Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

A&O Johansen - 2023 bliver et mellemår

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
9 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • A Offline
    A Offline
    Aktie-Zlatan
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Udbytte 5,25 DKK og PE(2023)=9,8. Det er OK for et mellemår 😉

    https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/e7ba5297-4820-4510-b607-7bc7ef7b4c42

    Og husk præsentationen kl 13.00:

    https://ao.dk/om-ao/investor-relations/aarsrapport

    1 Reply Last reply
    2
    • P Offline
      P Offline
      ProinvestorNEWS
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      A&O med pæn vækst i fjerde kvartal - ser dog afmatning i 2023

      22/2 09:52

      Byggevaregrossisten Brdr. A&O kom gennem fjerde kvartal med fremgang på de væsentligste poster og satte dermed også et solidt punktum for 2022. Forude venter der dog større usikkerhed og risiko for en vis afmatning.

      Det fremgår af selskabets årsregnskab onsdag morgen.

      Toplinjen voksede i fjerde kvartal til 1476,2 mio. kr. mod 1266,7 mio. kr. i samme periode året forinden, mens omsætningen for hele året voksede 12 pct. - heraf kan 4 pct. tilskrives opkøbet af EA Væktøj i april 2022, oplyser A&O.

      Også driftsresultatet før af- og nedskrivninger (EBITDA) steg og endte i fjerde kvartal på 139,2 mio. kr. mod 108,4 samme kvartal året forinden. For hele året lød driftsoverskuddet på 491,6 mio. kr. mod 417,2 mio. kr.

      Før skat landede selskabet et overskud i årets tre sidste måneder på 108,9 mio. kr. I fjerde kvartal 2021 lød den post på 87,8 mio. kr.

      I 2022 voksede overskuddet før skat til 377,4 mio. kr. fra 326,1 mio. kr. året inden.

      Forude venter der dog større usikkerhed som følge af omkostningsinflation og stigende renter, som A&O venter kan skabe en afmatning i bygge- og anlægsbranchen. Det får selskabet til at udvide spændet for sine forventninger.

      Der ventes i 2023 et resultat før skat på 300-330 mio. kr., mens driften ses lande på 435-465 mio. kr. Der ventes derudover en omsætning på 5250-5450 mio. kr.

      • På kort sigt vurderes marginerne at kunne komme under pres, såfremt aktivitetsfald skaber yderligere overkapacitet. Ligeledes vurderes resultaterne at komme under pres fra det høje omkostningstryk, herunder fragt og energipriser, der ikke i fuldt omfang kan overvæltes på salgspriserne, skriver Brdr. A&O i regnskabet, men vurderer dog, at selskabet står godt positioneret til både mere eller mindre positive markedsvilkår.

      Tabel over A&O Johansens årsregnskab for 2022:
      Mio. kr.
      Q4 2022
      Q4 2021

      FY 2022

      FY 2021
      Nettoomsætning
      1476,2
      1266,7

      5375,0

      4800,5
      EBITDA
      139,2 108,4

      491,6

      417,2
      Resultat før skat
      108,9
      87,8

      377,4

      326,1
      Nettoresultat

      --

      294,5

      253,8
      Udbytte per aktie (kr.)


      5,25

      4,5

      A&O Johansens forventninger til 2023:

      Mio. kr.
      Ved FY 2022
      Omsætning
      5250-5450
      EBITDA
      435-465
      Resultat før skat
      300-330

      .\˙ MarketWire

      1 Reply Last reply
      1
      • L Offline
        L Offline
        Labredoor
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Vildt at aktien ska ned 8 % ?

        1 Reply Last reply
        0
        • A Offline
          A Offline
          Aktie-Zlatan
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Udbyttepolitik:

          "Allokering til aktionærerne i form af ordinære udbytter, der defineres som 33-50 % af årets resultat efter skat."

          2021: 48 % (4,50 DKK per aktie)
          2022: 49 % (5,25 DKK per aktie)

          AO Bank giver god indlånsrente. I øjeblikket 6,1 %.

          1 Reply Last reply
          3
          • H Offline
            H Offline
            Hyst
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Solar gør det også ganske godt på dette område - alt afhængig af ekstrordinær udbytte kan det give op 15 % p.a..

            Det garanterede udbytte er blot "sølle" 7,3 % !

            1 Reply Last reply
            2
            • A Offline
              A Offline
              Aktie-Zlatan
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Jeg ejer også nogle Solar-aktier, men på lang sigt er jeg mer optimistisk om A&O.

              • EA giver en ny og stor kundegruppe (snedkere og tømrere)
              • robotlager nr 2 giver et enormt potentiale
              • nyt VA-lager i Horsens muliggør store leverancer for separatkloakering (et projekt, som afsluttes om ca 30 år)
              1 Reply Last reply
              3
              • I Offline
                I Offline
                InvestorCL
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Baseret på forventningerne til 2023 vurderer
                ledelsen, at følgende vil påvirke de finansielle
                målsætninger:

                • Indtjening sammenholdt med lavere investering end i 2021-2022 forventes at fastholde en solid kapitalstruktur, der muliggør
                  kapitalallokering til aktionærer i den høje
                  ende af kapitalallokeringspolitikken, dvs.
                  50 % af resultat efter skat.

                Side 11 fra ÅRSRAPPORTEN

                1 Reply Last reply
                3
                • L Offline
                  L Offline
                  Labredoor
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Kom med aktietilbagekøb ?

                  1 Reply Last reply
                  0
                  • I Offline
                    I Offline
                    InvestorCL
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    Det er i deres "TOOLBOX" men de har ikke bruget det siden 2016 hvor de købte 53% tilbage og annullerede dem

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • A Offline
                      A Offline
                      Aktie-Zlatan
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Fra igår i Børsens tidligere søsteravis (Hvorfor skriver ikke nogle danske aviser om Nordens billigste aktie?):

                      "Stor potential i billigt bygge - påtaglig frestelse

                      Di tar ett grepp om en omaka fusion där den starke ska lyfta den svage upp i sadeln. Förvandlingen är redan i gång och bolaget har potential till att bli ett riktigt vilddjur till serieförvärvare. Den låga värderingen - med chans till högre - lockar."

                      https://www.di.se/analys/stor-potential-i-billigt-bygge-pataglig-frestelse/

                      Det drejer sig om svenske Alligo (ejer håndværkerbutikkerne Swedol og Tools).

                      https://www.alligo.com/
                      https://www.swedol.se/
                      https://www.tools.se/

                      Efter købet af EA bliver AO lidt mere som Alligo og i mine øjne er AO lavere vurderet. Balancen er bedre, højere udbytte (6,1 vs 2,9 %) og resultatopgørelsen ikke dopet af en svækket svensk krone. Desuden er AO:s robotlager større og bedre (Cuby vs AutoStore).

                      Fra Alligos Q4:

                      "Nettoomsättningen ökade med 11,8 procent till 2 723 MSEK (2 436) och innehåller en icke försumbar inflationseffekt."

                      Fra AO:s Q4:

                      "I 4. kvartal 2022 realiserede AO en omsætning på 1.476,2 mio. kr., hvilket er 209,5 mio. kr. eller 16,5 % højere end i tilsvarende kvartal i 2021."

                      Alligo (SE+NO+FI) og AO (DK) er i øvrigt en mulig kombination, som konkurrencestyrelser i Norden kan godkende.

                      1 Reply Last reply
                      2

                      Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                      Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                      With your input, this post could be even better 💗

                      Tilmeld Log ind

                      • Log ind

                      • Har du ikke en konto? Tilmeld

                      • Login or register to search.
                      • First post
                        Last post
                      0
                      • Debatforum
                      • Seneste
                      • Populære
                      • Bruger