Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: Portefølje og værdier.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • MatchM Offline
    MatchM Offline
    Match
    wrote on sidst redigeret af
    #7

    Vi har diskuteret NM meget for år tilbage. Og igen og igen tilkendegivet, at NM var en guldklump. Alligevel er det en lidt trist affære med kursudviklingen på aktien.

    Vi blev vist også før enige om, at North Media mere er et investeringsselskab end end servicevirksomhed. For grundlæggende kunne selskabet udlodde de investerede midler til deres aktionærer, i stedet for at fastholde så kæmpe stor en kapitalbinding - til hvilken nytte? Og til fordel for hvem?

    Jeg har ikke længere aktier i North Media, men følger selskabet.

    1 Reply Last reply
    10
    • P Offline
      P Offline
      Prof-Inv-DK
      wrote on sidst redigeret af
      #8

      Ja, men deres drift går også OK. Boligportal.dk har haft meget høj vækst i antallet af "listings" (altså i antallet af udlejningsboliger, som er det som de lever af...)

      109707_Boligportal_listings_vaekst.JPG

      1 Reply Last reply
      9
      • P Offline
        P Offline
        Prof-Inv-DK
        wrote on sidst redigeret af
        #9

        @ Match - ja, sikkert derfor aktien er ned med 35% på 1-års grafen....

        Spørgsmålet er om vi er i gang med en klar vending i aktiekurs-udviklingen?

        1 Reply Last reply
        8
        • L Offline
          L Offline
          Labredoor
          wrote on sidst redigeret af
          #10

          Det er nok Boligportal der giver mest vækst i 4. Kvartal?

          hos Ofir falder væksten vel?

          1 Reply Last reply
          5
          • U Offline
            U Offline
            Urban
            wrote on sidst redigeret af
            #11

            Nedjustering i november skete, bl.a. på grund af stigende priser på papir - og stigende lønomkostninger til omdelerne af tryksager.

            North Media havde også investeret en del i teknologiaktier i USA, der er faldet meget ligesom deres svenske investering i EQT etc.

            Og aktuelt overblik Q4:

            "North Media - Q4 vil passere, men papirpriserne gør os bekymrede"

            Link Preview Image
            ABG Sundal Collier - Commissioned research

            ABG Sundal Collier commissioned research är en av Sveriges ledande tjänster för IR med fokus på mindre börsnoterade bolag

            favicon

            ABG Sundal Collier commissioned research (cr.abgsc.com)

            1 Reply Last reply
            6
            • A Offline
              A Offline
              Aktieinvestoren
              wrote on sidst redigeret af
              #12

              US printing paper demand slows down in a 'more normal' December as panic buying ends

              Link Preview Image
              Paper packaging

              Stay updated with the latest packaging news, in-depth market analysis, and producer price index trends. Get expert insights on packaging prices from our paper and packaging specialists.

              favicon

              Fastmarkets (www.fastmarkets.com)

              Mon ikke papir-priserne er ved at normalisere sig - lidt ligesom energi-priserne, EL-priser, gas-priser mv. (disse ting indgår jo i produktionen, tænker jeg?)

              1 Reply Last reply
              7
              • A Offline
                A Offline
                Aktieinvestoren
                wrote on sidst redigeret af
                #13

                ABG valuation på DCF-modellen = 105 kroner.

                Det vil sige at aktien skal stige 59% herfra. eller altså give et afkast på 59% - ikke tosset.

                1 Reply Last reply
                7
                • P Offline
                  P Offline
                  Prof-Inv-DK
                  wrote on sidst redigeret af
                  #14

                  @Urban. Har du aktien?

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • U Offline
                    U Offline
                    Urban
                    wrote on sidst redigeret af
                    #15

                    Prof-Inv-DK

                    Jeg ejer ikke aktien p.t.

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • P Offline
                      P Offline
                      Prof-Inv-DK
                      wrote on sidst redigeret af
                      #16

                      Det lader til at North Media nu er gået i køb.

                      Se vedhæftede kursgraf

                      109747_28DA6398_3A36_4FBB_B4EC_4F19B87187D8.png

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • J Offline
                        J Offline
                        joman18
                        wrote on sidst redigeret af
                        #17

                        Ja - Den ser interessant ud!

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #18

                          Svar til 2 Prof-Inv-DK

                          Den tekniske model, viser at RSI har peaket og at man skal tage gevinsten NU. Tjek de sidste 2 gange RSI peakede ... AUG 22 & MAR 22

                          109752_FA_DK_North_Media.jpg
                          109752_TA_DK_NorthMedia.jpg

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • A Offline
                            A Offline
                            Aktieinvestoren
                            wrote on sidst redigeret af
                            #19

                            Ja, jeg håber dog lidt på at den kører efter samme signal som tilbage i februar 2020 og juni 2020 og august 2020. Hvor vi så flere PEAKS i RSI, der alle førte til en stair-case up. Altså starten på en trappe bevægelse i opadgående retning.

                            Jeg holder nemlig aktien på længere sigt og kan godt leve med at en trappe op også indeholder "pauser" hvor RSI lige skal puste ud...

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #20

                              Forskellen er dog at North Media's regnskab er et helt andet sted, med det massive underskud de leverede i H1 2022. Jeg holder fast i at man skal tage sin gevinst og sige tak for denne gang. Der er midst 100 andre selskaber lige nu i Norden med bedre Risk/reward

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • A Offline
                                A Offline
                                Aktieinvestoren
                                wrote on sidst redigeret af
                                #21

                                underskud de leverede i H1 2022 skyldes jo alene nedjustering af værdien af aktie-porteføljen.

                                Og den bliver jo vendt til overskud nu da aktierne stiger.

                                Det skal du lige have med i overvejelsen.

                                Det er jo bl.a. derfor den stiger.

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • A Offline
                                  A Offline
                                  Aktieinvestoren
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #22

                                  Link Preview Image
                                  Ofir relevant i nedgangstider - North Media A/S

                                  Zoomer vi ind på arbejdsmarkedet, er der en opbremsning, og markedet for jobannoncer dykkede da også med 17% i september.

                                  favicon

                                  North Media A/S (www.northmedia.dk)

                                  Ofir er en konjunkturafhængig virksomhed, men vi har en ganske god ballast i vores forretning baseret på faste aftaler og mange kunder, der køber igen og igen," siger adm. direktør Karsten Vikke, Ofir.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    ProinvestorNEWS
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #23

                                    North Media ramte nedre ende af egen prognose i 2022
                                    https://www.proinvestor.com/boards/11014

                                    1 Reply Last reply
                                    2
                                    • L Offline
                                      L Offline
                                      Labredoor
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #24

                                      Ebit på 192 mio. i 2022.

                                      Men konservative for 2023.

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • L Offline
                                        L Offline
                                        Labredoor
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #25

                                        Forsvinder udbyttet ??

                                        Eller kommer der aktie tilbagekøb?

                                        1 Reply Last reply
                                        1
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #26

                                          Hehe @ Aktieinvestoren 🙂 You were Saying? 😉 Jeg skrev i kurs 68,90 kr at man skulle tage gevinst. Nu koster North Media 61,60 ... (et fald på -11,6% siden jeg sagde 'Sælg' og det er selvom man i dag har meldt ud på Nasdaq OMX har ramt sine forventninger. Med andre ord, troede du at de ville overgå deres forventninger. Det gjorde de så IKKE.

                                          Det skal du så ha' med i DINE overvejelser 🙂

                                          Link Preview Image
                                          Preliminary financial results for 2022 and guidance for 2023

                                          favicon

                                          Nasdaq Company News (view.news.eu.nasdaq.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          2

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger