Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • CupcakeC Offline
    CupcakeC Offline
    Cupcake
    wrote on sidst redigeret af
    #249

    3) Wallenius Wilhelmsen - RoRo - Norgen Large Cap
    Revenue: Q4 2022 1.350 mUSD 25,2%
    Profit: Q4 2022 246 mUSD 151,0%
    Profit margin: 18,2%
    RSI: 52 (↑)
    MACD signal: BUY

    111008_2023_03_01___Wallenius_Wilhelmsen_RoRo___N_Large___TA_chart.png

    1 Reply Last reply
    5
    • S Offline
      S Offline
      Simonster
      wrote on sidst redigeret af
      #250

      Ja, jeg skal se på det i morgenaften. Der må være løsninger på det.

      1 Reply Last reply
      1
      • S Offline
        S Offline
        Simonster
        wrote on sidst redigeret af
        #251

        jeg kan også åbne PP arket ved brug af Keynote på Mac, men når jeg saver, må jeg ændre filen til en Keynote file. Spørgsmålet er, om man så kan åbne den på PC?
        Hvis ikke, så kan man ændre filtypen tilbage til pptx og så virker det muligvis.

        1 Reply Last reply
        0
        • CupcakeC Offline
          CupcakeC Offline
          Cupcake
          wrote on sidst redigeret af
          #252

          Endnu en gang tak, NordicStock, for fremsendelse af opdateret Excel-ark & PowerPoints.

          Jeg sætter fortsat stor pris på din fortsat lyst til at vidensdele. Det er så lærerigt at arbejde med din metode - og det mærkes tydeligt, at jeg træffer nogle mere "informerede" beslutninger omkring køb og salg ved at anvende din handle-metode. Jeg er dybt taknemmelig.

          Min resterende aktiebeholdning har også været igennem en tættekam - og havde jeg anvendt din metode, så havde min portefølje set anderledes ud... Det fremgår tydeligt, at aktierne hverken er købt eller suppleret på rette tidspunkt - og så har jeg heller ikke tidligere haft for vane at sætte en stop loss... Noget jeg vil gøre fremover.

          Varme forårshilsener
          Yvonne a.k.a. Cupcake

          1 Reply Last reply
          11
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #253

            God sen lørdag 4.mar 😉

            Hermed en update på det danske C25.

            • NORDEA SÆLG

            • ROYAL UNIBREW SÆLG

            • GN STORE NORD er tæt på at være klar til køb

            • CHR HANSEN er tæt på at være klar til køb

            • DEMANT er tæt på at være klar til køb

            • NETCOMPANY er tæt på at være klar til køb

            • ØRSTED er tæt på at være klar til køb

            111063_Teknisk_status_Danmark_C25_4mar23.jpg

            1 Reply Last reply
            11
            • P Offline
              P Offline
              PALO
              wrote on sidst redigeret af
              #254

              Tak for update NordicStock, det er værdsat!
              Skal man være ekstra opmærksom på GN Storenord, Demant og Ørsted, da de har faldende YoY Q4 earnings growth? Eller er de OK fordi de har stigende YoY Q4 revenue growth?

              1 Reply Last reply
              4
              • M Offline
                M Offline
                m_rytter
                wrote on sidst redigeret af
                #255

                God lørdag morgen 🙂
                Jeg har først fornyeligt opdaget denne tråd, og synes virkelig det er spændende at følge med i den form for investering. Herunder få nye inputs til bl.a., hvordan man bedre kan risikostyre sine investeringer. Jeg forsøger efter bedste evne at blive klogere på, hvordan udvælgelse af selskaber foregår, såfremt man skal vurdere om noget er en god investeringscase. Det er uden tvivl blevet nemmere med hjælp fra denne tråd.

                Jeg vil gerne tilslutte mig, hvad der allerede er skrevet. Det er virkelig et kæmpe stykke arbejde, som NordicStock gør og det er endda ganske gratis at følge med i. Et kæmpe stort tak for det.

                Rigtig god weekend.

                Mvh.
                Michael

                1 Reply Last reply
                6
                • CupcakeC Offline
                  CupcakeC Offline
                  Cupcake
                  wrote on sidst redigeret af
                  #256

                  Hej Michael

                  Hvis du ikke har allerede har opdaget den, så læs NordicStock Debat 95418 - "Lær at Day Trade med daglige aktie cases". Debatten begynder fra scratch, strækker sig over 15 måneder og indeholder en guldgrube af informationer og eksempler.
                  https://www.proinvestor.com/boards/95418

                  Og så findes der også NordicStocks debat 107957 "Status på aktiemarkedet" fra perioden d. 19-11-2022 - 1-1-2023
                  https://www.proinvestor.com/boards/107957/ , hvis du vil have det hele med 🙂

                  Det er jo ikke "daytrading" i gængse forstand, idet aktierne holdes i længere perioder fx 4-8 uger. Dog i disse "ukendte / ekstra volatile tider" er det kortere tid, som NordicStock også skriver om, og hvor der skal holdes ekstra øje.

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • CupcakeC Offline
                    CupcakeC Offline
                    Cupcake
                    wrote on sidst redigeret af
                    #257

                    Hej NordicStock - Jeg er forvirret. Du skriver, at GN, Demant og Ørsted "er tæt på at være klar til køb".

                    Som jeg har forstået dit system, så skal BÅDE YOY Revenue Growth OG Earnings Growth være positive INDEN køb baseret på RSI og MACD overvejes. Og det er IKKE tilfældet med de 3 nævnte aktier - og derfor burde de ikke være købs-kandidater i indeværende regnskabskvartal...

                    Hvad har jeg misforstået?

                    1 Reply Last reply
                    7
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #258

                      Hej Cupcake ... du har ret. Jeg sov i timen. Beklager 😞

                      Jeg er vist lidt stresset for tiden. Godt du holder mig i ørene 😞

                      1 Reply Last reply
                      7
                      • CupcakeC Offline
                        CupcakeC Offline
                        Cupcake
                        wrote on sidst redigeret af
                        #259

                        NordicStock, No problem - "Even the best aren't perfect", heldigvis, - og er også bare SÅ glad for at høre, at du blot sov i timen 🙂

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • CupcakeC Offline
                          CupcakeC Offline
                          Cupcake
                          wrote on sidst redigeret af
                          #260

                          Hej PALO - kan se, at jeg faktisk spørger om det sammen lidt længere ned i tråden - NordicStock har også svaret - de tre nævnte aktier er alligevel ikke købskandidater.

                          1 Reply Last reply
                          2
                          • M Offline
                            M Offline
                            m_rytter
                            wrote on sidst redigeret af
                            #261

                            Tusind tak for dit svar, Cupcake 🙂

                            Jeg har nu brugt noget af lørdagen på at gennemgå de nævnte debattråde, som du har foreslået. Det er meget lærerigt, og umiddelbart giver det ret god mening, at holde fast i aktierne, så længe de nævnte man følger de regler, som NordicStock har opstillet.

                            Beklager, hvis jeg spammer tråden, der ikke direkte har noget at gøre med trådens oprindelig formål.

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #262

                              God søndag eftermiddag 5. marts 2023

                              Hermed en update på det danske Large Cap Index (uden for C25)

                              • Der er desværre ikke en eneste god case 😞

                              • Men hold øje med SimCorp ... den blir snart klar

                              ... Jeg laver lige en update på det danske Mid Cap Index nu, for at se om der skulle være en case eller to ...

                              111081_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_05mar23.jpg

                              1 Reply Last reply
                              6
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #263

                                God søndag eftermiddag 5. marts 2023

                                Hermed en update på det danske Mid Cap Index

                                • Hold MEGA øje med RTX

                                • Hold øje med Brdr. A & O Johansen

                                • Hold øje med cBrain

                                • Hold øje med Columbus (Dobbeltbund)

                                • Hold øje med DAB

                                • Lån & Spar Bank er klar, MEN det er en meget illikvid aktie. Og det holder jeg mig normalt fra, selvom deres Q4 2022 regnskab var et rekord regnskab 😞

                                ...MEN hvis man vil købe Lån & Spar Bank, skal man regne sig frem til hvornår den er overkøbt, hvilket vil være omkring kurs 205-210 kr ... og så sætter man et LIMIT-SALG over, med så langt-ude-i-fremtiden dato som muligt. Så vil den nok blive solgt i bider, uden at det koster ekstra kurtage.
                                Jeg kan godt forklare det nærmere, hvis nogle ønsker det 🙂

                                ===========================

                                Er der en der er frisk på at lave casen på RTX, og fortælle ud fra grafen og regnskabs-tallene, hvorfor den snart ser god ud?

                                111082_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_05mar23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                8
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #264

                                  God søndag 5. marts

                                  Vores problem aktie Tomra, som vi har købt i 2 omgange ...

                                  i tråd 108507 den 08 dec 2022 i kurs 197,90
                                  i tråd 109409 den 10 jan 2023 i kurs 181,48

                                  ... har dannet en dobbelt-bund i kurs 163, og ser måske ud til at stige herfra.

                                  I Q4 2022 regnskabet, gik indtjeningen endelig, bare lidt frem, efter 2 dårlige kvartaler i træk ... Q2 2022 og Q3 2022.

                                  Q2 2022 year on year earnings: -15,0%
                                  Q3 2022 year on year earnings: -13,2%
                                  Q4 2022 year on year earnings: +0,1%

                                  ... så den skal vi lige holde øje med over de kommende 1 til 2 uger. Det er trods alt, en af meget få virksomheder der faktisk har noget der minder om monopol.

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #265

                                    Tak for seneste PP, NordicStock 🙂 - et par spørgsmål:

                                    1) Boozt Large Cap: Nogen stor forskel på at holde denne eller andre aktier i S eller DK? Jeg har denne aktie i DK - og den ser snart ud til at være købsklar.

                                    2) Lån & Spar: PSI 66 - senest den var oversolgt var i august 2021. Hvad er grunden til, at du ser den som købskandidat? Er det mon fordi den ca. hver 4-6 måned "topper helt ud" en dag?

                                    • Jeg har stort set altid en limit-salgs-pris med en løbetid, der er "aktiv indtil annulleret" er det mon det samme som du hentyder til?
                                    • Kursen i dag er 675 kr.

                                    Schouw Large Cap: Den findes i dit Excel-Ark, dog ikke på dine PowerPoints.

                                    Chemometic: Ved snart ikke hvor bunden er... Ville nok have suppleret for længst havde det ikke været for din metode. AKtien kunne dog snart være købsklar YOY er ++, RSI 21 og den har været mere eller mindre oversolgt siden ultimo december MACD-linien ser dog snart ud til at krydse signallinien. Dine tanker / anbefalinger?

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • CupcakeC Offline
                                      CupcakeC Offline
                                      Cupcake
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #266

                                      Hvis du har tid og overskud, NordicStock, så har jeg nogle spørgsmål til emner, du tidligere har skrevet om, og som jeg er nysgerrig på at høre din mening om i dag - evt. bare til nogle af spørgsmålene... pft 🙂

                                      Mener du fortsat, at etablerede og overskudsgivende teknologi- og healthcare-aktier bør være det, der vægter tungest i ens portefølje i dag?

                                      Hvad er din holdning i dag til bank-aktier? Er der ryddet nok op i dag, synes du? Eller foretrækker du fortsat at købe investeringsselskaber? I givet fald hvilke ville du anbefale?

                                      USA: Kan du fortsat anbefale fx Omega Healthcare, Heinz, Boeing, Blackrock TCP Capital, Barrick Gold,

                                      Tyskland: Jeg har noteret din anbefaling Compugroup Medical og Evotec - er de fortsat aktuelle? Er der nogle andre tyske aktier du kan anbefale.

                                      Regnskabsdatoer: Du skriver, at du kender de Nordiske børser godt og derfor har du har styr på regnskabsdatoer. Hvor henter du datoer fra godt 800 selksaber?

                                      Du skrev et sted, at du har defensive aktier, som du meget sjældent sælger. Er det mon din families Pensions-aktier? Hvis ikke, vil du dele hvilke aktier, det er?

                                      Jeg har noteret fra dine mange indlæg, at du har anbefalet følgende "Pensions-aktier". Er de stadig gældende? Har du mon andre, som du også kan anbefale til Pensionen?:

                                      Norge: Orkla, Tomra
                                      Finland: Sampo, OmaSP
                                      USA: Hannon Armstrong, Ferrari, Sabra HC, Omega HC
                                      Schweitz: Richemont
                                      France: LVMH, L'Oreal

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #267

                                        Hej Cupcake 🙂

                                        1.) Ang. Boozt: man skal normalt handle en aktie på dens hovedbørs, da den typisk vil være mest likvid på den børs. Dog lader Boozt til at være ok likvid på den danske børs, og de tekniske signaler er ens på begge børser.

                                        1. Lån og Spar Bank har stigende momentum i RSI og købs-signal i MACD, men aktien er meget illikvid, så derfor synes jeg IKKE man bør købe den, for jeg er lidt nervøs for, om der er nogle at sælge den til senere hen. Jeg kan se at der er blevet handlet 23 aktier på den i dag ... og det er jo ikke imponerende. Så den slags cases springer jeg over.

                                        =============================================

                                        LÅN & SPAR BANK - Udvalgt kommentar til Cupcake

                                        Hvis du vil handle Lån og Spar Bank, vil jeg anbefale dig, at bruge "LIMIT SALG" når den skal sælges igen.

                                        Du vælger LIMIT SALG på din handels platform, og så skriver du din ønskede salgs-kurs - og så sætter du datoen til så langt ude i fremtiden som muligt.

                                        Så vil den typisk blive solgt over nogle omgange, men de samlede handelsomkostninger bliver maks 29 kr.

                                        PS: Jeg bruger altid denne metode, hvis jeg handler i udvalgte Small Cap aktier som kan være lidt illikvide.

                                        Men jeg synes du skal springe denne case over. Upside er for lille til al det besvær 🙂

                                        =============================================

                                        3.) Jeg har lige sikret mig, at Schouw er på den danske Large Cap oversigt, som er vedhæftet, med opdaterede signaler 🙂

                                        4.) Ang. ChemoMetec, så er regnskabs-udviklingen jo LATTERLIG GOD, så jeg fatter ikke hvorfor den bliver ved med at falde. Deres H1 2022/2023 bød på ...

                                        14,7% i Year-on-Year omsætnings-vækst
                                        23,8% i Year-on-Year indtjenings-vækst

                                        ... MEN MEN MEN de valgte at droppe udbyttet i år. Og aktie-kursen bliver ved med at falde. Er der mon nogen herinde der ved hvad der sker ChemoMetec? Det lugter lidt af, at de skal bruge kapital til at købe et andet selskab, men det er kun et GÆT 😕

                                        111093_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_05mar23.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        6
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #268

                                          Sorry ... her er grafen opdateret fra i dag 6. mar.

                                          Jeg har så mange issues med at uploade jpg-filer på denne platform. Jeg får et "rødt kryds" ret ofte når jeg prøver at uploade en jpg-fil. Er der andre der også oplever det?

                                          111094_Teknisk_status_Danmark_Large_Cap_06mar23.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger