Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Teva ny - ny CEO

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
16 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • S Offline
    S Offline
    Stroka
    wrote on sidst redigeret af
    #2

    Kåre Schultz stopper som topchef i Teva - afløser fundet - NY

    21/11 13:25

    Danske Kåre Schultz stopper som administrerende direktør for israelske Teva Pharmaceuticals ved udgangen af året.
    Teva har udpeget Richard Francis til at afløse ham fra 1. januar.
    Det oplyser selskabet i en meddelelse.
    Den nye topchef har en fortid hos blandt andet Sandoz og ejeren Novartis samt Biogen og Sanofi.
    Kåre Schultz oplyste i begyndelsen af november, at han ikke ønskede at forlænge sin kontrakt hos Teva, når den udløb i november 2023.
    Over for Wall Street Journal uddybede han beslutningen, der skyldes en ønske om at gå på pension, når han fylder 62 år. Det gør Kåre Schultz til marts.
    Den danske topchef har stået i spidsen for den israelske medicinalkoncern siden 2017. Inden da havde han en mangeårig karriere hos Novo Nordisk og som topchef i Lundbeck.
    .\˙ MarketWire

    1 Reply Last reply
    2
    • D Offline
      D Offline
      deleted-user
      wrote on sidst redigeret af
      #3

      Har Kåre været nogen succes for Teva eller var Teva en (lønnet) succes for Kåre?

      Min umiddelbare vurdering er, at Kåre ikke på nogen måde har været den enorme hyre værd.

      1 Reply Last reply
      5
      • OccamO Offline
        OccamO Offline
        Occam
        wrote on sidst redigeret af
        #4

        Teva overlevede. Kåre vendte en negativ EPS på -16,26 $ i 2017 til et plus. Det har stor værdi for aktionærerne. 😉

        At jeg ikke har Teva-aktier skyldes således ikke Kåre; men at det er mit indtryk, at det er ret svært at tjene penge på kopi-medicin.

        1 Reply Last reply
        7
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #5

          Cost cutting er en nem øvelse, hvis man ikke samtidig skal skabe afkast. Det har Kåre ikke opnået endnu. Det har kostet 30-40 % kursen.

          1 Reply Last reply
          5
          • C Offline
            C Offline
            CharlesPonzi321
            wrote on sidst redigeret af
            #6

            Går man på vandring i ghettoen, har man to tegnedrenge med. En med 100 kr og så den store. Normalisering af p/e ratio(3,5% forward), vækst og aktietilbagekøb og det må være en 10 bagger indenfor 7-10 år.

            1 Reply Last reply
            6
            • D Offline
              D Offline
              deleted-user
              wrote on sidst redigeret af
              #7

              Med alle de gode argumenter, er jeg blevet oerbevist 🙂 kan vi ikke komme højere end x 10? Vil da mene x 100 er bedre

              1 Reply Last reply
              2
              • C Offline
                C Offline
                CharlesPonzi321
                wrote on sidst redigeret af
                #8

                Jeg ligger ganske rigtigt gearet 1:10 i den.

                1 Reply Last reply
                3
                • H Offline
                  H Offline
                  Hyst
                  wrote on sidst redigeret af
                  #9

                  Valutagevinsten er større end kursgevinsten for mig det siger hvor lidt den er steget.

                  Men der er betrygende at den nye CEO ved lidt om økonomi!

                  Link Preview Image
                  Richard Francis - Teva Pharmaceuticals | LinkedIn

                  Experience: Teva Pharmaceuticals · Location: London · 500+ connections on LinkedIn. View Richard Francis’ profile on LinkedIn, a professional community of 1 billion members.

                  favicon

                  (www.linkedin.com)

                  1 Reply Last reply
                  4
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #10

                    Ja Kåre har muligvis formået, at skabe en overskudsdannelse på driften, men har gjort det ved at destruere værdi samlet set og fyldt lommerne. Novo kunne ikke bruge ham og det tror jeg aktionærerne i Novo, er godt tilfredse med.

                    1 Reply Last reply
                    4
                    • H Offline
                      H Offline
                      Hyst
                      wrote on sidst redigeret af
                      #11

                      Sådan ser jeg det ikke, Teva problemer stammer fra tiden før Kåre Schultz.

                      Det sidste har jeg faktisk ikke nogen kommentar til.

                      1 Reply Last reply
                      5
                      • D Offline
                        D Offline
                        deleted-user
                        wrote on sidst redigeret af
                        #12

                        Jeg skriver nu heller ikke, at udfordringerne (læs: problemerne) er skabt af Kåre, hvis det er sådan du eller andre måtte læse mit indlæg og budskab. Jeg analyserer processen som Kåre har gennemført og konkluderer på det udførte arbejde og så bemærker jeg, at Kåre hos Novo blev fundet for let og hos Lundbeck forlod/efterlod en rodebutik.

                        Jeg bemærker, at metoden som Kåre anvender med cost cutting, som også blev praktiseret hos Lundbeck, har destrueres værdi. Er du i tvivl om det, så kig blot på markedsværdien og belønningen for det udførte arbejde. Den er ikke prangende.

                        1 Reply Last reply
                        4
                        • H Offline
                          H Offline
                          Hyst
                          wrote on sidst redigeret af
                          #13

                          One more step:

                          Link Preview Image
                          Teva Finalizes Nationwide Opioid Settlement Terms

                          Teva Pharmaceuticals, a U.S. affiliate of Teva Pharmaceutical Industries Ltd. (NYSE and TASE: TEVA), announced today that the company has finalized the documentation of its proposed nationwide opioid settlement with both the working group of States’ Attorneys General and the Multi-District Litigation Plaintiffs’ Executive Committee. Allergan has also finalized its settlement terms. As announced during the Company’s third quarter earnings call, Teva and Allergan have resolved their dispute with respect to Teva's indemnification obligations. The sign-on process for states will now begin, followed by a similar sign-on process for the states’ subdivisions and special districts. Given the high participation rate in other nationwide opioids settlements - and Teva’s settlements with Texas, Florida, Louisiana, Rhode Island, West Virginia, San Francisco and New York - we remain optimistic that a high participation rate in this nationwide settlement will be achieved, enabling us to put these

                          favicon

                          (ir.tevapharm.com)

                          Spændende og se om en eller anden AG har store politiske ambitioner, og ikke sætter blæk på papiret.

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • C Offline
                            C Offline
                            CharlesPonzi321
                            wrote on sidst redigeret af
                            #14

                            FOCUS-Generic drugmakers Teva and Sandoz make major push to biosimilars
                            https://finance.yahoo.com/news/focus-generic-drugmakers-teva-sandoz-110000739.html

                            https://finviz.com/quote.ashx?t=TEVA&p=w&tas=0
                            Brugte Finvizz til at finde årsagen til premarket stigningen.

                            1 Reply Last reply
                            3
                            • bgadkB Offline
                              bgadkB Offline
                              bgadk
                              wrote on sidst redigeret af
                              #15

                              Jeg synes Kåre har gjort det godt. Teva er blevet reddet, fra en mulig konkurs. Firmaet er blevet skåret til og gælden nedbragt. Selvfølgelig giver det, sammen med patent udløb, faldende omsætning.
                              Men det var det som blev nødvendigt fordi de havde købt for dyrt ind, og så ikke rationaliseret, så de kunne få ihvertfald nogen gevinster.

                              Læg dertil opiumssagen i USA. Deres skyld var nok lidt tvivlsom, men sådan er systemet i USA. Hvis man sælger der, skal man lægge det ovenpå prisen, så man lægger til side til de tab som kommer på den konto.
                              Og det gjorde man ikke. Man gik benhårdt efter omsætning, og solgte ovenikøbet nogle produkter med tab på grund af de store rabatter man gav indkøberne.

                              Alt det fik Kåre ændret på. Efter forliget og rationaliseringen, er Teva ikke længere truet på livet.

                              Det afspejler sig bare endnu ikke på kursen, og det er måske også derfor Kåre går "på pension".
                              Hvis en stor del af hans betaling afhænger af aktiekursen (bare et gæt), så har han ikke fået som fortjent. Og det er måske det som gør at vejene skilles.

                              1 Reply Last reply
                              5
                              • D Offline
                                D Offline
                                deleted-user
                                wrote on sidst redigeret af
                                #16

                                De tal der har været fremme om lønnen til Kåre, fremstiller Lars Fruergaard Jørgensen som stærkt underbetalt.

                                Det kan være Kåre har fået stillet performance baseret løn i sigte for 2023, hvor kurs udviklingen har været tungtvejende. Så blæser vinden i den forkerte retning for Hårde Kåre.

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • H Offline
                                  H Offline
                                  Hyst
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #17

                                  Nå, så har min kursgevinsten overhalet valutagevinsten.

                                  Når alt blæk er tørt ved vi mere hvordan det vil gå.

                                  Link Preview Image
                                  Teva appoints Richard Francis as CEO

                                  Current CEO Kare Schultz will step down at the end of next month, sooner than expected.

                                  favicon

                                  (en.globes.co.il)

                                  Håber ikke han får meget i løn m.m.?

                                  1 Reply Last reply
                                  3

                                  Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                  Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                  With your input, this post could be even better 💗

                                  Tilmeld Log ind

                                  • Log ind

                                  • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                  • Login or register to search.
                                  • First post
                                    Last post
                                  0
                                  • Debatforum
                                  • Seneste
                                  • Populære
                                  • Bruger