Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #55

    Hej Sjufta, Fedt at du prøver!

    Din opsætning ser ud til at være over 1 dag i stedet for over 1 år, derfor ændrer MACD og RSI sig hele tiden... 😉 Prøv at genlæse NordicStocks debat-tråde - og nærstudere nogle af hans utallige eksempler.

    Du kunne også prøve at finde et andet indlæg over Teknisk Analyse (TA) her i debatten og prøv at øve dig på at genskabe det. Både Simonster og jeg har de seneste dage lagt nogle TA op her i tråden. Der er også lagt flere eksempler i NordicStocks Debat-tråd i dag.

    Har du i øvrigt set på Q-Regnskaber for Scandinavian Medical Solutions?

    Følger du ellers med i tråden her?

    Tilføjelse - kan se at der er nogle, der er hurtigere på tasterne end jeg er.... 😉

    1 Reply Last reply
    4
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #56

      Ja, jeg ville også godt have haft fat i SMS.

      Satte en købsordre på 18. januar og fik ikke fat i den fordi jeg ikke ville købe til markedsprisen. Min købsordre ligger der fortsat, nu blot > 50% fra nuværende kurs. Æv!.

      Mener også det fortsat kan blive en god investering - en af de få selskaber i First North, der faktisk kører med overskud, hvis jeg husker rigtigt. Helge har haft en video med eller om dem, mener jeg...

      Tror jeg også vil samle den op til porteføljen, selv om den ikke findes i Excel - men den er jo også næsten lige blive noteret...

      1 Reply Last reply
      4
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #57

        Er der andre, der anvender observationslister over aktier, der efter Q-regnskabet (YOY++) er egnet til at blive handlet efter NordicStock-metoden?

        1 Reply Last reply
        4
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #58

          Har netop gennemgået aktier i Finland H25 efter NordicStock-metoden, altså hvor der er positive YOY-procenter (YOY++) hvad angår Revenue og Profit i Q-regnskaberne.

          Der er ikke mange aktier med klare købsmuligheder...

          Fandt kun disse 4, hvor Metså Board og Nokia, nok er de mest interessante:

          Elise - RSI 72 Trend Up MACD BUY (dog høj RSI - er ved at være oversolgt)
          Metså Board - RSI 48 Trend Up MACD BUY
          Nokia - RSI 50 Trend (Up) MACD BUY
          Konecranes - RSI 64 Trend Up MACD (BUY)

          Hvad tænker I?

          De sidste Q-Regnskab der mangler i H25 er fra Fortum d. 2. marts.

          Har endnu ikke handlet Finske eller Norske aktier, men der skal være en første gang...

          1 Reply Last reply
          4
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #59

            Nordiske Hoved-Caps - Købs-muligheder efter NordicStock-metoden d.d. - er I enige?

            Danmark C25

            ISS - RSI 64 Trend UP MACD BUY - RSI dog høj
            NOVO - RSI 67 Trend UP MACD BUY - RSI dog høj

            Udestående Q-regnskaber: Unibrew, Jysk, Bava

            Norge OBX 25

            Nordic Semiconductor - RSI 45 (UP) MACD BUY
            Equinor - RSI 56 Trend UP MACD BUY
            Kongsberg Gruppen PSI 76 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)
            Yara - PSI 74 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)

            Udestående Q-regnskaber: Frontline, Golden Ocean, MPC, NEL og Subsea

            Sverige S30

            SEB - RSI 72 Trend UP MACD BUY - på nippet til oversolgt.
            Essity - RSI 64 Trend UP MACD BUY

            Udestående Q-regnskab: NIBE

            1 Reply Last reply
            7
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #60

              Simonster - Er du mon stadig i tænkeboks vedr Nordic Semiconductor?

              1 Reply Last reply
              3
              • S Offline
                S Offline
                Simonster
                wrote on sidst redigeret af
                #61

                Der er en del god info i den tråd, bl. a. video interview med Helge og en podcast med en eller ande

                1 Reply Last reply
                4
                • S Offline
                  S Offline
                  Simonster
                  wrote on sidst redigeret af
                  #62

                  Jeg har ISS på observasionslisten, men som du skriver, så er RSI høj.
                  Novo har jeg langsigtet, men ellers enig i ovenstående, høj RSI.

                  Frontline har jeg, den kommer med regnskab i morgen.

                  Essity var jeg lige ved at købe i dag. Den kommer snart med udbytte.

                  Ellers enig, med det du skriver. Flere købskandidater, ligger med højt RSI.

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #63

                    Simonster - Tillykke - Godt køb. Havde læst ca. første halvdel af tråden tidligere - glemte dog at sætte X / overvåge tråden... Æv...

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • S Offline
                      S Offline
                      Simonster
                      wrote on sidst redigeret af
                      #64

                      Jeg har lært, at bruge ATR indikator, til at sætte SL. Det er for at tage lidt højde for volatilitet. Ganger ATR værdi med 2 eller 3 og så vurderer jeg også udfra grafen så som modstands/støtteområder, hele tal osv.

                      Jeg solgt NKT med et lille tab i sidste uge ?

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #65

                        NordicStock-metoden - Sverige L-Caps - aktuelle købsmuligheder aften 1/3

                        Billerud - Materials - RSI 44 Trend ↑ MACD BUY (nyt & svagt)
                        HEXPOL AB - Materials - RSI 60 Trend ↑ MACD BUY (nyt & svagt)

                        Vær obs på evt. frasalg (jf. indlæg 110938 d. 27. feb ( https://www.proinvestor.com/boards/109158 )

                        • Instalco Industrials
                        • Svenska Handelsbanken

                        Evt. begynd at holde øje med Boozt AB, Holmen AB ser. B, New Wave, Saab (oversolgt), AAK og Trelleborg (Høj RSI MACD BUY-signal),

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • M Offline
                          M Offline
                          Milito
                          wrote on sidst redigeret af
                          #66

                          Kan jeg få en venlig sjæl har til at undersøge norske Mowi? Et hurtigt kig i Yahoo appen på telefonen giver en indikation om et snart nyt brud opad. Er det korrekt anskuet?

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • S Offline
                            S Offline
                            Simonster
                            wrote on sidst redigeret af
                            #67

                            Mowi ser fornuftig ud. RSI ligger lige over 50 og MACD er ved at krydse opover.
                            Fundamentalt er den YOY++, så det er også i orden.

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • M Offline
                              M Offline
                              Milito
                              wrote on sidst redigeret af
                              #68

                              Tak Simonster, jeg har allerede en lang position i Mowi, men overvåger at supplerer op for at swing trade. Hvad er din tanke med Scandic Hotels? Omsætning og indtjening ser vel fin ud?

                              1 Reply Last reply
                              3
                              • M Offline
                                M Offline
                                Milito
                                wrote on sidst redigeret af
                                #69

                                Cupcake, Simonster og andre gode debattører herinde, ser jeg korrekt ift. at ABB lever op til NordicStocks principper? Momentum er opad, Macd har brudt trendlinjen, omsætning og indtjening er ligeledes ok set ud for seneste kvartal.

                                111128_gDzydZxy.png

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • M Offline
                                  M Offline
                                  Milito
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #70

                                  RSI virker høj, er der en rettesnor for et acceptabelt interval?

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • S Offline
                                    S Offline
                                    Simonster
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #71

                                    Tekniskt er det korrekt, men med rimelig høj RSI.
                                    Fundamentalt: Profit i Q4 er halveret i forh. til Q4 2021. Den skal helst være stigende, hvis jeg har forstået det rigtigt.

                                    111131_Screenshot_2023_03_07_at_09.24.27.png

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Milito
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #72

                                      Godt set, jeg så blot til profitmarginen og ikke sammenligningen mellem de to kvartaler. Tak for hjælpen 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #73

                                        Til Milito - PS: NordicStock (NS) har lige uploaded powerpoint for Sweden S30, hvor også ABB figurerer. NS nævner også, hvilke aktier er (næsten) købsklare, se indlæg 111121 fra i går, d. 6/3 2023, kl. 20:12 🙂

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • CupcakeC Offline
                                          CupcakeC Offline
                                          Cupcake
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #74

                                          "Stort set" med udgangspunkt i NordicStock-metoden

                                          1) købte jeg i morges

                                          • Atlas Copco
                                          • Boozt
                                          • Solar* (prematur køb)
                                          • SimCorp* ( do. )
                                          • Svenska Handelsbanken* (do.)
                                          • manglende MACD-købssignal (Jeg øver mig på at være tålmodig - det lykkes desværre ikke i dag...)

                                          2) solgte jeg i går

                                          • H. Lundbeck
                                          • Royal Unibrew

                                          3) holder jeg - mhp. evt. køb/supllering - øje med bl.a. (DK & S)

                                          • cBrain
                                          • Chemometic
                                          • New Wave Group
                                          • Netcompany
                                          • Chr. Hansen
                                          • NKT
                                          • Rockwool
                                          • SP Group (Q 24/3)
                                          • Nilfisk

                                          Jeg følger også forskellige interessant Norske, Finske og Amerikanske aktier, og afventer konto hos Degiro før jeg begynder at handle aktier fra disse lande.

                                          HVAD HAR I MON HANDLET - HVILKE AKTIER HOLDER I MON ØJE MED?

                                          1 Reply Last reply
                                          9

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger