Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Simonster
    wrote on sidst redigeret af
    #45

    Jeg kan kun finde danske selskaber, i Proinvestor kalenderen, men her er en fin kalender, hvor man kan filtrere.

    Link Preview Image
    Resultatkalender - Investing.com

    Använd vår resultatkalender för att spåra prognoser för kvartalsvisa och årliga resultatrapporter samt faktiska utfall från företag över hela världen.

    favicon

    Investing.com Svenska (se.investing.com)

    Jeg har ikke undersøgt den så nøje, men der er flere andre hjemmesider, der har kalender.

    Jeg har også undersøgt Nasdaq´s hjemmeside, men kan ikke finde en kalender der.

    1 Reply Last reply
    3
    • CupcakeC Offline
      CupcakeC Offline
      Cupcake
      wrote on sidst redigeret af
      #46

      Har lige fundet ATR i mine indikatorer. Det kræver vist lidt googling / nærmere læsning... Vender tilbage...

      1 Reply Last reply
      3
      • CupcakeC Offline
        CupcakeC Offline
        Cupcake
        wrote on sidst redigeret af
        #47

        Simonster - Jeg skriver lidt langsomt - så du nåede at svare i mellemtiden, sorry 🙂

        1 Reply Last reply
        3
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #48

          Jf. indlægget ovenfor her er til inspiration min Observationsliste for Danske Large og Mid Caps for YOY++ pr. 25. februar.
          Bemærk, at der mangler fortsat Q-regnskaber 6 Large Caps og 12 Mid Caps, jf. NordicStocks seneste PowerPoint oversigter for nævnte Caps samt efterfølgende Excel-opdateringer.

          110888_2023_02_25_NordicStock___Observationationsliste____DK_L_M__02_2023_.png

          1 Reply Last reply
          4
          • CupcakeC Offline
            CupcakeC Offline
            Cupcake
            wrote on sidst redigeret af
            #49

            Vil gerne dele lidt af mine porteføljer. Mener det er lærerigt, især når alt ikke går efter bogen, dvs. "fejl" er begået.

            BEMÆRK, at NordicStock (NS)-metoden ikke er anvendt i de fleste af investeringerne. Havde de været det, havde tallene været anderledes....

            Tidligere har jeg ofte købt for større beløb, når en aktie faldt drastisk en dag pga. en nyhed. Normalt rettede aktien sig delvis eller helt op samme dag eller inden for en uge med en sikker gevinst på 4-8%. Ofte mere, men for at være sikker på gevinsthjemtagning solgte jeg normalt inden for rammen 4-8%.

            Men sådan er det ikke gået med mine seneste køb (inkl. suppleringer) af fx Chemometic og NKT, købt hhv 9/2 og 22/2 + efterfølgende suppleringer.

            Markedet arter sig uvant - og jeg kan se, at havde jeg anvendt NS-metoden, så var jeg i dag endnu ikke gået ind i de pågældende aktier. En vigtig erfaring er at være tålmodig og afvendt de rette signaler.

            En anden erfaring er vigtigheden af anvendelse af stop/loss, som jeg hidtil aldrig før har haft anvendt. Det skal jeg til at lære. I første omgang vil jeg anvende -7,5%.

            Jeg er kommet frem til tallet, fordi jeg mener at huske, at NS skrev, at han normalt anvendte -10%, men i sine tråde ville han anvende -5% for ikke at få sure følgere... Jeg vil lægge mig midt imellem i en forsøgsperiode.

            Vedhæftet opstilling er ikke en fryd for øjet - og skal nok forbedres og forskønnes, om end det med garanti ikke bliver på NS-niveau... 😉 Lige nu finder jeg det vigtigst at komme med nogle NS-eksempler fra min egen portefølje.

            110912_2023_02_27_NordicStock___Udvalg_af_egen_portefoelje_.png

            1 Reply Last reply
            8
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #50

              Kan ikke lade sig gøre, at slette dublering af fil, desværre...

              110914_2023_02_27_NordicStock___Udvalg_af_egen_portefoelje_.png

              1 Reply Last reply
              4
              • S Offline
                S Offline
                Sjufta
                wrote on sidst redigeret af
                #51

                Er dette analyserede rigtigt? Scandinian Medical Solutions?

                RSI indikator er nedadgående, imens MACD indikator er købs klar?

                Så denne aktie burde vi vente med at købe indtil RSI signal viser køb.

                Jeg synes dog, at trends på MACD og RSI ændre sig meget i løbet af en dag?

                110920_Analyse.PNG

                1 Reply Last reply
                4
                • RoadrunnerR Offline
                  RoadrunnerR Offline
                  Roadrunner
                  wrote on sidst redigeret af
                  #52

                  Macd er lige gået i salg, så nej
                  Den her skal du i forvejen passe på med (hold dig væk) den er sindssygt ilikvid, der handles næsten ingen aktier så det er svært at komme af med dem igen. Dine candles ser helt forkerte ud. Mange dage uden handler overhovedet og få dage med ekstreme udsving. Hold dig langt væk

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • RoadrunnerR Offline
                    RoadrunnerR Offline
                    Roadrunner
                    wrote on sidst redigeret af
                    #53

                    Rettelse. Du har sat dine candles på hvert minut, det er derfor der ikke er handler. Sådan ser den ud på dagsbasis. Mit svar er dog det samme. Den er makset ud i rsi og macd så efter metoden skal den en tur nedaf. Der er handlet 260.000 aktier i dag, så den er stadig lille. Jeg ville betegne denne aktie som lottokupon mere end aktie (uden at have sat mig det mindste ind i deres case)

                    110924_7C1AC80F_7B76_4C10_A3A4_E7DD8873A62E.png

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • S Offline
                      S Offline
                      Simonster
                      wrote on sidst redigeret af
                      #54

                      Læs om den i tråd 110586.

                      Det er nok en aktie, at holde øje med. Jeg købt dlidt i sidste uge til min langsigtede portefølje

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #55

                        Hej Sjufta, Fedt at du prøver!

                        Din opsætning ser ud til at være over 1 dag i stedet for over 1 år, derfor ændrer MACD og RSI sig hele tiden... 😉 Prøv at genlæse NordicStocks debat-tråde - og nærstudere nogle af hans utallige eksempler.

                        Du kunne også prøve at finde et andet indlæg over Teknisk Analyse (TA) her i debatten og prøv at øve dig på at genskabe det. Både Simonster og jeg har de seneste dage lagt nogle TA op her i tråden. Der er også lagt flere eksempler i NordicStocks Debat-tråd i dag.

                        Har du i øvrigt set på Q-Regnskaber for Scandinavian Medical Solutions?

                        Følger du ellers med i tråden her?

                        Tilføjelse - kan se at der er nogle, der er hurtigere på tasterne end jeg er.... 😉

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #56

                          Ja, jeg ville også godt have haft fat i SMS.

                          Satte en købsordre på 18. januar og fik ikke fat i den fordi jeg ikke ville købe til markedsprisen. Min købsordre ligger der fortsat, nu blot > 50% fra nuværende kurs. Æv!.

                          Mener også det fortsat kan blive en god investering - en af de få selskaber i First North, der faktisk kører med overskud, hvis jeg husker rigtigt. Helge har haft en video med eller om dem, mener jeg...

                          Tror jeg også vil samle den op til porteføljen, selv om den ikke findes i Excel - men den er jo også næsten lige blive noteret...

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • CupcakeC Offline
                            CupcakeC Offline
                            Cupcake
                            wrote on sidst redigeret af
                            #57

                            Er der andre, der anvender observationslister over aktier, der efter Q-regnskabet (YOY++) er egnet til at blive handlet efter NordicStock-metoden?

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #58

                              Har netop gennemgået aktier i Finland H25 efter NordicStock-metoden, altså hvor der er positive YOY-procenter (YOY++) hvad angår Revenue og Profit i Q-regnskaberne.

                              Der er ikke mange aktier med klare købsmuligheder...

                              Fandt kun disse 4, hvor Metså Board og Nokia, nok er de mest interessante:

                              Elise - RSI 72 Trend Up MACD BUY (dog høj RSI - er ved at være oversolgt)
                              Metså Board - RSI 48 Trend Up MACD BUY
                              Nokia - RSI 50 Trend (Up) MACD BUY
                              Konecranes - RSI 64 Trend Up MACD (BUY)

                              Hvad tænker I?

                              De sidste Q-Regnskab der mangler i H25 er fra Fortum d. 2. marts.

                              Har endnu ikke handlet Finske eller Norske aktier, men der skal være en første gang...

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #59

                                Nordiske Hoved-Caps - Købs-muligheder efter NordicStock-metoden d.d. - er I enige?

                                Danmark C25

                                ISS - RSI 64 Trend UP MACD BUY - RSI dog høj
                                NOVO - RSI 67 Trend UP MACD BUY - RSI dog høj

                                Udestående Q-regnskaber: Unibrew, Jysk, Bava

                                Norge OBX 25

                                Nordic Semiconductor - RSI 45 (UP) MACD BUY
                                Equinor - RSI 56 Trend UP MACD BUY
                                Kongsberg Gruppen PSI 76 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)
                                Yara - PSI 74 Trend UP MACD BUY - oversolgt (OS)

                                Udestående Q-regnskaber: Frontline, Golden Ocean, MPC, NEL og Subsea

                                Sverige S30

                                SEB - RSI 72 Trend UP MACD BUY - på nippet til oversolgt.
                                Essity - RSI 64 Trend UP MACD BUY

                                Udestående Q-regnskab: NIBE

                                1 Reply Last reply
                                7
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #60

                                  Simonster - Er du mon stadig i tænkeboks vedr Nordic Semiconductor?

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • S Offline
                                    S Offline
                                    Simonster
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #61

                                    Der er en del god info i den tråd, bl. a. video interview med Helge og en podcast med en eller ande

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      Simonster
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #62

                                      Jeg har ISS på observasionslisten, men som du skriver, så er RSI høj.
                                      Novo har jeg langsigtet, men ellers enig i ovenstående, høj RSI.

                                      Frontline har jeg, den kommer med regnskab i morgen.

                                      Essity var jeg lige ved at købe i dag. Den kommer snart med udbytte.

                                      Ellers enig, med det du skriver. Flere købskandidater, ligger med højt RSI.

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #63

                                        Simonster - Tillykke - Godt køb. Havde læst ca. første halvdel af tråden tidligere - glemte dog at sætte X / overvåge tråden... Æv...

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • S Offline
                                          S Offline
                                          Simonster
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #64

                                          Jeg har lært, at bruge ATR indikator, til at sætte SL. Det er for at tage lidt højde for volatilitet. Ganger ATR værdi med 2 eller 3 og så vurderer jeg også udfra grafen så som modstands/støtteområder, hele tal osv.

                                          Jeg solgt NKT med et lille tab i sidste uge ?

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger