Bavarian og shortselling
-
-
Det har da intet med dokumentation at gøre. Jeg kan læse at der er foregået noget der ikke burde være foregået. Men for pokker da, det er da ikke nogen overraskelse at der foregår ulovlighigheder lige fra mord til cykeltyveri også i dette land, som i alle lande.
Jeg kan da godt forstå at de skraldgriner i Finanstilsynet, når I henvender jer og forarget beretter om udbredt svindel og manipulation og så fremturer med en artikel i business Korea som tungtvejende bevis(?). Det er så langt ude. Har i tjekket Rwanda Times? Måske der er flere beviser der.
-
Alt imens drengene slås, så øger hedgefondene Arrowstreet Capital, Lone Pine og den gamle kending Marshall Wace deres angreb på Bavarian i dag med 0.5%.Glæder mig til at se, om de ved noget vi andre ikke gør, nu hvor alt er rimeligt lyserødt i Bavarian
God aften til alle -
Jeg kender en ryger, som blev over 100 år. Så derfor er det ufarligt at ryge.
En observation og en forkert konklusion, ikke anderledes end de"beviser" trådstarter og andre lægger frem.
Stor omsætning, anonyme aktører, store udsving = der må være noget suspekt og strafbart på færde.
Herre gud, man kan jo ikke stille noget op med den slags forvrøvlede påstande.
-
Hehe....ja. Der foregår ulovligheder på alle niveauer i alle dele af ethvert samfund, også det danske. Og selvfølgelig sker det også i den finansielle verden. Det siger sig selv, finansfolk er også kun mennesker.
Men men....at henvise til en artikel om en konkret hændelse, på et konkret tidspunkt, i et konkret firma, og med konkrete mennesker involveret kan selvfølge ikke bruges som et universelt bevis eller som generel dokumentation for, at det rent faktisk er ulovligt alt det mærkelige de påstår at se så voldsom meget af, hver eneste dag, konstant og hele tiden.
Med al den svindel, manipulation og humbug de ser hver dag, hver eneste dag, hver evig eneste dag, så skulle man tro at de kunne gøre det bedre mht at fremvise dokumentation. Men det kan de så altså ikke. Og følgelig kan man ikke andet end se det, ja, som indbildske forvrøvlede påstande med præg af konspirationsteori baseret på misfortolkninger, manglende indsigt osv.
For kun to dage siden blev min gamle nabo 100 år. Jeg undrer mig over, hvordan det kunne lade sig gøre, nu du så smukt lige har bevist !, at man skal være ryger for at blive så gammel. Hun har nok svindlet med dåbsattesten.....
-
Til VærKritisk: I 110556 i denne tråd, skriver Vestasfan med link om Nordnets bøde på 100 mio sek for overtrædelse af retningslinierne for shortsalg. Det drejede sig om "begrebet nøgen salg.
Hvis du mener 100 millioner sek er noget ligegyldigt i forbindelse med dette fænomen, ja så må det stå for din egen regning. Nordnet svar på sigtelsen var ikke nægtelse, men at de syntes bøden var for stor!!
tak for kaffe -
Forklar forklar, hvordan det Nordnet gjorde beviser, at det du ser er svindel?????? Du har ikke andet at komme med end udokumenterede påstande.
-
Beklager AWIN. Du fik et "like" ved et uheld.
Lyt nu til @Værkritk og eftertænk din og kollegaernes manglende objektivitet omkring "dokumentation".
Nordnet får 1 bøde for nakedshort, de erkender forholdet og betaler bøden. Hvorefter I konkluderer, at det sørme er dokumentation for, at hele markedet for shorting er baseret på markedsmanipulation og kuruption.
En direktørhustru til en ansat i Chemometec fik 30 dages betinget fængsel for forsøg på insidehandel, før en opjustering annonceres til markedet.
Jeg tillader mig, at konkludere på jeres vegne - som jeg også gjorde tidligere i dag: Hele det "lange marked" er også baseret på markedsmanipulation og kuruption....

Ergo - vi skal have forbudt både korte og lange positioner i finansverdenen - fordi nogle enkelte snyder på vægten, gør vi alle skyldige.
Det er hermed konkluderet med jeres skæve analogier og besynderlige syn på dokumentation.
-
Du læser en kontekst som fanden selv! Jeg linker tre eksempler som det tog mig et minut at google herunder en artikel fra vores egen andedam om Nordnet. Ingen påstår at "at hele markedet for shorting er baseret på markedsmanipulation og korruption"! Hvor kom den lige fra? Min påstand er den, at flere aktører udnytter et dårligt og til tider svigtende tilsyn med de finansielle instrumenter - særlig short problematiken, fra finansmyndighedernes side, (læs i USA). Dette er en velunderbygget påstand. Det er altid interessant når en modpart i en diskussion benytter generelle termer for at underbygge sin pointe. Hvorom alting er, kører denne tråd i ring så jeg holder her.
-
og min påstand er, at det sker både på korte og lange positioner, hvorfor jeg ikke har behov for, at udstille blot den ene side af sagen.
Jeg bevarer en objektiv tilgang til manipulation og det skal straffes, som helhed.
Du finder sagerne der omhandler straf til shortingsiden og jeg komplimenterer med manipulation på den lange side - og til sammen, får vi belyst hele sagen af markedsmanipulation bedre end, hvis dine eksempler blot stod alene.
Erkend nu, at du sammen med AWIN mangler jeres objektive anskuelse af strafbart markedsmanipulation, da i kun har fokus på shorting.
-
Om du så kom med hundrede artikler, så dokumenterer det ikke at det I hævder at se hver dag i bava også er ulovlig handel. Du fortæller bare at der sker ulovligheder. Surprise?? Og kan du dokumentere at der sker mere manipulation og svindel ved shorting end ved lang handel?
Din egen argumentation er da simpelthen topmålet af at være generel...for når det står i business Korea at der er sket noget, så betyder at det vi handlen i bava er ulovlig.Jeg vil ikke anbefale at du læser til jura. Men du kunne nok få job hos Trump. Han har nu i årevis uafladeligt tordnet løs om omfattende valgsvindel her, der og alle vegne og på kryds af stater, uden dog nogensinde at levere bare noget der ligner et bevis. Måske du kunne finde en artikel om valgsvindel i Nigeria, som han kan bruge som bevis??
-
Vestasfan
Nu har i det mindste LLI erkendt og skrevet at din oplysning om Nordnet, ikke var fake, men reel og dokumenteret, det har jeg takket ham for. Jeg har også erkendt, at der svindles fra alle sider, f.eks. Chemometec sagen, som endte med en betinget dom. Det skulle have kostet et beløb svarende til størrelsen af forseelsen.
Alt i alt har det været en spændende tråd, set med mine øjne, og jeg vil gerne takke dig for dine bidrag hertil.
Ha en rigtig god weekend. -
Ok VærKritisk, du vil gøre det personligt.
Tak for rådet, jeg vil afholde mig fra at læse jura, nok også for gammel. Nå ja, det gjorde Bjørn Elmquist da. Jeg vil så anbefale dig at gå til aftenundervisning for at lære at læse og at bruge en computer, og særligt Google funktionen, der kan man lynhurtigt få skildt fake fra sandhed.
Vi er dog 100% enige om Trump. Det var squ da helt befriende. -
Denne diskussion kunne du stoppe helt alene på et splitsekund, hvis du leverede blot et lille bitte brugbart bevis på, at der foregår manipulation. Igen, det burde være en smal sag, så meget svindel som der er, iflg dig altså.
Ikke bare ville diskussionen stoppe, du ville også få min dybeste respekt og min uforbeholdne undskyldning. Og jeg vil tro at både djengishcash og også LLI vil bukke sig i støvet og rette ind. Men du kommer ikke med noget? Nada. Nothing.....for du har ikke noget, tydeligvis.
-
Husk at holde kammertonen samt bevare venlighed og respekt overfor hinanden i debatten.
Indlæg som indeholder personligt nedgørende bemærkninger samt motivsøgning bliver slettet.
Med venlig hilsen
Helge
-
Ad 2: Jeg bruger algoritmisk handel i råvarer, hvor det ikke er usædvanligt at jeg har store åbne ordrer liggende ude i 2-3-4 dybde.
Når jeg har sådanne ordrer liggende i markedet er det naturligvis fordi jeg gerne vil handle de pågældende mængder til de pågældende priser (altså nogle gode priser for mig.
Men hvis markedet flytter sig, er jeg naturligvis også lynhurtig til at flytte mine åbne ordrer. Derfor kan det på overfladen se ud som om jeg reelt ikke vil købe eller sælge til de pågældende priser.
Men det kan nu sagtens lade sig gøre at købe hvad der er sat til salg i tredie niveau: Du skal bare tælle sammen hvor stor en mængde der i alt er til salg i niveau 1, 2 og 3. Så lægger du en limiteret fill-and-kill ordre ind i markedet på at købe denne mængde til prisen på niveau 3.
Det der så sker når din ordre kommer frem til børsen er, at børsens matching engine først registrerer et salg af alt på niveau 1, herefter alt på niveau 2, og til sidst alt på niveau 3. Først når alle de tre handler er registreret ved børsen sender børsen information om de tre handler ud til markedsdeltagerne.
Så den markedsaktør der har den åbne salgsordre på niveau 3 ser altså ikke, at du har købt på niveau 1 og 2 før du også har købt på niveau 3, og kan derfor ikke nå at aflyse ordren på niveau 3.
-
AWIN - jeg har aldrig benægtet, at bøden til Nordnet ikke skulle være reel. Jeg erindre endda, at jeg selv har linket til historien, da den blev offentlig kendt. Så det er i mine øjne en halv usandhed, du løber med i ovenstående indlæg. Alternativt, må du fremhæve, hvornår min benægtelse skulle være indtruffet og så kan vi tage den derfra. Men umiddelbart vurderer jeg, at det bliver en fattig dokumentation for din påståede fremstilling.
Min agenda fra trådens start har været, at belyse hvordan der på begge banehalvdele har været strafbar manipulation og den del, har du efter nogen betænkningstid, trods alt givet mig ret i.
Og så lukker jeg ned igen, i denne tråd.
Men opfordrer gerne andre til, at fortsætte og levere den åbenlyse dokumentation, som en del har svært ved at se, mens andre ser den over det hele.
-
Vestasfan
Nakenshort er åbenbart langt mere udbredt, end man kunne frygte. Jeg forstår af videon, at det at besidde rettigheden i det øjeblik, man sælger den, ikke er strengt nødvendigt, man skal "bare" "eje" den indenfor et par dage efter. Hvis bare dette punkt er korrekt, åbner der sig jo muligheder for at fifle (læs svindle" hermed. Jeg spørger: Er der virkelig ikke fuldstændig entydige klare regler på området.
Hvad er din egen korte udlægning af videoen Vestasfan?
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind