Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #88

    Er kun lidt misundelig... meget lidt...

    1 Reply Last reply
    3
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #89

      Hej Simonster & Cupcake 🙂

      Det nemmeste er at bruge selve NasdaqOMX børsen for Danmark, Sverige og Finland ... og Oslo Børs for Norge.

      Her er linket til NasdaqOMX

      https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

      Her er linket til Oslo børs

      Link Preview Image
      Oslo | euronext.com

      favicon

      (www.euronext.com)

      Håber det er en hjælp, ellers skriv eller ring 🙂

      1 Reply Last reply
      4
      • A Offline
        A Offline
        Anro
        wrote on sidst redigeret af
        #90

        Har købt kortsigtet:
        Netcompany
        Ørsted
        Ambea
        Chevron (Købssignal+positiv RSI sigende YOY)
        Occidental Petroleum (samme som Chevron)
        Ved godt de sidste 2 ikke hører med her

        Holder øje med:
        Assa Abloy
        Atlas Copco AB
        Chemometec

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #91

          Hej Sjufta 🙂

          Regnskabstal hentes via de 2 børser ...

          Nasdaq OMX (der dækker Danmark, Sverige & Finland)
          Oslo Børs (der dækker Norge)

          Links er her 🙂

          Nasdaq OMX for Danmark, Sverige & Finland
          https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

          Oslo Børs for Norge
          https://www.euronext.com/en/search/solr

          1 Reply Last reply
          2
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #92

            Mowi er en af de meget få aktier, der er i plus i dag... Tillykke....

            1 Reply Last reply
            1
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #93

              God tur Simonster 🙂 Jeg var selv på Bahamas i 1993. Jeg var i Nassau og Adelaide Village. Det er nogle vanvittige flotte strande, men vi blev ramt af 2 dage med ret hæftig storm og jeg erindrer at min rejseven og jeg var lidt i tvivl om vores bolig bygget af træ kunne holde til det 🙂

              1 Reply Last reply
              5
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #94

                Hej Superbrandt

                Tallene hentes via de 2 børser der dækker de 4 store nordiske lande:

                =======================================

                Nasdaq OMX dækker Danmark, Sverige og Finland, og du finder regnskaberne i linket herunder. Brug de 2 drop down menu "Marked" og "Selskaber"

                https://www.nasdaqomxnordic.com/nyheder/selskabsmeddelelser

                =======================================

                For Norge skal du bruge Oslo Børs' hjemmeside:

                Link Preview Image
                Oslo | euronext.com

                favicon

                (www.euronext.com)

                1 Reply Last reply
                2
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #95

                  God tirsdag eftermiddag 21. marts 2022.

                  Der er mange nye investorer, der har skrevet til mig på min mail, om jeg lige vil ridse reglerne op igen for at købe og sælge aktier på kort sigt med gevinst:

                  Regler for KØB af en aktie:

                  1.) I mit Excel-ark, skal du lede efter selskaber, der i det seneste kvartals-regnskab (Som pt. er Q4 2022) har ...

                  2.) Stigende OMSÆTNING (REVENUE) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                  3.) Stigende INDTJENING (PROFIT FOR THE PERIOD) i Q4 2022 i forhold til Q4 2021.

                  Det skyldes, at UDVIKLINGEN Year-on-Year i "Profit for the period", har det højeste korrelation med udviklingen aktie-kursen. Så har et selskab f.eks. en STIGNING i Q4 2022 i "Profit for the period" sat op imod "Profit for the period" for Q4 2021, så er der en meget høj sandsynlighed for at aktie-kursen vil stige.

                  4.) Note: "Profit for the period" divideret med antal udstedte aktier, giver EARNINGS PER SHARE. Det er nøgle-tal nr.1 i regnskaber, hvis i f.eks ser CNBC TV eller Bloomberg TV (som er de 2 globale investerings kanaler i verden. De kan i øvrigt ses live gratis på nettet).

                  PS: Men pas på, man kan blive frygtelig grebet af at se de 2 kanaler, specielt når de Europæiske aktie-markeder åbner kl. 9.00 samt kl. 15:00 når USA's markeder åbner.

                  =====================================

                  Opfylder en aktie de 2 ovenstående kriterier, skal man se på DEN TEKNISKE ANALYSE (Via www.Borsdata.se) og så se på de tekniske signaler.

                  A.) Aktien skal have STIGENDE RSI (men den skal være stigende fra et lavt tal omkring ca.30-40, således at der er noget upside)

                  B.) Der skal være et frisk KØBS-SIGNAL i MACD. Det betyder, at den BLÅ linje skal STIGE, og når den KRYDSER den RØDE linje er der et KØBS-Signal.

                  C.) Herunder er der en fra for Coloplast, om hvornår det TEKNISKE KØBS-SIGNAL indtræffer + man har STIGENDE RSI.

                  ======================================

                  Regler for SALG af en aktie:

                  1.) Man skal SÆLGE aktien når RSI rammer ca. 70. Derefter vil momentum (læs: stigning) i aktie-kursen, typisk være TOPPET.

                  2.) Se vedhæftede Case for DSV. RSI topper ud ved 70 og så er der ikke mere at hente i den aktie.

                  ======================================

                  Håber det var en hjælp. Tag evt. et "Print Screen" af disse regler, så i ikke glemmer dem 🙂

                  111576__SELL_CASE.jpg
                  111576__BUY_CASE.jpg

                  1 Reply Last reply
                  8
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #96

                    God tirsdag aften 21. marts 🙂

                    Hermed en update på det svenske Mid Cap Index - der er på 4 sider.

                    Her er side 1 af 4.

                    Der er INGEN selskaber der er købsklare 😞 ... og som man kan se, så bliver der stadig solgt ud over hele linjen.

                    Side 2 er klar lige om lidt.

                    111584_Teknisk_status_Sverige_MidCap_1_21mar23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    7
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #97

                      Status på svenske Mid Caps

                      Her er side 2 af 4.

                      Profoto er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

                      Side 3 er klar lige om lidt.

                      111585_Teknisk_status_Sverige_MidCap_2_21mar23.jpg
                      111585_TA_SE_Profoto_21mar23.jpg
                      111585_FA_SE_Profoto_21mar23.jpg

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • P Offline
                        P Offline
                        PALO
                        wrote on sidst redigeret af
                        #98

                        Hej NordicStock, Bare lige til info så poster du i "Vi handler efter NordicStock-metoden". Så følgerne i din egen tråd får ikke en notifikation omkring dine nye indlæg. Blot til info 🙂

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #99

                          Status på svenske Mid Caps

                          Her er side 3 af 4.

                          IAR Systems er klar ... som den eneste. Jeg laver en model på den.

                          Side 4 er klar lige om lidt.

                          111587_Teknisk_status_Sverige_MidCap_3_21mar23.jpg
                          111587_FA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #100

                            IAR systems - den tekniske model

                            111588_TA_SE_IARsystems_21mar23.jpg

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #101

                              Hej PALO ... jeg har mistet overblikket over trådene 😞 men det er primært min egen skyld.

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #102

                                Der har været stille fra min side af, da familielivet med en lille vildbasse også tager sin tid 🙂

                                Orkla har jeg fastholdt med et lille plus, mens jeg solgte ud af Securitas da den var nede med nogle procenter.

                                Det er svært at finde kandidater i disse dage, men jeg tænker at gå ombord i Getinge og OX2, også selvom at OX2s seneste kvartal var med et fald i indtægt.

                                111591_7C9JCT4P.png
                                111591_ydzU7Rn9.png

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #103

                                  ..

                                  111712_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                                  111712_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #104

                                    Orkla er solgt ud da den ramte RSI området omkring de 70. Getinge fortsætter opad, men spørgsmålet er om den bryder igennem de tidligere toppe på omkring 50.

                                    Bravida og Epiroc ser så småt spændende ud, plus Epiroc passer godt ind langsigtet ift. EUs Critical Raw Materials act, som forhåbentlig skubber i gang med flere af de europæiske mineprojekter. Jeg køber mig ind i begge i dag.

                                    111713_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                                    111713_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Milito
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #105

                                      Hov dobbelt indlæg. Slet gerne denne admin. Tak.

                                      111714_BRAV_2023_03_28_12_50_22.png
                                      111714_EPI_A_2023_03_28_12_53_54.png

                                      1 Reply Last reply
                                      3
                                      • P Offline
                                        P Offline
                                        PALO
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #106

                                        Tak for cases Milito! Hvordan ser deres YoY regnskaber ud? Er de + / + ?

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • M Offline
                                          M Offline
                                          Milito
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #107

                                          Beklager mit sene svar, men ja begge er +/+.

                                          Epiroc:
                                          Revenue growth: 24,7%
                                          Profit growth: 16,7%

                                          Bravida:
                                          Revenue growth: 27,8%
                                          Profit growth: 7,1%

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger