Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

ANAVEX ' Historiske og banebrydende resultater i Alzheimers

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
5 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • P Offline
    P Offline
    ProinvestorNEWS
    wrote on sidst redigeret af
    #1

    Der er måske lys forude for de mange mennesker, der lider af Alzheimers.

    Anavex har netop fremlagt resultater for deres Alzheimers-forsøg. Og de ser mildest talt lovende ud.

    • Jeg er virkelig imponeret over resultatet af denne undersøgelse, som viste en vending af kognitiv tilbagegang. ANAVEX®2-73 kan være en meget tiltrængt løsning for mange patienter med Alzheimers, siger Stephen Macfarlane, Head of Clinical Services, Demenscenteret, HammondCare.

    Læs meget mere om de banebrydende resultater i Proinvestor.com's debat i linket øverst, hvor du også finder meddelelsen fra Anavex.

    Disclaimer: Omtalen af Anavex er ikke en købs- ellers salgsanbefaling.

    Helge Larsen har aktier i Anavex.

    1 Reply Last reply
    9
    • OccamO Offline
      OccamO Offline
      Occam
      wrote on sidst redigeret af
      #2

      Jeg er opmærksom på, at biotek-investorer ikke fokuserer så meget på de følgende spørgsmål, og at svarene vil være behæftet med betydelig usikkerhed. Men er der nogen, som kan belyse følgende:

      1. Hvad er sandsynligheden for, at Anavex når frem til et godkendt produkt?

      2. Hvor lang tid kan der forventes at gå, indtil de har et godkendt produkt?

      (3. Og så er der markedets omfang. Det kan jeg selv finde ud af: WHO taler om 6-7 mio nye tilfælde om året. Og i øjeblikket er der ingen kur.

      https://www.who.int/news-room/fact-sheets/detail/dementia )

      1 Reply Last reply
      6
      • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
        Helge_LarsenPI-redaktør
        wrote on sidst redigeret af
        #3

        Occam, Den slags spørgsmål fokuserer investorerne i høj grad på - ikke kun i denne case - men også stort set i alle andre indenfor biotek.

        I tilfældet med Anavex bliver investorerne meget klogere, når de færdige data med 50 mg og højere dosis foreligger. Det meldes nok ud senere i december.

        Såfremt det færdige datasæt er af tilstrækkelig kvalitet indledes en dialog med FDA omkring det videre forløb i relation til indsendelse af en eventuel ansøgning om markedsføringstilladelse og hvorvidt det er aktuelt med en accelereret godkendelsesprocedure.

        I bedste fald vil en endelig godkendelse kunne ske i 2023.

        1 Reply Last reply
        8
        • OccamO Offline
          OccamO Offline
          Occam
          wrote on sidst redigeret af
          #4

          Tak for svar. Jeg troede, at en evt. godkendelse ville komme meget længere ude i fremtiden. Idet jeg antog, at FDA ville være endnu mere kritisk end internet-debattørerne de sidste par dage.

          Jeg kan simpelthen ikke forstå Dr. Missling. Hvis jeg havde ansvaret for et projekt med en potentiel milliardgevinst, så ville jeg på forhånd hyre en topstatistiker med ordre om, at vi skal kunne stå inde for alt, hvad der kommer på tryk eller slides. Men det er åbenbart ikke sket. Det rejser endnu et spørgsmål:

          1. Kan vi have tillid til, at Anavex' ledelse kan køre denne sag hjem? Er det her normal præsentations kvalitet for biotek selskaber?
          1 Reply Last reply
          5
          • Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktørH Offline
            Helge_LarsenPI-redaktør
            wrote on sidst redigeret af
            #5

            Det sker af og til, at der kan forekomme unøjagtigheder og rejses tvivl omkring kvaliteten ved sådanne præsentationer.

            Hvorvidt det i dette tilfælde er noget, som ikke efterfølgende bliver bliver klarlagt på seriøs og betryggende vis, vil selvfølgelig være negativt for drøftelserne med FDA om det videre forløb.

            Eksemplerne på, at biotek- og pharmaselskaber bliver sendt hjem af FDA for at hente yderligere data om omkring effekt og safety er mange. Det har Novo f.eks. prøvet flere gange gennem årene.

            Mit bud på en godkendelse i 2023 for Anavex er som skrevet i "bedste fald". Det kan sagtens trække meget længere ud eller helt falde pga data eller en opstået problematik med hensyn til alvorlige bivirkninger.

            For mange investorer vil det videre forløb bliver langt mere trygt, såfremt Anavex indgik et partnerskab med en af de helt store pharmaselskaber. Vi må se hvad tiden bringer.

            1 Reply Last reply
            7
            • A Offline
              A Offline
              Arne_A
              wrote on sidst redigeret af
              #6

              Hvis investorerne fokuserer på de spørgsmål skjuler de det godt. Hvis man skal måle på omtalen på debatsider.

              Af danske biotekaktier, der har været debatteret de sidste 20 år kan jeg kunne komme i tanke om at Genmab har været en succes. Resten har været fiasko efter fiasko.

              Og lige nu balancerer Bavarian mellem en lille succes og fiasko.

              Hvis man som investor har som hovedopgave at bevare sin kapital nogenlunde intakt er en af de nemmeste måder at fravælge investering i Biotek.

              1 Reply Last reply
              3

              Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

              Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

              With your input, this post could be even better 💗

              Tilmeld Log ind

              • Log ind

              • Har du ikke en konto? Tilmeld

              • Login or register to search.
              • First post
                Last post
              0
              • Debatforum
              • Seneste
              • Populære
              • Bruger