Status på aktiemarket ...
-
God lørdag 10. dec

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.
Der er ÉT selskab, der ser rigtig godt ud på alle parametre, og som jeg mener man bør købe nu, og det er ...
ALK-Abelló (se vedhæftet regnskabs-oversigt og teknisk model)
PS: Ringkjøbing Landbobank tror jeg bliver den næste aktie, der bliver købs-klar, men vi er der ikke endnu. Deres udfordring i 2022, har været, at deres indtjenings-vækst er faldende, omend de er er blandt de selskaber i Norden, med den højeste profit-margin på tværs af samtlige sektorer.



-
God lørdag aften 10. dec

Hermed en status oversigt for de Danske Mid Caps aktier.
Det har i mange år, været et ret lille index med ret få selskaber, men 2022 har der været en del vækstende succes-historier in Small Cap index'et hvor de små selskaber er vokset i market cap, så de nu ved Nasdaq OMX's års-revision, er flyttet op i Mid Cap indekset.
Der er 2 selskaber, jeg synes man kan overveje at købe, udfra kombinationen af regnskabs-udviklingen og de tekniske modeller. Det er ...
D/S Norden (Ticker: DNORD)
H+H (Ticker: HH)Vedhæftet er den sædvanlige oversigts-side for hele Mid Cap indekset, samt regnskabs-oversigter og tekniske modeller for de 3 overstående nævnte selskaber.
Efter følgende, kommer der de sædvanlige 2 grafer for hvert af de ovenstående 2 selskaber, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

-
Her er H+H casen. Skriv hvis der er spørgsmål



-
Her er NORDEN casen. Skriv hvis der er spørgsmål



-
God søndag eftermiddag 11. dec

Hermed en status oversigt for de Finske Large Cap aktier udenfor det finske H25 index.
Finland er kendetegnet ved, at have ret gode kvalitets-aktier indenfor INDUSTRIALS, MATERIALS og TECHNOLOGY.
Der er 1 selskab, jeg synes man kan overveje at købe, ud fra kombinationen af regnskabs-udviklingen og den tekniske model. Det er ...
YIT (Ticker: YIT)
Her er en beskrivelse af hvad YIT er for et selskab:
"YIT Oyj is a Finland-based construction company that primarily operates through the below segments. The Housing Finland and CEE segment constructs and develops apartments and residential areas in Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, the Czech Republic, Slovakia, and Poland.
Vedhæftet er den sædvanlige oversigts-side for det finske Large Cap indekset (udenfor deres H25 index), samt en regnskabs-oversigt..
Efterfølgende, kommer der de sædvanlige 2 grafer for YIT, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

-
Her er regnskabsoversigt og teknisk model for finske YIT.


-
God mandag eftermiddag 12. dec

Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.
Kort sagt ... det ser fortsat skidt ud!
Som jeg skrev sidst, så tror jeg at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier

PS: Jeg er ved at lave oversigten for svenske Large Cap aktier udenfor S30 indekset, og der er faktisk et par gode cases. Det tager bare lidt tid, da både det svenske Large Cap og Mid Cap index indeholder virkeligt mange selskaber. Den gode nyhed, er at der er tale om rigtige gode solide kvalitets-selskaber, så der vil være penge at tjene. Så jeg arbejder på det og vender snart tilbage


-
God onsdag eftermiddag 14. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.
Der er 2 aktier man bør overveje nu, og det er stadig Carlsberg og nu også Ørsted.
Der kommer herunder de 2 sædvanlige grafer for Carlsberg og Ørsted.

-
Her er casen for Carlsberg ...


-
Her er casen for Ørsted.


-
Holder fortsat øje på om de tunge dyr kommer vrimlende. Hvis aktiemarkedet vakler her ved SP500 4000, kan det gå meget galt.
-
God torsdag aften 15. dec

Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.
Det ser ud ad H til ...
Der er nu ikke en eneste aktie man bør købe

Efter at have lyttet til Peter Garnry i MillionærKlubben i dag, så var han bestemt heller ikke optimistisk.

-
God søndag morgen 18. dec

Hermed en status oversigt for aktier i det Danske Mid Cap Index.
Der er 2 aktier der klar til køb mandag morgen, og det er:
D/S Norden (Tørlast & Tank)
Torm (Tank)Ved sidste opdatering var H+H også klar, men den har ikke helt "besluttet sig" sådan rent teknisk. Den er med andre ord 'neutral' lige nu mellem købs- og salgs-signal.
Efterfølgende kommer de sædvanlige 2 grafer for hvert af de ovenstående 2 selskaber, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

-
Hermed en opdatering på den tekniske model for DS/Norden. Der er stadig upside i den



-
Hermed den nye case for Torm (Ticker: TRMD-A) ...
Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...
-
Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 188,2%
-
Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 1576,9%
Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og et dugfriskt købs-signal i MACD



-
-
God mandag eftermiddag 19. dec

Hermed frisk opdateret oversigt for det Svenske S30 Index.
Kort sagt ... det ser fortsat skidt ud!
Jeg holder fast i at vi skal ind i 2023, og så se hvordan de store investor-huse positionerer sig til det nye år. Og som jeg har skrevet tidligere, så mener jeg, at 2023 bliver et år, hvor man skal have størstedelen af sit fokus på value-selskaber.
Vækst-selskaber bliver først interessante, når/hvis renterne begynder at falde. Og så tror jeg at vi vil se mange Vækst-selskaber vil være tvunget til at skulle hente "frisk" kapital - altså udstede nye aktier, og derved udvande de eksisterende aktionærer.
Udover det, vil vækst-selskaber være nød til at ændre deres fokus 100% på at blive profitable, for når renterne stiger, så stiger prisen på penge, og derfor ser vi også nogle af de selskaber som Mads Christiansen har i sin portefølje, ændre deres fokus. De er simpelthen nød til at tjene penge for at kunne overleve.
PS: Jeg er ved at lave oversigten for de svenske Large Cap selskaber udenfor S30 indekset, men der er mere end 100 selskaber, så den tager lidt tid. Jeg kommer nok til at dele den op i flere bider. Men der er virkeligt mange solide kvalitets selskaber i det Svenske Large- og Mid Cap segment.

-
God tirsdag eftermiddag 20. dec

Hermed frisk opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.
- Mowi er gået i KØB
- PGS er gået i KØB
- Norsk Hydro er snart klar, men vi er der IKKE helt endnu!
Efterfølgende kommer der de sædvanlige 2 grafer (regnskabs oversigt og teknisk model) for Mowi og PGS

-
Hermed den nye case for MOWI (Ticker: MOWI) ...
Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...
-
Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q2 2022 med 23,5%
-
Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 21,5%
-
Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q2 2022 med 178,3%
-
Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 226,3%
Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og et dugfriskt købs-signal i MACD



-
-
Hermed den nye case for PGS (Ticker: PGS) ...
Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...
-
Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q2 2022 med 47,2%
-
Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 40,1%
-
Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q2 2022 med 171,9%
-
Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 104,3%
Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og et dugfriskt købs-signal i MACD



-
-
God tirsdag aften 20. dec

Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index.
Ved sidste update af det Finske OMX H25 index, var Sampo, SSAB og UPM købsklare.
Nu er 24 ud af 25 aktier i H25 gået i SALG. Det er kun det meget succesfulde medico selskab Orion (Ticker: ORNBV), som er gået i "Køb", men det har en meget høj RSI, så jeg synes ikke man skal købe den endnu. Man skal snart gøre klar til at sælge den, men ikke endnu.
De 3 aktier som så gode ud den 8.dec i tråd 108542 var Sampo, SSAB og UPM, men de er nu også gået i salg, og jeg tror - desværre - at det skyldes skatteoptimering. Da folk har haft ret store tab i år, kan nogle godt være fristet til at trimme deres portefølje, hvor man sælger både aktier med tab og med gevinst, for at blive lidt mere "skatte-neutrale". Så generelt tror jeg at dagene til og med 30. dec 2022 godt kan være præget af det. De omtalte det også i MillionærKlubben forleden, at det er tid til at skatteoptimere, så det er ikke helt taget ud af den blå luft

Så lige nu er der ikke nogle selskaber der er købs-klare

Jeg mener dog, at hvis man har aktier i forsikringsselskabet Sampo (Ticker: SAMPO) så bør man beholde dem i porteføljen. Den har stigende RSI, og deres salgs-signal i MACD, ser ud til at være kortvarigt. Og så er den en af de bedste udbytte aktier i hele Europa, både når det kommer til stigningerne i udbytte over tid, samt at den yielder årligt 8-9%
Herunder er den opdaterede oversigts-graf for det finske OMX H25 index.

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Tilmeld Log ind