Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex HISTORISKE OG BANEBRYDENDE RESULTATER I ALZHEIMER!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
523 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #331

    Anavex. Nøjagtig samme historie som ved Aduhelm!

    Medierne og såkaldte eksperter hopper i med begge ben og følger resten af flokken!

    Direktør for Alzheimerforeningen, Nis Peter Nissen:

    "- Det er en rigtig glædelig nyhed. Der er nu for første gang en virkningsfuld medicin, der meget markant kan forbedre livskvaliteten hos mennesker med Alzheimers. Det vil gøre en markant forskel på deres hverdag, siger Nis Peter Nissen, der er direktør for Alzheimerforeningen.

    • Medicinen kan ikke stoppe sygdommen, men livskvaliteten kan især i starten af sygdommen blive markant bedre. Den vil sandsynligvis også forsinke sygdommen, så du får mange flere gode leveår, siger han."

    DETTE ER DIREKTE VILDLEDENDE IFHT. DE FAKTISKE DATA!!!

    Ved 12 mdr. var der netop ingen statistisk signifikant forskel på Lecanemab og placebo - først efter 18 mdr. og i en supgruppe af de relative få, der kunne tåle mosten så man de KUN 27 % forbedring ifht. Placebo.
    Man kan konkluderer, at patienterne netop ikke ville kunne mærke forskel i det min. første år og ikke som Nis Peter Nissen lodret forkert udtaler "meget markant kan forbedre livskvaliteten" !!!

    Og - forsætter man Lecanemabs kurve ifht. Placebo, får man i bedste fald få mdr. lagt til Alzheimerforløbet - og ikke "mange flere gode leveår" - dette er simpelthen igen lodret forkert!!!

    Kontaktede netop Alzheimer Foreningen i forbindelse med de gode data fra Anavex`s fase 2/3 forsøg. (Vedhæftede div. Data og flere links)
    Her fik jeg en venlig skriftlig tilbagemelding om, at de ikke havde resurser til at følge div. data fra forskning i Alzheimer - men fik deres viden fra et central videnscentre.
    Det er derfor meget påfaldende og dybt kritisabel, at de nu agere eksperter på forskning og resultater de tydeligvis ikke har studeret og endda nu presser på for at få Lecanemab hurtigere igennem systemet!

    Sidste og vigtigste punkt - artiklen nævner ABSOLUT INTET om risikoen for de alvorlige bivirkninger og dødsfald der følger med behandlingen!!!

    • Selv ekstrabladet nævnte disse bivirkninger og dødsfald!

    Også tankevækkende, at Biogen havde brugt 1,3 milliarder $ på udvikle Aduhelm, men hele 3,2 milliarder $ på aggressivt - nok også via. Div. Medier, at markedsføre Aduhelm.

    Der bare så mange ting, som er så ravruskende galt i systemet, som i sidste ende koster samfundet unødig mange penge og i sidste ende giver patienterne en dårligere behandling end nødvendigt, bare fordi BP skal optimere deres indtjening og samtidig formår at holde nye og bedre behandlingsmuligheder undertrykt!

    1 Reply Last reply
    13
    • F Offline
      F Offline
      Fandel
      wrote on sidst redigeret af
      #332

      Tasso1 jeg har skrevet en kort besked til Nis Peter Nissen direktør for Alzheimer foreningen, hvor jeg gør ham opmærksom på, at han ikke i hans iver, nævner de forfærdelige bivirkninger der er for patienterne med et eneste ord.

      1 Reply Last reply
      9
      • M Offline
        M Offline
        MBCruise
        wrote on sidst redigeret af
        #333

        Tasso1 - Helt enig i dine betragtninger. Men er det yderligere ikke også sådanne at der hvor virkningen er størst ved Lecanemab er hos de personer som har genet APOE4 og det er netop her at bivirkningerne er størst (brain swelling og 2 ud af de 3 dødsfald). Hos resten af forsøgspersonerne er der ikke den store forskel fra placebo

        1 Reply Last reply
        4
        • M Offline
          M Offline
          MBCruise
          wrote on sidst redigeret af
          #334

          Anavex - Hvis vi nu antager at dataene for Blarcamesine er nogenlunde som vi antager, kan man jo forestille sig følgende scenarie hos lægen:

          Patient: Jeg er i tvivl om jeg skal tage Blarcasemine eller Lecanemab. Hvad virker bedst?

          Læge: Der kan være forskelle på om du er Super responder eller bærer genet APOE4, men generelt har Blarcamesine den bedste virkning.

          Patient: Hvad så med birvirkninger

          Læge: Ved Lecanemab har du risiko for brain swelling og der er forkommet dødsfald ved brug. Ved Blarcamesine kan du blive lidt utilpas/svimmel efter indtagelse, så det anbefales at du tager det inden du går i seng, så du sover generne væk

          Patient: Hvor besværligt er det at indtage medicinen?

          Læge: Ved Lecanemab skal du til lægen 2 gange om ugen og have det sprøjtet ind i kroppen. Derudover skal du regelmæssigt til scanning af hjernen på hospitalet, for at opdage evt. brain swelling som kan være en bivirkning.
          Ved Blarcamesine skal du tage en pille hver aften inden du går i seng.

          Patient: Hvis jeg selv skal betale, hvad koster det så?

          Læge: Ved Lecanemab koster det ca. USD 26.000 om året. Ved Blarcamesine vil det ca. være mellem USD 5.000-10.000 om året (mener at have hørt meldinger omkring dette leje).

          Patient: hmmmm, den er svær. Jeg er godt nok i tvivl (Ironi kan forekomme)

          1 Reply Last reply
          7
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user
            wrote on sidst redigeret af
            #335

            Anavex Helt korrekt MB - sådan læser jeg det også.

            Linket til The New York Times er nu tilgængelig:

            nytimes.com

            favicon

            (www.nytimes.com)

            Super Fandel - har selv tænkt mig at fremsende en sammenfatning til læge Peter Qvortrup Geisling fra DR.
            Opfatter ham umiddelbar som en fornuftig person.
            Har I andre ideer, hvor man evt. kan fremsende NYT-artiklen mm. ville det være fint! - har opgivet Alzheimer Foreningen - de har desværre ikke kompetencen i min optik.

            1 Reply Last reply
            11
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user
              wrote on sidst redigeret af
              #336

              Anavex Ingen tvivl om hvad patienterne vil foretrække.

              Lidt rettelser: Infusionen med Lecanemab skal kun ske hver anden uge.
              Lægen ville højst sandsynlig også kunne fortælle, at effekten med 2-73 er min. dobbelt så god som ved Lecanemab og har man de rette forudsætninger og gener, som flertallet har, så vil man blive mindre dement - hvis man kan tåle en dosis på 50 mg om dagen.

              Ja så et meget svært valg 🙂

              1 Reply Last reply
              6
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #337

                Anavex Positiv omtale af Anavex' s tilgang og AI.

                En af de links jer vedhæfter til Peter Qvortrup.

                Just a moment...

                favicon

                (worldfinancialreview.com)

                1 Reply Last reply
                8
                • K Offline
                  K Offline
                  Kikl
                  wrote on sidst redigeret af
                  #338

                  Angående parkinson : følgende er citat fra "NetDoktor": "Som et led i sygdommens ( parkinson) udvikling vil mange med alderen udvikle Parkinson-demens, der behandles på samme måde som Alzheimers-demens."

                  Karen Østergård er forskningsformidler , ansat ved Parkinsonforeningen. Meget kompetent inden for medicinsk behandling af parkinsonssygdommens komplekse symptomer i de forskellige faser.
                  Hun er primus motor for et e- blad om ny forskning inden for parkinson.
                  Hun må i den grad være i stand til at vurdere data, både ny medicin mod alzheimer , men også data fra Anavex.
                  Jeg er ikke selv på et plan hvor jeg kan forklare Anavex's "stof " og gå i dialog med Karen Østergård.

                  1 Reply Last reply
                  6
                  • V Offline
                    V Offline
                    vestasfan
                    wrote on sidst redigeret af
                    #339

                    Hmm., måske vi burde vente med de store armbevægelser vedr. Anavex, til peer review og Jp, Morgan er overstået? Det er næsten ikke til at bære, hvis Missling må trække noget tilbage fra d. 1. december.

                    1 Reply Last reply
                    10
                    • F Offline
                      F Offline
                      Fandel
                      wrote on sidst redigeret af
                      #340

                      En rigtig god idé Tasso1...

                      1 Reply Last reply
                      2
                      • SolsenS Offline
                        SolsenS Offline
                        Solsen
                        wrote on sidst redigeret af
                        #341

                        Tak til jer mange gode sjæle, der arbejder for den gode sag.

                        Mayomobile arbejder også videre:
                        https://investorshub.advfn.com/boards/read_msg.aspx?message_id=170891723

                        1 Reply Last reply
                        8
                        • K Offline
                          K Offline
                          Kuur
                          wrote on sidst redigeret af
                          #342

                          Kære gode folk - her er en artikel fra Nature, der er ret kritisk over for den seneste godkendelse af lecanemab:

                          https://www.nature.com/articles/d41586-023-00030-3

                          1 Reply Last reply
                          7
                          • D Offline
                            D Offline
                            deleted-user
                            wrote on sidst redigeret af
                            #343

                            Anavex Har også fremsendt denne artiklen til Peter Geisling - tak Kuur!
                            "Nature" er et stort og meget anerkendt tidsskrift, som mange nok skal tage til efterretning!
                            Har mailet det der svarer til tre A4 sider til Peter Geisling + masser af relevante links.
                            Har forsøgt at redegøre for fedtfjernelsesprincippet og så videnskaben bag ved Anavex`s tilgang.
                            Har inviteret ham ind på Proinvestor og oplyst mine private kontakt oplysninger og tilbudt ham en dialog omkring emnet.
                            Har ligeledes henvist til webcastet den 12. januar på JP Morgan, hvilket kunne give ham en ide om, hvad Anavex har at tilbyde.

                            Ved ikke om det hjælper på nogen måde, men kunne simpelthen ikke lade den vildledende DR artiklen stå uimodsagt!

                            1 Reply Last reply
                            13
                            • K Offline
                              K Offline
                              Kyed01
                              wrote on sidst redigeret af
                              #344

                              Her er linket til MayoMobiles fantastiske YouTube video som Solsen også gav tidligere.
                              MM er yderest positiv må man sige, jeg håber at han har ret!

                              Tak til alle for at kontakte diverse foreninger og læger, det er dejligt at se folkene her er aktive og prøver at få opmærksomhed omkring Anavex og deres 2-73.

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • K Offline
                                K Offline
                                Kyed01
                                wrote on sidst redigeret af
                                #345

                                Jeg er meget overrasket over at den danske Alzheimer Foreningen ikke holder sig opdateret om AD forskning og firmaer inden for branchen!! Det er da netop sådan noget sådan en forening burde gøre, isaer når der ikke er noget på market der virkelig dur og ovenikøbet farligt og besværligt at tage.
                                Saa lecanemab vil koste US$26,500 i USA om året og Medicare vil måske ikke betalte så det vil begrænse salget utroligt meget da ikke mange har råd til det.
                                Jeg har været inde på Alzheimer.dk og snuse lidt rundt og kan se at Biogen A/S (Danmark) har virksomheds medlemskab, hmmm.

                                favicon

                                (www.alzheimer.dk)

                                Jeg har stadig tiltro til Anavex og MayoMobile's video forstærker min tiltro!

                                Mere om Lecanemab EXPLAINER: New drug slows Alzheimer’s but comes with caveats

                                Link Preview Image
                                EXPLAINER: New drug slows Alzheimer's but comes with caveats

                                A new Alzheimer’s drug is hitting the market with experts voicing a lot of caution. It's the first with clear-cut evidence that it can slow down the mind-robbing disease by several months.

                                favicon

                                AP News (apnews.com)

                                1 Reply Last reply
                                4
                                • F Offline
                                  F Offline
                                  Fandel
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #346

                                  Det er bare så godt Tasso1...

                                  1 Reply Last reply
                                  3
                                  • P Offline
                                    P Offline
                                    ProinvestorNEWS
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #347

                                    Lundbeck får opprioteret Alzheimersmiddel i USA af FDA

                                    Just a moment...

                                    favicon

                                    (www.proinvestor.com)

                                    1 Reply Last reply
                                    5
                                    • F Offline
                                      F Offline
                                      Fandel
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #348

                                      Jeg har kopieret svaret fra direktør Nis Peter Nissen alzheimerforening og lagt det i aktivitetslisten

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • K Offline
                                        K Offline
                                        Kyed01
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #349

                                        Fandel , hvorfor ikke her?

                                        Kan ikke finde den?

                                        1 Reply Last reply
                                        3
                                        • F Offline
                                          F Offline
                                          Fandel
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #350

                                          Jeg kunne ikke få det til at virke!!
                                          Den er i aktivitet.

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger