Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Q1 2023 - Daytrading & Status på aktiemarkedet

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
364 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #111

    Svenske Large Caps - Side 3

    110394_TekniskStatusSwedenLargeCap_3_11feb23.jpg

    1 Reply Last reply
    6
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #112

      God sen lørdag aften 11. feb.

      Hermed en update på det svenske Mid Cap Index.

      • Der er så mange selskaber, at det fylder 4 sider

      • Jeg sender denne opdaterede PowerPoint fil til alle jer i morgen tidlig. (Altså dem som har skrevet, at de ønsker at være på min mail-liste)

      • Der er virkeligt ikke ret mange selskaber, der i kombination af det seneste regnskab og den tekniske model - ser købs-klare ud. Men jeg sover lige på det, og ser på om der en case eller 2 vi kan overveje at købe os ind i.

      • Denne Powerpoint fil, kommer nu med den næste mail i morgen med det opdaterede Excel-ark. Det kan jo være nogle af jer vil bruge det i fremtiden 🙂

      De bedste risk/reward cases lige nu, ser ud til at være ...

      • Catella
      • Inwido
      • Scandi Standard

      ... og det er jo ikke ret imponerende, når man tænker på at der er 4 sider med selskaber.

      PS: Det er ikke sikekrt, at siderne kommer i rækkefølge, da man ikke helt kan styre det når man lægger flere jpg'er op. Håber det er ok.

      110396_TekniskStatusSwedenMidCap_2_11feb23.jpg
      110396_TekniskStatusSwedenMidCap_1_11feb23.jpg
      110396_TekniskStatusSwedenMidCap_3_11feb23.jpg
      110396_TekniskStatusSwedenMidCap_4_11feb23.jpg

      1 Reply Last reply
      7
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #113

        God søndag aften 12.feb. Dette er en personlig besked til Booksmart. Fik du solgt OmaSP i Finland, da den toppede i RSI i torsdags i 74? (i kurs €20,73). Man skal dælme være vaks ved havelågen i de her dage, for når kursen vender, så falder aktierne altså ret markant 😞

        Det er derfor, at jeg faktisk nu bruger limit-salg med NOGLE af min konens og hendes søns aktier lige pt. Når jeg har udregnet en ca. kurs, sætter jeg et limit-salg over, og så sætter jeg en daglig alarm for at se om det er nu der skal sælges.

        PS: Det skal dog siges, at jeg kun anbefaler Value aktier lige nu ... altså hvor der er ...

        Stigende omsætning Year-on-Year
        Stigende indtjening Year-on-Year
        Udbytte-betalende

        ... bare i tilfalde af, at man ikke fik solgt ... så er jeg ret sikker på, at der kommer en mulighed mere for at få solgt med gevinst.

        1 Reply Last reply
        5
        • B Offline
          B Offline
          Booksmart
          wrote on sidst redigeret af
          #114

          Tak Nordic stock- jeg fik både købt og solgt i rette tid, takket være dig. Jeg tror jeg havde en stigning på ca. 6% da jeg solgte. Endnu en gang tak for dit store grundige arbejde. Jeg har lært meget af dine indlæg. God aften 🙂

          1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #115

            God eftermiddag mandag 13.feb 2023

            Hermed en update på aktier i det Norske Mid Cap Index - som er over 3 sider.

            • Her er side 1

            • De Large Caps (6 selskaber) der ligger udenfor OBX 25 er inkluderet i denne oversigt.

            • Der er et par selskaber, der ser gode ud rent teknisk, men de har ikke rapporteret Q4 2022 endnu, så jeg tør ikke rigtigt anbefale dem, da rigtigt mange selskaber lige pt. kommer ud med markant værre indtjenings-evne end forventet. Og så får de ret hårde kurs-smæk på regnskabs-dagen.

            • Igen ser vi, at de 2 eneste selskaber, der leverer indtjenings-vækst Year-on-year er enten i Olie eller Råvare sektoren. (Aker Solutions og Borregaard)

            • Side 2 og 3 kommer senere i dag 🙂

            110420_Teknisk_status_Norway_MidCap_1_13feb23.jpg

            1 Reply Last reply
            2
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #116

              Side 2 Norway Mid Caps

              110421_Teknisk_status_Norway_MidCap_2_13feb23.jpg

              1 Reply Last reply
              2
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #117

                Side 3 Norway Mid Caps

                110424_Teknisk_status_Norway_MidCap_3_13feb23.jpg

                1 Reply Last reply
                3
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #118

                  God eftermiddag mandag 13. feb.

                  Vi købte os ind i Klaveness (i Norge) i tråd 108881 den 22.dec 2022 i kurs 66,0 Nok.

                  Vi er +14,8% og RSI peakede i 72, og er nu begyndt at vende snuden nedaf.

                  Der skal der SÆLGES nu, og tage profitten på de 14,8%.

                  Gider i at like, så jeg ved i får solgt? 🙂

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #119

                    Klaveness Combination Carriers teknisk model

                    110436_TA_NO_Klaveness13feb23.jpg

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #120

                      God eftermiddag tirsdag 14. feb.

                      Godt nyt - Kongsberg Gruppen som vi købte ind i tråd 108507 i kurs 407,80 NOK har lige givet os et frisk købs-signal med en RSI på 54. Det indikerer at der er pæn upside i aktien nu.

                      Ligeledes er Tomra i Norge meget tæt på at give et frisk købs-signal. Den har vi 2 køb på ...

                      I tråd 108507 den 8.dec købte vi ind i kurs 197,90 Nok
                      I tråd 109409 den 10.jan købte vi ind i kurs 181,48 Nok

                      ======

                      Ligeledes er TORM på vej op igen.

                      I tråd 108799 den 18.dec købte vi ind i kurs 214,20 Dkk.

                      Den er nu i kurs 223,00 kr, så vi er 4,1% på den. Dog er RSI på 73. Rent teknisk bør vi sælge den når RSI rammer 78, da de to sidste gange den ramte det RSI niveau faldt ret meget bagefter. Derfor bliver de nok ikke den store gevinst på den. Måske kun ca. 6%. Men lidt har også ret 🙂

                      ======

                      Norske Bouvet, købte vi til kurs 59,00 Nok i tråd 108870 den 21. dec 2022. Vi er +3,7% på den RSI er på 65 og der er købs-signal i MACD. I deres Q3 2022 regnskab, steg deres indtjening 23,2% Year-on-Year. Jeg tror den skal sælges lige under kurs 64,00 NOK. Dog har indtjenings-væksten i de seneste 3 kvartaler været virkelig imponerende, så jeg tror godt de kan rammer kurs 75,00 Nok indenfor de næste 3 måneder. Udbyttet for 2. halvår 2022 forventes at blive mellem 2,40-2,50 Nok. Og hvis man ser på deres regnskabs-udvikling over de sidste 7 år, så er det ikke ret mange selskaber der har præsteret hvad Bouvet har gjort. Det er derfor også en god aktie til Pensionen i min bog.

                      ======

                      Det ser også rigtigt godt ud for norske Yara som vi købte ind i tråd 109216 den 4. jan 2023. Vi er +6,1% og med en stigende RSI på 59, så er stadig pæn upside i den. Jeg regner med at den skal sælges omkring kurs 485 Nok.

                      ======

                      Finske Revenio købte vi i kurs €38,00 den 17. jan 2023 i tråd 109599. Vi er -2,8% og aktien tester nu for 4. gang kurs € 36,85. I deres dugfriske Q4 2022 regnskab steg både omsætning og indtjening med ...

                      Revenue Q4 2022 Year-Year: +18,9%
                      Profit Q4 2022 Year-Year: +3,6%

                      Hvis i tjekker mit Excel-ark i fan "Healthcare" kan i se, at Revenio - med få undtagelser, over de sidste 28 kvartaler har leveret en profit-margin på 20%+ i 26 af de kvartaler. Det har også betydet, at de har hævet udbyttet 11 år i træk.

                      Rent teknisk, er der lige dannet en dobbelt-bund i kurs €36,70, så jeg tror at købs-signalet i MACD kommer i de kommende dage.

                      Jeg har et teknisk target på ca. €48,00 hvor den så skal sælges.

                      =======

                      Ellers håber jeg, at alle der har modtaget mit Excel regnskabs-ark, kan finde ud af bruge det. Jeg er ret beæret over hvor mange der har ønsket det. Tak 🙂

                      PS: Hvis nogle af jer, ønsker at se selve den tekniske graf, for nogle af de ovenstående cases, så sig til 🙂

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #121

                        God tirsdag aften 14. feb 2023

                        Hermed en status på det danske Mid Cap index.

                        • Der er kun 6 selskaber der har rapporteret.

                        • De bedste risk/reward cases

                        Aquaporin
                        Columbus
                        H+H
                        HusCompagniet
                        Lån & Spar Bank

                        • Lån & Spar Bank er pt. bedste risk/reward case, MEN den aktie er meget illikvid, så hvis man køber den, kan man risikere ikke have nogle at sælge den til senere hen, så den skipper vi.

                        • Vi købte os ind Columbus den 4. jan 2023 i tråd 109229 i kurs 6,65 kr. Så nu er det godt at se, at de tekniske signaler på den ser god ud igen 🙂

                        Det er især den vending man så i indtjeningen i Q3 2022 year-on-year. I Q3 2021 leverede man et underskud på -12,0 mio Dkr. I Q3 2022 var underskuddet "kun" -3,6 mio. kr. Men de er stadig langt fra Pre-Coronas indtjenings evne, så jeg tror faktisk, at den nu er en af de bedre langsigtede investeringer. Men jeg ved også, at der er et par stykker herinde der er ret godt inde i den case, så hvis der er noget jeg burde vide, så skriv endelig.

                        • Og så er der UIE. De gav underskud i Q1 2022 og Q2 2022 men var tilbage i Q3 2022 med et overskud. Der er dog langt til tidligere tider indtjenings evne i årene 2016 til midt 2019.
                          De man også kan sige om UIE, er at de betaler ret store udbytter, idet man har betalt et standard ret lavt udbytte, men har så udbetalt ret store ekstra udbytter. De kommer med deres Q4 2022 regnskab 2.mar 2023.

                        • RTX har leveret 2 rigtige gode kvartals-regnskaber i træk (Q4 2021/22 & Q1 2022/23) men i den tekniske model, er der lige kommet et salgs-sigal og RSI falder. Jeg tror den bliver købs-klar igen omkring kurs 130-135 kr.

                        110457_Teknisk_status_Danmark_Mid_Cap_14feb23.jpg

                        1 Reply Last reply
                        7
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #122

                          God tidlig eftermiddag onsdag 15. feb 2023,

                          Det er tid til at SÆLGE vores aktier i norske Bouvet.

                          Vi købte den i tråd 108870 den 21.dec 2022 i kurs 59,00 NOK.

                          RSI er på 67, og hver gang den tidligere har ramt det niveau er aktien efterfølgende faldet tilbage.

                          Nu koster aktien 83,90 Nok, så vi tager en profit på 8,3% på lige under 2 måneder.

                          Gider i at like, så jeg ved i får solgt 🙂

                          110486_TA_NO_Bouvet_15feb23.jpg

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #123

                            God eftermiddag torsdag 16.feb

                            Lige en update på norske Yara. Vi købte ind i kurs 435,60 i tråd 109216 den 4-jan. Vi er +7,0% på aktien, men RSI er stadig stigende men med en lav RSI på 62. Derfor er der mere upside i den. Jeg tror den skal sælges i spændet 485-490 Nok. Så sats på det i tilfælde af at jeg glemmer det. (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #124

                              God eftermiddag torsdag 16.feb ... igen

                              Vi købte os ind i TORM i tråd 108799 den 18. dec 2002 i kurs 214,20 kr. Vi er +5,2% på aktien nu. RSI er på 73 nu, så regn med at den skal sælges MEGET SNART omkring kurs 227-228 kr.

                              PS: Der er meget stort spænd mellem aktie-kursens bund og top på denne aktie, hvis man holder den op imod spændet mellem top og bund i RSI. Så husk at få solgt omkring ovenstående forslåede kurs niveau, da den risikerer et stort kurs-smæk nedad efterfølgende, når den har toppet om et par dage.

                              (Skriv evt. note i jeres telefon kalender 🙂 )

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #125

                                God lørdag efter middag 18.feb 2023,

                                Hermed en update på det danske C25 index - med både de tekniske signaler og regnskabs-tal for de 18 selskaber, der har rapporteret Q4 2022 tal.

                                Planen er i dag og i morgen, at denne oversigt skal laves for ...

                                C25 index i Danmark
                                S30 index i Sverige
                                H25 index i Finland
                                OBX25 index i Norge

                                Large Caps i Danmark
                                Large Caps i Sverige
                                Large Caps i Finland
                                Ikke i Norge, da der kun er 6 Large Caps udenfor OBX 25, og de er langt sammen med Mid Cap oversigten.

                                Mid Caps i Danmark
                                Mid Caps i Sverige
                                Mid Caps i Finland
                                Mid Caps i Norge

                                Udvalgte Small Caps i Danmark
                                Udvalgte Small Caps i Sverige
                                Udvalgte Small Caps i Finland
                                Udvalgte Small Caps i Norge

                                De grafter er lavet i Powerpoint og bliver sendt til jer, sammen med den næste Excel-regnskabs opdatering.

                                Vi er oppe på 46 personer nu, der dagligt igennem regnskabs-sæsonen får den daglige Excel-opdatering. Hvis der er nogle der ønsker Excel-arket, som endnu ikke er kommet på mail-listen, så kan i skrive til [email protected] og så tilføjer jeg jer på listen, så i også får både Excel-ark og Powerpoint oversigterne.

                                =================================

                                Anyway, Danmarks C25 er opdateret herunder og bedste risk/reward cases lige pt. er ...

                                • Genmab
                                • Netcompany
                                • Novo Nordisk
                                • Royal Unibrew

                                =================================

                                Anyway ... jeg laver de næste grafer nu, for de andre index, så stay tuned 🙂

                                110621_TekniskStatusDanmark_C25_18feb23.jpg

                                1 Reply Last reply
                                13
                                • W Offline
                                  W Offline
                                  weshley
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #126

                                  Hej NordicStock,
                                  Super med alle dine fantastiske indlæg. Stor inspiration og meget lærerigt.
                                  Kan du forklare, hvordan du vurderer hvilke cases der har bedst Risk/reward. Hvordan vurderer stop loss niveau, hvordan vurderer du kurs niveauet, hvor RSI forventes at toppe?

                                  1 Reply Last reply
                                  4
                                  • CupcakeC Offline
                                    CupcakeC Offline
                                    Cupcake
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #127

                                    Kære alle medlæsere af NordicStock - Jeg har brugt vinterferien til at nærlæse NordicStocks forskellige debattråde samt anvende hans principper og jeg vil gerne fortsætte hermed.

                                    I den forbindelse søges andre / grupper, der gerne vil / eller er i færd med at overtage / vedligeholde NordicStocks kæmpe data-samling? Det er jo en skattekiste af oplysninger, som NordicStock generøst har delt ud af. Data som bør vedligeholdes og som endelig ikke må gå tabt.

                                    NordicStock, der pt. har travlt med at opdatere de mange regnskaber i excel-arket og Cap-oversigter, har flere gange lagt følere ude, om nogle ville overtage arbejdet - gerne flere i fællesskab for fordele arbejdet med at løbende opdatere 800 primært nordiske selskaber.

                                    Er der mon nogle, der allerede er i gang med at assistere NordicStock? Vi er næsten 50, der p.t. modtager excel-arket.

                                    Venlige hilsener
                                    Yvonne a.k.a. Cupcake

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • RoadrunnerR Offline
                                      RoadrunnerR Offline
                                      Roadrunner
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #128

                                      Hej. Jeg vil gerne være en del af et fællesskab til at vedligeholde det, har ikke mulighed for at holde det hele opdateret selv. Det kunne måske være muligt at have dokumenter delt i en mindre betroet gruppe på one drive og fælles opdatere løbende? Dele det ud på en eller anden måde
                                      Hilsen Simon, Roadrunner

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • S Offline
                                        S Offline
                                        Sjufta
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #129

                                        Hej Cupcake

                                        Godt med internativ. Jeg er nybegynder med denne slags trading. Hvordan finder jeg NordicStock's tidligere debatindlæg, jeg ville bruge dem til at lære og forstå hans nuværrende opslag.

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • P Offline
                                          P Offline
                                          ProinvestorNEWS
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #130

                                          Hej Sjufta...Du bruger blot søgefeltet på forsiden oppe i højre hjørne. Når du skriver Nordicstock og Proinvestor.com får du følgende resultat:

                                          https://www.google.com/search?as_q=Nordicstock&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=&as_qdr=all&as_sitesearch=Proinvestor.com&as_occt=any&safe=images&as_filetype=&tbs=

                                          Du kan også trykke på Nordicstocks profilnavn. Her kan du se aktiviteterne:

                                          Just a moment...

                                          favicon

                                          (www.proinvestor.com)

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger