Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!
-
Er market bare en smule til den negative side, så står anavex først i rækken til kurstab...
Anavex (m/nyheder) i en nøddeskal

Det faktisk lidt ærgerligt, at deres IR ikke kan holde aktionærende lidt til fadet, det kunne evt. ske med en smule mere udadvendt kommunikation til market, der skal faktisk ikke meget til.Man kunne måske følge lidt op, på de dårlige artikler (aben)
smider i market.Ved godt, det kun er data der tæller, men får vi så snart noget konkret

Mvh
-
Anavex Missling ejer min. 1.250.000 aktier.
https://wallmine.com/people/1816/christopher-u-missling
Med tanke på, at Anavex præsenterede TLD fra AD fase 2/3 den 2. December 2022 og nu sandsynligvis er i tæt dialog vedr. den lovede Peer Review, hvor kendskab til resultaterne er en nødvendig forudsætning, samt at Excellence forsøget i RETT blev afslutte for ca. 2 mdr. siden, hvor de første patienter længe er gået videre i ekstension forsøget, hvor der i et eller andet omfang må have været noget løbende feedback fra forældre/plejer og læger - så synes Anavex og især vores kære Missling, at være så tryg/overbevist om et positivt udfald, at han stadig holder fast i sine min. 1.250.000 aktier til en nuværende værdi på ca. 10.000.000 $.
Ja han har ikke købt flere, udover de ca. 235.000 stk. han genkøbte ud af optionspakken på 500.000 aktier - men i min optik er et ikke salg et lige så stærkt signal, som et køb.
Måske han endda undlader køb af nye aktier, for ikke at komme i klemme på den insiderviden han nødvendigvis må have på dette tidspunkt.Bare lige et par tanker efter en uges fisketur ved de norske elve:)
Afventer stadig nyheder af en vis afgørende betydning for opstart af en ny tråd!
-
Synes at man kan lugte lidt ugler i mosen her og der.
Nogle af dem som har virkelig forstand på at læse data fra et forsøg var mildest talt ikke tilfredse med det som kom i december 2022.
En af de dygtigste analytikere (den højst rangerende) Charles Duncan holdt op med at følge firmaet efter den præsentation, han vil have mere klarhed.
Jeg tror selv at RETT er sikker så jeg beholder mine aktier for nu.
-
Den er fra dec 22.
Mit indtryk er, at det bliver mere og mere klart, at Blarcamesine virker og bliver ved med at virke, hvorfor man måske afventer langtidsdata i AD.
Mange artikler om SIGMA1 og Blarcamesine er lagt op på det seneste, der understøtter ovennævnte.
Missling siger, at netop OLE - langtidsfosøget - kan udgøre fase 4 i en approvalproces i AD.
Hvis de udmeldte opnående resultater i AD forsøget ikke holder er Missling på dybt vand. Jeg tror ikke på, at man har kunnet holde på de mange dygtige medarbejdere og tilknyttede eksperter, hvis der er ugler i mosen.
Rett skal i mål og så er vi i smult vande.
Hvis ikke bliver der bølgegang og det er ikke til den positive side.
Vi må have mere tålmodighed.
-
Jeg ved godt at den er fra sidste år.
Jeg kan bare ikke lide at han sidder på data i så lang tid, det er ikke normalt.
Okay nu har jeg været her så længe så jeg bliver indtil vi kommer over stregen.
Jeg har lært en del om biotech siden jeg gik ind, det tager utroligt langt tid og hvis "timeline" er "ung" boer man handle lidt undervejs.
Den "spike" op til 30$ vi havde for ca 2 år siden var helt uventet og man skulle have solgt dengang/eller bare 10-20% som mange af de garvede også gjorde på Ihub for så senere at købe tilbage/eller have "gratis" aktier.Man skal lære så længe man lever!
-
Der er jo flere tidligere medarbejdere fra fda med bl.a. statistik som speciale og rigtig mange års erfaring fra fda. De om nogen ville flygte, hvis de fattede mistanke om urent trav.
Derudover er der en lang række eksterne eksperter tilknyttet Anavex (professorer mv), som optræder på deres hjemmeside. De vil også springe fra ved mistanke.
Alle sørger for at deres renomme ikke spoleres af fusk.
-
Mere specifik er det Kun Jin Phd, jeg tænker på:
https://www.anavex.com/about-usJin kom til Anavex i januar 23 umiddelbart efter offentliggørelsen af AD resultaterne i fase 2a/3.
Før dette arbejdede han i fda i 27 år og sidst som teamleder i statistisk afd. med neurologiske sygdomme som speciale.
Man skulle næsten tro, at fda har plantet ham i organisationen. Mere realistisk er han blevet lokket til Anavex med god løn og evt. interesse for og godt øje til firmaet.
Han er leder af statistisk afd i Anavex og vil nu have indgående kendskab til resultater og virksomheden. Tvivler på, at han bliver siddende, hvis Missling er en bedrager !
Tilsvarende kan man finde andre, hvoraf jeg kan nævne prof. Grimmer, som bla. har fremlagt AD resultaterne i december. Han har bl.a. nævnt overfor Mayomobile, at han tror at Anavex pt arbejder på at finde en partner. Næppe et udsagn fra ham, hvis han var i tvivl om resultaterne.
Intet er 100% bevisførelse. Men intet peger på fusk i min optik.
-
Jeg er helt med på Kun Jin som der blev skrevet en del om rundt omkring på de forskellige fora da nyheden kom frem.
Er en ansættelse hos FDA et kvalitetsstempel? Jeg spørger af ren uvidenhed. Herhjemme er det at være ansat 27 år i et offentligt anliggende i sig selv på ingen måde et kvalitetsstempel, nok nærmere tværtimod.
Hvem er der ellers ansat af dygtige medarbejdere direkte hos Anavex? Jeg har længe forsøgt at snuse det frem på LinkedIn, men det er begrænset hvor meget jeg finder det.
Mayo har jeg respekt for, men jeg kender ham ikke personligt og jeg har derfor halvsvært ved at bedømme ægtheden i de påstået samtaler.
Misforstå mig ikke, jeg er selv lastet med 1000 AVXL aktier, men det er sundt med en hvis mængde skepsis, især med tanke på at vi nu har ventet 8 måneder på artiklen. Ansættelsen af Kun Jin ser jeg også som ret positivt.
-
"Han er leder af statistisk afd i Anavex og vil nu have indgående kendskab til resultater og virksomheden. Tvivler på, at han bliver siddende, hvis Missling er en bedrager !"
Hvilken årgang er Kun Jin fra? Anavex er vel ikke den sidste store løncheck inden man lader sig pensionerer?
-
Som skrevet er det ikke et 100% bevis. Men alt kan man jo sætte spørgsmålstegn ved - men hvorfor ?
Flere andre medarbejdere er meget kvalificerede og anerkendte eksperter indenfor bl.a. rett (Kaufmann) https://scholar.google.com/citations?hl=da&user=5TQE7xgAAAAJ&view_op=list_works&sortby=pubdate
En række eksterne KOL/eksperter står opført på hjemmesiden. En stribe af professorer, MD, Phd, MBA etc
Fuskerfirma - næppe.
Men jo heller ikke 100% garanti for succes, idet biotech er med indbygget høj risiko.
-
Part 1:
Jeg tror skam heller ikke at han fusker som sådan, men måden data fremstilles på er noget forvirrende og vildledende ifølge dem som har forstand på den slags (ikke mig, ha-ha). Det er så kompliceret med de data fra forsøg og kan fremstilles så det ser godt ud men virkeligheden er en anden med mindre alle kortene er lagt på bordet.
Vi har endnu ikke set et fuldt data set fra en eneste indikation, hvorfor ikke om man må spørge?
Jeg tror det kan værre en af årsagerne til at de ansatte en anden FDA medarbejder, rede trådene ud for Missling og præsentere nogle data set som FDA kan tyde.
Missling sagde at ende punkterne var mødt i AD 2/3, det er strafbart at lyve om den slags men nu er det 9 måneder siden top line data så vi vil gerne snart se noget mere. -
Part 2:
Hvis man køber en dejlig stor 20 cm høj lagkage vil man nok føle sig snydt når man kommer hjem og finder ud af at de øverste 10 cm er flødeskum.
Det er det jeg er lidt bekymret over.
Okay det værre sagt så er der mange positive ting at huske på, bla at 2-73 i nogle tilfælde kan reversere sygdommen(ene) hvilket jo er helt fantastisk og ikke set før. Alle der har fulgt casen ved at hvis AD er for fremskredet er der ikke noget at gøre længere da hjernen er beskadiget for meget, men forløbet kan bremses.
Det der er på marked for AD er mildest talt noget lort og en del eksperter sår tvivl om det overhovet hjælper. Mon ikke 2-73 kan gøre det bedre i tidlig AD patienter, jo det tror jeg men ved ikke hvor meget og hvor mange i patient grupperne?
Ja-ja Missling har jo lovet mere i slutningen af året så vi må bare vente lidt endnu, det er vi jo blevet ret gode til, at vente!
-
Der er over 18.000 ansatte i FDA, så mon ikke stort set alle US selskaber har flere tidligere FDA ansatte.
På Netflix er der kommet en ny serie der hedder "Painkiller".Den handler om hvordan Purdue Pharma manipulerede/bestak flere forskellige instanser herunder FDA for at få OxyContin godkendt.
Serien viser hvor ulækker branchen også kan være. Grådighed der overskygger alt andet og ufattelig mange personer har lidt (og døde) pga det.
Jeg er slet ikke i tvivl om der er andre selskaber og individuelle personer der forsøger og rent faktisk lykkedes med at manipulere med kliniske data. Effekt og side effect
Jeg siger IKKE Anavex gør noget lignede. Blot at vi som investor skal være bevidst om den høje risiko der er i denne branche. Og at selv professionelle individer i branchen, kan til tider have svært ved at forstå/gennemskue alle date, der kommer ud på specifikke lægemidler under udvikling.
i DK kan jeg huske Neurosearch der først fik sendt ret positive data ud på et stof rettet mod Huntington. Kursen steg massivt.
1-2 mdr senere kom der så en meddelelse ud, at de første data var præsenteret for positiv. Effekten blev nedjusteret hvorefter kursen kollapsede.
-
Jeg husker godt din begejstring for NEUR.
Nu er der gået lidt mere end et par måneder efter offentliggørelsen af AD data så mon ikke de havde fundet de fejl der måtte være ift offentliggørelsen af data.
At skræmme investorerne NEUR har du da lov til. Men selskaberne tåler ikke sammenligning.
Mht Kun Jin så er han jo ikke blot en blandt 18.000 i fda. Han bestred en topstilling i nøjagtigt det sygdomsområde Anavex arbejder. Så et super catch af Anavex og få hyret ham ind op til en NDA.
Brug lidt tid på at studere selskabet i stedet for at generalisere omkring biotech.
-
Kun Jin tjente godt i fda og havde næppe økonomisk behov for at flytte til Anavex:
https://www.federalpay.org/employees/food-and-drug-administration/jin-kunHans meriter fremgår af pressemeddelelsen ved forfremmelsen:
https://www.anavex.com/post/anavex-life-sciences-appoints-former-fda-lead-neurology-statistician-as-vp-head-of-biostatisticsIkke en tilfældig fda ansat !
-
"Kun Jin tjente godt i fda og havde næppe økonomisk behov for at flytte til Anavex:
https://www.federalpay.org/employees/food-and-drug-administration/jin-kun"Interessant. Jeg har svært ved at vurdere om det er i samme niveau som man finder hos eksempelvis BP.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind