Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex Ny tråd feb. 2023 - Nyt Parkinsonforsøg i Australien!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
443 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • TDT123T Offline
    TDT123T Offline
    TDT123
    wrote on sidst redigeret af

Ikke det forventede overhovedet...... market giver ikke meget for den Peer ..

Vi venter bare lidt endnu meget længere 🙂

113167_B6EA09AC_2958_4C5F_A255_E9AF4C7FF682.jpeg
    113167_9C1D6132_3632_4BCB_B062_BA928851E79C.jpeg

1 Reply Last reply
    3
    • SolsenS Offline
      SolsenS Offline
      Solsen

Aktien stiger og falder uden at nogen af os ved hvorfor.

Afvent afgørende data, fda udmelding mv.

Al kursudvikling frem til de afgørende begivenheder er ligegyldig.

1 Reply Last reply
      6
      • H Offline
        H Offline
        Hyst

Det er måske fordi det ikke blev et mainstream journal.
        https://academic-accelerator.com/Impact-of-Journal/AJIDD-American-Journal-on-Intellectual-and-Developmental-Disabilities

Men RETT er jo ej heller mainstream.

Kan ikke læse det, men det er vel bare et metode study?

Received:
        November 27 2021
        Accepted:
        October 18 2022
        Volume 128, Issue 3
        May 2023

1 Reply Last reply
        3
        • V Offline
          V Offline
          vestasfan

Omkring CTAD data 1. december sidste år, er jeg stadig undrende over at det skulle præsenteres i al hast og efterfølgende er der ikke kommet så meget som et pip! Det er fandme uanstændigt overfor pts og aktionærer!

1 Reply Last reply
          8
          • B Offline
            B Offline
            Boersboe

Det nævnte studie har jo ikke rigtig noget at gøre med Anavex som sådan. Havde Anavex en reel indflydelse var studiet nok blevet publiceret "omkring årsskiftet" 🙂
            Spøg til side. Det studie har og bør ikke have nogen som helst indflydelse på Anavex' kurs. Ren metode. Har svært ved at forstå hvordan de kan lave en PR ud af det.

Jeg håber stadigvæk på noget nyt engang i efteråret, men som tiden går, synes jeg mit håb svinder. Jeg er efterhånden mest bekymret for at et stort farma-selskab finder og lancerer et fornuftigt produkt mod Alz inden Anavex får deres 2-73 på markedet. Med den hastighed Anavex skyder, vurderer jeg, at det er en ganske reel "trussel". De har jo ikke engang fået deres små Rett studier ud over rampen.

1 Reply Last reply
            7
            • TDT123T Offline
              TDT123T Offline
              TDT123

Helt enig...
              Har nævnt det før, de står i stampe, og konkurrenterne flyver snart forbi...
              Og tiltroen til om de reelt har noget brugbart, kan man vel også godt snart være lidt bekymret over....

Kan ikke huske at jeg tidligere har været aktionær i et Bio selskab hvor det føles som om man bare går rundt i en svingdør, man kommer ikke rigtig nogen steder...

Bliver sagt et masse om potientiale og blockbuster, og nu er vi næsten i mål, men målstregen rykkes hele tiden.

Man kunne få det skøre ide, at det en måde at holde forretningen kørende.

Hmm. Mon vi også sidder og skriver det samme næste år, som vi har skrevet de sidste par år 🙂

jeg har været med så længe, at jeg selvfølgelig holder ved hele vejen.....

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
              5
              • S Offline
                S Offline
                Steen 0

Hvor realistisk er det at de har ansat velrenommerede FDA eksperter, hvis ikke der er noget substans bag?
                Omvendt er det utroligt der aldrig er et insider køb, og alle optioner bliver solgt øjeblikkeligt...

1 Reply Last reply
                5
                • TDT123T Offline
                  TDT123T Offline
                  TDT123

Ja det rigtigt, det burde være en rette snor.
                  men der er dog stadigvæk masser af spørgsmål.... mener vi afventer/mangler nogle klare svar/handling/udmeldinger fra selskabet....

Jeg lidt ligeglad med at de skal være med på en eller anden healtcare messe, som i bund og grund er det vi høre mest om.

Jeg kan kun bruge en færdig datapakke fra deres pipeline til noget, alt det andet er bare støj.....

Håber det er stilhed før stormen 🙂

Jeg skal ingen steder, bare små irriteret over det hele bliver trukket ud til verdens længste elastik, nu sker der måske noget i slutning af året, det samme snakkede vi om sidste år, og året før

Mvh

Torben

1 Reply Last reply
                  7
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user

Anavex Compassion brug af 2-73 i RETT pts. i Canada!

Link Preview Image
                    Page not found | Anavex Life Sciences

favicon

Anavex Life Sciences (www.anavex.com)

2-73 har både en gavnlig effekt og en god bivirkningsprofil!
                    Et ønske fremsat på vejene af patienter, der har afsluttet OLE forsøget på 48 uger - andre lande følger sandsynligvis.
                    Myndighederne tildeler ikke en sådan tilladelse, hvis ikke der var en synlig effekt eller en god bivirkningsprofil i sårbare børn under 18 år.
                    I min optik det nærmeste man kan komme en godkendelse, inden den tildeles resten af patientgruppen ved den sideløbende procedure.

"Special Access Program (SAP) applications are granted at a physicians' request on behalf of patients. Based on the safety profile of ANAVEX®2-73 (blarcamesine), as well as clinical evidence that the study drug will continue to benefit patients."

1 Reply Last reply
                    13
                    • F Offline
                      F Offline
                      Fandel

Selvom man føler det går alt for langsomt, så sker der da noget i kulissen.
                      Det her er da mega positivt...

1 Reply Last reply
                      6
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user

Anavex Alzheimer Association - positiv afhandling!

1. juni 2023.

Just a moment...

favicon

(alz-journals.onlinelibrary.wiley.com)

Study of the mechanism of action of Blarcamesine (ANAVEX®2-73): Whole blood transcriptomics analysis identifies treatment impact on compensatory pathways by restoring key neurodegenerative pathways functionality, including Alzheimer's disease pathway

"Results

Blarcamesine significantly restores functionality in key pathways of Alzheimer's disease, Parkinson's disease and Prion diseases."

Ligner konklusionen af den Peer Review vi er blevet stillet i udsigt for Parkinson, hvor også sammenhæng og MOA mellem gener, blodanalyser og Alzheimer bekræftes?

Den 13. juni 2023 er der også lavet en opdatering hos NIH af beskrivelsen af 2-73 molekylet, hvilket bl.a er påkrævet ved en evt. senere ansøgning hos FDA.

Link Preview Image
                        Blarcamesine

Blarcamesine | C19H23NO | CID 9882189 - structure, chemical names, physical and chemical properties, classification, patents, literature, biological activities, safety/hazards/toxicity information, supplier lists, and more.

favicon

(pubchem.ncbi.nlm.nih.gov)

Uanset hvad vi skal kalde ovenstående, så pågår der rigtig mange ting, som peger på/bekræfter MOA og en forberedelse til næste trin hen mod en ansøgning hos div. myndigheder.

Vi må se, men forventer mange positive ting de næste par mdr. og en milepæl i Anavex sagaen, som vil bringe aktien op på et helt andet niveau end vi ser i dag!
                        I biotek er intet dog sikkert, før myndighederne har sat deres stempel!

1 Reply Last reply
                        12
                        • F Offline
                          F Offline
                          Fandel

Tak Tasso1. Vi må være lidt tålmodige, men jeg tror virkelig på, at både patienter og os som investorer, vil blive belønnet på et tidspunkt i dette år...

1 Reply Last reply
                          5
                          • C Offline
                            C Offline
                            CSørensen

Så vidt jeg kan se, er den pågældende artikel "blot" et abstract af et indlæg (en poster) på AAIC 2022 - se titlen på bladet, den er trykt i. Men det fremstår ikke ganske klart.

1 Reply Last reply
                            7
                            • B Offline
                              B Offline
                              Boersboe

Anavex
                              @CSørensen

Enig. Tror også det er abstracts fra AAIC 2022. Det er meget normalt, at man samler abstracts i et nummer af et tidsskrift. American Heart Ass. gør eksempelvis det samme.

Det undrer mig dog, at de først gør det næsten et år efter eventet. Det plejer ikke at være kutyme... spøjst.

Jeg tror fortsat ikke på noget nyt før efteråret. Sommerferien er over US og os.

1 Reply Last reply
                              6
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user

Anavex HC Wainright fireside chat 26.juni.

Link Preview Image
                                Anavex Life Sciences to Present at the H.C. Wainwright 4th Annual Neuropsychiatry Virtual Conference

NEW YORK, June 20, 2023 (GLOBE NEWSWIRE) -- Anavex Life Sciences Corp. (“Anavex” or the “Company”) (Nasdaq: AVXL), a clinical-stage biopharmaceutical company developing differentiated therapeutics for the treatment of neurodegenerative and neurodevelopmental disorders including Alzheimer’s disease, Parkinson’s disease, Rett syndrome and other central nervous system (CNS) disorders, today announced that Christopher U. Missling, PhD, President and Chief Executive Officer of Anavex, will participat

favicon

Yahoo Finance (finance.yahoo.com)

Med forbehold fra Stocktwist:

100fold
                                4:10 PM
                                $AVXL I listened to the call and my reflections follow:

-The call covered 4 main topics: AD, PD,RETT, financials, partnerships

-Confirmed that the company is excited about taking the AA approach to approval, where they have the same or better bio marker improvement that the approved MAB's have. Indicated that Lecanemab trial screened out 80% of AD population, and they included 80% of all trial applicants. Nothing on timing of full data.

-Confirmed PD trial will be pivotal and start this year. Excited about results from 'drug holiday' to see patients discontinue and worsen and then continue and improve.

• Longest discussion was about Rett. I sense from CM that they will go for the voucher and expect
                                  To get $80 - $100 MM on its sale. This means RETT approval before AD. He said if the Excellence trial has good results the drug will be approved. Strategy was to follow Trofinetide, an inferior indication, to market to establish pricing ($500,000) and insurance procedure codes.

Skal man tro "100fold" fra ST, så kører alt planmæssigt, dog uden tidsangivelser for de forskellige kommende milepæle.

Anavex går efter Acc. Approval for 2-73 i Alzheimer, tilsvarende Biogen med biomarkører.
                                Anavex og 2-73 dækker dog væsentlig flere patienter (80 %) end f.eks. Lecanemab (20 %).

Bekræfter, at der et endeligt (fase 3) Parkinson forsøg på vej i år - der var glæde over, at man i OLE forsøget så en forbedring efter den tvungne pause efter fase 2, hvor patienterne ellers havde vist positiv respons i fase 2 forsøget, men blev dårligere i pausen. - en dobbelt kontrol, at 2-73 havde en effekt!

Meget fokus på RETT - gode resultater også i fase 3 børneforsøget, vil med stor sandsynlighed give en godkendelse!
                                Høj prissætning/indtjeningsmulighed, svarende til konkurrenten Trofinetide. (TFT har modsat 2-73 dog flere store bivirkninger)

Vi må bare vente lidt længere endnu!

1 Reply Last reply
                                13
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel

Tak Tasso1

1 Reply Last reply
                                  4
                                  • M Offline
                                    M Offline
                                    Milito

Mayo har ligeledes opdateret med dagens gennemgang.

Link Preview Image
                                    The new Google Sites

favicon

(www.sotcanalytics.com)

1 Reply Last reply
                                    4
                                    • K Offline
                                      K Offline
                                      Kyed01

God morgen fra Thailand,

Jesse (MayoMobile) lyder meget selvsikker hvad der er herligt. 100% sikker på godkendelse i RETT og over 500k$ per år for behandling! Der er som bekendt ikke noget der er 100% sikkert i small cab biotech, men 2-73 har en meget bedre sikkerheds profil end Trofinetide og de (ifølge Jesse) kigger efter markting folk allerede, så jeg er meget positiv på en godkendelse, jeg giver det +90%.

Missling sagde at Lecanemab CLARITY AD forsøg var screenet meget kraftigt og 80% frasorteret under screening men i Anavex AD 2/3 kun ca 10% var frasorteret så resultatet fra Anavex giver er meget bedre billede af hele AD befolkningen mens Lecanemab's er udvalgte personer (nok dem med mindst chance for hjerne blødning). Dette er også rigtigt godt for os da Anavex ikke "har fisket" efter gode resultater. 2-73 er jo som bekendt meget nemmere at have med at gøre, en pille før sengetid. mAb patienter skal scannes hver 3 uge af sikkerheds mæssige årsager, en meget dyr løsning (hvis man kan kalde det en løsning!). Saa det ser også rigtigt ud også her synes jeg, jeg giver det +75% chance for godkendelse.

Saa alt i alt en meget positiv konference set fra mit noget uvidende kendskabs på området..

1 Reply Last reply
                                      7
                                      • F Offline
                                        F Offline
                                        Fandel

Godmorgen Kyed01 fra Jylland.
                                        Er helt enig med dig. Tror bare aldrig jeg vender mig til, at processerne tager så langgggg tid. Jeg vil have nogle data nu... LOL

1 Reply Last reply
                                        6
                                        • F Offline
                                          F Offline
                                          Fandel

Så kom første partnerskab.
                                          Anavex Life Sciences and Partex Group Announce Strategic Partnership to Leverage AI for Drug Development and Healthcare Sales Marketing Building a Patient-Centric Digital Ecosystem

1 Reply Last reply
                                          4

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Tilmeld Log ind

• Log ind

• Har du ikke en konto? Tilmeld

• Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger