Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Vi handler efter "NordicStock-metoden"...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
157 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #116

    Godt gået Milito 🙂

    Synes du det er stressende eller er det sjovt at handle på den måde? 🙂

    Man kigger jo lidt mere på kurser på ens køb, sammenlignet med hvis man er "lang" en aktie. Jeg havde perioder, hvor jeg lige tog nogle timer på dagen, hvor jeg tvang mig selv til at lave noget andet, for det kan godt udvikle sig til en tidsrøver. Det er derfor jeg lige vil høre, hvordan du du synes det er at handle på den måde? 🙂

    PS: Jeg er pt. ved at gøre Excel-arket klar til Q1 2023 data, som jeg sender til jer en af dagene, så i kan begynde, at fylde de nye regnskabs-tal ind i arket.

    1 Reply Last reply
    6
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #117

      Mange tak 🙂 Det er en sjov måde at være aktiv på, men det kræver også noget mere tid end blot at være lang i investeringerne, og det kan være svært at finde tiden som familiefar. Det nok derfor, desværre, blot i perioder at jeg kan dyrke det mere dedikeret.

      Super med Excel-arket. Jeg håber fortsat at vi kan finde et fælles setup, hvor vi i flertal kan løfte opgaven med Q1 rapporteringerne.

      1 Reply Last reply
      5
      • M Offline
        M Offline
        Milito
        wrote on sidst redigeret af
        #118

        De nordiske bankaktier har i de seneste par dage set ret interessante ud og nu kunne jeg ikke holde fingeren væk fra købsknappen. Swedbank er nu købt ind i min NordicStock portefølje.

        Stigende omsætningsvækst i Q4 2022 YoY på 35%.
        Stigende indtjeningsvækst i Q4 2022 YoY på 40,9%.

        RSI: 48 og stigende
        MACD: Købssignal

        112021_SWED_A_2023_04_14_09_10_15.png

        1 Reply Last reply
        6
        • M Offline
          M Offline
          Milito
          wrote on sidst redigeret af
          #119

          Afkaststatus på min NordicStock portefølje.

          Bravida: 7,8%
          Epiroc: 9,4%
          OX2: 10,2%
          Boliden: 2,7%
          Konecranes: 0,2%

          Konecranes fik et smæk på 6% dagen efter at den blev indkøbt, men den har siden genfundet en optimistisk melodi. Lad os håbe at det fortsætter.

          1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #120

            Kronecranes blev handlet ex-dividend 30.marts med -1,25 €

            Så har du måske købt aktien den 29.marts?

            1 Reply Last reply
            3
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #121

              Nej, den blev købt d. 4 april i kurs 31,9. På dagen kom der en nyhed om en ny ordretilgang, så det virkede umiddelbart mærkeligt med det store fald.

              1 Reply Last reply
              3
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #122

                Det ser godt ud og er interessant at følge, Milito. Tak for at dele.

                1 Reply Last reply
                2
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #123

                  Der bliver fortsat løbende "luget ud" i mine depoter, således at de fleste nutidige/fremtidige aktie-køb følger NordicStock princippet.

                  Som skrevet tidligere, har det givet mig betydelig mere tid og en større ro at anvende især RSI og MACD på mine beholdninger, hvilket medfører, at jeg nu køber på mere gunstige tidspunkter og beholder aktierne lidt længere - faktisk en hel del længere - end før.

                  Ærlig talt, så er det nu svært ved at slippe aktierne helt efter en pæn stigning, så jeg nogle gange sælger ud i etaper, og ofte beholder jeg ca. 10-25% for at følge aktien fortsat...

                  Jeg oplever også, at jeg ikke er så bekymret, hvis aktien falder fx 4-5% efter køb - og jeg supplerer også på mere gunstige tidpunkter og for større og større beløb, jo mere erfaren jeg bliver.

                  Som NordicStock har skrevet flere gange, så har det været exceptionelle tider tider på markedet det seneste år. Derfor har det været særlig lærerigt - og ikke mindst lønsomt - at anvende NordicStock-metoden.

                  1 Reply Last reply
                  7
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #124

                    Jeg kan se, at Bravida, Epiroc og OX2 alle har en RSI i den høje ende (>70), der burde være trigger til at sælge.

                    Jeg sidder selv med en del aktier, der ligeledes har en RSI værdi over 70 og MACD er fortsat KØB. Disse aktier har jeg nemlig svært ved at skille mig af med...

                    NordicStock - Hvad gør man/jeg? Vente til MACD går i SELL, før der sælges?

                    For mit vedkommende drejer det sig om

                    New Wave + 5,23% -- RSI 68,76
                    Columbus + 8,56% -- RSI 80,12
                    SP Group + 22,98% -- RSI 78,54
                    Demant + 22,38% -- RSI 84,62
                    ALK + 13,80 -- RSI 72,10
                    Bootz +12,69 -- RSI 70,66
                    Genmab +7,87 -- RSI 79,73

                    (Ved godt ikke alle opfylder kriteriet YOY++)

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • S Offline
                      S Offline
                      Superbrandt
                      wrote on sidst redigeret af
                      #125

                      Hej Cupcake,
                      Imponerende tal du viser. Har du alene handlet på baggrund af MACD signal og stigende RSI ?
                      Og jeg er spændt på at høre NordicStocks's svar til ovenstående 🙂

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • S Offline
                        S Offline
                        Superbrandt
                        wrote on sidst redigeret af
                        #126

                        Hej Milito,
                        Spændende at følge med på side linien. Jeg er selv hoppet med om bord på boliden efter Nordicstock Metoden og fik også et gok i nøden til at starte med, men er nu oppe med 2,5 🙂

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • M Offline
                          M Offline
                          Milito
                          wrote on sidst redigeret af
                          #127

                          Det er godt at høre fra dig igen Cupcake 🙂 Jeg blev lidt urolig da du kortvarigt ikke var så aktiv her, da dine bidrag her er sublime.

                          Det er et godt spørgsmål ift. om man skal sælge så snart at RSI er over 70 (ud fra NordicStocks metode). Min "taktik" er at tage en individuel bedømmelse fra gang til gang, hvor eksempelvis Bravida historisk set har bevæget sig i spektrummet omkring de 70 i halvlange perioder. Det lader jeg Bravida gøre indtil, at den giver en identifikation/kryds på MACD (og for mig gerne ligeledes på glidende gennemsnit). Her er OX2 ved at ramme krydset, hvorfor at jeg sandsynligvis sælger mig ud af denne i dag.

                          Det med at sælge ud i etaper og evt. ligeledes supplere op, det lyder ganske fornuftigt. Jeg er dog endnu ikke kommet dertil hvor jeg har solgt en større del ud af mine længere positioner for at styrke mig yderligere i NordicStock metoden, så de beløb jeg handler for ædes hurtigt at kurtage ved mange handler. Planen er dog som dig at ændre min vægtning i porteføljerne.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • S Offline
                            S Offline
                            Simonster
                            wrote on sidst redigeret af
                            #128

                            Helt enig! Savnede også Cupcake

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • CupcakeC Offline
                              CupcakeC Offline
                              Cupcake
                              wrote on sidst redigeret af
                              #129

                              Hej Superbrandt - Jeg kan forsikre dig om, at jeg har også masser af mindre imponerende tal jeg kan fremvise... 😉

                              De nævnte aktier er blot de, hvor RSI > 70 og hvor jeg ikke kunne skille mig af med aktien... (læs: grådig). Det gav allerede bagslag dagen efter, især ALK der lige dykkede 25% !

                              I dag - altså 2 døgn senere - har jeg fortsat ikke fået solgt, men nu ser tallene således ud :

                              New Wave + 5,23% -- RSI 68,76 nu + 2,53%
                              Columbus + 8,56% -- RSI 80,12 nu + 14,21%
                              SP Group + 22,98% -- RSI 78,54 nu + 26,54%
                              Demant + 22,38% -- RSI 84,62 nu + 29,26%
                              ALK + 13,80 -- RSI 72,10 nu - 9,12% *
                              Bootz +12,69 -- RSI 70,66 nu + 9,55%
                              Genmab +7,87 -- RSI 79,73 nu + 3,23%

                              • supplerede 2x d. 18. april

                              ... og så til dit spørgsmål. Det er lidt en sammenblanding, hvad jeg tidligere har handlet på. Nu forsøger jeg så i hvert fald at supplere/sælge pågældende aktier efter NordicStock-metoden.

                              Men jeg har fortsat svært ved ikke at trykke på købsknappen, hvis jeg mener/føler "noget ikke kan være sandt"... Så slippes NordicStock-principperne. Fx ALK der faldt enormt efter præciseringen d. 18/4. Jeg mente det var en overreaktion, hvorfor jeg supplerede ved ca -13% og måtte så allerede supplere igen halvanden time senere, da den faldt yderligere 6%... Den er så faldet yderligere 3% siden da. Jeg tror dog så meget på ALK, at jeg samtidig købte stort ind til et separat depot, der allerede er ned med ca 7%...

                              Det, jeg blot vil sige, er, at havde jeg solgt / suppleret / købt fx ALK efter NordicStock-metoden - så ville jeg have været meget bedre stillet i dag. Men nogen gange tager impulsiviteten over...

                              Skal også snart implementere brugen af S/L-funktionen lidt oftere...

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • CupcakeC Offline
                                CupcakeC Offline
                                Cupcake
                                wrote on sidst redigeret af
                                #130

                                Tak Milito - måtte - bogstaveligt talt - passe en nyopererede moster, hvorfor jeg mestendels har deltaget i Bavarian-chatten (min største position).

                                Men dejligt, at du har lyst til at dele - det er spændende at følge med og blive inspireret.

                                Fik du mon solgt OX2?

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • CupcakeC Offline
                                  CupcakeC Offline
                                  Cupcake
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #131

                                  Skal vi begynde en ny tråd? Denne er blevet lidt "tung", i hvert fald på min pc...

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #132

                                    Jeg har læst tilpas dårligt om Bavarian chatten til, at jeg holder mig væk fra den. Plus at jeg bruger mest Proinvestor med mobilen, hvor chatfunktionen ikke altid kommer frem i bunden.

                                    Ja, jeg solgte OX2 i onsdags ved børsåbning imens, at det gik samme vej i går med Bravida og ved børslukketid med Epiroc.

                                    Status, solgte:
                                    Bravida: 9,8%
                                    Epiroc: 12,9%
                                    OX2: 7,8%

                                    Status, fortsat ejet:
                                    Boliden: 1,6%
                                    Konecranes: 3,6%
                                    Swedbank: 1,2%

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • M Offline
                                      M Offline
                                      Milito
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #133

                                      God ide 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • E Offline
                                        E Offline
                                        elssan
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #134

                                        God ide med en ny tråd. Skriv gerne linket på den nye tråd som afslutning på denne.
                                        Har købt Hannon Armstrong Sustainable Infrastructure, som NordicStock sagde, var et must, samt Atlas Copco. Begge er lidt i minus, men det kommer nok!
                                        Købte og Nilfisk, men solgte igen inden den gav positiv afkast - var lidt utålmodig.
                                        Cupcake med flere: Det er så sejt I følger op på NordicStock principper og fortsætter delingen her på Proinvester. Stor tak for det!

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          PALO
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #135

                                          Hej alle,

                                          Jeg er lidt nysgerrig på, hvilke handelsplatforme i bruger, og om i har gode erfaringer med dem?

                                          Selv bruger jeg Nordnet og Saxo, hvor jeg synes handel i norden fungerer fint, men gebyr for handel i USA er i den dyrere ende.

                                          Er der nogen med gode erfaringer hos Degiro?

                                          God weekend 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger