne tager for sig. Og aktionærerne står tilbage med tabet. Klassisk!

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • bgadkB Offline
                          bgadkB Offline
                          bgadk
                          wrote on sidst redigeret af
                          #20

                          Her er en rigtig god forklaring af hvordan banker fungerer og hvordan de kan komme i problemer, selv hvis de er forsigtigt drevet:
                          https://www.bloomberg.com/opinion/articles/2023-03-13/svb-couldn-t-ignore-its-losses-but-the-fed-can?srnd=premium-europe

                          1 Reply Last reply
                          1
                          • TeamGarlicT Offline
                            TeamGarlicT Offline
                            TeamGarlic
                            wrote on sidst redigeret af
                            #21

                            Lars Krull (bankforsker) om regnskabsprincippet og danske banker.
                            https://finanswatch.dk/Finansnyt/Pengeinstitutter/article15317704.ece

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • bgadkB Offline
                              bgadkB Offline
                              bgadk
                              wrote on sidst redigeret af
                              #22

                              Det var så lige lidt for tidligt. Op 4% og så ned 10%.....
                              Jeg holder ved lidt endnu for at se om ECB har styr på tingene eller om Europa endnu engang først gør det nødvendige når kniven er for struben....

                              Det her burde ikke udvikle sig til nogen som helt form for krise, og hvis det gør er det ren inkompetence fra myndighedernes side.

                              1 Reply Last reply
                              1
                              • bgadkB Offline
                                bgadkB Offline
                                bgadk
                                wrote on sidst redigeret af
                                #23

                                Åhh, jeg kan ikke lide når folk kommer frem og siger, at det ikke er noget problem i Danmark/Europa, når præcis samme regnskabs praksis også benyttes her.
                                Dagens kursfald i Europæiske bankaktier viser at markedet ikke rigtig tror på Lars Krull...

                                1 Reply Last reply
                                1
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #24

                                  Suk - måske man skulle øge.

                                  Credit Suisse har været lidt i vælten på det sidste, og med Commerzbanks baggrund kan det hurtig smitte af, selv om det faktisk er begyndt at gå ganske godt for Commerzbank. Polen stadig et problembarn.

                                  Men skat vil absolut have mine penge, så må lige afvente Skat's og Nobles reaktion på mine henvendelser.

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • H Offline
                                    H Offline
                                    Hyst
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #25

                                    Ja - men hvordan hænger det sammen?

                                    Just a moment...

                                    favicon

                                    (www.proinvestor.com)

                                    1 Reply Last reply
                                    1

                                    Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                    Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                    With your input, this post could be even better 💗

                                    Tilmeld Log ind

                                    • Log ind

                                    • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                    • Login or register to search.
                                    • First post
                                      Last post
                                    0
                                    • Debatforum
                                    • Seneste
                                    • Populære
                                    • Bruger