North Media: Portefølje og værdier.
-
Ja, det er vildt at North Media ejer for OVER 120 mio. DKK i Novo Nordisk...
-
Og lidt nyt fra datterselskabet Bekey:
Vores nye administrerende direktør Christian er kommet rigtig godt i gang hos os.Om sit første indtryk af Bekey, siger Christian:
Bekey er en virksomhed med et kæmpe potentiale. Vi har et smart produkt der spiller ind i fremtiden. Vi har en organisation der tror på og vil Bekey. Og vi har en stærk koncern der er med til at skabe rammerne for, at vi kommer på en spændende rejse.
Jeg er meget positiv over for den enorme hjælpsomhed og faglighed jeg oplever i Bekey og North Media - det skaber nogle gode rammer for jobbet.
Det bedste ved jobbet er de dygtige og dedikerede kollegaer, og hver eneste gang jeg hører historier om glade kunder, hvor Bekey er med til at gøre deres hverdag nemmere.
-
Boligportal: "Efterspørgslen på lejeboligformen er høj, og hvis vi sammen træffer de rigtige beslutninger, tør jeg godt fremskrive, at den bliver højere, endnu mere attraktiv, holdbar og konkurrencedygtig."
Fremtiden tilhører de energieffektive boliger
Ny boligdata viser tegn på, at energi bliver en afgørende faktor for danskernes boligvalg i de kommende år. Nu skal branchen tage et vigtig valg og investere i fremtiden.
Finans (finans.dk)
Boligportal lever som bekendt af at udleje lejeboliger.
-
Vi har diskuteret NM meget for år tilbage. Og igen og igen tilkendegivet, at NM var en guldklump. Alligevel er det en lidt trist affære med kursudviklingen på aktien.
Vi blev vist også før enige om, at North Media mere er et investeringsselskab end end servicevirksomhed. For grundlæggende kunne selskabet udlodde de investerede midler til deres aktionærer, i stedet for at fastholde så kæmpe stor en kapitalbinding - til hvilken nytte? Og til fordel for hvem?
Jeg har ikke længere aktier i North Media, men følger selskabet.
-
Ja, men deres drift går også OK. Boligportal.dk har haft meget høj vækst i antallet af "listings" (altså i antallet af udlejningsboliger, som er det som de lever af...)
-
@ Match - ja, sikkert derfor aktien er ned med 35% på 1-års grafen....
Spørgsmålet er om vi er i gang med en klar vending i aktiekurs-udviklingen?
-
Nedjustering i november skete, bl.a. på grund af stigende priser på papir - og stigende lønomkostninger til omdelerne af tryksager.
North Media havde også investeret en del i teknologiaktier i USA, der er faldet meget ligesom deres svenske investering i EQT etc.
Og aktuelt overblik Q4:
"North Media - Q4 vil passere, men papirpriserne gør os bekymrede"
ABG Sundal Collier - Commissioned research
ABG Sundal Collier commissioned research är en av Sveriges ledande tjänster för IR med fokus på mindre börsnoterade bolag
ABG Sundal Collier commissioned research (cr.abgsc.com)
-
US printing paper demand slows down in a 'more normal' December as panic buying ends
Paper packaging
Stay updated with the latest packaging news, in-depth market analysis, and producer price index trends. Get expert insights on packaging prices from our paper and packaging specialists.
Fastmarkets (www.fastmarkets.com)
Mon ikke papir-priserne er ved at normalisere sig - lidt ligesom energi-priserne, EL-priser, gas-priser mv. (disse ting indgår jo i produktionen, tænker jeg?)
-
ABG valuation på DCF-modellen = 105 kroner.
Det vil sige at aktien skal stige 59% herfra. eller altså give et afkast på 59% - ikke tosset.
-
@Urban. Har du aktien?
-
Det lader til at North Media nu er gået i køb.
Se vedhæftede kursgraf

-
Svar til 2 Prof-Inv-DK
Den tekniske model, viser at RSI har peaket og at man skal tage gevinsten NU. Tjek de sidste 2 gange RSI peakede ... AUG 22 & MAR 22


-
Ja, jeg håber dog lidt på at den kører efter samme signal som tilbage i februar 2020 og juni 2020 og august 2020. Hvor vi så flere PEAKS i RSI, der alle førte til en stair-case up. Altså starten på en trappe bevægelse i opadgående retning.
Jeg holder nemlig aktien på længere sigt og kan godt leve med at en trappe op også indeholder "pauser" hvor RSI lige skal puste ud...
-
Forskellen er dog at North Media's regnskab er et helt andet sted, med det massive underskud de leverede i H1 2022. Jeg holder fast i at man skal tage sin gevinst og sige tak for denne gang. Der er midst 100 andre selskaber lige nu i Norden med bedre Risk/reward
-
underskud de leverede i H1 2022 skyldes jo alene nedjustering af værdien af aktie-porteføljen.
Og den bliver jo vendt til overskud nu da aktierne stiger.
Det skal du lige have med i overvejelsen.
Det er jo bl.a. derfor den stiger.
-
Ofir relevant i nedgangstider - North Media A/S
Zoomer vi ind på arbejdsmarkedet, er der en opbremsning, og markedet for jobannoncer dykkede da også med 17% i september.
North Media A/S (www.northmedia.dk)
Ofir er en konjunkturafhængig virksomhed, men vi har en ganske god ballast i vores forretning baseret på faste aftaler og mange kunder, der køber igen og igen," siger adm. direktør Karsten Vikke, Ofir.
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind