Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Status på aktiemarket ...

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
83 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • NordicStockN Offline
    NordicStockN Offline
    NordicStock
    wrote on sidst redigeret af
    #32

    God fredag eftermiddag 2. dec 🙂

    Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

    • NKT som var eneste selskab, man kunne overveje at købe for en uge siden, er nu også gået i SALG.

    • Til gengæld er der et par andre selskaber der er gået i køb og samtidig har en acceptabel RSI. Det er ...

    ALK-Abelló

    Men generelt er jeg ved at blive alvorligt bekymret for den samlede mængde af salgs-signaler, på tværs af de Nordiske markeder. Folk taler jo meget om et "typisk" jule-aktie-rally, men det tror jeg udebliver i år. Men vi må se ...

    108328_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_02dec22.jpg

    1 Reply Last reply
    8
    • NordicStockN Offline
      NordicStockN Offline
      NordicStock
      wrote on sidst redigeret af
      #33

      God tirsdag aften 6. dec 🙂

      Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.

      Kort sagt ... det ser skidt ud!

      Det ligner mere og mere, at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier 😕

      108451_Teknisk_status_Sverige_S30_6dec22.jpg

      1 Reply Last reply
      6
      • NordicStockN Offline
        NordicStockN Offline
        NordicStock
        wrote on sidst redigeret af
        #34

        God torsdag eftermiddag 8.dec 🙂

        Hermed en opdateret oversigt for det Norske OBX 25 Index.

        Norge følger trop, med den generelle negative tendens i de globale markeder, MEN der er faktisk et par aktier man bør overveje at købe eller akkumulere i. Det er ...

        Kongsberg Gruppen *
        Orkla **
        SalMar
        Tomra ***

        • Kongsberg Gruppen laver våben, og forsvars-systemer ... *host host Norge har en grænse helt oppe Nord mod Rusland tæt på byerne Kirkeness, Svanvik og Hessing.

        ** Orkla er Nordens svar på Unilever, altså basale varer vi forbruger hver dag, samt ejeskab af hyldeplads i supermarkeder. PS: Jeg har arbejdet for dem, og kender derfor selskabet helt ind til benet. Det er generelt en aktie, man roligt kan have i sit pensions-depot og akkumulere i over tid, da de også har en solid udbytte-politik. Det skal også siges, at Orkla, har haft omsætnings-vækst i 28 kvartaler i træk. Det er MEGET FÅ selskaber der kan præstere det.

        *** Tomra tjener kassen på genbrug og affalds-sortering. Også en god solid aktie til pensionen.

        108507_Teknisk_status_Norske_aktier_8dec22.jpg

        1 Reply Last reply
        5
        • NordicStockN Offline
          NordicStockN Offline
          NordicStock
          wrote on sidst redigeret af
          #35

          God torsdag aften 8. dec 🙂

          Hermed en opdateret status oversigt for det Finske OMX H25 Index.

          Nasdaq OMX børsen, har haft års-revision af diverse index. Så nogle aktier har flyttet index, forstået på den måde, at hvis et selskab er blevet stort nok i Market Cap, kan det gå fra et være en Mid Cap aktie til en Large Cap aktie eller omvendt.

          De købsklare aktier er ...

          a.) Sampo, som er forsikring og imo. en aktie man bør have i sit depot og akkumulere i løbende, kva sin defensive natur og meget attraktive udbytte-politik

          b.) SSAB og UPM som begge er "Materials" selskaber. Og de klarer sig ret godt i disse tider ... og som i kan se, så vækster de både på omsætning og indtjening. Man skal dog være opmærksom på, at de typisk har en ret kort tids-periode hvor de vækster kraftigt, og så ligger de ellers "døde" kursmæssigt i en længere periode. Så det er IKKE aktier man bør have i sin pension.

          108542_Teknisk_status_Finland_H25_aktier_08dec22.jpg

          1 Reply Last reply
          4
          • NordicStockN Offline
            NordicStockN Offline
            NordicStock
            wrote on sidst redigeret af
            #36

            Hej Cupcake, har du mulighed for at sende mig en mail på [email protected] ang. leje af huset i Malaga. Så sender jeg dig billeder og kontakt info på min kone, og så må vi se om det har din interesse 🙂

            1 Reply Last reply
            2
            • NordicStockN Offline
              NordicStockN Offline
              NordicStock
              wrote on sidst redigeret af
              #37

              Hej Cupcake :),

              Her AirBnB linket til de 2 udlejninger af mine kones hus i Churriana i Spanien (10 min i bil fra Malaga lufthavn)

              https://abnb.me/xO4RhGdTBvb

              https://abnb.me/UGxysacTBvb

              108567_Pic1.jpg
              108567_Pic4.jpg
              108567_Pic8.jpg
              108567_Pic3.jpg
              108567_Pic7.jpg
              108567_Pic11.jpg
              108567_Pic6.jpg
              108567_Pic5.jpg
              108567_Pic2.jpg
              108567_Pic9.jpg
              108567_Pic10.jpg

              1 Reply Last reply
              5
              • NordicStockN Offline
                NordicStockN Offline
                NordicStock
                wrote on sidst redigeret af
                #38

                God fredag eftermiddag 9. dec 🙂

                Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.

                Der er kun én aktie man bør overveje nu, og det er Carlsberg. Der ligger 9-11%'s upside i den, hvilket jo nok har lidt med jul, og julefrokoster at gøre.

                Teknikken fortæller mig at Carlsberg kan ramme 1050-1100 kr. og så skal den sælges igen.

                Jeg tror Ørsted bliver næste aktie man skal købe, hvis/når den rammer 590-600 kr. De har haft en fantastisk indtjenings-vækst i Q3 2022, hvor man lavede 9.355 mdkr på bundlinjen med en profit-margin på 25,6%.

                108569_Teknisk_status_Danmark_C25_09dec22.jpg

                1 Reply Last reply
                4
                • NordicStockN Offline
                  NordicStockN Offline
                  NordicStock
                  wrote on sidst redigeret af
                  #39

                  God lørdag 10. dec 🙂

                  Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

                  Der er ÉT selskab, der ser rigtig godt ud på alle parametre, og som jeg mener man bør købe nu, og det er ...

                  ALK-Abelló (se vedhæftet regnskabs-oversigt og teknisk model)

                  PS: Ringkjøbing Landbobank tror jeg bliver den næste aktie, der bliver købs-klar, men vi er der ikke endnu. Deres udfordring i 2022, har været, at deres indtjenings-vækst er faldende, omend de er er blandt de selskaber i Norden, med den højeste profit-margin på tværs af samtlige sektorer.

                  108594_TA_DK_ALK_10Dec22.jpg
                  108594_FA_DK_ALK.jpg
                  108594_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_10dec22.jpg

                  1 Reply Last reply
                  3
                  • NordicStockN Offline
                    NordicStockN Offline
                    NordicStock
                    wrote on sidst redigeret af
                    #40

                    God lørdag aften 10. dec 🙂

                    Hermed en status oversigt for de Danske Mid Caps aktier.

                    Det har i mange år, været et ret lille index med ret få selskaber, men 2022 har der været en del vækstende succes-historier in Small Cap index'et hvor de små selskaber er vokset i market cap, så de nu ved Nasdaq OMX's års-revision, er flyttet op i Mid Cap indekset.

                    Der er 2 selskaber, jeg synes man kan overveje at købe, udfra kombinationen af regnskabs-udviklingen og de tekniske modeller. Det er ...

                    D/S Norden (Ticker: DNORD)
                    H+H (Ticker: HH)

                    Vedhæftet er den sædvanlige oversigts-side for hele Mid Cap indekset, samt regnskabs-oversigter og tekniske modeller for de 3 overstående nævnte selskaber.

                    Efter følgende, kommer der de sædvanlige 2 grafer for hvert af de ovenstående 2 selskaber, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

                    108597_Teknisk_status_Danmark_MidCap_10dec22.jpg

                    1 Reply Last reply
                    5
                    • NordicStockN Offline
                      NordicStockN Offline
                      NordicStock
                      wrote on sidst redigeret af
                      #41

                      Her er H+H casen. Skriv hvis der er spørgsmål 🙂

                      108598_FA_DK_HH.jpg
                      108598_TA_DK_HH.jpg

                      1 Reply Last reply
                      6
                      • NordicStockN Offline
                        NordicStockN Offline
                        NordicStock
                        wrote on sidst redigeret af
                        #42

                        Her er NORDEN casen. Skriv hvis der er spørgsmål 🙂

                        108599_FA_DK_Norden.jpg
                        108599_TA_DK_Norden.jpg

                        1 Reply Last reply
                        6
                        • NordicStockN Offline
                          NordicStockN Offline
                          NordicStock
                          wrote on sidst redigeret af
                          #43

                          God søndag eftermiddag 11. dec 🙂

                          Hermed en status oversigt for de Finske Large Cap aktier udenfor det finske H25 index.

                          Finland er kendetegnet ved, at have ret gode kvalitets-aktier indenfor INDUSTRIALS, MATERIALS og TECHNOLOGY.

                          Der er 1 selskab, jeg synes man kan overveje at købe, ud fra kombinationen af regnskabs-udviklingen og den tekniske model. Det er ...

                          YIT (Ticker: YIT)

                          Her er en beskrivelse af hvad YIT er for et selskab:

                          "YIT Oyj is a Finland-based construction company that primarily operates through the below segments. The Housing Finland and CEE segment constructs and develops apartments and residential areas in Finland, Estonia, Latvia, Lithuania, the Czech Republic, Slovakia, and Poland.

                          Vedhæftet er den sædvanlige oversigts-side for det finske Large Cap indekset (udenfor deres H25 index), samt en regnskabs-oversigt..

                          Efterfølgende, kommer der de sædvanlige 2 grafer for YIT, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

                          108620_Teknisk_status_Finland_LargeCap_11dec22.jpg

                          1 Reply Last reply
                          3
                          • NordicStockN Offline
                            NordicStockN Offline
                            NordicStock
                            wrote on sidst redigeret af
                            #44

                            Her er regnskabsoversigt og teknisk model for finske YIT.

                            108621_FA_FI_YIT.jpg
                            108621_TA_FI_YIT.jpg

                            1 Reply Last reply
                            4
                            • NordicStockN Offline
                              NordicStockN Offline
                              NordicStock
                              wrote on sidst redigeret af
                              #45

                              God mandag eftermiddag 12. dec 🙂

                              Hermed status oversigten for det Svenske S30 Index.

                              Kort sagt ... det ser fortsat skidt ud!

                              Som jeg skrev sidst, så tror jeg at vi skal ind i det nye år før vi skal købe eller akkumulere aktier 😕

                              PS: Jeg er ved at lave oversigten for svenske Large Cap aktier udenfor S30 indekset, og der er faktisk et par gode cases. Det tager bare lidt tid, da både det svenske Large Cap og Mid Cap index indeholder virkeligt mange selskaber. Den gode nyhed, er at der er tale om rigtige gode solide kvalitets-selskaber, så der vil være penge at tjene. Så jeg arbejder på det og vender snart tilbage 🙂

                              108648_Teknisk_status_Sverige_S30_12dec22.jpg

                              1 Reply Last reply
                              7
                              • NordicStockN Offline
                                NordicStockN Offline
                                NordicStock
                                wrote on sidst redigeret af
                                #46

                                God onsdag eftermiddag 14. dec 🙂

                                Hermed en opdateret status oversigt for det Danske OMX C25 Index.

                                Der er 2 aktier man bør overveje nu, og det er stadig Carlsberg og nu også Ørsted.

                                Der kommer herunder de 2 sædvanlige grafer for Carlsberg og Ørsted.

                                108713_Teknisk_status_Danmark_C25_14dec22.jpg

                                1 Reply Last reply
                                5
                                • NordicStockN Offline
                                  NordicStockN Offline
                                  NordicStock
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #47

                                  Her er casen for Carlsberg ...

                                  108715_TA_DK_Carlsberg_14dec22.jpg
                                  108715_FA_DK_Carlsberg.jpg

                                  1 Reply Last reply
                                  6
                                  • NordicStockN Offline
                                    NordicStockN Offline
                                    NordicStock
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #48

                                    Her er casen for Ørsted.

                                    108716_TA_DK_Orsted_14dec22.jpg
                                    108716_FA_DK_Orsted.jpg

                                    1 Reply Last reply
                                    9
                                    • S Offline
                                      S Offline
                                      stocktiger
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #49

                                      Holder fortsat øje på om de tunge dyr kommer vrimlende. Hvis aktiemarkedet vakler her ved SP500 4000, kan det gå meget galt.

                                      1 Reply Last reply
                                      1
                                      • NordicStockN Offline
                                        NordicStockN Offline
                                        NordicStock
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #50

                                        God torsdag aften 15. dec 🙂

                                        Hermed status oversigten for de Danske Large Caps aktier, uden for OMX C25 Index'et.

                                        Det ser ud ad H til ...

                                        Der er nu ikke en eneste aktie man bør købe 😞

                                        Efter at have lyttet til Peter Garnry i MillionærKlubben i dag, så var han bestemt heller ikke optimistisk.

                                        108753_Teknisk_status_Danmark_LC_aktier_15dec22.jpg

                                        1 Reply Last reply
                                        7
                                        • NordicStockN Offline
                                          NordicStockN Offline
                                          NordicStock
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #51

                                          God søndag morgen 18. dec 🙂

                                          Hermed en status oversigt for aktier i det Danske Mid Cap Index.

                                          Der er 2 aktier der klar til køb mandag morgen, og det er:

                                          D/S Norden (Tørlast & Tank)
                                          Torm (Tank)

                                          Ved sidste opdatering var H+H også klar, men den har ikke helt "besluttet sig" sådan rent teknisk. Den er med andre ord 'neutral' lige nu mellem købs- og salgs-signal.

                                          Efterfølgende kommer de sædvanlige 2 grafer for hvert af de ovenstående 2 selskaber, med en regnskabs-oversigt og en tekniske model.

                                          108797_Teknisk_status_Danmark_MidCap_18dec22.jpg

                                          1 Reply Last reply
                                          4

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger