Skip to content
  • Debatforum
  • Seneste
  • Populære
  • Bruger
Temaer
  • Light
  • Dark

Kollaps
FORSIDEN
Log ind Opret konto

Anavex CTAD den 1. dec. 2022 TLD Alzheimer fase 2/3!!!

Planlagt Fastgjort Låst Flyttet Debatforum
230 Indlæg 1 Posters 0 Visninger
  • Ældste til nyeste
  • Nyeste til ældste
  • Most Votes
Svar
  • Svar som emne
Login for at svare
Denne tråd er blevet slettet. Kun brugere med emne behandlings privilegier kan se den.
  • SolsenS Offline
    SolsenS Offline
    Solsen
    wrote on sidst redigeret af
    #167

    Som småinvestor kan vi glemme alt om søgsmål.

    Pointen er, at Missling ikke ville risikere et søgsmål imod Anavex/ham.

    Derfor er data ikke dårlige 🙂

    1 Reply Last reply
    8
    • TDT123T Offline
      TDT123T Offline
      TDT123
      wrote on sidst redigeret af
      #168

      Lige en tilføjelse til mit indlæg, kan ikke tro at man kun er interesseret i videnskaben, og penge ingen intresse har (indsidder opkøb) og kun vil patienterne, hvis det er korrekt så burde data smides med det samme/omgående hvis de positive, så medicinen kan komme hurtigst muligt ud og hjælpe.

      Men ok, jeg har set mange sjove ting i bio, både de vildt overraskende turnaround, fra sortseer til den lyserøde sky, fra super optimist til en våd klud i ansigtet, og som her lidt mere negativ og ikke lige så positiv på casen som de sidste mange år.

      Der kan dog være alle mulige gode grunde til at aktien trykkes, short drengene kan nogle tricks, nogle skal måske ind billigt, det behøver ikke være data som er lækket.

      Min mavefornemmelse sagde køb for mange år siden, og man skal altid følge sin mavefornemmelse, den plejer nemlig at have ret, jeg er dog med uden risiko

      det var bare nogle tanker, der er vokset lidt i mit hovede de sidste mange mdr.

      Ingen skal sælge noget som helst, nu har vi været med hele vejen, og efter den 1 december kan det være helt andre børsdage vi ser frem imod ( Genmab )

      Jeg er dog svag optimist, og regner med jeg stadigvæk er aktionær i Anavex i 23-24-25-26

      Mvh

      1 Reply Last reply
      1
      • O Offline
        O Offline
        otul
        wrote on sidst redigeret af
        #169

        Ingen tvivl om at shorterne udnytter deres muligheder maksimalt - kan presse kursen langt ned. Håber at komme til at se dem i fortvivlede krampetrækninger ved gode data. 🙂

        1 Reply Last reply
        6
        • TDT123T Offline
          TDT123T Offline
          TDT123
          wrote on sidst redigeret af
          #170

          Der er short restrektioner i morgen, hvis den ikke holder siger under et fald på 10%

          Dog ikke sikkert at nogle restrektioner hjælper på anavex casen før på torsdag.

          Kan se nogle spekulere i om Biogen-dødsfald er årsagen, så der den om lækket data, short- daytrader - AXSM Phase 3- indsidder osv. vi kan kun gætte

          Mvh

          1 Reply Last reply
          4
          • SolsenS Offline
            SolsenS Offline
            Solsen
            wrote on sidst redigeret af
            #171

            Man har mest lyst til blot at kigge i depotet igen på lørdag 🙂

            Hatten af for Mayomobile igen - han sagde, at vi næppe så data før CTAD.

            Intet i dagens CC skulle medføre den afklapsning vi ser i dag. US biotech i en nøddeskal - pilråddent marked 😉

            1 Reply Last reply
            6
            • M Offline
              M Offline
              Milito
              wrote on sidst redigeret af
              #172

              Nede 20% nu.

              1 Reply Last reply
              2
              • V Offline
                V Offline
                vestasfan
                wrote on sidst redigeret af
                #173

                Hvis data er lort på Torsdag, så laver vi fandme et gruppesøgsmål -det her stinker big time. Hvem sælger så massivt ud på opmuntrende udtalelser fra Missling så tæt på X-dag?

                1 Reply Last reply
                5
                • B Offline
                  B Offline
                  Boersboe
                  wrote on sidst redigeret af
                  #174

                  Anavex

                  Jeg følger fortsat med herinde, men blander mig ikke i "strømmen af spekulation". Intet er sikkert og data kommer til at tale for sig selv på torsdag - sundt nok. Odds er imod Anavex. Mon markedet handler på odds eller er der nogen som ved noget? Jeg giver ikke meget for folks analyse af Misslings timing og humør. Det kan ikke bruges til noget. Giver heller ikke noget for at PIs præsenterer data på CTAD... det er normal kutyme.

                  Næsten -24%...av. Vist fint man ikke fik sat hele opsparingen i anavex!

                  1 Reply Last reply
                  8
                  • O Offline
                    O Offline
                    otul
                    wrote on sidst redigeret af
                    #175

                    Manipulation i den størrelsesorden,som vi har set i aften, kommer man sandsynligvis i spjældet for i mange andre lande. På den anden side, vi har set det så tit med Anavex - så det var sådan set en forventelig situation med mere end 10M shortere

                    1 Reply Last reply
                    6
                    • D Offline
                      D Offline
                      deleted-user
                      wrote on sidst redigeret af
                      #176

                      Anavex Præcis derfor virker manipulationen!

                      Når de større spillere får selv garvede investorer og folk der burde vide bedre til at miste fokus og tvivle på de fakta vi har fået præsenteret igen og igen.
                      Mange burde i virkeligheden holde sig langt væk fra Biotek og holde sig til mere til traditionelle aktier eller obligationer.

                      Tilbage står egentlig især 2 grafer/resultater:

                      Alzheimer 2b forsøget, hvor "tilfældigvis" de 6 patienter ud af 21, med de rette forudsætninger og 50 mg 2-73, minimum bibeholdt deres MMSE score efter 48 uger - 4 af disse var endda stadig forbedret efter 148 uger.
                      Dette sker bare ikke for Alzheimer patienter kan jeg hilse at sige - bare på uge/måneders basis sker der markante ændringer den forkerte vej!

                      PDD fase 2 forsøget ( 12 uger ), hvor de 44 patienter på 30 mg 2-73 bibeholdt deres score og de 44 patienter på 50 mg 2-73 helt utroligt var mindre demente, end da de startede forsøget!

                      Nu har vi så 170 AD patienter i fase 2/3 forsøget (ud af 509, 48 uger) med de rette forudsætninger, + 20 MMSE score, 80 % WT-genet og 50 mg 2-73 dosis, hvor Missling på Guggenheim hele 2 gange skar ud i pap og gentog, at man skulle huske disse dosis på 0, 30 og 50 mg 2-73 fra PDD forsøget og de store sammenfald mellem primære endpoints på AD fase 2/3 forsøget.
                      Bemærk at Missling sagde dette med kendskab til resultaterne fra AD fase 2/3 forsøget!

                      Sammensæt disse 2 sæt resultater og vi burde få 80 % (80 % af alle mennesker har WT-genet, som responderer bedre end dem uden) ud af de 170 AD patienter, som følger samme udvikling/kurve som i AD fase 2b forsøget.

                      Sammen med den efterhånden indgående og efterviste forståelse for MOA af 2-73, er dette de fakta man skal forholde sig til og ikke den manipulation fra større spillere, som man gang på gang ser i især Biotek, hvor det er så nemt at skabe usikkerhed og omdanne mange investorer til en flok forvirrede høns.

                      KIG NU PÅ BOLDEN FOR POKKER!!!

                      1 Reply Last reply
                      17
                      • F Offline
                        F Offline
                        Fandel
                        wrote on sidst redigeret af
                        #177

                        Det er så godt og sandt skrevet Tasso1.

                        1 Reply Last reply
                        5
                        • K Offline
                          K Offline
                          klemmensen
                          wrote on sidst redigeret af
                          #178

                          @Tasso jeg er i for sig enig med dine betragtninger. Der burde være basis for gode forhåbninger for AD patienterne - og for vores investering.
                          Men det er jo som Hansen & Larsen altid siger om Biotech i deres podcasts. Data Data Data - det er 0 eller 1, vi kender først resultatet når data frigives. Det prøver jeg selv at skrive mig bag øret inden begejstringen helt får overtaget.

                          Kursmanipulation: I de knap 3 år jeg har været med er det tydeligt at Anavex ikke har de samme venner på WallStreet som eksempelvis Cassava (SAVA) og Annovis (ANVS). Disse biotech fungerer lidt indenfor samme "teknologi" og virkningsmåde. Jeg har sammenlignet dem både når det går op og ned - og her går hvad der ofte må formodes som kursmanipulation den anden vej. Prøv at se på SAVA de seneste 3 måneder. Pludselig stiger den til 50§ - uden reelle nyheder. Jeg kan ikke påvise en kausal sammenhæng til Anavex. Men det virker som om at der en del pengestærke interesser for at Cassava og Annovis skal lykkedes og Anavex ikke. Dette på trods af Anavex er år foran i deres forsøg.

                          Data er en ting - men lige så vigtigt er det for Anavex at have samarbejdspartnerne og ambasadører med en vis tyngde - hvis de skal modstå presset fra BP.

                          1 Reply Last reply
                          5
                          • S Offline
                            S Offline
                            Sukkeralf
                            wrote on sidst redigeret af
                            #179

                            Data er i sidste ende 0 eller 1, men det kan nu godt tage lang tid at finde ud af om det enten er det ene eller det andet 🙂

                            Mange større konferencer kører stadig med embargo på kliniske data, så det er ikke ualmindeligt, at data ikke må frigives før selve præsentationen. Hvis noget i disse data er vigtig for myndighederne, så er jeg sikker på de ved besked.

                            Os der har fuldt biotek i mange mange år ved, at intet er sikkert uanset hvorledes tingene tolkes indtil data er kendt.

                            Håber i får jeres raket i starten af december 🙂

                            Mvh
                            Sukkeralf

                            1 Reply Last reply
                            5
                            • B Offline
                              B Offline
                              BioShare
                              wrote on sidst redigeret af
                              #180

                              Er du ikke med her Sukkeralf? ?

                              1 Reply Last reply
                              4
                              • S Offline
                                S Offline
                                Sukkeralf
                                wrote on sidst redigeret af
                                #181

                                Investerer ikke i CNS - synes det er lidt for risikofyldt, når man tillige ikke fatter en brik af det!

                                1 Reply Last reply
                                3
                                • B Offline
                                  B Offline
                                  BioShare
                                  wrote on sidst redigeret af
                                  #182

                                  Haha, jeg forstår...måske jeg helt skulle droppe at investere så. Ja mange har fejlet i CNS, og vi har jo selv i lille DK flere eksempler på det.

                                  1 Reply Last reply
                                  2
                                  • SolsenS Offline
                                    SolsenS Offline
                                    Solsen
                                    wrote on sidst redigeret af
                                    #183

                                    Jeg forstår dig godt sukkeralf. Historikken skræmmer og jeg havde samme princip.

                                    Jeg er kun med fordi Anavex har en helt anden tilgang til behandling end andre selskaber og som jeg genkender fra vores fælles darling - Genmab. Nemlig kroppens egen naturlige virkemekanisme.

                                    Fredag må vise hvor fornuftigt den beslutning var 🙂

                                    1 Reply Last reply
                                    3
                                    • TDT123T Offline
                                      TDT123T Offline
                                      TDT123
                                      wrote on sidst redigeret af
                                      #184

                                      Hvad skete der enlig i går: her er et bud fra MF .. vi kender jo alle til, at nogen ved noget før andre.

                                      syntes dog ikke volumen i sig selv indikere det, nærmer SL og lemming effekten, som blev forstærket dagen igennem grundet usikkerhed ( og ved nogen noget før os andre spørgsmålet ) short har også trykket på i går, hvilket ikke gjorde dagen bedre.

                                      At man skubber rett/Exc nogle mdr. har sammen med de andre faktorer givet en dominoeffekt, det er min overbevisning og (indsidderkøb som jeg har nævnt før)

                                      Link Preview Image
                                      Why Shares of Anavex Life Sciences Slumped 23.5% on Monday | The Motley Fool

                                      The company released its fiscal fourth-quarter and full-year numbers.

                                      favicon

                                      The Motley Fool (www.fool.com)

                                      Nu er kursen efterhånden trykket som meget, at der snart er indregnet knap som gode data

                                      Vi bliver snart meget klogere 🙂

                                      Mvh

                                      108185_E68CF8DE_17AC_455A_94CB_A0F6AD9814B6.jpeg

                                      1 Reply Last reply
                                      2
                                      • B Offline
                                        B Offline
                                        Boersboe
                                        wrote on sidst redigeret af
                                        #185

                                        Anavex

                                        @Tasso m.fl.

                                        Jeg fornemmer en anelse frustration over kursudviklingen... men jeg har nu hele tiden haft en sund skepsis. Der foreligger intet klokkeklart bevis på, at 2-73 har en gavnlig effekt i alzheimers patienter - i hvert fald ikke med overbevisende statistisk signifikans på stor skala. Så kan der være nok så mange dyreeksperimentielle studier, MOA studier og mindre kliniske studier. Det ændrer ikke ved, at det er data d. 1. dec., der giver det mest retvisende billede af hvordan 2-73 performer i Alzheimers patienter.

                                        Jeg er stadigvæk med, men jeg har arbejdet 4 år med CNS forskning, og det er en kompleks størrelse. Der er flere som har kørt sejrsgang i hhv. fase 1 og 2 for siden at tabe det på gulvet i fase 3. Jeg forbeholder mig retten til at holde begge fødder på jorden og afvente data. Jeg håber, at jeg kommer til at æde min skepsis frem for at sige "hvad sagde jeg"..!

                                        Spændende bliver det.

                                        1 Reply Last reply
                                        11
                                        • T Offline
                                          T Offline
                                          Thorkild01
                                          wrote on sidst redigeret af
                                          #186

                                          Jeg tro, ligesom Boersboe, man bare skal slå koldt vand i blodet og afvente AVXL's data. I går, d. 28.11. steg AXSM ca. 35% på offentliggørelsen af fase 3 AXS-05 resultater fra deres Accord studie, se nedenstående. Hvem ved om man ikke vil kunne se samme reaktion på AVXL's orale præsentation på CTAD.

                                          Kilde:
                                          https://finance.yahoo.com/news/axsome-axsm-gains-alzheimers-agitation-175705737.html

                                          1 Reply Last reply
                                          6

                                          Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

                                          Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

                                          With your input, this post could be even better 💗

                                          Tilmeld Log ind

                                          • Log ind

                                          • Har du ikke en konto? Tilmeld

                                          • Login or register to search.
                                          • First post
                                            Last post
                                          0
                                          • Debatforum
                                          • Seneste
                                          • Populære
                                          • Bruger