Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #51

    Tak for generøst at dele ud om din store viden om aktier/markedet. Din glæde ved aktier, der tydevis er dybt funderet, er smittende.
    Varmeste hilsener og tanker til dig og dine.
    Yvonne a.k.a. Cupcake

    1 Reply Last reply
    13
    • M Offline
      M Offline
      Milito
      wrote on sidst redigeret af
      #52

      Dit skinnende engangement og enorme lyst til at dele ud af dine betydelige erfaringer gør i den grad indtryk på mig. Det er en stor fornøjelse at læse dine mange fantastiske indlæg gennem tiden herinde. Tak for dit betydelige bidrag og ikke mindst et stort tak fordi, at du på trods af en så svær en tid stadig har overskud til at dedikere tid til at lære fra dig. Det er virkelig beundringsværdigt og jeg har en enorm respekt for dig. Jeg ønsker det bedste for dig og for dine kære i denne svære tid. Med de bedste hilsner.

      1 Reply Last reply
      12
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #53

        God mandag aften 30. jan.

        Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det Norske MID CAP index.

        a.) Det er kun ét selskab der lige har aflagt deres Q4 2022 regnskab, og det er Norske Skog. Danmark og Norge er desværre altid ALT for langsomme med at aflægge regnskaber, sammenlignet med USA, Sverige og Finland, og jeg fatter ikke hvorfor.

        b.) Lige nu mener jeg IKKE man skal købe nogle aktier på listen, da der imo. er for stor usikkerhed om Q4 regnskaberne. Tendensen lader til at være, at kun 1/5-del kommer til at overaske positive ... men det finder vi ud af i de kommende dage.

        c.) Så tænk denne graf, som bare et øjebliks status, på det tekniske ...

        109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_2.jpg
        109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_3.jpg
        109927_Teknisk_status_Norge_MidCap_30jan23_1.jpg

        1 Reply Last reply
        11
        • H Offline
          H Offline
          Hyst
          wrote on sidst redigeret af
          #54

          Respekt! Fantastik arbejde du har lagt i det igennem tiden.

          1 Reply Last reply
          7
          • L Offline
            L Offline
            LP90
            wrote on sidst redigeret af
            #55

            NordicStock kender dig jo ikke kun fra dette forum hvor jeg suger til mig af al din viden hvor er det trist at høre om din sygdom vil dog uden at kende dig personligt sige at du er og vil altid for mig stå som et unikt og fantastisk menneske der i din situation stadig deler ud du er utrolig tak for dig

            1 Reply Last reply
            8
            • RoadrunnerR Offline
              RoadrunnerR Offline
              Roadrunner
              wrote on sidst redigeret af
              #56

              Hej. Jeg har ikke fulgt med så længe. Har købt de sidste 3 (Lundbeck, Revenio og Tomra)
              De er alle tre nede siden køb, mest lundbeck. Hvornår plejer I at tage tab/gevinst? For alle tre gælder det, at MacD har krydset nedad igen og RSI er nedadgående. Hvad er exit strategien?
              (jeg forsøger bare at lære)

              1 Reply Last reply
              2
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #57

                Hej Roadrunner,

                Jeg svarer lige efter bedste evne på de 3 selskaber du nævner, om hvad teknikken siger lige nu.

                • Lundbeck: Kursen må ikke ryge under under 24. kr. Så aktiveres Stop-Loss

                • Revenio: Kursen må ikke ryge under under €36,50 Så aktiveres Stop-Loss

                • Tomra: Kursen må ikke ryge under under 165,00 Nok Så aktiveres Stop-Loss

                ==================

                Bare rolig ... alle 3 selskaber, nærmer sig over-solgt territorium i RSI, hvilket er når RSI ryger under 30.

                Kommer de derned i det område, og begynder at vende snuden opad, så akkumulerer vi når MACD giver os købs-signalet tilbage ... MEN vi skal måske lige se hvad deres 4. kvartal 2022 fortæller os om væksten på bundlinjen.

                I de regnskaber som er leveret, ser vi jo desværre, at udvikling i omsætning vs. indtjening stritter i hver sin retning. Det er lidt tidligt, at lave en stålfast konklussion på Q4 regnskaberne, men den tidlige trend, viser at omsætnings-udvikligen er positiv ca. 6-8%, hvorimod indtjenings-udviklingen er negativ med minus 10-12%.

                • Lundbeck: I deres Q3 2022 steg deres indtjening efter skat 114,3% i forhold til året før.

                • Revenio: I deres Q3 2022 steg deres indtjening efter skat 40,0% i forhold til året før.

                • Tomra: I deres Q3 2022 FALDT deres indtjening efter skat -13,2% i forhold til året før. Jeg INDRØMMER, at jeg måske fik os for tidligt in i Tomra, da de åbenbart har sværere ved, at få specielt reservedele til deres flaskepants-maskiner. De forsynings-problemer vi pt. oplever i Europa, giver desværre en del forsinkelser på den slags.

                ==================

                Lundbeck kommer med 4. kvartals-tal den 8.feb 2023.
                Revenio kommer med 4. kvartals-tal den 9.feb 2023.
                Tomra kommer med 4. kvartals-tal den 24.feb 2023.

                1 Reply Last reply
                9
                • RoadrunnerR Offline
                  RoadrunnerR Offline
                  Roadrunner
                  wrote on sidst redigeret af
                  #58

                  Mange tak for fornemt svar. Jeg havde ikke fået med, at du brugte de stoploss.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #59

                    1000 tak LP90 🙂 Det ar virkeligt pænt sagt 🙂 Det er rart at læse med herinde i diverse tråde, fordi folk taler pænt til hinanden i god kombi med et højt niveau af aktie viden :).

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • L Offline
                      L Offline
                      LP90
                      wrote on sidst redigeret af
                      #60

                      Nordic Stock du viser igen og igen du er helt fantastisk vil ønske jeg kendte dig personligt for du er så unik stærk og utrolig ønsker alt det bedste for dig og dine kære TAK tillader mig at takke på alles vegne
                      Mvh Leif Pedersen

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #61

                        Godaften 2.feb 2023

                        Vi har nu set en god positiv vending i 2 af vores aktier i Daytrading porteføljen.

                        Det gælder norske Yara og finske Revenio.

                        • Vi købte os ind i Yara 4.jan 2023 i kurs 435,60 Nok (i tråd 109216) og nu koster den 457,50 Nok. Målt på RSI's stigning nu, tror jeg vi skal SÆLGE Yara omkring kurs 480,00 Nok. Det ligner i øvrigt, at Yara aktien bliver handlet lidt efter Elliot Wave teori, at dømme ud fra "bølgerne" i grafen 🙂

                        • Vi købte os ind i finske Revenio den 17 jan. i kurs €38,00 (i tråd 109599). Vi er nu i kurs €39,64 og jeg tror vi skal sælge den lige under kurs €42,00.

                        ... det var bare lige sådan en torsdag aften 2. feb. update.

                        ===========================

                        Jeg vil i øvrigt gerne høre fra nogle af jer, om i kunne finde på, selv at handle videre på denne måde i fremtiden med en del af jeres portefølje ... eller om det føles for stressende og/eller for usikkert?

                        Hvis nogle af jer gerne vil prøve at handle en del af jeres portefølje, kunne et par af jer måske starte en separat tråd, hvor jeg lige kan kigge med over skulderen for at se, hvad i ser og køber, og hvad i synes om det ... især på det mentale og den stress-faktor, der også kan være, ved at se og søge på Excel-tal i mit tilsendte ark, for derefter at kombinere det med at lave tekniske grafer et par timer hver dag.

                        PS: Jeg håber i øvrigt at i har modtaget det opdaterede Excel-ark via mail i dag ... jeg sendte det til jer kl. 18.00 her til aften 2.feb 🙂 Jeg skrev også lige kort hvilke 36 nye selskaber der er lagt med Q4 2022 tal ... i diverse faner.

                        1 Reply Last reply
                        9
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #62

                          God torsdag aften 2. feb.

                          Hermed en teknisk status oversigt over aktierne i det Finske LARGE & MID CAP index, som i denne graf er slået sammen. Det skyldes at der kun er 6 Large Cap selskaber udenfor deres H25 index. Det er lidt som i Danmark for år tilbage, hvor der også kun var 5-6 Large Cap selskaber der ikke lå i C25 index'et.

                          a.) Det er kun ét selskab der lige har aflagt deres Q4 2022 regnskab, og det er det finske investerings-selskab Evli. Men den er IKKE købs-klar.

                          b.) Lige nu mener jeg IKKE man skal købe nogle aktier på listen, før vi får nogle flere regnskaber.

                          c.) Så tænk denne graf, som bare et øjebliks status, på det tekniske ...

                          d.) Af de selskaber på listen, som jeg TROR bliver først købs-klar, er ...

                          Enento
                          Olvi
                          Oma Säästöpankki (Også bare kaldet OmaSP)

                          ... faktisk mener jeg, at Oma Säästöpankki ser rigtig god på både teknik og regnskabs-udvikling lige nu. Jeg vil gerne lave casen, hvis der er stemning for at tilføje et nyt selskab til daytrader porteføljen, for jeg mener der er ligger ca. 8-10% upside i den, hvis vi køber den i morgen tidlig. Skriv lige herunder, hvis i er friske på den case .. og hvis ingen skriver det, så dropper vi den bare 🙂

                          110040_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_1_02feb23.jpg
                          110040_Teknisk_status_Finland_LargeMid_Cap_2_02feb23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • B Offline
                            B Offline
                            Booksmart
                            wrote on sidst redigeret af
                            #63

                            Jeg er frisk på OmaSP 🙂

                            1 Reply Last reply
                            1
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #64

                              Ok, det er så en SPECIAL CASE til Booksmart1 🙂 ...

                              Et evt. kortvarigt trade. Regn med at du skal sælge i ca. kurs €21, for der topper RSI. Så det er kun et ca. 8-10% positivt bet på en kort investering.

                              Dog kan man også se på regnskabs-oversigten, at det faktisk er en god solid udbytte-aktie, i den korte tid den har været på børsen. Så man kan også overveje at købe en mindre position til pensionen, da udbytterne for de listede investerings-selskaber, specielt i Sverige, Finland og Norge, kan være rare at få, når man går på pension.

                              110042_FA_FI_OmaSP.jpg
                              110042_TA_FI_OmaSP.jpg

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • B Offline
                                B Offline
                                Booksmart
                                wrote on sidst redigeret af
                                #65

                                Tusind tak! Jeg får købt ind i morgen tidlig. Og tak for dit store arbejde, jeg har kun fulgt med i kort tid, men allerede lært meget af dine indlæg. God aften herfra 🙂

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • RoadrunnerR Offline
                                  RoadrunnerR Offline
                                  Roadrunner
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #66

                                  Jeg skal helt sikkert forsøge at handle videre på denne måde, men har desværre fulgt med for kort tid, til at det vil være forsvarligt potentielt at påvirke andre. Jeg håber, der er nogen, der har fulgt med lidt længere og især har godt styr på dine gode excelark. Hvis der er det, vil jeg gerne lave noget samarbejde om videre forløb

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • A Offline
                                    A Offline
                                    Anro
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #67

                                    Jeg vil helt sikkert også forsøge at handle efter din metode/strategi og vil da gerne forsøge på et tidspunkt med nogle bud på aktier måske bare som en fortsættelse af denne tråd ? Har dog et spørgsmål og det er om du "kun" handler op mod regnskabsaflæggelserne som i denne tråd hvor handlerne startede omkring start dec og sluttede nu her for 1-2 uger siden eller det bare var tilfældigt at det startede der ? Vil samtidig takke for din generøse videndeling samt sende dig og din familie de varmeste tanker og jeg er oprigtigt ked at høre om din sygdom

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #68

                                      God fredag eftermiddag 3. feb

                                      Regnskabs Excel arket er sendt til jer i dag med opdates på selskaberne herunder, som har aflagt Q4 2022 regnskab i dag.

                                      HEALTH CARE - DK - Coloplast (Q1 2022/23)
                                      HEALTH CARE - SE - BioGaia
                                      HEALTH CARE - SE - BioArctic
                                      HEALTH CARE - UK - GlaxoSmithKline
                                      HEALTH CARE - CH - Novartis (Schweizisk konkurrent til Novo Nordisk)

                                      INDUSTRIALS - SE Assa Abloy
                                      INDUSTRIALS - SE Lifco
                                      INDUSTRIALS - SE Peab
                                      INDUSTRIALS - SE Skanska
                                      INDUSTRIALS - SE Bergman & Beving (Q3 2022/23)
                                      INDUSTRIALS - NO - Scatec
                                      INDUSTRIALS - FI - Consti

                                      TECHNOLOGY - SE - Addnode

                                      INVESTMENTS - SE - Öresund

                                      CONSUMER GOODS - FI - Suominen

                                      INSURANCE - NO - Protector Forsikring

                                      CARS - US - Ford

                                      REITs - US - Omega Healthcare

                                      ===========================

                                      Har i, mod forventning, ikke fået Excel arket eller ikke er kommet på mail-listen, så skriv til [email protected], så sender jeg arket og tilføjer jer mail-listen, så i får den daglige update igennem regnskabs-sæsonen.

                                      ... og så er det tid til weekend 🙂 og en aktie pause.

                                      1 Reply Last reply
                                      5
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #69

                                        God aften fredag 3. feb,

                                        Lige en status på et par af vores aktier i daytrader porteføljen.

                                        a.) Finske YIT som vi købte i tråd 108621 den 11.dec i kurs € 2,71 koster nu €2,78. Regn med at den skal sælges omkring kurs € 3,00

                                        b.) Danske ALK-Abelló som vi købte i tråd 108594 i kurs 100,00 kr den 10.dec 2022, er steget til kurs 113,00 kr i dag. RSI er røget helt op i 74, og derfor skal den sælges i morgen tidlig (sæt evt. straks-salg over i aften). Vi tager en gevinst på 13,0% på 8 uger.

                                        c.) Vi købte norske Kongsberg Gruppen i tråd 108507 den 8.dec. Vi er -4,4% på det køb, og jeg tror den bunder omkring kurs 380-385, for derefter at stige. Deres regnskab for Q4 2022 kommer 10.feb.

                                        d.) Ørsted er lige i dag gået i køb i MACD. Vi købte aktien i kurs 656,10 kr i tråd 108716. Regn med at vi skal sælge den i ca. kurs 700-710 kr.

                                        e.) Vi købte Torm i tråd 108799 den 18.dec i kurs 214,20. Vi er -11,3%, men aktier lige gået i køb igen i MACD. Derfor bør vi doble op i morgen tidlig. SÅ KØB DERFOR POSITION NR 2 i MORGEN TIDLIG I TORM. RSI er på 55 og stigende, så derfor, er der pæn upside i Torm aktien

                                        f.) Vi købte norske Bouvet i tråd 108870 den 21.dec 2022. Vi er +1,2% på det køb. Aktien er lige i dag gået i køb i MACD og den har en RSI på 55 ... så der er pæn upside i aktien

                                        g.) Klaveness købte vi i tråd 108881 i kurs 66 og vi er +3,3% på aktien. RSI er på 60 og stigende og der er købs-signal i MACD, så den burde stige i de kommende par uger.

                                        h.) Vi købte norske Yara i tråd 109216 den 4. jan. i kurs 435,60. Vi er +4,4% på aktien. RSI er på 58 og stigende og der er købs-signal i MACD. Jeg tror den skal sælges omkring kurs 470 Nok.

                                        i.) Vi købte danske Columbus 4. jan i tråd 109229 i kurs 6,65. Vi er minus -2,1% på aktien men RSI er kun på 51 og der er købs-signal i MACD, så der bør være pæn upside i aktie kursen.

                                        j.) Lundbeck blev købt 12. jan i kurs 27,20 i tråd 109465. Vi er minus -6,4% MEN der er i dag kommet et dugfriskt købs-signal i MACD og der er stigende momentum i RSI

                                        k.) Vi købte finske Revenio den 17. jan i tråd 109599 i kurs 38. Vi er +5,8%. Aktiekursen nu er 40,20 og jeg regner med at vi skal sælge omkring kurs €42,00

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #70

                                          Hej Anro, tak for de pæne ord 🙂

                                          Jeg handler stort set hele tiden med en del af konens portefølje ... det er bare ekstra hektisk under de ca. 4-5 uger hvert kvartal, hvor der kommer regnskaber.

                                          Man bør dog indimellem tage en pause, da det godt kan blive en tidsrøver i visse perioder. Der er jo andet i livet end aktier, selvom man kan blive frygtelig bidt af det 🙂

                                          1 Reply Last reply
                                          3

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger