North Media: Portefølje og værdier.
-
Ja, men deres drift går også OK. Boligportal.dk har haft meget høj vækst i antallet af "listings" (altså i antallet af udlejningsboliger, som er det som de lever af...)
-
@ Match - ja, sikkert derfor aktien er ned med 35% på 1-års grafen....
Spørgsmålet er om vi er i gang med en klar vending i aktiekurs-udviklingen?
-
Nedjustering i november skete, bl.a. på grund af stigende priser på papir - og stigende lønomkostninger til omdelerne af tryksager.
North Media havde også investeret en del i teknologiaktier i USA, der er faldet meget ligesom deres svenske investering i EQT etc.
Og aktuelt overblik Q4:
"North Media - Q4 vil passere, men papirpriserne gør os bekymrede"
ABG Sundal Collier - Commissioned research
ABG Sundal Collier commissioned research är en av Sveriges ledande tjänster för IR med fokus på mindre börsnoterade bolag
ABG Sundal Collier commissioned research (cr.abgsc.com)
-
US printing paper demand slows down in a 'more normal' December as panic buying ends
Paper packaging
Stay updated with the latest packaging news, in-depth market analysis, and producer price index trends. Get expert insights on packaging prices from our paper and packaging specialists.
Fastmarkets (www.fastmarkets.com)
Mon ikke papir-priserne er ved at normalisere sig - lidt ligesom energi-priserne, EL-priser, gas-priser mv. (disse ting indgår jo i produktionen, tænker jeg?)
-
ABG valuation på DCF-modellen = 105 kroner.
Det vil sige at aktien skal stige 59% herfra. eller altså give et afkast på 59% - ikke tosset.
-
@Urban. Har du aktien?
-
Det lader til at North Media nu er gået i køb.
Se vedhæftede kursgraf

-
Svar til 2 Prof-Inv-DK
Den tekniske model, viser at RSI har peaket og at man skal tage gevinsten NU. Tjek de sidste 2 gange RSI peakede ... AUG 22 & MAR 22


-
Ja, jeg håber dog lidt på at den kører efter samme signal som tilbage i februar 2020 og juni 2020 og august 2020. Hvor vi så flere PEAKS i RSI, der alle førte til en stair-case up. Altså starten på en trappe bevægelse i opadgående retning.
Jeg holder nemlig aktien på længere sigt og kan godt leve med at en trappe op også indeholder "pauser" hvor RSI lige skal puste ud...
-
Forskellen er dog at North Media's regnskab er et helt andet sted, med det massive underskud de leverede i H1 2022. Jeg holder fast i at man skal tage sin gevinst og sige tak for denne gang. Der er midst 100 andre selskaber lige nu i Norden med bedre Risk/reward
-
underskud de leverede i H1 2022 skyldes jo alene nedjustering af værdien af aktie-porteføljen.
Og den bliver jo vendt til overskud nu da aktierne stiger.
Det skal du lige have med i overvejelsen.
Det er jo bl.a. derfor den stiger.
-
Ofir relevant i nedgangstider - North Media A/S
Zoomer vi ind på arbejdsmarkedet, er der en opbremsning, og markedet for jobannoncer dykkede da også med 17% i september.
North Media A/S (www.northmedia.dk)
Ofir er en konjunkturafhængig virksomhed, men vi har en ganske god ballast i vores forretning baseret på faste aftaler og mange kunder, der køber igen og igen," siger adm. direktør Karsten Vikke, Ofir.
-
North Media ramte nedre ende af egen prognose i 2022
https://www.proinvestor.com/boards/11014 -
Hehe @ Aktieinvestoren
You were Saying?
Jeg skrev i kurs 68,90 kr at man skulle tage gevinst. Nu koster North Media 61,60 ... (et fald på -11,6% siden jeg sagde 'Sælg' og det er selvom man i dag har meldt ud på Nasdaq OMX har ramt sine forventninger. Med andre ord, troede du at de ville overgå deres forventninger. Det gjorde de så IKKE.Det skal du så ha' med i DINE overvejelser

-
Udbyttet bliver i hvert fald ikke de 5,00 kr som man fik for finansår 2021. Jeg tror det bliver maks. 2,00 kr. men man skal ikke bliver overasket hvis de vælger ikke at betale udbytte for finansår 2022.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind