Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Teva ny - ny CEO

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
16 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • C Offline
    C Offline
    CharlesPonzi321
    wrote on sidst redigeret af
    #6

    Går man på vandring i ghettoen, har man to tegnedrenge med. En med 100 kr og så den store. Normalisering af p/e ratio(3,5% forward), vækst og aktietilbagekøb og det må være en 10 bagger indenfor 7-10 år.

    1 Reply Last reply
    6
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #7

      Med alle de gode argumenter, er jeg blevet oerbevist 🙂 kan vi ikke komme højere end x 10? Vil da mene x 100 er bedre

      1 Reply Last reply
      2
      • C Offline
        C Offline
        CharlesPonzi321
        wrote on sidst redigeret af
        #8

        Jeg ligger ganske rigtigt gearet 1:10 i den.

        1 Reply Last reply
        3
        • H Offline
          H Offline
          Hyst
          wrote on sidst redigeret af
          #9

          Valutagevinsten er større end kursgevinsten for mig det siger hvor lidt den er steget.

          Men der er betrygende at den nye CEO ved lidt om økonomi!

          Link Preview Image
          Richard Francis - Teva Pharmaceuticals | LinkedIn

          Experience: Teva Pharmaceuticals · Location: London · 500+ connections on LinkedIn. View Richard Francis’ profile on LinkedIn, a professional community of 1 billion members.

          favicon

          (www.linkedin.com)

          1 Reply Last reply
          4
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user
            wrote on sidst redigeret af
            #10

            Ja Kåre har muligvis formået, at skabe en overskudsdannelse på driften, men har gjort det ved at destruere værdi samlet set og fyldt lommerne. Novo kunne ikke bruge ham og det tror jeg aktionærerne i Novo, er godt tilfredse med.

            1 Reply Last reply
            4
            • H Offline
              H Offline
              Hyst
              wrote on sidst redigeret af
              #11

              Sådan ser jeg det ikke, Teva problemer stammer fra tiden før Kåre Schultz.

              Det sidste har jeg faktisk ikke nogen kommentar til.

              1 Reply Last reply
              5
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #12

                Jeg skriver nu heller ikke, at udfordringerne (læs: problemerne) er skabt af Kåre, hvis det er sådan du eller andre måtte læse mit indlæg og budskab. Jeg analyserer processen som Kåre har gennemført og konkluderer på det udførte arbejde og så bemærker jeg, at Kåre hos Novo blev fundet for let og hos Lundbeck forlod/efterlod en rodebutik.

                Jeg bemærker, at metoden som Kåre anvender med cost cutting, som også blev praktiseret hos Lundbeck, har destrueres værdi. Er du i tvivl om det, så kig blot på markedsværdien og belønningen for det udførte arbejde. Den er ikke prangende.

                1 Reply Last reply
                4
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst
                  wrote on sidst redigeret af
                  #13

                  One more step:

                  Link Preview Image
                  Teva Finalizes Nationwide Opioid Settlement Terms

                  Teva Pharmaceuticals, a U.S. affiliate of Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE and TASE: TEVA), announced today that the company has finalized the documentation of its proposed nationwide opioid settlement with both the working group of States’ Attorneys General and the Multi-District Litigation Plaintiffs’ Executive Committee. Allergan has also finalized its settlement terms. As announced during the Company’s third quarter earnings call, Teva and Allergan have resolved their dispute with respect to Teva's indemnification obligations. The sign-on process for states will now begin, followed by a similar sign-on process for the states’ subdivisions and special districts. Given the high participation rate in other nationwide opioids settlements - and Teva’s settlements with Texas, Florida, Louisiana, Rhode Island, West Virginia, San Francisco and New York - we remain optimistic that a high participation rate in this nationwide settlement will be achieved, enabling us to put these

                  favicon

                  (ir.tevapharm.com)

                  Spændende og se om en eller anden AG har store politiske ambitioner, og ikke sætter blæk på papiret.

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • C Offline
                    C Offline
                    CharlesPonzi321
                    wrote on sidst redigeret af
                    #14

                    FOCUS-Generic drugmakers Teva and Sandoz make major push to biosimilars
                    https://finance.yahoo.com/news/focus-generic-drugmakers-teva-sandoz-110000739.html

                    https://finviz.com/quote.ashx?t=TEVA&p=w&tas=0
                    Brugte Finvizz til at finde årsagen til premarket stigningen.

                    1 Reply Last reply
                    3
                    • bgadkB Offline
                      bgadkB Offline
                      bgadk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #15

                      Jeg synes Kåre har gjort det godt. Teva er blevet reddet, fra en mulig konkurs. Firmaet er blevet skåret til og gælden nedbragt. Selvfølgelig giver det, sammen med patent udløb, faldende omsætning.
                      Men det var det som blev nødvendigt fordi de havde købt for dyrt ind, og så ikke rationaliseret, så de kunne få ihvertfald nogen gevinster.

                      Læg dertil opiumssagen i USA. Deres skyld var nok lidt tvivlsom, men sådan er systemet i USA. Hvis man sælger der, skal man lægge det ovenpå prisen, så man lægger til side til de tab som kommer på den konto.
                      Og det gjorde man ikke. Man gik benhårdt efter omsætning, og solgte ovenikøbet nogle produkter med tab på grund af de store rabatter man gav indkøberne.

                      Alt det fik Kåre ændret på. Efter forliget og rationaliseringen, er Teva ikke længere truet på livet.

                      Det afspejler sig bare endnu ikke på kursen, og det er måske også derfor Kåre går "på pension".
                      Hvis en stor del af hans betaling afhænger af aktiekursen (bare et gæt), så har han ikke fået som fortjent. Og det er måske det som gør at vejene skilles.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user
                        wrote on sidst redigeret af
                        #16

                        De tal der har været fremme om lønnen til Kåre, fremstiller Lars Fruergaard Jørgensen som stærkt underbetalt.

                        Det kan være Kåre har fået stillet performance baseret løn i sigte for 2023, hvor kurs udviklingen har været tungtvejende. Så blæser vinden i den forkerte retning for Hårde Kåre.

                        1 Reply Last reply
                        3
                        • H Offline
                          H Offline
                          Hyst
                          wrote on sidst redigeret af
                          #17

                          Nå, så har min kursgevinsten overhalet valutagevinsten.

                          Når alt blæk er tørt ved vi mere hvordan det vil gå.

                          Link Preview Image
                          Teva appoints Richard Francis as CEO

                          Current CEO Kare Schultz will step down at the end of next month, sooner than expected.

                          favicon

                          (en.globes.co.il)

                          Håber ikke han får meget i løn m.m.?

                          1 Reply Last reply
                          3

                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                          With your input, this post could be even better 💗

                          Tilmeld Log ind

                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger