Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

North Media: Portefølje og værdier.

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
29 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    Prof-Inv-DK
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    North Media: Mon der er nogle ændringer i denne portefølje pr. 31/12-2022?

    P.t. dækker kapitalberedskabet pr. 31/12-23 (værdierne) 90% procent af nuværende market cap.

    109698_NM_Udklip.JPG

    1 Reply Last reply
    11
    • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
      Helge_LarsenPI-redaktør
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      North Media har lige har lige som jeg Novo og Genmab som langt de største enkeltpositioner i porteføljen.

      Servicemeddelelse: Tryk på billedet for at gøre det større.

      1 Reply Last reply
      8
      • P Offline
        P Offline
        Prof-Inv-DK
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Ja, det er vildt at North Media ejer for OVER 120 mio. DKK i Novo Nordisk...

        1 Reply Last reply
        7
        • L Offline
          L Offline
          Labredoor
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Var der næsten for 70 millioner kr. i danske børsnoterede selskab Genmab

          1 Reply Last reply
          7
          • P Offline
            P Offline
            Prof-Inv-DK
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Og lidt nyt fra datterselskabet Bekey:
            Vores nye administrerende direktør Christian er kommet rigtig godt i gang hos os.

            Om sit første indtryk af Bekey, siger Christian:

            Bekey er en virksomhed med et kæmpe potentiale. Vi har et smart produkt der spiller ind i fremtiden. Vi har en organisation der tror på og vil Bekey. Og vi har en stærk koncern der er med til at skabe rammerne for, at vi kommer på en spændende rejse.

            Jeg er meget positiv over for den enorme hjælpsomhed og faglighed jeg oplever i Bekey og North Media - det skaber nogle gode rammer for jobbet.

            Det bedste ved jobbet er de dygtige og dedikerede kollegaer, og hver eneste gang jeg hører historier om glade kunder, hvor Bekey er med til at gøre deres hverdag nemmere.

            1 Reply Last reply
            8
            • P Offline
              P Offline
              Prof-Inv-DK
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Boligportal: "Efterspørgslen på lejeboligformen er høj, og hvis vi sammen træffer de rigtige beslutninger, tør jeg godt fremskrive, at den bliver højere, endnu mere attraktiv, holdbar og konkurrencedygtig."

              https://finans.dk/debat/ECE14851685/fremtiden-tilhoerer-de-energieffektive-boliger/

              Boligportal lever som bekendt af at udleje lejeboliger.

              1 Reply Last reply
              7
              • MatchM Offline
                MatchM Offline
                Match
                wrote on sidst redigeret af
                #7

                Vi har diskuteret NM meget for år tilbage. Og igen og igen tilkendegivet, at NM var en guldklump. Alligevel er det en lidt trist affære med kursudviklingen på aktien.

                Vi blev vist også før enige om, at North Media mere er et investeringsselskab end end servicevirksomhed. For grundlæggende kunne selskabet udlodde de investerede midler til deres aktionærer, i stedet for at fastholde så kæmpe stor en kapitalbinding - til hvilken nytte? Og til fordel for hvem?

                Jeg har ikke længere aktier i North Media, men følger selskabet.

                1 Reply Last reply
                10
                • P Offline
                  P Offline
                  Prof-Inv-DK
                  wrote on sidst redigeret af
                  #8

                  Ja, men deres drift går også OK. Boligportal.dk har haft meget høj vækst i antallet af "listings" (altså i antallet af udlejningsboliger, som er det som de lever af...)

                  109707_Boligportal_listings_vaekst.JPG

                  1 Reply Last reply
                  9
                  • P Offline
                    P Offline
                    Prof-Inv-DK
                    wrote on sidst redigeret af
                    #9

                    @ Match - ja, sikkert derfor aktien er ned med 35% på 1-års grafen....

                    Spørgsmålet er om vi er i gang med en klar vending i aktiekurs-udviklingen?

                    1 Reply Last reply
                    8
                    • L Offline
                      L Offline
                      Labredoor
                      wrote on sidst redigeret af
                      #10

                      Det er nok Boligportal der giver mest vækst i 4. Kvartal?

                      hos Ofir falder væksten vel?

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • U Offline
                        U Offline
                        Urban
                        wrote on sidst redigeret af
                        #11

                        Nedjustering i november skete, bl.a. på grund af stigende priser på papir - og stigende lønomkostninger til omdelerne af tryksager.

                        North Media havde også investeret en del i teknologiaktier i USA, der er faldet meget ligesom deres svenske investering i EQT etc.

                        Og aktuelt overblik Q4:

                        "North Media - Q4 vil passere, men papirpriserne gør os bekymrede"

                        https://cr.abgsc.com/foretag/north-media/Equity-research/2023/1/north-media---q4-will-pass-but-paper-prices-make-us-worried-/

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • A Offline
                          A Offline
                          Aktieinvestoren
                          wrote on sidst redigeret af
                          #12

                          US printing paper demand slows down in a 'more normal' December as panic buying ends

                          https://www.fastmarkets.com/market/forest-products/paper

                          Mon ikke papir-priserne er ved at normalisere sig - lidt ligesom energi-priserne, EL-priser, gas-priser mv. (disse ting indgår jo i produktionen, tænker jeg?)

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • A Offline
                            A Offline
                            Aktieinvestoren
                            wrote on sidst redigeret af
                            #13

                            ABG valuation på DCF-modellen = 105 kroner.

                            Det vil sige at aktien skal stige 59% herfra. eller altså give et afkast på 59% - ikke tosset.

                            1 Reply Last reply
                            7
                            • P Offline
                              P Offline
                              Prof-Inv-DK
                              wrote on sidst redigeret af
                              #14

                              @Urban. Har du aktien?

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • U Offline
                                U Offline
                                Urban
                                wrote on sidst redigeret af
                                #15

                                Prof-Inv-DK

                                Jeg ejer ikke aktien p.t.

                                1 Reply Last reply
                                6
                                • P Offline
                                  P Offline
                                  Prof-Inv-DK
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #16

                                  Det lader til at North Media nu er gået i køb.

                                  Se vedhæftede kursgraf

                                  109747_28DA6398_3A36_4FBB_B4EC_4F19B87187D8.png

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • J Offline
                                    J Offline
                                    joman18
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #17

                                    Ja - Den ser interessant ud!

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #18

                                      Svar til 2 Prof-Inv-DK

                                      Den tekniske model, viser at RSI har peaket og at man skal tage gevinsten NU. Tjek de sidste 2 gange RSI peakede ... AUG 22 & MAR 22

                                      109752_FA_DK_North_Media.jpg
                                      109752_TA_DK_NorthMedia.jpg

                                      1 Reply Last reply
                                      7
                                      • A Offline
                                        A Offline
                                        Aktieinvestoren
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #19

                                        Ja, jeg håber dog lidt på at den kører efter samme signal som tilbage i februar 2020 og juni 2020 og august 2020. Hvor vi så flere PEAKS i RSI, der alle førte til en stair-case up. Altså starten på en trappe bevægelse i opadgående retning.

                                        Jeg holder nemlig aktien på længere sigt og kan godt leve med at en trappe op også indeholder "pauser" hvor RSI lige skal puste ud...

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #20

                                          Forskellen er dog at North Media's regnskab er et helt andet sted, med det massive underskud de leverede i H1 2022. Jeg holder fast i at man skal tage sin gevinst og sige tak for denne gang. Der er midst 100 andre selskaber lige nu i Norden med bedre Risk/reward

                                          1 Reply Last reply
                                          5

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger