Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Status på aktiemarket ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
83 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #45

    God mandag eftermiddag 12. dec 🙂

    Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.

    Kort sagt ... det ser fortsat skidt ud!

    Som jeg skrev sidst, så tror jeg at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier 😕

    PS: Jeg er ved at lave oversigten for svenske Large Cap aktier udenfor S30 indekset, og der er faktisk et par gode cases. Det tager bare lidt tid, da både det svenske Large Cap og Mid Cap index indeholder virkeligt mange selskaber. Den gode nyhed, er at der er tale om rigtige gode solide kvalitets-selskaber, så der vil være penge at tjene. Så jeg arbejder på det og vender snart tilbage 🙂

    108648_Teknisk_status_Sverige_S30_12dec22.jpg

    1 Reply Last reply
    7
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #46

      God onsdag eftermiddag 14. dec 🙂

      Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.

      Der er 2 aktier man bør overveje nu, og det er stadig Carlsberg og nu også Ørsted.

      Der kommer herunder de 2 sædvanlige grafer for Carlsberg og Ørsted.

      108713_Teknisk_status_Danmark_C25_14dec22.jpg

      1 Reply Last reply
      5
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #47

        Her er casen for Carlsberg ...

        108715_TA_DK_Carlsberg_14dec22.jpg
        108715_FA_DK_Carlsberg.jpg

        1 Reply Last reply
        6
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #48

          Her er casen for Ørsted.

          108716_TA_DK_Orsted_14dec22.jpg
          108716_FA_DK_Orsted.jpg

          1 Reply Last reply
          9
          • S Offline
            S Offline
            stocktiger
            wrote on sidst redigeret af
            #49

            Holder fortsat øje på om de tunge dyr kommer vrimlende. Hvis aktiemarkedet vakler her ved SP500 4000, kan det gå meget galt.

            1 Reply Last reply
            1
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #50

              God torsdag aften 15. dec 🙂

              Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

              Det ser ud ad H til ...

              Der er nu ikke en eneste aktie man bør købe 😞

              Efter at have lyttet til Peter Garnry i MillionærKlubben i dag, så var han bestemt heller ikke optimistisk.

              108753_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_15dec22.jpg

              1 Reply Last reply
              7
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #51

                God søndag morgen 18. dec 🙂

                Hermed en status oversigt for aktier i det Danske Mid Cap Index.

                Der er 2 aktier der klar til køb mandag morgen, og det er:

                D/S Norden (Tørlast & Tank)
                Torm (Tank)

                Ved sidste opdatering var H+H også klar, men den har ikke helt "besluttet sig" sådan rent teknisk. Den er med andre ord 'neutral' lige nu mellem købs- og salgs-signal.

                Efterfølgende kommer de sædvanlige 2 grafer for hvert af de ovenstående 2 selskaber, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

                108797_Teknisk_status_Danmark_MidCap_18dec22.jpg

                1 Reply Last reply
                4
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #52

                  Hermed en opdatering på den tekniske model for DS/Norden. Der er stadig upside i den 🙂

                  108798_FA_DK_Norden.jpg
                  108798_TA_DK_Norden_18dec.jpg

                  1 Reply Last reply
                  5
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #53

                    Hermed den nye case for Torm (Ticker: TRMD-A) ...

                    Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...

                    • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 188,2%

                    • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 1576,9%

                    Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og et dugfriskt købs-signal i MACD 🙂

                    108799_TA_DK_Torm_18dec.jpg
                    108799_FA_DK_Torm.jpg

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #54

                      God mandag eftermiddag 19. dec 🙂

                      Hermed frisk opdateret oversigt for det Svenske S30 Index.

                      Kort sagt ... det ser fortsat skidt ud!

                      Jeg holder fast i at vi skal ind i 2023, og så se hvordan de store investor-huse positionerer sig til det nye år. Og som jeg har skrevet tidligere, så mener jeg, at 2023 bliver et år, hvor man skal have størstedelen af sit fokus på value-selskaber.

                      Vækst-selskaber bliver først interessante, når/hvis renterne begynder at falde. Og så tror jeg at vi vil se mange Vækst-selskaber vil være tvunget til at skulle hente "frisk" kapital - altså udstede nye aktier, og derved udvande de eksisterende aktionærer.

                      Udover det, vil vækst-selskaber være nød til at ændre deres fokus 100% på at blive profitable, for når renterne stiger, så stiger prisen på penge, og derfor ser vi også nogle af de selskaber som Mads Christiansen har i sin portefølje, ændre deres fokus. De er simpelthen nød til at tjene penge for at kunne overleve.

                      PS: Jeg er ved at lave oversigten for de svenske Large Cap selskaber udenfor S30 indekset, men der er mere end 100 selskaber, så den tager lidt tid. Jeg kommer nok til at dele den op i flere bider. Men der er virkeligt mange solide kvalitets selskaber i det Svenske Large- og Mid Cap segment.

                      108820_Teknisk_status_Sverige_S30_19dec22.jpg

                      1 Reply Last reply
                      4
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #55

                        God tirsdag eftermiddag 20. dec 🙂

                        Hermed frisk opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.

                        • Mowi er gået i KØB
                        • PGS er gået i KØB
                        • Norsk Hydro er snart klar, men vi er der IKKE helt endnu!

                        Efterfølgende kommer der de sædvanlige 2 grafer (regnskabs oversigt og teknisk model) for Mowi og PGS

                        108834_Teknisk_status_Norge_OBX_aktier_20dec22.jpg

                        1 Reply Last reply
                        0
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #56

                          Hermed den nye case for MOWI (Ticker: MOWI) ...

                          Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...

                          • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q2 2022 med 23,5%

                          • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 21,5%

                          • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q2 2022 med 178,3%

                          • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 226,3%

                          Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og et dugfriskt købs-signal i MACD 🙂

                          108835_FA_NO_Mowi.jpg
                          108835_TA_NO_Mowi_20dec.jpg

                          1 Reply Last reply
                          4
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #57

                            Hermed den nye case for PGS (Ticker: PGS) ...

                            Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...

                            • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q2 2022 med 47,2%

                            • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 40,1%

                            • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q2 2022 med 171,9%

                            • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 104,3%

                            Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og et dugfriskt købs-signal i MACD 🙂

                            108836_TA_NO_PGS_20dec22.jpg
                            108836_FA_NO_PGS.jpg

                            1 Reply Last reply
                            2
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #58

                              God tirsdag aften 20. dec 🙂

                              Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index.

                              Ved sidste update af det Finske OMX H25 index, var Sampo, SSAB og UPM købsklare.

                              Nu er 24 ud af 25 aktier i H25 gået i SALG. Det er kun det meget succesfulde medico selskab Orion (Ticker: ORNBV), som er gået i "Køb", men det har en meget høj RSI, så jeg synes ikke man skal købe den endnu. Man skal snart gøre klar til at sælge den, men ikke endnu.

                              De 3 aktier som så gode ud den 8.dec i tråd 108542 var Sampo, SSAB og UPM, men de er nu også gået i salg, og jeg tror - desværre - at det skyldes skatteoptimering. Da folk har haft ret store tab i år, kan nogle godt være fristet til at trimme deres portefølje, hvor man sælger både aktier med tab og med gevinst, for at blive lidt mere "skatte-neutrale". Så generelt tror jeg at dagene til og med 30. dec 2022 godt kan være præget af det. De omtalte det også i MillionærKlubben forleden, at det er tid til at skatteoptimere, så det er ikke helt taget ud af den blå luft 🙂

                              Så lige nu er der ikke nogle selskaber der er købs-klare 😞

                              Jeg mener dog, at hvis man har aktier i forsikringsselskabet Sampo (Ticker: SAMPO) så bør man beholde dem i porteføljen. Den har stigende RSI, og deres salgs-signal i MACD, ser ud til at være kortvarigt. Og så er den en af de bedste udbytte aktier i hele Europa, både når det kommer til stigningerne i udbytte over tid, samt at den yielder årligt 8-9%

                              Herunder er den opdaterede oversigts-graf for det finske OMX H25 index.

                              108848_Teknisk_status_Finland_H25_aktier_20dec22.jpg

                              1 Reply Last reply
                              2
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #59

                                God onsdag eftermiddag 21. dec 🙂

                                Hermed en oversigt for det Norske Mid Cap Index.

                                Der er 3 aktier der ser gode ud. Det er ...

                                • Bouvet
                                • Carasent
                                • Höegh Autoliners
                                • Klaveness Combination

                                Efterfølgende kommer der de sædvanlige 2 grafer (regnskabs oversigt og teknisk model) for de ovenstående 4 selskaber.

                                108868_Teknisk_status_Norge_MidCap_21dec22_1.jpg
                                108868_Teknisk_status_Norge_MidCap_21dec22_3.jpg
                                108868_Teknisk_status_Norge_MidCap_21dec22_2.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #60

                                  Hermed den nye case for BOUVET (Ticker: BOUV) ...

                                  Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...

                                  • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 19,8%

                                  • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 23,2%

                                  • Man har i 13 år haft stigende udbytte (med undtagelse af 2014)

                                  Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og der er købs-signal i MACD 🙂

                                  108870_FA_NO_Bouvet.jpg
                                  108870_TA_NO_Bouvet.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  5
                                  • V Offline
                                    V Offline
                                    VærKritisk
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #61

                                    Jeg har sagt det før, men jeg siger det gerne igen, du må simpelthen være forums mest gavmilde mand. Et imponerende stykke arbejde du laver, og flot, flot, flot og meget generøst, som du bare deler det.

                                    Jeg kendte slet ikke Bouvet, men den ser spændende ud, især det at de er så trofaste mht udbytte, synes jeg er specielt interessant som tiden er. Iøvrigt, du nævner de ikke betalte udbytte i 2014, men jeg synes da 2014 er med på din dividend history?

                                    Når man ser på Bouvet, hvor er den så på vej hen ud fra ren TÁ-teori som bestemt ikke er min stærke side?

                                    1 Reply Last reply
                                    9
                                    • NordicStockN Offline
                                      NordicStockN Offline
                                      NordicStock
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #62

                                      Hej VærKritisk1 🙂

                                      Mange tak for dit feedback 🙂

                                      Ja, Bouvet betalte skam udbytte for år 2014. Det jeg skrev, var STIGENDE udbytte hvert år 🙂 Og i 2014 var det ikke stigende i forhold til året før 🙂

                                      1 Reply Last reply
                                      4
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #63

                                        Hermed den nye case for Klaveness Combination (Ticker: KCC) ...

                                        Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...

                                        • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 32,6%

                                        • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 262,0%

                                        • Man betaler et attraktivt kvartals udbytte.

                                        Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og der er købs-signal i MACD 🙂

                                        108881_FA_NO_Klaveness.jpg
                                        108881_TA_NO_Klaveness.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        5
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #64

                                          Hermed den nye case for Höegh Autoliners (Ticker: HAUTO) ...

                                          Først den sædvanlige regnskabs-oversigt ...

                                          • Man har vækstet omsætningen year-on-year i Q3 2022 med 43,6%

                                          • Man har vækstet indtjeningen year-on-year i Q3 2022 med 1109,1%

                                          • Man betaler et fint kvartals udbytte.

                                          Og så den tekniske model: Der er stigende momentum i RSI, og der er købs-signal i MACD 🙂

                                          108882_TA_NO_HoeghAutoliners.jpg
                                          108882_FA_NO_HoeghAutoliners.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger