Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #87

    Det er et estimat, vurderet udfra hvor mange procent er aktiekursen steget sammenlignet med den nuværende stigning i RSI. Så det er kun et estimat, men over tid bliver man bedre og bedre til nogenlunde at vide hvornår man skal sælge. Og så skriver jeg en note til mig selv udfra hvert selskab a la "Regn med at den skal sælges ved. ca kurs xx,xx"

    Håber det giver mening 🙂

    1 Reply Last reply
    4
    • P Offline
      P Offline
      PALO
      wrote on sidst redigeret af
      #88

      Det giver god mening - Det kræver vidst lidt øvelse og erfaring 🙂

      1 Reply Last reply
      2
      • T Offline
        T Offline
        Tøibner
        wrote on sidst redigeret af
        #89

        Jeg har i dag solgt mine Lundbeck-a aktier i kurs 27,16, da den ramte omkring 77 i RSI. Det blev til 10% stigning på en måned.
        Igen stor tak for din generøse deling af viden!!

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #90

          Godaften 8. feb 🙂

          Jeg har et spørgsmål til en af 5 af jer som er aktive herinde ...

          Roadrunner
          Booksmart
          Tøibner
          vandkalv
          Cupcake

          ... er der en af jer 5, der er friske på at lave Excel-casen på Anavex (Ticker: ANVX) og lægge den ind i det Excel ark jeg har sendt til jer, og så maile det til mig, så den ligger der fast i Excel-arket i de fremtidige opdateringer?
          Det er jo et selskab, som både Helge Larsen og mange af os har fulgt gennem nogle år, så måske ville det være rart at den var i arket.

          Jeg er helt flad at at læse regnskabs-tal, men vil gerne have Anavex i arket i den fane der hedder "Healthcare".

          Så det er kvartals-tal fra 2016-2022 på Omsætning (Revenue) og Indtjening efter skat (Profit after tax)

          Er der en af jer der er frisk på den? 🙂

          1 Reply Last reply
          6
          • RoadrunnerR Offline
            RoadrunnerR Offline
            Roadrunner
            wrote on sidst redigeret af
            #91

            Jeg giver det gerne et skud, men har ikke mulighed for det før i morgen eftermiddag. I andre må gerne byde ind alligevel 🙂

            1 Reply Last reply
            9
            • CupcakeC Offline
              CupcakeC Offline
              Cupcake
              wrote on sidst redigeret af
              #92

              Tak for info / deling af holdning.... - Morede mig lidt over "vestreorienterede ledelse"... Solgte 40% fra i dag - sælger 50% af resten i morgen, hvis den fortsætter med at stige. Ellers gemmer jeg rest-beholdningen.

              Må indrømme jeg har svært ved at koble "hjernen" fra og bare sælg det hele.
              Troede fx også at Alk ville fortsætte stigningen forleden, og solgte derfor kun 25% af beholdningen til 113,20... Den er så faldet siden, men er nu heller ikke den værste at sidde med.

              Har svært ved at daytrade hele beholdninger... - også selvom det er til en separat pulje, jeg har købt ind til.

              1 Reply Last reply
              5
              • CupcakeC Offline
                CupcakeC Offline
                Cupcake
                wrote on sidst redigeret af
                #93

                Tak Roadrunner - Jeg har desværre ikke længere evner i den retning, så jeg springer helst over...

                1 Reply Last reply
                4
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #94

                  Fedt, hvis du vil give det et skud Roadrunner 🙂 ... men hvis du alligevel ikke gider, så må jeg se om jeg kan få den lavet i weekenden 🙂

                  1 Reply Last reply
                  2
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #95

                    Hej Cupcake, det kan jeg sagtens forstå. Man skal kun gøre det, hvis det føles rigtigt. Og det kan også være en tidsrøver, og der er andet i livet end aktier 🙂

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #96

                      God torsdag morgen 9. feb 2023.

                      Hermed en status for det danske C25 index.

                      • Det vælter ind med friske købs-signaler 🙂

                      • De bedste risk/reward cases lige nu er:

                      Genmab
                      Novo Nordisk
                      Novozymes
                      Vestas

                      • Derudover er der 2 selskaber, der SNART er købs-klare. Det er ...

                      Danske Bank
                      Netcompany

                      PS: GN Store Nord kommer med regnskab i dag 9. feb kl. ca. 11.00 CET

                      Sig til hvis i vil se cases for de 4 første selskaber, hvis der er nogle af dem i ønsker at daytrade, købe eller akkumulere i til jeres pension eller hvis i har en Buy-and-Hold portefølje.

                      110284_Teknisk_status_Danmark_C25_9feb23.jpg

                      1 Reply Last reply
                      11
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #97

                        Godmorgen igen torsdag 9.feb.

                        Til orientering, så har jeg opgraderet den fane i regnskabs-Excel arket, der hedder "Shipping".

                        I toppen af hvert selskab, er det nu gjort mere klart om der er tale om en Shipping selskab er der sejler med ...

                        • Tørlast (Bulk)
                        • Tank
                        • LPG (Liquified Propane Gas)
                        • LNG (Liquified Natural Gas)
                        • RoRo (Roll on / Roll of)
                        • Containers

                        F.eks. så er selskabet MPC Container Ships et "rent" Container shipping selskab, hvorimod f.eks. Maersk er et konglomerat med 4 ben, som er:

                        • OCEAN
                        • LOGISTICS & SERVISES
                        • TERMINALS
                        • TOWAGE & MARITIME SERVICES

                        Derfor er Maersk listed på børsen som et "INDUSTRIAL" selskab og derfor IKKE under fanen SHIPPING.

                        1 Reply Last reply
                        9
                        • RoadrunnerR Offline
                          RoadrunnerR Offline
                          Roadrunner
                          wrote on sidst redigeret af
                          #98

                          Godmorgen
                          Kommentarer og spørgsmål ?
                          Genmab ser vel helt fornuftig ud, den er jeg med på
                          Novo nordisk. Er det et problem, at rsi allerede er 58? Hvis ikke, så er den også fin
                          Novozymes gav macd køb den 2. januar. Jeg ved godt kursen kun er steget 3% siden, men skal der ikke være et nyere købsignal?
                          Vestas giver macd signal på en enkelt speciel god dag (4,47% på regnskab) er det problematisk at købsignal gives på en speciel dag?

                          Som en kommenterede i går. Med lundbeck i rsi 77, burde man ikke bare tage de omkring 10% gevinst og vente på ny indgang?

                          1 Reply Last reply
                          6
                          • S Offline
                            S Offline
                            Sjufta
                            wrote on sidst redigeret af
                            #99

                            Når du skriver risk/reward, betyder det så du køber aktien ind i day trader portføljen? - eller forståes det som en aktie vi skal være opmærksom på?

                            Hvis det aktier vi skal købe, melder du så ud, hvornår de skal sælges? 🙂

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • RoadrunnerR Offline
                              RoadrunnerR Offline
                              Roadrunner
                              wrote on sidst redigeret af
                              #100

                              NordicStock har altid lavet en "case" post med graf og ræsonnement for køb, så det ovenstående er blot tanker og gode ideer, intet købt
                              Ligeledes er der hver gang kommet en case post for salg

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #101

                                God søndag 10. feb.

                                Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det svenske S30 index.

                                • Som i kan se på oversigten, så er Q4 regnskaberne i Sveriges ledende selskaber, faktisk kommet fint ud på udviklingen Year-on-Year på Omsætningen (Revenue), men som man også kan se, så følger bundlinjen slet ikke med ... tværtimod!

                                Som en skrev til mig privat: "Det her er bølge 2 ned i Elliot Wave". Og det er jeg enig i !!!

                                • Jeg håber også, at nogle er jeg kan se, hvorfor jeg mener vi skal tage de korte gevinster, når vi handler på den måde som jeg gør. Og jeg opridser lige metoden igen:

                                a.) STEP 1: Find de selskaber i Excel-arket, der har ...

                                • Vækst i OMSÆTNINGEN i Q4 2022 op imod Q4 2021
                                • Vækst i PROFIT AFTER TAX i Q4 2022 op imod Q4 2021
                                • Har stigende RSI i den tekniske model
                                • Har en RSI under 60
                                • Har et FRISK Købs-signal i MACD
                                • Sælg når RSI rammer ca. 90

                                b.) Når du har solgt, find nyt selskab, og gå tilbage til STEP 1)

                                🙂

                                110367_Teknisk_status_Sweden_S30_10feb23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #102

                                  God eftermiddag fredag 10.feb.

                                  • Det er tid til at SÆLGE Lundbeck-B. Aktien har nu en RSI på 76 og bøjer af.

                                  • Vi købte i kurs 27,20 kr den 12. jan 2023 i tråd 109465.

                                  • Vi tager en gevinst på 9,5% på 4 uger.

                                  • Gider i at 'like' så jeg får solgt.

                                  PS: Tak for reminderen Roadrunner 🙂

                                  110368_TA_DK_Lundbeck_10feb23.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  8
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #103

                                    God fredagdag aften 10. feb.

                                    Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det finske H25 index.

                                    a.) Vi ser LIDT det samme billede, som i de andre lande, nemlig at Omsætnings-væksten i Q4 2022 er større end i Q4 2021, men at Indtjeningen halter lidt eller noget bagefter. Jeg synes dog det ser lidt bedre ud end for især Sverige.

                                    b.) Der er lader til at være en god risk/reward case i Fortum, men vi har ikke set deres Q4 2022 regnskab endnu. Det kommer først 2. marts

                                    c.) Neste ser nogenlunde god ud, men RSI er allerede lidt for høj imo. så jeg tror ikke der er så meget at hente i den.

                                    d.) Når Orion vender og giver købs-signal, så bør vi købe os ind i den 🙂

                                    e.) Sampo har 4 kvartaler i træk oplevet massiv kundeflugt. Det er kvalitets-forsikringer ... men de er DYRE. Man kan godt mærke at forbrugeren går sin økonomi igennem med en tættekam!

                                    f.) Fortum er pt. bedste risk/reward case. Og det er ikke så overaskende, da de er førende på 3 energi former (Hydro, A-kraft, and Solar power).

                                    110371_Teknisk_status_Finland_H25_10feb23.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    4
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #104

                                      Søndag? Fik du lige sprunget weekenden over?
                                      Tak for gentagelsen af NordicStock-metoden.

                                      På forespørgsel har du tidligere oplyst, hvad din hustrus internationale "luksus-udbytte-portefølje" består af... Hvis du får tid, Vil du så også fortælle, hvilke 10 NORDISKE aktier du ville kunne anbefale at købe til Pensionskontoen?

                                      Du ønskes en god weekend.

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • CupcakeC Offline
                                        CupcakeC Offline
                                        Cupcake
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #105

                                        Synes nu at aktier er en fin og interessant tidsrøver i forhold til så meget andet, der optager mennesker i dag.

                                        Og ja, der er andet i livet også, men aktier er nu ikke værst som hobby - og hvis man i længden kan leve af det, så er det slet ikke til at kimse ad 🙂 Aktier appellerer til min analytiske hjerne, der desværre ikke er, hvad den har været - så ting tager sin tid.

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #106

                                          God fredag aften 10. feb.

                                          Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det norske OBX 25 index. Det var ved at være lidt længe siden jeg har opdateret det. Billedet over de 4 Nordiske lande er ved at være det samme. Der er ret få lyspunkter og det er selvom, at de norske selskaber, der har rapporteret 4. kvartal 2022, rent faktisk har leveret ret flotte resultater. Det er i hvert fald - indtil videre - et markant mere positivt billede end for Danmark, Sverige og Finland.

                                          a.) Den største forskel, modsat Danmark, Sverige & Finland, er at vi IKKE ser helt den samme year-on-year nedgang i indtjeningen. Det skyldes nok tildels olieprisen, for når olieprisen er høj, så er der penge GALORE i det norske samfund.

                                          b.) De 2 bedste risk/reward cases lige nu er DNB & Equinor.

                                          Dog har vi lidt det samme issue, vi ser i de 3 andre nordiske lande, nemlig at købs-signalet i MACD indtræder senere end for nogle måneder siden. Som jeg skrev i en tidligere tråd, så tror jeg vi skal vende os til, at der kun er 6-8% upside, inden RSI topper, og at man derfor skal sælge igen. Men det er bare sådan det nogle gange er.

                                          c.) Jeg tror den næste gode case, der bliver købs-klar, vil være Kongsberg Gruppen (Forsvars-systemer)

                                          110382_Teknisk_status_Norway_OB25_10feb23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger