Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • M Offline
    M Offline
    Milito
    wrote on sidst redigeret af
    #82

    Samme historie her, hvor jeg forsøger at finde tid til at dykke hele arkivet igennem når min lille datter ikke kræver det meste af min tid. Der er virkelig meget guld værd at finde, da Nordic Stock i den grad har gjort sit bedste for at forklare sine principper enkelt og tydeligt.

    1 Reply Last reply
    4
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #83

      God tirsdag frokost 7. jan 2023.

      • Klaveness som vi købte 22. dec i tråd 108881 i kurs 66,00 Nok er nu i kurs 70,00 Nok, så vi er +6,1% på den aktien. Jeg regner med at vi skal sælge den omkring kurs 72,00 til 72,50 Nok.
      1 Reply Last reply
      6
      • P Offline
        P Offline
        PALO
        wrote on sidst redigeret af
        #84

        Hej Nordic Stock,

        Jeg er ny her på Proinvestor, men har allerede læst dine Daytrading tråde, til stor inspiration for mig. Sikke en viden, som du generøst deler med os andre - Stor ros og mange tak herfra! Jeg er ked af, at læse om din sygdom og sender dig og din familie de varmeste tanker.

        Jeg har to spørgsmål, som jeg vil høre, om du vil forholde dig til:

        1: Nu hvor Lundbeck er kommet med godt regnskab i dag, og aktien er steget, hvornår regner du så med, at den skal sælges?

        2: I forhold til analyse af aktier, kunne Novo Nordisk så se interessant ud, hvis den giver købssignal på MACD om et par dage?

        På forhånd mange tak.

        Bedste hilsener
        PALO

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #85

          Hej PALO 🙂 Tak for dine pæne ord 🙂

          Ang. Lundbeck, så er det et lidt usædvanligt medico selskab imo, idet deres indtjenings-evne over tid, er markant mere volatil end andre normale store medico selskaber.

          Dog var Lundbecks indtjening i Q2 2022 og Q3 2022 virkelig imponerede, men ser man historisk på deres 4.kvartals indtjenings-evne, så har den godt nok svinget meget. Tjek lige tallene herunder for de sidste 6 års fjerde kvartals resultater for indtjening.

          Q4 2016 = 290 mDKK
          Q4 2017 = 339 mDKK
          Q4 2018 = 401 mDKK
          Q4 2019 = 141 mDKK
          Q4 2020 = 553 mDKK
          Q4 2021 = -2 mDKK
          Q4 2022 = 311 mDKK

          Det er jo ikke en indtjenings-udvikling man normalt forbinder med et defensivt Medico selskab 🙂 Men måske blev de meget hårdt ramt af Corona nedlukninger og forsyningskæde problemer i 2021, men det er kun gæt for jeg følger ikke Lundbeck 🙂

          Rent teknisk er Lundbecks RSI lige nu på 73, og det betyder normalt at aktie kursen er for høj på den korte bane, og at sandsynligheden for et tilbagefald i kursen er ret stor.

          Hvis teknikken er til at tro på, vil jeg mene vi skal ned i kurs ca. 27,00 - 27,50 før man skal overveje at samle den op.

          Hvis du ser på intra-dag handel med aktien i dag, så var den ret 'hissig' 🙂 Det er ikke så normalt for et medico selskab.

          Håber det giver bare lidt mening 🙂 Lundbeck er bare en af de aktier der har 'reddet mig som en mare' over årene og jeg har aldrig kunnet blive klog på det selskab, da jeg aldrig har været tryg ved ledelsen, og det skyldes at det også er en meget politisk virksomhed (meget åbenlyst venstreorienteret i både ledelse og bestyrelse) og personligt er jeg ikke vild med, når et aktie-selskab også blander politiske holdninger ind i sin daglige drift ... og det er uanset om det er rødt eller blåt. Men indrømmet, det er nok bare mig den er gal med 🙂

          Ang. din Novo Nordisk observation, er jeg helt enig 🙂

          110215_FA_DK_Lundbeck.jpg

          1 Reply Last reply
          4
          • P Offline
            P Offline
            PALO
            wrote on sidst redigeret af
            #86

            Mange tak for det fyldestgørende svar og indblik i Lundbecks kvartalsvise resultater - Det er værdsat!
            Bruger du en indikator for at udregne, hvilken kurs den skal ned i, eller er det et estimat du laver ud fra MACD og RSI?

            Vi må se om Novo giver et købssignal 🙂

            1 Reply Last reply
            2
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #87

              Det er et estimat, vurderet udfra hvor mange procent er aktiekursen steget sammenlignet med den nuværende stigning i RSI. Så det er kun et estimat, men over tid bliver man bedre og bedre til nogenlunde at vide hvornår man skal sælge. Og så skriver jeg en note til mig selv udfra hvert selskab a la "Regn med at den skal sælges ved. ca kurs xx,xx"

              Håber det giver mening 🙂

              1 Reply Last reply
              4
              • P Offline
                P Offline
                PALO
                wrote on sidst redigeret af
                #88

                Det giver god mening - Det kræver vidst lidt øvelse og erfaring 🙂

                1 Reply Last reply
                2
                • T Offline
                  T Offline
                  Tøibner
                  wrote on sidst redigeret af
                  #89

                  Jeg har i dag solgt mine Lundbeck-a aktier i kurs 27,16, da den ramte omkring 77 i RSI. Det blev til 10% stigning på en måned.
                  Igen stor tak for din generøse deling af viden!!

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #90

                    Godaften 8. feb 🙂

                    Jeg har et spørgsmål til en af 5 af jer som er aktive herinde ...

                    Roadrunner
                    Booksmart
                    Tøibner
                    vandkalv
                    Cupcake

                    ... er der en af jer 5, der er friske på at lave Excel-casen på Anavex (Ticker: ANVX) og lægge den ind i det Excel ark jeg har sendt til jer, og så maile det til mig, så den ligger der fast i Excel-arket i de fremtidige opdateringer?
                    Det er jo et selskab, som både Helge Larsen og mange af os har fulgt gennem nogle år, så måske ville det være rart at den var i arket.

                    Jeg er helt flad at at læse regnskabs-tal, men vil gerne have Anavex i arket i den fane der hedder "Healthcare".

                    Så det er kvartals-tal fra 2016-2022 på Omsætning (Revenue) og Indtjening efter skat (Profit after tax)

                    Er der en af jer der er frisk på den? 🙂

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • RoadrunnerR Offline
                      RoadrunnerR Offline
                      Roadrunner
                      wrote on sidst redigeret af
                      #91

                      Jeg giver det gerne et skud, men har ikke mulighed for det før i morgen eftermiddag. I andre må gerne byde ind alligevel 🙂

                      1 Reply Last reply
                      9
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #92

                        Tak for info / deling af holdning.... - Morede mig lidt over "vestreorienterede ledelse"... Solgte 40% fra i dag - sælger 50% af resten i morgen, hvis den fortsætter med at stige. Ellers gemmer jeg rest-beholdningen.

                        Må indrømme jeg har svært ved at koble "hjernen" fra og bare sælg det hele.
                        Troede fx også at Alk ville fortsætte stigningen forleden, og solgte derfor kun 25% af beholdningen til 113,20... Den er så faldet siden, men er nu heller ikke den værste at sidde med.

                        Har svært ved at daytrade hele beholdninger... - også selvom det er til en separat pulje, jeg har købt ind til.

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #93

                          Tak Roadrunner - Jeg har desværre ikke længere evner i den retning, så jeg springer helst over...

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #94

                            Fedt, hvis du vil give det et skud Roadrunner 🙂 ... men hvis du alligevel ikke gider, så må jeg se om jeg kan få den lavet i weekenden 🙂

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #95

                              Hej Cupcake, det kan jeg sagtens forstå. Man skal kun gøre det, hvis det føles rigtigt. Og det kan også være en tidsrøver, og der er andet i livet end aktier 🙂

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #96

                                God torsdag morgen 9. feb 2023.

                                Hermed en status for det danske C25 index.

                                • Det vælter ind med friske købs-signaler 🙂

                                • De bedste risk/reward cases lige nu er:

                                Genmab
                                Novo Nordisk
                                Novozymes
                                Vestas

                                • Derudover er der 2 selskaber, der SNART er købs-klare. Det er ...

                                Danske Bank
                                Netcompany

                                PS: GN Store Nord kommer med regnskab i dag 9. feb kl. ca. 11.00 CET

                                Sig til hvis i vil se cases for de 4 første selskaber, hvis der er nogle af dem i ønsker at daytrade, købe eller akkumulere i til jeres pension eller hvis i har en Buy-and-Hold portefølje.

                                110284_Teknisk_status_Danmark_C25_9feb23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                11
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #97

                                  Godmorgen igen torsdag 9.feb.

                                  Til orientering, så har jeg opgraderet den fane i regnskabs-Excel arket, der hedder "Shipping".

                                  I toppen af hvert selskab, er det nu gjort mere klart om der er tale om en Shipping selskab er der sejler med ...

                                  • Tørlast (Bulk)
                                  • Tank
                                  • LPG (Liquified Propane Gas)
                                  • LNG (Liquified Natural Gas)
                                  • RoRo (Roll on / Roll of)
                                  • Containers

                                  F.eks. så er selskabet MPC Container Ships et "rent" Container shipping selskab, hvorimod f.eks. Maersk er et konglomerat med 4 ben, som er:

                                  • OCEAN
                                  • LOGISTICS & SERVISES
                                  • TERMINALS
                                  • TOWAGE & MARITIME SERVICES

                                  Derfor er Maersk listed på børsen som et "INDUSTRIAL" selskab og derfor IKKE under fanen SHIPPING.

                                  1 Reply Last reply
                                  9
                                  • RoadrunnerR Offline
                                    RoadrunnerR Offline
                                    Roadrunner
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #98

                                    Godmorgen
                                    Kommentarer og spørgsmål ?
                                    Genmab ser vel helt fornuftig ud, den er jeg med på
                                    Novo nordisk. Er det et problem, at rsi allerede er 58? Hvis ikke, så er den også fin
                                    Novozymes gav macd køb den 2. januar. Jeg ved godt kursen kun er steget 3% siden, men skal der ikke være et nyere købsignal?
                                    Vestas giver macd signal på en enkelt speciel god dag (4,47% på regnskab) er det problematisk at købsignal gives på en speciel dag?

                                    Som en kommenterede i går. Med lundbeck i rsi 77, burde man ikke bare tage de omkring 10% gevinst og vente på ny indgang?

                                    1 Reply Last reply
                                    6
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      Sjufta
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #99

                                      Når du skriver risk/reward, betyder det så du køber aktien ind i day trader portføljen? - eller forståes det som en aktie vi skal være opmærksom på?

                                      Hvis det aktier vi skal købe, melder du så ud, hvornår de skal sælges? 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • RoadrunnerR Offline
                                        RoadrunnerR Offline
                                        Roadrunner
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #100

                                        NordicStock har altid lavet en "case" post med graf og ræsonnement for køb, så det ovenstående er blot tanker og gode ideer, intet købt
                                        Ligeledes er der hver gang kommet en case post for salg

                                        1 Reply Last reply
                                        4
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #101

                                          God søndag 10. feb.

                                          Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det svenske S30 index.

                                          • Som i kan se på oversigten, så er Q4 regnskaberne i Sveriges ledende selskaber, faktisk kommet fint ud på udviklingen Year-on-Year på Omsætningen (Revenue), men som man også kan se, så følger bundlinjen slet ikke med ... tværtimod!

                                          Som en skrev til mig privat: "Det her er bølge 2 ned i Elliot Wave". Og det er jeg enig i !!!

                                          • Jeg håber også, at nogle er jeg kan se, hvorfor jeg mener vi skal tage de korte gevinster, når vi handler på den måde som jeg gør. Og jeg opridser lige metoden igen:

                                          a.) STEP 1: Find de selskaber i Excel-arket, der har ...

                                          • Vækst i OMSÆTNINGEN i Q4 2022 op imod Q4 2021
                                          • Vækst i PROFIT AFTER TAX i Q4 2022 op imod Q4 2021
                                          • Har stigende RSI i den tekniske model
                                          • Har en RSI under 60
                                          • Har et FRISK Købs-signal i MACD
                                          • Sælg når RSI rammer ca. 90

                                          b.) Når du har solgt, find nyt selskab, og gå tilbage til STEP 1)

                                          🙂

                                          110367_Teknisk_status_Sweden_S30_10feb23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger