Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Inflationstal/Bulltrap

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
38 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • D Offline
    D Offline
    deleted-user
    wrote on sidst redigeret af
    #28

    PM | 91,1 / -0,2%Pirate2 tak for ros. Eller det er jo min beskrivelse og ikke mig, der får ros. Men tak.

    Den desperation og ineffektivitet du ser, ser jeg som værende helt normal. Ingen desperation, men blot en forsat jagt efter afkast. En effektiv prisdannelse, hvor køber og sælger kan handle spotpriser med ubetydeligt spread, Er det for billig, så køber man. Er det for dyrt kan man sælge. Til nærmeste samme spotpriser, køber som sælger. Det er da effektivt 🙂

    Mon VærKritisk fik læst sidste afsnit i dette indlæg fra PM | 91,1 / -0,2%Pirate2, før der blev liket?

    Jeg er i 100 % enig i sidste afsnit fra PM | 91,1 / -0,2%, om reaktionen når likvider (likviditeten) vandrer fra sidelinjen og ind i markedet. Når pengene vandrer i samme retning, ved et stemningsskifte, så kommer der store udsving og det accelererer yderligere udsving fra eks. short reaktioner.

    1 Reply Last reply
    3
    • D Offline
      D Offline
      DjengisCash
      wrote on sidst redigeret af
      #29

      Transaktionsomkostninger ?

      Enten har du misforstået trådens tema eller også smider du en "stråmand".

      1 Reply Last reply
      2
      • V Offline
        V Offline
        VærKritisk
        wrote on sidst redigeret af
        #30

        Du konkluderer at irrationel adfærd ikke leder til ineffektivitet. Det er det samme som at skrive at irrationel adfærd er effektivt, medmindre vi er ude i mere ordkløveri som er en diciplin du tydeligvis behersker.

        Hvis du har brug for at medregne de penge der står parkeret passivt på min konto for at få din argumentation til at passe, så må det være fordi dit marked ikke er effektiv inden de penge kommer med....hvis de altså kommer med, hvilket du aldrig kan vide.

        Markedet sætter prisen. Og den pris kan ikke diskuteres. Sådan er det. Det er prisen, hvis du vil købe eller sælge. Det er sådan set den eneste konklusion du kan lave.

        1 Reply Last reply
        1
        • D Offline
          D Offline
          deleted-user
          wrote on sidst redigeret af
          #31

          Ok. Du mener ikke, at transaktionsomkostninger er relevant for en effektiv prisdannelse. Det mener jeg 🙂

          Held og lykke med din "stråmand" og forsat god dag.

          1 Reply Last reply
          1
          • D Offline
            D Offline
            deleted-user
            wrote on sidst redigeret af
            #32

            Jamen for pokker da. Du tolker i øst og vest

            Så må vi se om jeg får frokost, ret og fred igen;-)

            Forsat god dag

            1 Reply Last reply
            0
            • V Offline
              V Offline
              VærKritisk
              wrote on sidst redigeret af
              #33

              Når du skriver....."Der vil altid være irrationel adfærd i markedet, grundet psykologiske faktorer, hvor primært frygt hersker i top. Det er forsat ikke ensbetydende med, at der er ineffektivitet i markedet"..så synes jeg du endog meget klart siger at irrationel adfærd ikke er ineffektivt. Det behøver ikke at blive fortolket, det står meget klart.

              Jeg synes du skal finde ud af hvad du mener, og så skrive det, istedet for at skrive noget andet.

              God dag også til dig

              1 Reply Last reply
              1
              • D Offline
                D Offline
                deleted-user
                wrote on sidst redigeret af
                #34

                Du vil gerne have lighedstegn mellem irrationel adfærd og ineffektiv prisdannelse og der er jeg ikke. Håber man godt kan acceptere forskellige meninger og vurderinger, selvom man er kritisk.

                1 Reply Last reply
                0
                • V Offline
                  V Offline
                  VærKritisk
                  wrote on sidst redigeret af
                  #35

                  Når du finder ud af det med dig selv, så håber jeg du vil dele det med os andre, hvad det er du egentlig mener.

                  Men iøvrigt, jeg har det forbløffende godt med at mene noget andet end det du skriver, for hvad du mener, det står stadig hen i det uvisse.

                  1 Reply Last reply
                  1
                  • D Offline
                    D Offline
                    deleted-user
                    wrote on sidst redigeret af
                    #36

                    Lad mig slutte med lidt ros til dig. Al den stund, at du ikke ved, hvad jeg egentlig mener, men alligevel finder, at du er af en anden overbevisning end jeg.

                    1 Reply Last reply
                    1
                    • V Offline
                      V Offline
                      VærKritisk
                      wrote on sidst redigeret af
                      #37

                      Vi har jo indimellem set hvordan markedet med lige dele irrationel adfærd, lemminge effekt, overdreven optimisme og andre psykologiske faktorer og følelser meget effektivt har pustet nogle enorme bobler op, som efterfølgende og meget effektivt har udrettet stor skade, da de eksploderede. Alt sammen meget effektiv må man sige.

                      Jeg tror egentlig du er mest uenig med dig selv, du ved det bare ikke. Ikke endnu.

                      1 Reply Last reply
                      0
                      • P Offline
                        P Offline
                        PMPirate2
                        wrote on sidst redigeret af
                        #38

                        Jeg tror meget af uenigheden i denne tråd kan koges ned til, om man mener de seneste bevægelser i aktiemarkederne er udtryk for desperation og ineffektivitet i markederne. Her har vi set en del forskellige holdninger.

                        Men det er netop når vi er uenige og argumenterer på en god og konstruktiv måde, at vi bliver klogere. Det får os til at tænke lidt mere over, om det vi selv tror er rigtigt, eller om tingene måske kunne ses på en anden måde.

                        Og det er særligt vigtigt når man er investor. Ser man kun tingene fra den ene side overser man let noget der ender med at koste dyrt.

                        Derfor synes jeg debatten her på Proinvestor, hvor forskellige holdninger debatteres på en god måde er guld værd for mig.

                        Så jeg vil gerne give en stor tak til alle her i debatten. Især dem jeg er uenige med.

                        1 Reply Last reply
                        2
                        • D Offline
                          D Offline
                          deleted-user
                          wrote on sidst redigeret af
                          #39

                          Sådan cirka helt helt enig. Uden forskellige synspunkter, så blev det en fattig diskussion. Heldigvis var det blot ėn person der fandt min argumentation svag. Håber andre har, som mig selv, fået øje på andres synspunkter og ikke den dårlige argumentation fra min hånd.

                          Det var jo netop ordet desperat, som indledningsvis skabte min opmærksomhed og interesse, og ikke lysten til, at få andre til, at kalde mig ordkløver.

                          God dag derude til alle parter, også de der ikke liker mine indlæg.

                          1 Reply Last reply
                          0

                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                          With your input, this post could be even better 💗

                          Tilmeld Log ind

                          • Log ind

                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                          • Login or register to search.
                          • First post
                            Last post
                          0
                          • Debatforum
                          • Seneste
                          • Populære
                          • Bruger