Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
    Helge_LarsenPI-redaktør
    wrote on sidst redigeret af
    #48

    Kære NordicStock,

    Det er smerteligt at læse, at din sygdom nu er blevet så fremskreden, at du er på hospice. I det ligger der jo, at tage afsked til denne verden. Ikke bare vores verden på ProInvestor, hvor du har været en helt uovertruffen bidrager med din viden og erfaringer, skarpe og professionelle analyser. Alt i højeste og kvalitet og altid venligt og brugbart kommunikeret.

    Jeg ved jo, at du desværre har kæmpet mod meget alvorlig sygdom gennem flere år, men alligevel mærker jeg chokket og har i skrivende stund svært ved at finde de ord, der præcist udtrykker min medfølelse.

    Der skal dog ingen tvivl være om min taknemmelighed overfor dine meget læste bidrag til ProInvestor og vores samarbejde.

    Dine sko vil kræve sit at fylde. Jeg vil kontakte dig privat, når chokket har fundet sin plads i mig.

    Her fra den officielle platform fra mig og alle på ProInvestor en stor og varm tak for din indsats og ønske om en god videre rejse.

    Kærlig hilsen
    Helge

    1 Reply Last reply
    29
    • V Offline
      V Offline
      vandkalv
      wrote on sidst redigeret af
      #49

      Super arbejde, Nordic Stock. Jeg tog selv noget profit i RTX, men vil nok genkøbe til pensionen, da væksten er stor. I øvrigt er det svært at finde attraktive entries rent teknisk for tiden, da især bankerne og, USA er blevet meget bullish. Jeg ville ønske, at jeg havde indkøbt (endnu) mere af den sektor 😉
      Hvordan ser I andre på USAs gældsloft, der efterhånden er blevet hævet et utal af gange?
      Sikke noget med canceren. Håber hospicet er gode ved dig, og du er velkommen til at indikere, om nogen kan overtage tråden herinde med dit fokus.
      Kh. Vandkalv

      1 Reply Last reply
      9
      • P Offline
        P Offline
        ProinvestorNEWS
        wrote on sidst redigeret af
        #50

        Debattråd vedr. gældsloft er her.

        Just a moment...

        favicon

        (www.proinvestor.com)

        1 Reply Last reply
        3
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #51

          Tak for generøst at dele ud om din store viden om aktier/markedet. Din glæde ved aktier, der tydevis er dybt funderet, er smittende.
          Varmeste hilsener og tanker til dig og dine.
          Yvonne a.k.a. Cupcake

          1 Reply Last reply
          13
          • M Offline
            M Offline
            Milito
            wrote on sidst redigeret af
            #52

            Dit skinnende engangement og enorme lyst til at dele ud af dine betydelige erfaringer gør i den grad indtryk på mig. Det er en stor fornøjelse at læse dine mange fantastiske indlæg gennem tiden herinde. Tak for dit betydelige bidrag og ikke mindst et stort tak fordi, at du på trods af en så svær en tid stadig har overskud til at dedikere tid til at lære fra dig. Det er virkelig beundringsværdigt og jeg har en enorm respekt for dig. Jeg ønsker det bedste for dig og for dine kære i denne svære tid. Med de bedste hilsner.

            1 Reply Last reply
            12
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #53

              God mandag aften 30. jan.

              Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det Norske MID CAP index.

              a.) Det er kun ét selskab der lige har aflagt deres Q4 2022 regnskab, og det er Norske Skog. Danmark og Norge er desværre altid ALT for langsomme med at aflægge regnskaber, sammenlignet med USA, Sverige og Finland, og jeg fatter ikke hvorfor.

              b.) Lige nu mener jeg IKKE man skal købe nogle aktier på listen, da der imo. er for stor usikkerhed om Q4 regnskaberne. Tendensen lader til at være, at kun 1/5-del kommer til at overaske positive ... men det finder vi ud af i de kommende dage.

              c.) Så tænk denne graf, som bare et øjebliks status, på det tekniske ...

              109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_2.jpg
              109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_3.jpg
              109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_1.jpg

              1 Reply Last reply
              11
              • H Offline
                H Offline
                Hyst
                wrote on sidst redigeret af
                #54

                Respekt! Fantastik arbejde du har lagt i det igennem tiden.

                1 Reply Last reply
                7
                • L Offline
                  L Offline
                  LP90
                  wrote on sidst redigeret af
                  #55

                  NordicStock kender dig jo ikke kun fra dette forum hvor jeg suger til mig af al din viden hvor er det trist at høre om din sygdom vil dog uden at kende dig personligt sige at du er og vil altid for mig stå som et unikt og fantastisk menneske der i din situation stadig deler ud du er utrolig tak for dig

                  1 Reply Last reply
                  8
                  • RoadrunnerR Offline
                    RoadrunnerR Offline
                    Roadrunner
                    wrote on sidst redigeret af
                    #56

                    Hej. Jeg har ikke fulgt med så længe. Har købt de sidste 3 (Lundbeck, Revenio og Tomra)
                    De er alle tre nede siden køb, mest lundbeck. Hvornår plejer I at tage tab/gevinst? For alle tre gælder det, at MacD har krydset nedad igen og RSI er nedadgående. Hvad er exit strategien?
                    (jeg forsøger bare at lære)

                    1 Reply Last reply
                    2
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #57

                      Hej Roadrunner,

                      Jeg svarer lige efter bedste evne på de 3 selskaber du nævner, om hvad teknikken siger lige nu.

                      • Lundbeck: Kursen må ikke ryge under under 24. kr. Så aktiveres Stop-Loss

                      • Revenio: Kursen må ikke ryge under under €36,50 Så aktiveres Stop-Loss

                      • Tomra: Kursen må ikke ryge under under 165,00 Nok Så aktiveres Stop-Loss

                      ==================

                      Bare rolig ... alle 3 selskaber, nærmer sig over-solgt territorium i RSI, hvilket er når RSI ryger under 30.

                      Kommer de derned i det område, og begynder at vende snuden opad, så akkumulerer vi når MACD giver os købs-signalet tilbage ... MEN vi skal måske lige se hvad deres 4. kvartal 2022 fortæller os om væksten på bundlinjen.

                      I de regnskaber som er leveret, ser vi jo desværre, at udvikling i omsætning vs. indtjening stritter i hver sin retning. Det er lidt tidligt, at lave en stålfast konklussion på Q4 regnskaberne, men den tidlige trend, viser at omsætnings-udvikligen er positiv ca. 6-8%, hvorimod indtjenings-udviklingen er negativ med minus 10-12%.

                      • Lundbeck: I deres Q3 2022 steg deres indtjening efter skat 114,3% i forhold til året før.

                      • Revenio: I deres Q3 2022 steg deres indtjening efter skat 40,0% i forhold til året før.

                      • Tomra: I deres Q3 2022 FALDT deres indtjening efter skat -13,2% i forhold til året før. Jeg INDRØMMER, at jeg måske fik os for tidligt in i Tomra, da de åbenbart har sværere ved, at få specielt reservedele til deres flaskepants-maskiner. De forsynings-problemer vi pt. oplever i Europa, giver desværre en del forsinkelser på den slags.

                      ==================

                      Lundbeck kommer med 4. kvartals-tal den 8.feb 2023.
                      Revenio kommer med 4. kvartals-tal den 9.feb 2023.
                      Tomra kommer med 4. kvartals-tal den 24.feb 2023.

                      1 Reply Last reply
                      9
                      • RoadrunnerR Offline
                        RoadrunnerR Offline
                        Roadrunner
                        wrote on sidst redigeret af
                        #58

                        Mange tak for fornemt svar. Jeg havde ikke fået med, at du brugte de stoploss.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #59

                          1000 tak LP90 🙂 Det ar virkeligt pænt sagt 🙂 Det er rart at læse med herinde i diverse tråde, fordi folk taler pænt til hinanden i god kombi med et højt niveau af aktie viden :).

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • L Offline
                            L Offline
                            LP90
                            wrote on sidst redigeret af
                            #60

                            Nordic Stock du viser igen og igen du er helt fantastisk vil ønske jeg kendte dig personligt for du er så unik stærk og utrolig ønsker alt det bedste for dig og dine kære TAK tillader mig at takke på alles vegne
                            Mvh Leif Pedersen

                            1 Reply Last reply
                            6
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #61

                              Godaften 2.feb 2023

                              Vi har nu set en god positiv vending i 2 af vores aktier i Daytrading porteføljen.

                              Det gælder norske Yara og finske Revenio.

                              • Vi købte os ind i Yara 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok (i tråd 109216) og nu koster den 457,50 Nok. Målt på RSI's stigning nu, tror jeg vi skal SÆLGE Yara omkring kurs 480,00 Nok. Det ligner i øvrigt, at Yara aktien bliver handlet lidt efter Elliot Wave teori, at dømme ud fra "bølgerne" i grafen 🙂

                              • Vi købte os ind i finske Revenio den 17 jan. i kurs €38,00 (i tråd 109599). Vi er nu i kurs €39,64 og jeg tror vi skal sælge den lige under kurs €42,00.

                              ... det var bare lige sådan en torsdag aften 2. feb. update.

                              ===========================

                              Jeg vil i øvrigt gerne høre fra nogle af jer, om i kunne finde på, selv at handle videre på denne måde i fremtiden med en del af jeres portefølje ... eller om det føles for stressende og/eller for usikkert?

                              Hvis nogle af jer gerne vil prøve at handle en del af jeres portefølje, kunne et par af jer måske starte en separat tråd, hvor jeg lige kan kigge med over skulderen for at se, hvad i ser og køber, og hvad i synes om det ... især på det mentale og den stress-faktor, der også kan være, ved at se og søge på Excel-tal i mit tilsendte ark, for derefter at kombinere det med at lave tekniske grafer et par timer hver dag.

                              PS: Jeg håber i øvrigt at i har modtaget det opdaterede Excel-ark via mail i dag ... jeg sendte det til jer kl. 18.00 her til aften 2.feb 🙂 Jeg skrev også lige kort hvilke 36 nye selskaber der er lagt med Q4 2022 tal ... i diverse faner.

                              1 Reply Last reply
                              9
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #62

                                God torsdag aften 2. feb.

                                Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det Finske LARGE & MID CAP index, som i denne graf er slået sammen. Det skyldes at der kun er 6 Large Cap selskaber udenfor deres H25 index. Det er lidt som i Danmark for år tilbage, hvor der også kun var 5-6 Large Cap selskaber der ikke lå i C25 index'et.

                                a.) Det er kun ét selskab der lige har aflagt deres Q4 2022 regnskab, og det er det finske investerings-selskab Evli. Men den er IKKE købs-klar.

                                b.) Lige nu mener jeg IKKE man skal købe nogle aktier på listen, før vi får nogle flere regnskaber.

                                c.) Så tænk denne graf, som bare et øjebliks status, på det tekniske ...

                                d.) Af de selskaber på listen, som jeg TROR bliver først købs-klar, er ...

                                Enento
                                Olvi
                                Oma Säästöpankki (Også bare kaldet OmaSP)

                                ... faktisk mener jeg, at Oma Säästöpankki ser rigtig god på både teknik og regnskabs-udvikling lige nu. Jeg vil gerne lave casen, hvis der er stemning for at tilføje et nyt selskab til daytrader porteføljen, for jeg mener der er ligger ca. 8-10% upside i den, hvis vi køber den i morgen tidlig. Skriv lige herunder, hvis i er friske på den case .. og hvis ingen skriver det, så dropper vi den bare 🙂

                                110040_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_1_02feb23.jpg
                                110040_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_2_02feb23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • B Offline
                                  B Offline
                                  Booksmart
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #63

                                  Jeg er frisk på OmaSP 🙂

                                  1 Reply Last reply
                                  1
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #64

                                    Ok, det er så en SPECIAL CASE til Booksmart1 🙂 ...

                                    Et evt. kortvarigt trade. Regn med at du skal sælge i ca. kurs €21, for der topper RSI. Så det er kun et ca. 8-10% positivt bet på en kort investering.

                                    Dog kan man også se på regnskabs-oversigten, at det faktisk er en god solid udbytte-aktie, i den korte tid den har været på børsen. Så man kan også overveje at købe en mindre position til pensionen, da udbytterne for de listede investerings-selskaber, specielt i Sverige, Finland og Norge, kan være rare at få, når man går på pension.

                                    110042_FA_FI_OmaSP.jpg
                                    110042_TA_FI_OmaSP.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • B Offline
                                      B Offline
                                      Booksmart
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #65

                                      Tusind tak! Jeg får købt ind i morgen tidlig. Og tak for dit store arbejde, jeg har kun fulgt med i kort tid, men allerede lært meget af dine indlæg. God aften herfra 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • RoadrunnerR Offline
                                        RoadrunnerR Offline
                                        Roadrunner
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #66

                                        Jeg skal helt sikkert forsøge at handle videre på denne måde, men har desværre fulgt med for kort tid, til at det vil være forsvarligt potentielt at påvirke andre. Jeg håber, der er nogen, der har fulgt med lidt længere og især har godt styr på dine gode excelark. Hvis der er det, vil jeg gerne lave noget samarbejde om videre forløb

                                        1 Reply Last reply
                                        2
                                        • A Offline
                                          A Offline
                                          Anro
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #67

                                          Jeg vil helt sikkert også forsøge at handle efter din metode/strategi og vil da gerne forsøge på et tidspunkt med nogle bud på aktier måske bare som en fortsættelse af denne tråd ? Har dog et spørgsmål og det er om du "kun" handler op mod regnskabsaflæggelserne som i denne tråd hvor handlerne startede omkring start dec og sluttede nu her for 1-2 uger siden eller det bare var tilfældigt at det startede der ? Vil samtidig takke for din generøse videndeling samt sende dig og din familie de varmeste tanker og jeg er oprigtigt ked at høre om din sygdom

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger