Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Rederiet Norden fik rekordresultat

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
13 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Norden vil udbetale udbytte på 30 kr. og sætter gang i aktietilbagekøb
    10.2.2023 09.03 • MarketWire •
    Norden foreslår at udbetale et udbytte på 30 kr. per aktie for 2022. Det fortæller rederiet i forbindelse med regnskabet for fjerde kvartal og dermed hele 2022, der er offentliggjort fredag morgen.

    Oveni skyder Norden gang i tilbagekøb af aktier for op til samlet 50 mio. dollar svarende til 345 mio. kr.

    • Aktietilbagekøbsprogrammet iværksættes i medfør af bestyrelsens bemyndigelse til at lade Norden erhverve egne aktier med en pålydende værdi på indtil 15 pct. af aktiekapitalen til den på købstidspunktet gældende børskurs med en afvigelse på indtil 10 pct., skriver Norden.

    Bemyndigelsen blev givet allerede på generalforsamlingen den 24. marts sidste år.

    Tilbagekøbsprogrammet løber fra 13. februar 2023 til og med senest 28. april 2023.

    .\˙ MarketWire

    1 Reply Last reply
    6
    • V Offline
      V Offline
      VærKritisk
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      I de kommentarer jeg har set indtil videre, så interessant at når de ser fremad, så henviser de stadig til et stærkt tankmarked. Altså fortsat ingen umiddelbar tro at spore mht bulk, selv om BDI efterhånden er nået meget langt ned?

      1 Reply Last reply
      6
      • MatchM Offline
        MatchM Offline
        Match
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        I årsregnskabet kan man læse, at "Freight Services and Trading business expects a result that is significant lower." Mens der forventes "slightly improved earnings compared to 2022..." i Assets and Logistics.

        Ved en aktuel kurs på 405,80 kr. ser jeg stadig DS Norden som en god investering. Formue på 10,0 mia. kr. Forventet nettoindtægt i 2023 på mellem ca. 2,5 og 3,2 mia. kr.
        Børsværdi ved den aktuelle kurs er 13,6 mia. kr.

        Såfremt selskabet havde været en af de større industrivirksomheder i Danmark, vil jeg gætte på, at kursen havde ligget mellem 600 og 800 kr. Men rederivirksomhed er i sagens natur volatil.

        Jeg har en del aktier i DS Norden.

        1 Reply Last reply
        8
        • D Offline
          D Offline
          DjengisCash
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Behold du bare.

          Jeg har solgt mine DS Norden-aktier oven på dagens regnskab i kurs 411. Afkastet har været helt vildt, men med rederier er det vigtigt at vide, at udviklingen hurtigt kan vende.

          Er åben på genkøb, når og hvis kursen sætter sig, som den ofte gør uden specifikke nyheder.

          1 Reply Last reply
          7
          • A Offline
            A Offline
            Aps_invest
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            Godt nok voldsomme udsving 🙂 først udsalg fra morgenstunden helt ned til 375 og derefter rebound til 430....lidt skørt 🙂

            1 Reply Last reply
            3
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              Store udsving med 6-8% stigninger den ene dag efterfulgt af store fald de næste synes jeg har præget hele markedet længe. Ikke et sundhedstegn, hvis du spørger mig.

              1 Reply Last reply
              3
              • A Offline
                A Offline
                Aps_invest
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                Ihverfald skørt at vurdere en aktie til kurs 375 om morgenen for derefter at sende den op i 438? Der har vel ikke været kurs påvirkende meddelelser, eller overser jeg noget?

                1 Reply Last reply
                2
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  Jeg synes vi har set masser af den slags udsving, i mange aktier, i mange forskellige brancher. Markedet har været langt nede og gerne komme tilbage. Samtidig raser der stadig en voldsom krig i Europe, ligesom der fortsat er stor usikkerhed på nær sagt alle fronter både mht til inflation, recession, energisikkerhed etc etc tilsat tiltagende spændinger med ikke Rusland men også med Kina. Nogle gange er det optimismen der har overtaget, andre gange er det pessimismen. Og så får vi de uforklarlige(?) udsving.

                  Et godt marked at swingtrade i. Længe siden jeg har handlet så aktivt som nu. Jeg tøver ikke med at høste gevinst, når jeg et sted har hentet5-7%, for kun et spørgsmål om lidt tålmodighed, så er der en anden aktie som dykker, og som man så kan købe...og ret hurtigt hente andre 5-7%.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • A Offline
                    A Offline
                    Aps_invest
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    Sikkert en stor trader der smider en bunke for at skabe nervøsitet og udløse stoploss....derefter bliver der samlet billige aktier....vel fuldt lovligt, selvom det er kursmanipulation.
                    Men bare lidt gætværk, på de mærkværdige udsving i Norden.

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Jeg er ikke så meget til konspirationsteorier og den evige snak om manipulation.

                      1 Reply Last reply
                      3
                      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
                        Helge_LarsenPI-redaktør
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        Jeg har investeret i rederier gennem næsten 20 år.

                        Volatiliteten i sektoren har altid været meget høj. En rederiaktie kan sagtens falde 10% morgen og gå i et pænt plus ved luk.

                        Tradingen er vildest i USA efterfulgt af Norge.

                        For de danske rederiers vedkommende har vi historisk også haft stor volatilitet i perioder - både intraday og på kort- og mellemlang sigt.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • A Offline
                          A Offline
                          Aps_invest
                          wrote on sidst redigeret af
                          #13

                          Enig, det var bare et forsøg på at forstå hvad der sker 🙂 Uanset hvad, så kan man vel ikke ændre så meget mening på en enkelt handelsdag 🙂

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • V Offline
                            V Offline
                            VærKritisk
                            wrote on sidst redigeret af
                            #14

                            Enig. Og den vanlige (strukturelle) volatilitet bliver yderligere forstærket i en tid, hvor vi den ene dag taler optimistisk om snarlig vækst og rentenedsættelser, og den næste om, åh nej, mere inflation, flere rentestigninger og recession.

                            Ikke kun shipping men nærmest hele børsen skifter i denne tid konstant mellem sort og hvid.

                            1 Reply Last reply
                            3

                            Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                            Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                            With your input, this post could be even better 💗

                            Tilmeld Log ind

                            • Log ind

                            • Har du ikke en konto? Tilmeld

                            • Login or register to search.
                            • First post
                              Last post
                            0
                            • Debatforum
                            • Seneste
                            • Populære
                            • Bruger